بازدید 11790

رابط خبری بی بی سی کلاهبردار از آب درآمد

کد خبر: ۲۰۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲ 16 November 2011
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا از اخاذی 11 میلیونی رابط خبری بی.بی.سی از یک زن جوان خبر داد.

سرهنگ سید محسن میربهرسی در گفت‌وگو با فارس پرده از اخاذی 11 میلیون تومانی رابط خبری بی.بی.سی از یک دختر جوان برداشت.

وی گفت: بنا بر اظهارات سروان سیروس دالوند سرپرست پلیس فتا منطقه ویژه کیش، پیرو شکایت زن جوانی مبنی بر کلاهبرداری میلیونی شخصی که خواستگار اینترنتی او بوده، پرونده به جریان افتاد. طی اظهارات شاکی پرونده، وی با پسر جوانی از طریق اینترنت آشنا شده و پس از مدتی به دلیل مخالفت خانواده خانم جوان با ازدواج آنها، متهم با تهدید انتشار عکس‌های خصوصی وی که قبلا از طریق بلوتوث هک کرده بود، درخواست مبالغ مختلفی کرده و زن جوان را مورد اخاذی ۱۱ میلیونی قرارداد.

میربهرسی ادامه داد: پس از اخاذی‌های متفاوتی که از این دختر جوان صورت گرفت وی این مسئله را با خانواده در میان گذاشته و از متهم شکایت کرد. پس از بررسی‌های تخصصی و فنی ماموران پلیس فتا مشخص شد که فرد متهم از دو نفر دیگر از ساکنین کیش که هر دو از کارکنان هتل بودند اخاذی کرده و پس از احضار بزه‌دیدگان مشخص شد که متهم با عناوین خریدن خودرو و گرفتن وام از آنها پول دریافت کرده و متواری شده است.

این فرمانده انتظامی بیان داشت: در بررسی بیشتر پلیس مشخص شد که متهم که دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس کامپیوتر بوده، در یکی از سایت‌های ارائه کننده وبلاگ رایگان دارای وبلاگ است و برای مخفی ماندن اعمال مجرمانه از پروکسی متعلق به کشور آمریکا استفاده کرده است. با اقدامات کارشناسی پلیس فتا سرانجام مخفیگاه این فرد شناسایی و متهم دستگیر و به دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای معرفی شد.

میربهرسی گفت: پس از بازجویی فنی و پلیس توسط ماموران مشخص شد نامبرده با حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و غیره با هدف شناسایی و جذب مخاطبان خاص اقدام به کلاهبرداری کرده و هنگام بررسی عمیق پرونده و بررسی محتویات سیستم‌های مورد استفاده، جنبه‌ مخفی روابط وی که با شبکه‌های معاند همچون بی‌بی‌سی فعالیت داشته برای پلیس آشکار شد.

رئییس مرکز اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار داشت: متهم که دانشجوی اخراجی یکی از دانشگاه‌های کشور است از طریق آموزش مجازی در یکی از دانشگاه‌های آمریکا مدرک کارشناسی ارشد رایانه را اخذ کرده و پس از مدتی فعالیت در روزنامه‌های داخلی کشور، به جهت تجربیات خبرنگاری جذب شبکه‌‌های خبری از جمله بی.‌بی.‌سی و با حضور در شبکه‌های اجتماعی با افرادی نظیر نوری‌زاده معاند وابسته به اسرائیل و پونه قدوسی مجری شبکه خبری بی‌.بی.‌سی و دیگر افراد شناخته شده تبادل اطلاعات و اخبار داشته است.

وی در پایان گفت: با توجه به ابعاد امنیتی این موضوع، پرونده به مراجع مربوط جهت بررسی بیشتر احاله شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر