بازدید 2062
۲

يورونيوز: جمعه ي سياه بازارهاي بورس جهان

مهمترین علل این نگرانی جدید، احتمال ناتوانی بانکها از تامین اعتبار دوباره و شاخصهای بد اقتصاد امریکا عنوان شده است. روز گذشته در بازارهای بورس اسیایی و امریکایی نيز ارزش سهام به طور چشمگیری کاهش یافت.
کد خبر: ۱۸۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰ 19 August 2011
ترس بسیاری از کارشناسان از ادامه سقوط ارزش سهام در بازارهای بورس جهان در روز جمعه ظاهرا به جا بوده است چرا که صبح امروز بازارهای بورس اسیایی همگی با کاهش چشمگیر، مبادلات خود را اغاز کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، در بازار بورس توکیو شاخص نیکی پس از پانزده دقیقه از اغاز معاملات بورسی با دو ممیز هفت دهم درصد سقوط مواجه شد.

در کره جنوبی نیز ارزش سهام فناوریهای الکترونیکی پیشرفته حدود چهاردرصد سقوط کرده است.

مهمترین علل این نگرانی جدید، احتمال ناتوانی بانکها از تامین اعتبار دوباره و شاخصهای بد اقتصاد امریکا عنوان شده است. روز گذشته در بازارهای بورس اسیایی و امریکایی ارزش سهام به طور چشمگیری کاهش یافت.

شاخصهای پاریس و میلان و فرانکفورت پنج تا شش و نیم درصد سقوط کردند.

ارزش شاخص داوجونز در بازار بورس نیویورک برای نخستین بار از اکتبر دوهزار و ده به کمتر از یازده هزار واحد رسیده است.

بازارها از احتمال رکود اقتصادی در امریکا نیز بسیار نگران شده اند چرا که مورگان استانلی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی امریکا کمتر از حد انتظار خواهد بود.

در این وضع ارزش سهام بانکها با حدود ده تا دوازده درصد کاهش، بیش از سایر شرکتها سقوط کرده اند.

قیمت طلا با افزایش چشمگیر هزار و هشتصد و سی و سه دلار و هشتاد و یک سنت در هر اونس معامله می شود. تحلیلگران پیش بینی کرده اند قیمت هر اونس طلا در شش ماه تا یک سال دیگر به دوهزار و پانصد دلار برسد. در چنین وضعی دولت های غربی با در پیش گرفتن برنامه های ریاضتی می کوشند پاسخی به این بحران بدهند.

فنلاند در نظر دارد حدود یک میلیارد یورو از هزینه های دولتی خود بکاهد.

اسپانیا قرار است امروز از تدابیر جدید ریاضت اقتصادی با هدف اطمینان خاطر دادن به بازارها خبر دهد.

دولت اسپانیا هدف خود را رساندن کسری بودجه خود به شش درصد تولید ناخالص داخلی عنوان شده است این رقم اوایل سال جاری میلادی حدود نه درصد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مگه این یورو نیوز، بازوی استکبار نیست مگه همش دروغ نمیگن چرا ازش مطلب میزنید، برید قسمت اقتصادی کیهان تا ۷ سال آینده رو پیشبینی‌ کرده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر