بازدید 14910
طرحی برای تأثیر بیشتر قانون جدید پلیس راهور؛

کمربندی که جان سه هزار هم‌وطنمان را نجات می‌دهد، کجاست؟

می‌توانیم اکنون که تنها چند روز به اجرای طرح جدید پلیس راهور مانده، از عاملان وجود نقصی بپرسیم که تأثیرش در ایمنی مسافران، تازه کشف شده، ولی به ظاهر تا کشف عاملان نقص راه زیادی مانده است. همان افرادی که خودرو غیر ایمنشان را با چند میلیون هزینه تولید می‌کنند و به چند برابر بیشتر می‌فروشند... دلیل حاشیه امنیت اینچنین افرادی در رسانه ملی چیست و چرا پلیس راهور با ایشان مماشات می‌کند؟
کد خبر: ۲۰۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۲ 09 November 2011
سرویس اجتماعی ـ قانون جدید راهنمایی و رانندگی مبنی بر الزامی بودن بستن کمربند برای سرنشینان عقب خودرو در جاده‌های بین شهری از بیستم آبان لازم‌الاجراست.

با نگاهی به آمارها، درمی‌یابیم که ۷/۵۴ درصد از علت مرگ در تصادفات رانندگی شش ماهه نخست امسال ضربه به سر و ۶/۲۳ درصد شکستگی‌های متعدد بوده است که بخش عمده‌ای از این افراد سرنشینان عقب خودرو بوده‌اند.

به گزارش «تابناک»، رييس پليس راهور ناجا اعلام کرده که بر پایه تحقیقات کارشناسان، با اجرای این طرح جدید، تلفات جاده‌ای سالیانه تا سه هزار نفر کاهش می‌یابد، ولی نکته اینجاست که کدام کمربند ایمنی؟

فارغ از اینکه در بسیاری از خودروهای تازه تولید شده هم خبری از کمربند صندلی عقب نیست، این پرسش مطرح است که چگونه قرار است دیگر خودروهایی که کمربند ایمنی صندلی عقب ندارند و در حال رفت‌وآمد در جاده‌های کشور هستند، کمربنددار شوند؟!

آیا پلیس راهور که به ترفندهای هزار رنگ خودروسازان دولتی و نازنین کشور آگاه است، به این نکته توجه کرده که نمی‌شود به امید آن‌ها نشست تا جان مردم را به جیب خود ترجیح دهند؟

آیا مشکل کیسه هوای خودروهای تولید سال ۹۰ حل شده است؟ آیا داستان هزار و یک شب ترمزهای ای بی اس به سرانجام رسید؟ آیا جریان مهلت‌های در نظر گرفته شده برای خودروسازان ختم به خیر شده که به عنوان وجه ضمانتی باشد برای این خودروسازان دولتی عزیز یا اینکه همچنان قرار است «امروز و فردا» کرده و مردم را دست به سر کنند؟ شاید هم قرار است مردم، خود خودروهایشان را تجهیز کنند؛ در این صورت، کدام نهاد قرار است ایمن بودن این کمربندها را تأیید کند تا شاهد تسمه‌های کوک خورده با نخ معمولی خیاطی در خودروها نباشیم؟!

بی‌گمان، اقدامات پلیس راهور در یک سال گذشته، نقش بسیاری در کاهش مرگ و میر جاده‌ای داشته و این نکته در جای خود قابل تقدیر است؛ اما نباید از این نکته غافل شد که سالانه سه هزار تن از هموطنانمان به این دلیل به کام مرگ می‌روند که در اعمال قانون سهل‌انگاری شده و زیرساخت‌های اجرای قانون نیز مغفول مانده است؛ تا جایی که اکنون که پلیس عزیز و زحمتکش راهور هم به دنبال نوشدارویی برای گریز از این دسته جنایات خاموش افتاده، با این پرسش‌ روبه‌رو شویم که نقایص به جای مانده را چه کسی گردن خواهد گرفت؟!

آیا شایسه نیست، مسئولین پلیس راهور، اکنون که برای جبران سهمشان از اهمال در سال‌های گذشته به تکاپو افتاده‌اند، در گفت‌وگویی رودررو با مردم، از کارشکنی‌های خودروسازان و بازی آن‌ها با جان مردم پرده بردارند تا بلکه اهرمی شود برای بالا بردن کیفیت محصولات بی‌کیفیت و گران قیمت آنها؟

و آیا بهتر نیست، کمی صلابت قانون را به رخ این خودروسازان محترم بکشند و اجرای قانون را تنها از مردم نخواهند؛ آن هم مردمی که حکم مشتری این کمپانی‌های بزرگ را دارند و خود از بسیاری جهات در این معامله زیان دیده‌اند؟!

البته یادآوری این نکته ضروری است که قصدمان از طرح این پرسش‌ها، نقد این قانون مهم نیست، بلکه تلنگری است به مسئولان تا مبادا با اجرای ناکامل یک قانون خوب، دچار اشتباه بزرگتری بشویم؛ به عبارت ساده‌‌تر یعنی هم‌اکنون که سرچشمه درد شناخته شده، برای درمان کاملش برنامه‌ بریزیم، نه اینکه تنها به یک مسکن کفایت کنیم.

به راستی، چه کسی هست که نداند برخی از خودروهایی که در جاده های کشور رفت‌وآمد می‌کنند، به کل از حیث استاندارد ساقط هستند و شاید کوچکترین اشکالشان همان نداشتن کمربند ایمنی صندلی عقب باشد! چرا خودمان را فریب بدهیم، در حالی که می‌‌‌‌دانیم برخی خودروهای تولید انبوه ما، ممکن است در عین نو بودن، هر لحظه دچار آتش‌سوزی شوند و سرنشینانش را به کام مرگ بکشنانند!

با نگاهی به مثلث عوامل حادثه‌ساز جاده‌ها (خطای انسانی، جاده و خودرو) پی می‌بریم که در مقوله خطاهای انسانی، بسیار سخن رفته و صدا و سیما هم تنها در این وادی وارد شده است و با ساخت برنامه‌هایی سریالی از دست دوربین پلیس کنترل نامحسوس و برگزاری جنگ‌های شبانه و ... در فرهنگ سازی نقش موثری داشته است؛ نقشی که احتمالا در اجرای طرح جدید هم ایفا خواهد کرد.

اما به راستی چه توجیهی هست که بحث در دو عامل دیگر را مسکوت بگذاریم و به این جنایت خاموش نپردازیم؟ آیا بحث وجود کمربند ایمنی صندلی عقب خودروها هم به عامل انسانی مربوط می‌شود که کسی از خودروسازان سخنی به میان نمی‌آورد؟ آیا وجود این کمربند هم در برخی خودروها، جزو آپشن‌های اختیاری است که به مشتری عرضه شده که نبودش پرسش‌برانگیز نباشد؟

چگونه است که کسی پیگیر نمی‌شود چرا یک غول خودروساز برای صندلی عقب یک محصولش در سال‌های اخیر سه کمربند تعبیه کرده است، در حالی که در کارت شناسایی صادره از سوی پلیس راهور برای این محصول چهار سرنشین (طبیعتا دو نفر در جلو و دو نفر در عقب!) ثبت می‌شود؟ لابد این هم ممکن است، روزی غیرقانونی تلقی شود و مردم مجبور خواهند بود که خودشان کمربند اضافه را از دور بیرون کنند تا خودرو استاندارد شود!


آیا مبنای فاصله این کمربندهای ایمنی بر پایه محاسبات برگزیده شده است؟!

بیایید اکنون که این عزم به وجود آمده تا نبض مرگبار تصادفات جاده‌ای را کمی از نفس بیندازیم، دیگر اضلاع مثلث شوم تلفات جانی جاده‌ها را از یاد نبریم و از وضعیت جاده‌ها هم بپرسیم؛ از امثال اتوبان‌های تهران ـ شمالی بپرسیم که می‌توانستند زودتر از اینها ساخته شوند و استانداردهای بالاتری را برای مسافران به همراه بیاورند، از جاده‌های دو طرفه ای بگوییم که می‌توانستند دست‌کم رفت و برگشتشان مجزا باشد و ... .!

می‌توانیم اکنون که تنها چند روز به اجرای طرح جدید پلیس راهور مانده، از عاملان وجود نقصی بپرسیم که تأثیرش در ایمنی مسافران تازه کشف شده، ولی به ظاهر تا کشف عاملان نقص راه زیادی باقی مانده است؛ همان افرادی که خودروی غیر ایمنشان را با چند میلیون هزینه تولید می‌کنند و به چند برابر بیشتر می‌فروشند و برای هر تغییر جزیی در محصولشان نیز چند ماه فرصت می‌خواهند. می‌توانیم بپرسیم که دلیل حاشیه امنیت اینچنین افرادی در رسانه ملی چیست و چرا پلیس راهور با ایشان مماشات می‌کند؟ اصلا می‌توانیم از مدیران ارشد این مدیران کل بپرسیم که چرا با عاملان «جنایت‌های خاموش در جاده‌ها» برخوردی نمی‌شود؟

اینها تنها بخشی از درخواست‌های عمومی هستند که مردم از ما می‌خواهند که به عنوان رسانه مطرح کنیم؛ درخواست‌های خامی که می‌توانند خمیرمایه شکایت مدعی العموم هم باشند تا شاید در فضایی غیر سیاسی به ثمر بنشینند و نجات جان شمار بیشتری از هم‌وطنانمان را به همراه داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۷
.
.
.
بهر ايمني سازي خودروهاي داخلي از استاندارد بايد گذشت...
.
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
جهت اطلاع شما قیمت خودروهای 2012 زیر را ببینید :
نیسان: مورانو : 34000$ ماکسیما :37000$ سنترا2000سی سی 15000$
تویوتا :
کمری 21000$ اتاق جدید فول
کرولا:15900$ Fjکروز :25900$ RAV4: 22400$
ولی در کشور ما به عنوان نمونه کمری 2011اتاق قدیم 61 میلیون کرولا 52 میلیون ماکسیما 2 نسل قبل 44 میلیون مورانو 102 میلیون و ....
منبع قیمتهای اولیه از سایتهای تویوتا و نیسان هست که می تونید خودتون ببینید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
اگر در هر حادثه ای با یک کارشناسی درست و حساب شده، در صورتی که تقصیر به گردن خودرو ساز افتاد، غرامت و خسارت کامل از آن خودرو ساز دریافت می شد، خود بخود همه چیز حل می شد.
و البته از این گذشته، متاسفانه ما هنوز نمی دونیم اگر همه کارشون رو در کشور درست انجام بدن ( از جمله خودم ) سود خیلی بهتری بطور غیر مستقیم به خود ما برمیگرده.
تابناک واقا گل گفتی الان خدایی نگاه کنید واقا زور نیست که ما با پولی که به خودرو های ایرانی می دهیم می توانیم بهترین نوع خودرو خارجی را در خارج بخریم خوب چرا اینطور است تازه خودرو های ایرانی که همش قدیمی است مثلا پراید مال 20 سال پیش است یا 405 و... چرا باید اینطوری باشد آخه مردم ما چه گناهی کردن لطفا پخش کن هر چند که می دانم نمی گذاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
مهمترین مشکل خود ما مردم هستیم ! کافیست رانندگی ما را با نه با آلمانی ها حتی با چینی ها مقایسه کنید . ما میدانیم ولی عمل نمیکنیم . به ایمنی و سلامت خودرو بی توجه هستیم اگر جاده بد است چشم که داریم ولی بی اعتنا به مضعیت جاده و سرعت مطمئن می رانیم . زنجیر نداریم ولی با خواهش و التماس از پلیس می خواهیم بگذارد برویم ... نقص اصلی از خود ماست!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
یعنی ما اگر همه خودرو خارجی سوار شویم تصادف نمی کنیم؟! اگر در جاده های خارج برانیم تصادف نمی کنیم ؟! قبول کنید با این رانندگی غیر مسئولانه و خودخواهانه که ما داریم هر جای دنیا و با هر خودرویی بالاترین نرخ تصادف را کسب می کنیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
سزای گران فروش نخریدن است اگر مدتی مردم سختی را تحمل کنند و نخرند حتما تاثیر گذار خواهد بود. وقتی که ما اول پول میدم وچندماه بعد باهزار منت یک ماشین با هزارایراد فنی تحویل میگریم و صدامون هم درنمیاد من هم باشم ارتقای کیفیت نمیروم. حال هرچی که میخواد باشه
آقا جان خداوند شاهد است كه بنده خودرو صفر كيلومتر پژو 405 را از كارخانه ايران خودرو ساعت 10 صبح تحويل گرفتم كه هنگام عزيمت به منزل در اتوبان متوقف شد و تا بنده بتوانم از اين مهلكه كه در روز اول خريد خودرو برايم پيش آمده خلاصي يابم ساعت 5 بعد از ظهر با كلي اضطراب و خستگي و پشيماني به منزل رسيدم .
جالب اينكه يك عده منافع خود را در تداوم اين چرخه باطل به اين مردم تحميل مي كنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
خب نبايد صفر ميخريدي بايد دست دوم ميخريدي
.
.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
206 تیپ6 خریدم یکربع بعد خاموش کرد.از انجایی که آمپر بنزین 30 لیتر نمایش داده بود همه جای ماشین توسط امداد خودرو طی 5 ساعت چک شده بعد متوجه شدیم بنزین ندارد.بخاطر همینه که ماشین های کره ای سال76-82 هنوز هم بالای 10 میلیون تومان قیمت داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
مي خواستي نخري. خودت خواستي كسي بهت زور نكرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
منم یه 206 وی 8 خریدم از همه جاش صدا در میاد. درستشم نمیکنن یا هم نمیتونن. روانیم کرده
واقعا حرف دل مصرف کننده بیچاره رو زدی که دستش به هیچ جا بند نیست اون از گارانتی های سرکاریشون این هم از کیفیت و طراحی!! تنها راهش اینه که واردات خودرو آزاد بشه.
اینجانب یک هفته است خودرو از ایران خودرو گرفته ام از نمایندگی شهرستان اشنویه متاسفانه خودرو مشکل دارد که نمی توانند مشکل را برطرف کنند از ایرانخودرو در مراجع قضائی شکایت می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
حتما هم از شکایتت نتیجه میگیری !!
دلیل برابری قیمت خودروی ایرانی و خارجی به دلیل ثابت نگه داشتن نرخ ارز در طول چند سال گذشته است. در صورتی که قیمت ارز با تورم افزایش می یافت، قیمت خودروی خارجی که الان با خودروی داخلی برابری می کند چند برابر قیمت خودروی داخلی بود. در صورتی که قیمت دلار با تورم بالا می رفت الان قیمت دلار حدود 4000 تومان می شد و قیمت یک خودروی 7000 دلاری به 28 میلیون تومان می رسید. لطفا ثبت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
برادر خوبم، دلار تك نرخي شده است و اين همه بالا پايين شدن نرخ ارز هم به همين علته. كجا دلار 4000 تومنه؟ مسوولين 1350 تومن هر دلار رو بي انصافي ميدونن شما بر چه اساسي اين ادعا رو دارين؟
ثانيا اصلا دلار 5000 تومن دليل مي شه خودرو سازها با جون هموطنان بازي كنن؟ حتما دليل آتش سوزي پژو 405 ها هم ثابت نگه داشتن نرخ ارز بوده.
تابناك عزيز لطفا انعكاس بدين.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
ولی این توجیح ناامن بودن خودروی داخلی نیست. برادرمن جان مردم یک کالای اقتصادی نیست؛ ایکاش خودروساز داخلی تلاش بیشتر و بیشتری برای ایمن سازی میکرد، ایکاش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
شما که راست می گی
اما...
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
دوست عزیز اگر قیمت دلار 4000 تومان می شد مطمئنا حقوق و مزایا هم در همین حدود افزایش پیدا می کرد و در اصل ماجرا تغییری بوجود نمی امد و این طور نبود که دلار 4000 تومان باشد و درامد ما مثلا 350000 تومان
سها
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
شک نکن آنوقت خودروی 28 میلیونی ایرانی هم میشد بالای 100 میلیون تومان!! شک نکن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
دوست عزیز این اتوموبیلهایی که به اسم وطنی به ما داده میشه بسته به نوعش درصد زیادی از اون هنوز از خارج وارد میشه و یا با همون دلاری که شما میفرمایید باید تولید بشه و گرون شدن دلار قیمت اونو هم تحت تاثیر قرار میده و البته این نکته را هم باید توجه کنیم که در سایه مدیریت توانمند مدیران بسیار لایق ما که فقط و فقط بخاطر تکلیف و رضای خدا هر کدام چند پست مدیریتی پذیرفته اند به چنین کیفیت و قیمتی دست پیدا کرده ایم.
نویسنده نظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
من اصلا قصد نداشتم از صنعت خودرو حمایت کنم. فقط خواستم یکی از دلایل برابری قیمت خودروهای داخلی و خارجی را گفته باشم.
هم وطن عزیز اگه قیمت دلار به 4000 تومن برسه قیمت خودروهای داخلی هم 4 برابر میشه ، الان که با افزایش 100 تومنی قیمت ارز ماشین های ساخت وطن حداقل 1 میلیون گرون میشه؟؟؟؟؟؟
من نمیدونم صنعت ایران که هیچی نداره این کارخونه های خودروسازی رو هم که پنجاه ساله داره به طبیعت و آدما و بنزین و ... آسیب میزنه تعطیلش کنن برن ماشین از آلمان و کره و ژاپن و آمریکا و ... (هر جایی بجز چین) وارد کنن همه حال کنیم. حداقل ماشین خوب سوار بشیم.
پاسخ ها
سها
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
جالبه بدونید حتی میشه از محل صرفه جویی قیمت خرید خودرو خارجی و همچنین بنزین مصرفی آن، کل یوم! کارکنان کارخانه های خودروسازی را با 2برابر حقوق فعلیشان فرستاد خانه عشق و حال!!! تازه تهش یک چیزی هم میماند تو خزانه دولت!! وااسفا از این مسلمانان! ما دشمن نمیخواهیم تا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
بهتره همه جارو تعطيل كنن همش وارد كنن اون وقت ببينم تو از كجا مياري ماشين بخري
Ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
و با اين پيشنهاد شما حدود يك ميليون نفر مستقيماً از كار بيكار مي شن عزيزم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
حداقل ماشین ایمنتر،کم مصرفتر با آلودگی صوتی و هوایی کمتر و همچنین دوام بیشتر و صد البته اعصاب راحت تر ...
ولی میمونه یک مسئله و اون هم اشتغال مدیران مخلص و فداکار !!!
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
به نظر میاد تمام جوانب را باید درنظر گرفت نه اینکه صورت مساله راپاک کرد، باید از وزارتخانه های مسول ومجلس وبازرسی کل انتظار رسیدگی داشت وفقط به شعاردادن نپردازند چون اینها وظیفشون رسیدگی به همین مسایله وبه خاطر همین کلی امکانات دولتی زیر دستشونه والبته بیت المال .
بستن کمربند در ماشین هایی مثل پراید و 405 یعنی کت بسته تسلیم ملک الموت شدن . شاید با پرت شدن فرجی حاصل بشه اما با کمربند یا باید با سقف پرس شدو یا جزغاله شد.
سلامت و امنیت جاده ای مردم به چند اصل بستگی دارد : ایمنی جاده - کیفیت ماشین و رعایت قوانین . اما جاده ها که هزاران میلیارد هزینه دارد , جهت حمایت از تولید داخل باید با ارابه ی مرگ ( ... ) 10 میلیونی ساخت . پس می ماند افزایش نرخ جریمه .
مونتاژکار آنهم از نوع بی کفایت لطفا" نگویید خودروساز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
با همه اين مشكلات و مسايل هيچ كدام از كشورهاي دور و بر ما خودرو ساز نيستند. بجاي انتقادات كشنده لطفا حمايت و پشتيباني كنيد. ميدانيد چند صدهزار نفر دارن نون مي خورند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
و البته چند صد هزار نفر بدون هیچ گناهی کشته می شوند؟
پلیس راهوار زورش بخودروسازان نمیرسد سقف صاحبان اتومبیلهای وطنی کوتاه است که چپ و راست آنها را بجرم خود روسازان جریمه کرده و جانشان در تصادفات جاد ه ای ببهای فربه شدن صندوقهای پول این شرکتها بفنا میرود.
اینها همش توطئه آمریکاست.
سلام دوستان
یادمه شال83 وزیر صنایع وقت (جهانگیری) در خلال بحث حذف پیکان و ... گفت برای این ماشی های تولید داخل گرونن که بنزین داخلی ارزونه و اون موقع فک کنم 60 تومن بود
حالا بنزین داره به قیمت کشورهای همجوار (بجز ترکیه) می رسه چرا ماشین های داخلی باز هم تا این حد گرانند ؟
در مورد دلار دوستمون درست گفت اما محاسبات اقتصاد دانان ارزش برابری دلار در برابر ریال را حداکثر 25000 تا 30000 (2500تا3000تومن) می دونن
اینکه قیمت دلار را بزور پایین نگهداشتیم برای تولیدات داخلی سرطانه ولی نه برای خودرو که بر عکس اون چه که گفته می شه تولید داخل نیست و بسیاری از قطعاتش از دوست عزیزمون وارد می شه
نکته جالبش اینه که به سفارش تولید کنندگان داخلی چین یا روی قطعه اسم شرکت ایرانی و MADE IN IRAN رو می زنه یا بدون نام وارد می کنه تا دوستان تولید!!!!! کننده خودشون زحمتشو بکشن
پس گرون کردن دلار باعث افزایش قیمت خودرو هم می شود حتی تیبا که گفته شد 100% ایرانیه
بنده نیز وقتی خواستم بیام دبی ماشینم را که پرایدمدل سال بود 5/6 میلیون فروختم وبا همان پول دوسال قبل در دبی ماشین تویوتا کرولا 2005 اتومات خریدم انصافا عاجزانه از مسئولان امر خصوصا نمایندگان محترم مجلس می خواهیم یک بار هم که شده برای رهایی از این باند های مافیایی و غول های خون آشام ، واردات خودرو را(بدون تعرفه) آزاد کنید تا هم صنایع خودرو سازی داخلی رقیب داشته باشند و به فکر کیفیت محصولات خود بیفتند و هم ملت در انتخاب خودروی باکیفیت و متنوع آزاد باشند.خدا را خوش نمی یاد پول ملت و خون مردم به بهانه پیشرفت صنایع داخلی اینگونه هدر برود.آیا 33 سال برای کیفیت وپیشرفت کم بود؟
چه قدر انسان بی گناه جان دادند و چه قدر خانواده ها که بی سر پرست شدند وچه قدر مشکلات روانی ، اجتماعی، اقتصادی برای جامعه ایجاد شده ، آخه تا به کی مسلمونا؟تابناک عزیز این درد دل تمام مردم ایران است لطفا منتشر کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
من نمیدونم این نطر کجاش بده که یک نفر رای منفی داده؟؟؟؟
با سلام وتشکر از خبری که واقعا حرف دل مردم بود. متأسفانه در کشور ما وقتی مشکلی پیش میاد از میان گزینه های احتمالی، گزینه ای که بیشترین فشار را بر مردم وارد آورد وکمترین بر مسئولین، انتخاب شده واعمال می شود
با سلام. تنها سازمانی که در این کشور کار می کند و تولیداتش مطابق و دنباله رو تولیدات جهانی است. ایران خودرو است.چرا فضا را مسموم میکنید با چه توقعی این چنین مینویسید. چه شرکتهایی در ایران محصولاتشان مطابق دیگر کشورهاست حتی ساده ترین چیزها مانند نان نیز قابل ارائه با استانداردهای جهانی نیست.نگارنده نفع مادی در بمباران خودرو سازها دارد و دیگر هیچ. هر ارزیابی میبایست در یک سیستم بسته و یک سیستم باز بطور جداگانه انجام گیرد. بهترین ایران ممکن است بیستم جهان باشد.و این منطقی است. نگارنده مطمئن باشد اگر درهای این کشور بروی محصولات خارجی باز شود ؛ قطعا جایی برای خبرنگارانی چون او نخواهد بود و پای بهتر از او با دانش تر از او و خوشسخن تر از او و مودب تر از او با قیمتهای پابین تر وارد میشود.درود بر ایران خودرو
پاسخ ها
نگارنده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
برو بابا..!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
واقغا با این همه نبوغ در ایران خودرو جای درود گفتن هم داره!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
مرگ بر هر کسی که مال مردمخور و دروغگو و دزده.
دزدی فقط از دیوار مردم بالا رفتن نیست. تابناک جان عزیزت چاپ کن و گر نه خفه میشم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
انقدر تولیدات ایران خودرو خوب بوده خوده فرانسه میخواد از ایران پژو روآ سال یا glx وارد کنه گفتن پژو خودمون بیکیفیته تاژه قدیمی هم شده شما انقدر زببا طراحی چراغ های ماشین رو عوض کردین ما شوکه شدیم تازه گفتن پژو روآ سال یه انقلاب جدید تو صنعت خودرو سازی بوده... انقدر ایران خودرو تولیداتش خوب بود سال پیش کارخونه فورد نتونست رغابت کته ورشکسته شد...
اللهم عجل لولیک الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
واقعا متوجه نميشم منفي واسه چيه اينجاالان؟؟؟
با سلام خدمت دوستان ومدير سايت وزين تابناك؛ به عنوان يك شهروند ايراني؛ تقاضايي از شما دارم ؛ آيا اين امكان براي شما مقدور است كه : مقوله خودروهاي داخلي وقيمت آن ومسائل فني وغيره را ... را به صورت جدي به چالش بكشيد يا خير؟ واقعا اين ملت چه گناهي مرتكب شده كه بايد خودروهاي رو با چند برابر قيمت خود خريداري كنند؟ چرا مسؤلين هنگام خطاب ملت ؛ به عنوان ملت شهيد پرور يا ملت شريف ؛ برده مي شود ؛ اما در عمل به گونه اي برنامه ريزي مي شود به گونه اي عمل مي شود كه عملاً داريم سر ملت خود كلاه مي گذاريم ؟؟؟ خدايش تا كي ؟ تابناك عزيز اگر واقعا انصاف داري پيام اينجانب را در قسمت نظر بينندگان بگذاريد با تشكر فراوان...
قیمت متوسط تمام مدلهای هیوندای 18000 دلار میباشد که به قیمت چند برابر به اسم حمایت از تولید داخلی به مردم میندازن
یه 405 صفر گرفتم وقتی بارون اومد دیدم آب از چراغ بالا سر راننده چکه میکنه گفتم از مهندسین محترم ایران خودرو تشکر کنم جون کسی نتونست بفهمه از کجاست و مشکلو حل کنه
من که پراید 131 خریدم از همه چیز اون راضی هستم هم قیمت هم وزنش هم گارانتیش هم خدمات پس از فروش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
خلایق هرچه لایق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
تو هم مثل اون دوست بالایی باید اسمتو میزدی ساپیا حیف نیست اسمتو نزدی که ناشناس شناخته بشی
باسلام آیا وجود کمربند صندلی عقب واقعا ضروری است .وآماری از کسانیکه درسوانح به علت داشتن کمربندگیر افتاده ونتوانستن خودشان را نجات دهند وجود دارد البته کمر بند برای سرنشین های جلو که احتمال برخورد باشیشه جلو را دارند ضروری است ولی برای سرنشین های عقب فکر کنم خطرش بیشتر از نفعش باشد با تشکر
آخه با چه زبونی باید گفت که تولید خودرو در ایران با این شرایط مزیت نسبی نداره،از مسئولین خواهش میکنم در این زمینه قید خودکفایی بزنن چون واقعا با در نظر گرفتن همه جوانب این خودروهای داخلی کاملا به ضرر اقتصاد کشور،در ضمن خوبه که یکم به فکر جان مردم هم بود
چرا لااقل مسئولان در ایران از کشورهای دیگر یاد نمی گیرند. در امریکا هم دولت خیلی دوست دارد که از صنایع ماشین سازی داخلی دفاع کند ولی راهش بستن درهای گمرگ به سوی واردات گمرک نیست بلکه به شرکت های داخلی خودروساز آنها کمک می کند تا بتوانند خودشان را به سطح کیفی و قیمتی محصولات ژاپنی و آلمانی و کره ای برسانند. لااقل در ایران می شود بخشی از درآمد حاصل از گمرک واردات خودرو را به بهسازی تولیدات خودروسازان داخلی تخصیص داد تا آنها هم از صحنه روزگار محو نشوند.
از رئیس پلیس راهنمائی خیلی خوشم میاد آدم بسیار فنی و با هوشیه خدا کنه بذارن کارشو بکنه و کلش نکنن!!!!!!!!1
سلام به همه
یکبار مجلس پارسال یا پیارسال خواست تعرفه رو 20% کم کنه و این موضوع را سالیانه ادامه بده ولی معلوم نشد چرا یک دفعه همه چی فراموش شد اصلا انگار نه انگار که یه همچین طرحی هم بود
سلام
الان 2 ماه است که از ایران خودرو پیکان وانت شرایتی خرید کردم ولی هنوز ماشین به من تحویل ندادند باید 20 روزه تحویل میدادند
امروز به من اعلام کردن که پیکان وانت پلاک نمیشه مثل اینکه با اداره شماره گداری مشکل پیدا کردن و اگر پول برگردونن 1 درصد کم میکنن این اصل کلاهبرداری
به کی باید شکایت کنم وقتی هیچ کس جواب گو نیست
سالانه بیش از 30 هزار کشته و 300 هزار مصدوم حوادث رانندگی آمار یک جنگ تمام عیار است . جنگی که در یک طرف خوروسازان به خاطر منافع شخصی به جان مردم بیدفاع ایران افتاده اند . تنها با نصب جهر کیسه هوا در خودروها سالانه از مرگ بیش از 20 هزار نفر و مصدومیت 200 هزار نفر جلوگیری می شود.
مسئولین وزارت صنایع و پلیس و دستگاههای نظارتی در پیشگاه خداوند جه پاسخی برای اینهمه اهمال دارند.
دولت خودروهاي غيراستاندارد خود را به چندين برابر قيمت جهاني بفروش ميرساند و با توجه به مصرف چند برابري سوخت خودروهاي ساخت داخل قيمت سوخت را نيز افزايش داده و باز هم ميخواهد افزايش دهد.اين موضوع با كدام منطق سازگار است.يا خودروي با كيفيت با قيمت جهاني تحويل مردم دهيد و يا اينكه بگذاريد مردم خودروي خارجي با قيمت واقعي خريداري كنند.تا لااقل اين همه خانواده عزادار نشوند.بنزين را هم هر چقدر خواستيد بفروشيد اينكه سودش فكر كنم براي دولت بيشتر باشه!!!
خدا توفيق داد 2 هفته قبل به عراق و عتبات عاليات رفتم. خداييش با تمام ضعف هايي که کشور عراق داره ماشين هایی سوار می شوند که بنده کارمند تا آخر عمرم هم نمی توانم سوار شوم. تاکسی هاشون بهترين ماشين های آمريکايی و ژاپنی و کره ای . به طور مثال يک اتومبيل دوج آمريکايي مدل بالا که به عنوان تاکسی بود سوار شدم قيمت را از راننده پرسيدم گفت 20 هزار دلار. يعنی با قيمت يک پژو پارس ای ال ايکس برابری می کند. يا سوناتا 2011 که در ايران 67 ميليون است در عراق 14 هزار دلار قيمت دارد.
خودتان قضاوت کنيد تفاوت از کجا تا به کجاست.
تابناك عزيز ما داراي بهترين خودروسازان در سطح دنيا و بهترين جاده ها در مشرق زمين هستيم فقط مشكل ما راننده هاي وطني هستند كه خودشونو به كشتن ميدهند ......برادر من كي تا حالا به فكر خودرو ايمن تو كشور بوده وآن راعملي كرده خودرو ساز فقط به فكر انتفاع هست.براي اينكه از آمار كشته ها خلاص بشيم تنها راه ايجاد خطوط را آهن در كشور است
با سلام
به اطلاع می رسانم که بحث کیفیت خودرو بحث قدیمی است من یک سمند با موتور ملی خریده ام بعد از یک ماه انتظار پس از واریز کل بهای آن . این خودرو از روز اول روغن از آن چکه می کند که مربوط به اویل ماژول آن است جالب است که ایران خودرو این قطعه را ندارد تا نمایندگی ها بتوانند آن را عوض کنند و این ماشین گارانتی دار هنوز در حال روغن ریزی و ما هم در حال افزایش روغن به آن. این است رعایت حقوق مصرف کنندگان . آیا اگر این اتفاق برای یک خودرو خارجی اتفاق می افتاد ما این خودرو ساز را رها میکردیم؟ تا انحصار در تولید وجود دارد دریغ از حتی یک پاسخ از روابط عمومی زیرا ما مجبوریم پول بدهیم و......
اینهمهههههههههههه پول یارانه بهتون میدن نصفشو میدین واسه جریمه نصف دیگه رو جمع کنید کمربند بخرید اینکه مسله ای نیست هی تو بوقققق میکنید
جالبه ایران خودرو و سایپا از رو نمیرن و همچنان میگن خودروهای ما استاندارده! ماشینای با تکنولوژی 20 سال پیش رو با قیمت گزاف به مردم قالب میکنن و هر سال چراغشو عوض میکنن 2 میلیون میزارن روش از ایمنی تو تصادفات پراید و 405 پارس و وانت پیکان و غیره دیگه خود مردم بهتر میدونن.طراحی که ماشاالله مال عهد بوووق. خدایا خسته شدیم درد ملت رو پیش کی باید ببریم. تابناک خواهشا این جور مطالب راجع به ارابه های مرگ ایران خودرو و سایپا بیشتر مطلب بنویس
متشکرم
كمربند صندلي عقب براي خودروهاي داخلي دو عدد مي باشد و سومين بند اتصال كه در عكس قابل مشاهده است مربوط به كمربند براي صندلي كودك مي باشد و به تعداد سرنشين ارتباطي ندارد
چون خودشون ميدونن كه اتومبيلهاي ساخت داخل از ايمني خوبي برخوردار نيستند از اين طريق با جريمه كردن خود رو ها پول خوبي در ميارن
دراینکه ارزش جان انسان چقدر بالا و مهم و با اهمیت است که شکی نیست ولی درکشور ما همه چیز ارزش دارد به غیر از جان انساها منظورم درمورد قربانی شدن هزاران نفر درسال بخاطر اهمال کاری و سهال انگاری شرکتهای خودروسازی داخلی ایا بخاطر سود بیشتر ارزش دارد خانواده ها و کودکان بی سرپرست بشوند وهزاران مشکلات اقتصادی و مادی و روحی وروانی ببار بیاد ما مسلمانیم و اعتقاد داریم که مسببین اینکارها هم دراین دنیاخوار و ذلیل و اهم دران دنیا باید جوابگوی حق الناس که خیلی سنگین است باشند
خانواده های پنج نفر و یا بیشتر با این قانون چکار کنند؟ آیا در طرح پیش بینی جمعیت این قانون نیز مطرح شده یا جزء فکرهای بدیع لحظه ای می باشد؟؟؟
پلیس راه ازادشهر رامیان تا 20 ابان عجله کرد و امروز 19 ابان به علت عدم بستن کمر بند سرنشین عقب جریمه نوشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
پليس راه جاده قديم قزوين به تهران هم همينطور.....
درود بر دلیرمردان مونتاjکار
خود گویی و خود خندی
عجب مرد هنرمندی
بی خودی غصه نخورید اینقدر تو سری خور شدیم که از نانوایی سر کوچه تا خودرو ساز دارن سر هم کلاه می زارن و ما هم داریم زندگی می کنیم بی خود شلوغش کردین که چی بالاخره 3000 میلیارد تومان از اونجا نشد از اینجا چه فرقی می کنده
حالا مسافر عقب کمربند نمی بنده هرچند راننده تذکر میده حالا راننده بیچاره باید جریمه بشه عجب قانونی
تمام این طرحها برای کسب درامد است و اله قبل از اجرای طرح کمربند درسالهای گذشته تعداد کشته ها درسال16هزار بود بعداز ان به 32هزار افزایش یافت درضمن پلیس تقریبا روزکار است شبها تعطیل است و تعداد گشت شبانه هم بسیار کم است دربعضی استانها مثل کردستان بعداز غروب تا فرداصبح کلا پلیس راه تعطیل و فاقد کنترل به جاده ها است حا با این عدم پوشش چگونه سازمانی طرحهای ملی طراحی و اجرا میکند خود هم به خود20 میدهد نمیدانم البته بستن کمربند خوب است ولی مسیولان مربوطه درامد مالی را در نظر دارند.
دلم ازاین می سوزه که اگر خودرو صددر صد ساخت داخل بود و آنرا تمام وکمال خودمان می ساختیم میگفتم اگر اینجاش خرابه و اونجاش کارنمی کنه مال مملکت خودمه و همین نون یک عده از همین کشور را می دهد و بالاخره به سمت بهبود میرویم ولی ماشده ایم بازار کالاهای بنجل چینی وآزمایشگاه آنها ماشاا..ه ایران خودرو و سایپا وغیره میروند می گردند و بدترین و ارزانترین را از بیرون می خرند و به اسم ماشن ساخت داخل به خوردمان می دهند این انصاف است که خورو های ناقص را به مردم باشرایط می فروشند تازه باهزار منت که رنگش را خودش هم انتخاب نمی کند مگر تویوتا و بنز که برای کوچکترین اشکال درخودروهایشان اینقدر غرامت میدهند ازما مسلمان ترند چرا بعد از سی سال باما اینطور رفتار می شود چرا نهضتی راه نمی افتد تا خرید تمام خودروهای ساخت داخل را لااقل برای یک سال تحریم کند.
با درورد شبي در كانال ماهواره اي ديدم كه ماشين برقي با سرعت 130 كيلومتر بر ساعت و 4 ساعت شارژ با قيمت حدود 20 تا 30 ميليون تومان در نمايشگاه خودرو ديترويت آمريكا ارايه شده بود. اگر دلسوزي در اين كشور بود اجازه ورود اين خودرو ها را ميداد هم مشكل مصرف بنزين هم مشكل آلودگي هوا حل ميشدو ضمن اينكه با پول صرفه جويي شده ميتوان دستمزد كارگران بيكار شده كل صنعت خودرو سازي را پرداخت كرد تا اخر عمرشان! اصولن خودرو سازي در ايران مزيت اقتصادي ندارد . كي ما ميفهميم اين قضيه را !!!!!!!
جهت کم کردن حوادث جلوی این تخلفات را بگیرید
1- گواهینامه های صادر شده جدید از استانداردهای لازم برخوردار نیست.
آزمون سخت تر شود وگواهینامه با نظارت مستقیم پرسنل آموزش دیده نیروی انتظامی انجام شود،آموزشگاهها صلاحیت صدور گواهینامه را ندارند- بعضی مربیان آموزشگاهها هنوز خودشان رانندگی را بطور کامل بلد نیستند.
2-از ساخت اتومبیلهای بی کیفیت بدون ایمنی جلو گیری شود.خودروهای ساخت داخل کیفیت وایمنی لازم را ندارند
3- مقررات راهنمایی رانندگی دقیقتر وبا قاطعیت اجرا شود.راننده مقصر به شدت تنبیه شده واگر منجر به تصادف نقص عضو وفوت گردید حتما مدتی زندانی شود.راننده متخلف مقصر با بی احتیاطی آدم میکشد وبا دادن دیه آزاد میشود .زندان اجباری بسیار موثر است
4- مجازات راننده متخلف در رانندگی از طریق رسانه ها وصدا سیما به مردم گوشزد شده تا افراد بی احتیاط حواس خود را بیشتر جمع کنند
5- خودرو سازان محترم از محل درامد هنگفت فروش خودرو ،لازم است به شهرداریها واداره راه بابت ساخت پارکینگ وجاده های استاندارد کمک مالی نمایند
قيمت پائين خودروهاي خارجي مربوط به سياست قيمتگذاري دلار مي باشد اگر دلار 5000توماني حساب کنيد، قيمتهاي خودروهاي خارجي چقدر مي شود ، بيش از 15 سال است که قيمت دلار تغيير چنداني نداشته و راستي شما 15 سال پيش چقدر حقوق ميگرفتيد؟؟
ارزش افزود ها را با دلار 1000 توماني همانند 15 سال قبل حساب مي کنيد که قيمت خودروي ايراني گران درمي آيد در صورتي که حقوق ها در بخشهاي مختلف حداقل 10 تا 15برابر شده است و خودرو در 18 سال گذشته تغيير چنداني نداشته است يعني اگر مثلا" قيمت کارگري مونتاژ خودرو در 18 سال پيش 500هزار تومان بوده ، درحال حاضر حدود 5 تا 7.5 ميليون تومان مي بايست باشد. البته محاسبات پيچيده است و در سطح کلان به همه چيز مربوط مي شود ولي شرايط به گونه اي است که درحال حاضر خودرو سازي با حاشيه سود پائيني در ايران برخوردار است و با اشباع خودرو در ايران در طي سالهاي آتي ، خودرو سازان با عدم تصحيح قيمت دلار و عدم امکان صادرات . بنگاههاي کاملا" ضرر ده خواهند شد.
از نیروی انتظامی در خصوص اجباری نمودن بستن کمر بند عقب تشکر میکنم من بجهت این کار فرزندم را ازدست دادم
بنظرم پلیس دراشتباه است درخصوص پیشرفت سیستمهای خودرو ترمز ای بی اس پژو 405 واقعا خیلی جالب است درجاده خاکی ویا دراسفالتهای دست انداز دار باید فاتحه ترمز را خواند ترمز هم همان ترمزهای قدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر