بازدید 6994

بين‌الحرمين اشك‌ها را در آغوش گرفت

ديشب بين‌الحرمين و بقيع حال و هواي ديگري داشت.همه آمده بودند تا قبل از ترک مدينه و قبل از برتن کردن لباس احرام، در کنار بقيع، ناله «يارب يارب» سر دهند و بخشيده شوند و با رسول خدا و خاندان مطهرش عهدي دوباره ببندند و با جسم و روحي پاکيزه رهسپار مكه مكرمه شوند.
کد خبر: ۱۹۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴ 21 October 2011
مراسم پرفيض دعاي کميل، شب گذشته با حضور خيل عظيم زائران ايراني در بين‌الحرمين در مدينه منوره و کنار قبرستان بقيع برگزار شد.

به گزارش «ايسنا» ديشب بين‌الحرمين و بقيع حال و هواي ديگري داشت.همه آمده بودند تا قبل از ترک مدينه و قبل از برتن کردن لباس احرام، در کنار بقيع، ناله «يارب يارب» سر دهند و بخشيده شوند و با رسول خدا و خاندان مطهرش عهدي دوباره ببندند و با جسم و روحي پاکيزه رهسپار مكه مكرمه شوند.



جاي خيلي‌ها خالي بود. از جمله ملتمسين دعا اعم آشنا و غريبه که در زمان بدرقه‌مان به سرزمين وحي خواستند در دعاي کميل بين‌الحرمين يادشان کنيم.

ديشب زائران ايراني با حضور باشکوه و منظم خويش، نه تنها دوستان و آشنايان و مردم ايران، بلکه همه امت اسلامي را دعا کردند و از خداوند عاقبت بخيري و سربلندي مسلمين را طلبيدند.

مراسم اولين دعاي کميل زائران بيت‌الله الحرام شب گذشته در حالي برگزار شد که به گفته مسولان مربوطه نزديک به 27هزار زائر ايراني در مدينه حضور داشتند. طبق آمار، شب گذشته اوج حضور ايراني‌ها در مدينه بود.

اين مراسم معنوي با همکاري خوب نيروهاي امنيتي و پليس مدينه و مقامات محلي و با تلاش انتظامات بعثه مقام معظم رهبري و نيروهاي داوطلب بدون هيچگونه مشکلي برگزار شد و زائران از ساعت‌ها قبل، محل برگزاري مراسم (بين‌الحرمين) و خيابان‌هاي اطراف را مملو از حضور خود کرده بودند.



اين مراسم از ساعت 9:30 شب گذشته به وقت محلي با قرائت قرآن مجيد توسط سعيد طوسي از قراء ممتاز کشورمان شروع شد و پس از آن، محمدرضا طاهري،محمد رضا غلامرضازاده و سيدجعفر ماه‌رخسار از مداحان اهل‌بيت(ع) برنامه مناجات خواني،قرائت دعاي کميل و مداحي را اجرا کردند و حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسکر نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت دعاي پاياني اين مراسم را قرائت کرد و رأس ساعت تعيين شده يعني ساعت 22:30 به پايان رسيد.

مراسم دعاي كميل بدون هيچگونه مشكلي پايان يافت و زائران كشورمان در پايان مراسم محل اجتماع و برگزاري مراسم را از وجود هرگونه اشيايي تميز کردند تا بار ديگر جلوه‌اي از ادب و اخلاق و رفتار اسلامي ايراني خود را به نمايش گذاشته باشند.

مراسم دعاي کميل به طور مستقيم از شبکه‌هاي تلويزيوني و راديويي داخل کشورمان هم پخش مي‌شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار