بازدید 2696

اصولگرایان اخلاقی رقابت کنند

کد خبر: ۲۲۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴ 18 January 2012

سرویس انتخابات - حجت الاسلام المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه نشست زنان اصولگرا در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی که می پرسید علت تصمیم جبهه متحد اصولگرایان برای اینکه از اعضای لیست انتخاباتی‌اش، کسی در لیست‌های دیگر قرار نگیرند چیست؟، گفت: در این مورد هنوز به تصمیم نهایی نرسیده‌ایم. اما به طور کلی هرگونه تهدید و اعلام نظری که مبتنی بر اصول اخلاقی نباشد در فضای اسلامی ما مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و جامعه دینی آن را برنمی‌تابد.

وی افزود: درخواست ما از کسانی که خود را در چارچوب اصولگرایی معرفی می‌کنند این است که با الهام از آموزه‌های دینی و رهنمون‌های رهبری مبتنی بر اخلاق رقابت کنند.

عضو کمیته 8+7، در پاسخ به سؤالی درباره تاکید رهبر معظم انقلاب در رقابتی بودن انتخابات مجلس در شرایط غیبت اصلاح‌طلبان و رد صلاحیت حامیان دولت، گفت: من نمی‌دانم این که می‌‌گویید دیگران جضور پیدا نکردند بر چه اساسی است. عرصه انتخابات نشان می‌دهد که گروه‌های دیگر هم حضور دارند، چه کسی گفته است اصلاح‌طلبان حضور ندارند.

وی گفت: آنچه را می‌بینم آن است که تعداد قابل توجهی از افراد متعلق به جبهه اصلاح‌طلبی ثبت‌نام کرده‌اند و وارد عرصه شده‌اند و برای حضور در مجلس در حال رقابت هستند.

اجرای سال دوم هدفمندی یارانه‌ها موضوع دیگری بود که مورد پرسش خبرنگاران قرار گرفت و ابوترابی در خصوص آن اظهار داشت: براساس قانون مقدار منابعی که از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به دست می‌آید، باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و دولت اگر نظری ابراز داشته شاید از این جنبه باشد که بر اساس قانون راهکار و نقشه ‌راهی را تصویب کنند.

وی در پاسخ سؤالی درباره اینکه برخی از اصولگرایان اجرای سال دوم هدفمندی یارانه‌ها در آستانه انتخابات را شائبه‌انگیز و سیاسی می‌خوانند، اظهار داشت: نمی‌شود به صرف اینگونه شائبه های سیاسی، برای اجرای قانون درنگ کنیم.

ابوترابی فرد با بیان اینکه آنچه مهم است اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها طی 5 سال اجرایی شود، افزود: از این زاویه دولت پیشنهاد خود را برای برداشتن گام دوم هدفمندی یارانه‌ها به مجلس ارائه کند. برهمین اساس باید حرکت کرد و نمی‌توان گفت چون ممکن است از این اقدام برداشت خاصی بشود؛ قانون اجرایی نشود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه لیست نهایی جبهه متحد چه زمانی ارائه می‌شود گفت: من فکر می‌کنم در زمان مناسب که وقت برای تبیلغات کاندیداهای محترم وجود داشته باشد، این لیست ارائه شود.

ابوترابی در پاسخ به پرسشی درباره ارائه لایحه بودجه 91 توسط دولت بعد از تعطیلات مجلس و اینکه بهارستان‌نشینان به چه شکلی آن را بررسی خواهند کرد؟، گفت: اجازه بدهید آن را به مجلس ارائه بدهند{!} هنوز که بودجه دست ما نرسیده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا لایحه بودجه 91 به صورت چند دوازدهم بررسی خواهد شد؟، گفت: حالا ببینیم اصلاً چه زمانی بودجه را به مجلس ارائه می‌کنند. دوستان بنا بود یک ماه قبل بودجه را ارائه کنند. می‌خواهم بگویم به این گفتن‌ها چندان اعتمادی نیست.
منبع: خبر آنلاین

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر