بازدید 11536

اسامی 4 متهم ادعایی در کیفرخواست حریری

رسانه های لبنان نوشتند که در این کیفرخواست اسامی 'حسن عیسی'، 'مصطفی بدر الدین'، 'اسد صبرا' و 'سلیم عیاش' ذکر شده است.
کد خبر: ۱۷۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۰ 30 June 2011
اسامی متهمان ادعایی در کیفرخواست دادگاه حریری منتشر شد.

به گزارش ایرنا از بیروت، هیات دادگاه بین المللی حریری ظهر پنجشنبه وارد کاخ دادگستری لبنان شد و بنابر اعلام منابع خبری لبنان کیفرخواست این دادگاه شامل اتهام و حکم بازداشت چهار تن از نزدیکان مقاومت را به لبنان تحویل دادند.

رسانه های لبنان نوشتند که در این کیفرخواست اسامی 'حسن عیسی'، 'مصطفی بدر الدین'، 'اسد صبرا' و 'سلیم عیاش' ذکر شده است.

تلویزیون اوتی وی نام فرد دیگری به نام 'عبد المجید غملوش' را نیز در این لیست عنوان کرد اما تلویزیون ال بی سی این نام را تکذیب کرد.

برخی دیگر از رسانه ها نیز نوشتند: تعداد متهمان بیش از این چهار نفر و شامل برخی افراد سوری نیز می شود که در مراحل بعدی اعلام خواهد شد.

تلویزیون المستقبل وابسته به سعدحریری نیز اعلام کرد: نامه تسلیم شده به میرزا کیفرخواست دادگاه حریری نبوده و صرفا حکم بازداشت این چهار تن است.

در همین حال 'عبدالامیر قبلان' مسئول مجلس اعلای شیعی لبنان، مردم این کشور را به سعه صدر در برخورد با رای دادگاه حریری فراخواند و گفت: این رای از مدتها پیش صادر شده بود.
سمیر جعجع رییس حزب نیروهای لبنانی نیز دولت لبنان را به اجرای سریع حکم دادگاه فراخواند.

کمیته تهیه بیانیه هیأت دولت متشکل از 11عضو دولت جدید لبنان در جلسه چهارشنبه شب خود احترام لبنان به حکم دادگاه حریری را مشروط به پرهیز از سیاسی کاری و انتقام گیری این دادگاه و آسیب نرساندن این حکم به وحدت،آرامش و ثبات لبنان کردند.

پس از چندین جلسه متوالی کمیته مذکور، 'ولید الداعوق' وزیر اطلاع رسانی لبنان در پایان جلسه چهارشنبه شب این کمیته از توافق نهایی درخصوص بند اختلافی موضع دولت لبنان نسبت به دادگاه حریری خبر داد.

صبح امروز پنجشنبه نیز جلسه هیات دولت برای تصویب نهایی این بیانیه تشکیل شد.
برخی منابع 14 مارس نیز اعلام کردند سعدحریری تا ساعاتی دیگر سخنان مهمی را ایراد خواهد کرد.

پیش از این سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه دادگاه بین‌المللی ترور رفیق حریری یک دادگاه آمریکایی - اسرائیلی و حکم آن هم حکمی آمریکایی - اسرائیلی است اعلام کرده بود که دیگر نمی‌توان به جریان حریری برای رهبری کشور اعتماد کرد.

رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، در سال 2005میلادی ( 1384 ) براثر انفجار یک بمب بسیار قوی در مسیر خودروی حامل وی در شهر بیروت کشته شد.

دادگاه ویژه حریری در ماه مه 2007( 1386 ) رسیدگی به این پرونده را آغاز کرد.

احزابی که از حمایت غرب در لبنان برخوردار هستند، این ترور را به سوریه و جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان نسبت داده‌اند، درحالی که که دمشق و حزب‌الله به شدت این ادعاها را رد کرده‌اند.

سعد حریری، نخست وزیر لبنان در ماه سپتامبر2010 ( 1389 ) به اشتباه سوریه را از عوامل پشت پرده ترور پدرش خواند اما سپس اذعان کرد که این اتهام جنبه سیاسی داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار