بازدید 6563

ديدار دوستانه و مهم نصرالله و حريري

شامگاه يکشنبه، يکي از مشاوران حريري تأکيد نمود که ملاقات با نصرالله در مکاني سري صورت گرفت که به دلايل امنيتي، آن را اعلام نخواهيم کرد. دو طرف در 18 ماه گذشته در حال کشمکش سياسي با يکديگر بودند، به گونه‌اي که در ماه مي گذشته، اختلاف اين دو جريان تا مرز جنگ داخلي پيش رفت.
کد خبر: ۲۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۱ 29 October 2008
دفتر سعد حريري، رئيس فراکسيون پارلماني «المستقبل»، روز دوشنبه 27 اکتبر 2008، با صدور اطلاعيه‌اي که از تلويزيون «المنار» متعلق به حزب‌الله لبنان منتشر شد، اعلام داشت: سيد حسن نصر الله و سعد حريري از رهبران، براي نخستين بار پس از جنگ حزب‌الله و اسرائيل در سال 2006 با يکديگر ديدار کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناک»، «العربيه» با انتشار اين خبر مدعي شد كه بر پايه گزارش‌هاي رسيده، هر دو رهبر بر لزوم پاسداري از صلح داخلي و تقويت گفت‌وگوها تأکيد کردند و تلويزيون «المنار» نيز صحنه‌هايي از ديدار نصرالله و حريري با حضور معاونان آن دو را پخش کرد.
 
تلويزيون المستقبل که سخنگوي رسمي جريان «المستقبل» است، اعلام داشت: هر دو رهبر بر پايبندي به توافقنامه طايف و اجراي توافقنامه دوحه تأکيد کردند. همچنين شامگاه يکشنبه، يکي از مشاوران حريري تأکيد نمود که ملاقات با نصرالله در مکاني سري صورت گرفت که به دلايل امنيتي، آن را اعلام نخواهيم کرد.

در اين اطلاعيه همچنين آمده است: در ديدار انجام شده، بر مسأله وحدت ملي، صلح دروني، لزوم اجراي اقداماتي براي تشنج زدايي داخلي، تقويت گفت‌وگوها و ادامه تلاش براي جلوگيري از تفرقه به‌رغم وجود اختلافات سياسي ميان طرفين تأکيد شد.

بنا بر اين گزارش، منابع آگاه سياسي، جو حاکم بر اين ديدار را «بسيار دوستانه» خواندند. دو طرف در 18 ماه گذشته در حال کشمکش سياسي با يکديگر بودند، به گونه‌اي که در ماه مي گذشته، اختلاف اين دو جريان تا مرز جنگ داخلي پيش رفت، ولي در آن هنگام، با ميانجيگري دولت قطر، توافقنامه‌اي ميان طرفين به امضا رسيد که به موجب آن، بايد انتخابات پارلماني برگزار و رئيس‌جمهور کشور انتخاب شده و دولت وحدت ملي تشکيل شود.

گفتني است، اين نخستين ديدار پس از بهار 2006 ميان حريري، رهبر فراکسيون اکثريت پارلماني مخالف سوريه با سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله شيعه هوادار سوريه و ايران است.

روابط ميان جريان المستقبل به عنوان مهمترين جناح نيروهاي 14 مارس و حزب‌الله که برجسته‌ترين گروه نيروهاي اقليت پارلماني 8 مارس است، به دنبال تسلط نظامي حزب‌الله بر بيروت در ماه مي‌ گذشته و درگيري ميان هواداران طرفين در ديگر مناطق لبنان به تيرگي گراييده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل