بازدید 5857

اختلال در اينترنت شرق كشور

هرچند مشکلات و کندي اينترنت در استان خراسان رضوي در گذشته نيز وجود است اما کاربران در هفته‌هاي اخير شاهد حکايت جديدي از قصه کندي اينترنت در استان در برخي سرورها هستند اين درحالي است برخي مسوولان توسعه فيبر نوري مسير مشهد - تهران را دليل اين مشکلات دانسته‌اند.
کد خبر: ۲۰۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲ 04 November 2011
طي هفته‌هاي گذشته اختلال اينترنت در برخي سرورها در شرق كشور موجب شده است کاربران براي استفاده از سرورهاي گوناگون به كافي‌نت‌ها مراجعه کنند که درنهايت موجب صرف وقت، پول و زمان براي آن‌ها مي‌شود و در اين ميان کاربران حرفه‌يي اينترنت با بيش‌ترين مشکل مواجه هستند.

به گزارش ايسنا بنا بر اعلام كاربران، ادامه اختلال در اينترنت شرق کشور در شرايطي است كه در هيچ يک از اين استان‌ها مسوولان مربوطه درباره دلايل بروز اين اختلالات پاسخگو نبودند و به‌صورت غيررسمي مشکل را به شرکت‍‌هاي ارائه دهنده خدمات مربوط مي‌دانند و شرکت‌ها نيز مشکل را به عدم تناسب زيرساخت در اين استان‌ها با ميزان کاربران مرتبط مي‌دانند.

معاون دفتر راوبط عمومي و امور بين‌الملل شرکت زيرساخت اختلالات اخير در اينترنت کشور را به توسعه شبکه فيبر نوري مربوط دانسته بود، اما با گذشت روزها از آغاز اين مشکلات در شبکه هم‌چنان کاربران شرق کشور در انتظار توسعه فيبر نوري مانده‌اند و قطعي مکرر و کاهش شديد سرعت شبکه، چندين نوبت در روز براي کاربران به امري عادي مبدل شده و اين درحالي است که استفاده از دايل‌آپ به دليل افت شديد در اکثر ساعات روز تقريبا به امري غيرممکن تبديل شده است و تنها راه استفاده از خطوط پرسرعت، يا کافي‌نت‌ها است که آن‌ها نيز از مشکلات اخير بي‌بهره نمانده‌اند.

به گزارش ايسنا، منطقه خراسان، هرچند مشکلات و کندي اينترنت در استان خراسان رضوي در گذشته نيز وجود است اما کاربران در هفته‌هاي اخير شاهد حکايت جديدي از قصه کندي اينترنت در استان در برخي سرورها هستند اين درحالي است برخي مسوولان توسعه فيبر نوري مسير مشهد - تهران را دليل اين مشکلات دانسته‌اند.

زائرپذير بودن و جمعيت بالاي اين استان موقعيتي استراتژيک را ايجاد کرده است که اينترنت را به يکي از مهمترين زيرساخت‌هاي مسائل مختلف استان که اکثر مردم استان‌هاي ديگر کشور نيز با آن درگيراند، تبديل کرده اما کاربران در خراسان رضوي نيز هم‌چنان با کندي اينترنت دست و پنجه نرم مي‌کنند و هم‌چنان اميدوارند وعده‌هاي مسوولان براي بهبود وضعيت کنوني عملي شود.

قطعي اينترنت و اختلال در شبکه اينترنت دامنگير ادارت دولتي خراسان رضوي هم شد، تا جايي که آمنه قيامي - کارشناس يکي از ادارات کل دولتي در خراسان رضوي - به خبرنگار ايسنا گفت: بخشي که فعاليت مي‌کنم داراي بيش‌ترين ارباب رجوع بوده و بيش‌تر کارهاي آنان نيز با اينترنت است اما به دليل اختلالات اينترنتي چند روز گذشته در مشهد پاسخگويي به ارباب رجوع مشکل شده است.

اما مدير كل مهندسي عمليات شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت در اين باره و در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا تاكيد كرد: پهناي باند سرويس‌هاي ديتا به سمت استان‌هاي خراسان و استان‌هاي همجوار آن مثل خراسان شمالي و جنوبي در طول يك ماه به ميزان 400 درصد افزايش يافته است.

حسن كريمي اظهار كرد: در اين مسير يك STM16 با خراسان رضوي داشتيم كه اين ميزان استان‌هاي همجوار را هم پوشش مي‌داد كه هر STM16 به ميزان 5/2 گيگابيت بر ثانيه ظرفيت دارد؛ ما يك مسير 10 گيگابيت بر ثانيه نيز به آن اضافه كرديم و در حال حاضر اين ظرفيت به 5/12 گيگابيت بر ثانيه افزايش يافته است.

كريمي ادامه داد: ما در آن منطقه در پيك ترافيك چيزي در حدود 5/3 گيگابيت بيش‌تر مصرف نداريم و اگر چه قراردادي هم كه با استان‌هاي منطقه آنجا يعني خراسان رضوي، خراسان شمالي و جنوبي بسته‌ايم، مجموعا 11 STM16 درخواست كرده‌اند.

مدير كل مهندسي عمليات شبكه ديتاي شركت ارتباطات زيرساخت گفت: بنابراين در حال حاضر پهناي باندي كه شركت ارتباطات زيرساخت در منطقه دارد، چيزي فراتر از‌ آن چيزي است كه استان‌ها با ما منعقد كرده‌اند و از طرفي بيش‌تر از آن چيزي است كه آن‌ها مصرف دارند و مي‌توان گفت كمبودي در اين منطقه از طرف شركت ارتباطات زيرساخت وجود ندارد.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر