بازدید 1654

رشد 50 درصدی ارسال پیامک حین رانندگی در آمریکا

در حالی که ارسال پیامک حین رانندگی در 35 ایالت آمریکا ممنوع است نتایج یک بررسی نشان می‌دهد انجام این تخلف طی سال گذشته 50 درصد در آمریکا بیشتر شده است.
کد خبر: ۲۰۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷ 12 December 2011
به گزارش فارس به نقل از پی‌سی‌ورلد، اگرچه میزان افزایش افرادی که حین رانندگی پیامک ارسال می‌کنند چندان قابل ملاحظه به نظر نمی‌رسد، اما همین رقم اندک باعث تصادفات فراوان و کشته شدن هزاران نفر شده است.

 طبق گزارش منتشر شده در سال 2009 میلادی تنها 6/0 درصد از رانندگان آمریکایی پیامک ارسال می‌کردند که این رقم در سال 2010 به 9/0 درصد رسید.

در این گزارش آمده است که طی سال 2010 میلادی 3 هزار و 92 نفر به واسطه ارسال پیامک حین رانندگی در جاده‌های آمریکا جان خود را از دست دادند.

مرکز NHTSA همچنین بررسی مجزایی را روی 6 هزار راننده انجام داده است که در آن مشخص شده 18 درصد بزرگسالان آمریکایی حین رانندگی پیامک می‌فرستند و حدود 50 درصد رانندگان 21 تا 24 ساله نیز این کار را انجام می‌دهند.

این مسئله نشان می‌دهد که وضع قوانین جدید مبنی بر ممنوعیت این کار حین رانندگی تاثیر چندانی ندارد و با وجود این قوانین میزان مرگ و میر جاده‌ای بر اساس دلیل یاد شده افزایش یافته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان