بازدید 1441

اروپا نگران روند نزولي ايتاليا و اسپانيا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، هر چند نگرانیهایی درباره پایین بودن رشد اقتصادی امریکا و کاهش رشد اقتصادی چین وجود دارد اما در حال حاضر منطقه یورو کانون اصلی بحران مالی احتمالی در جهان است.
کد خبر: ۱۸۲۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰ 08 August 2011
نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز یکشنبه خواستار اجرای سریع و کامل تدابیری شدند که ایتالیا و اسپانیا برای خروج از بحران اقتصادی اتخاذ کرده‌اند.

اقتصاددانان غربی عقیده دارند بحران بدهی‌های ایتالیا و اسپانیا ممکن است کل منطقه یورو را تحت تاثیر خود قرار دهد. سارکوزی و مرکل با انتشار بیانیه مشترکی ضمن استقبال از تصمیمات ایتالیا و اسپانیا برای مقابله با بحران بدهی‌های خود، اظهار امیدواری کردند این تدابیر هرچه سریعتر به اجرا درآید تا اعتماد به بازارهای اقتصادی بازگردد.

 سران فرانسه و آلمان همچنین بر تعهد خود برای اجرای کامل تدابیر مندرج در توافق‌نامه بروکسل درباره منطقه یورو تاکید کردند.

این توافق‌نامه روز بیست و یکم ژوئیه در نشست سران منطقه یورو در بروکسل به امضا رسید. به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، هر چند نگرانیهایی درباره پایین بودن رشد اقتصادی امریکا و کاهش رشد اقتصادی چین وجود دارد اما در حال حاضر منطقه یورو کانون اصلی بحران مالی احتمالی در جهان است.

هم اکنون اسپانیا و ایتالیا دو اقتصاد بزرگ منطقه یورو به علت بحران بدهیها در خطر بحران مالی قرار دارند و ممکن است قربانیان بعدی بحران بدهی منطقه یورو باشند.

بر خلاف یونان که اقتصادی کوچک محسوب می شود بحران مالی در ایتالیا و اسپانیا به عنوان سومین و چهارمین اقتصادهای بزرگ منطقه یورو ، می توان کل منطقه یورو را به ورشکستگی بکشاند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل