بازدید 14903
رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران نمونه سراسر کشور:

استفاده نابجا از تسهيلات بانكي، دزدی از کیسه ملت است

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي مواجهه و مبارزه درست با اخلال اقتصادي را براي تقويت توليد ملي، ضروري برشمردند و افزودند: قاچاق و سوءاستفاده از سرمايه‌هاي مالي و ذخاير متعلق به مردم در بانك‌ها، از جمله مصاديق اخلال اقتصادي است.
کد خبر: ۲۴۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۹ 29 April 2012
در سال تولید ملی و در آستانه روز كارگر، حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز (يكشنبه) با حضور در كارخانجات توليدي داروپخش، از نزديك در جريان آخرين دستاوردهاي توليد دارو در كشور قرار گرفتند و با كارگران نمونه سراسر كشور و جمعي از كارگران واحدهاي صنعتي و توليدي ديدار كردند.

به گزارش «تابناک» رهبر معظم انقلاب در آغاز ورود به محل شركت كارخانجات داروپخش، در محل يادمان شهداي كارگر حضور يافتند و با خواندن فاتحه، براي آنان علو درجات مسألت كردند.

حضرت آيت الله خامنه اي سپس در سالن استريل توليد داروهاي تزريقي و قطره حضور يافتند و با مراحل گوناگون توليد، كنترل و بسته بندي اين داروها آشنا شدند.
بخش توليد، كنترل و بسته بندي داروهاي تزريقي و قطره‌هاي استريل چشمي و بيني شركت توليدي داروپخش در مدت يك سال و به دست متخصصان داخلي طراحي، ساخته و تجهيز شده است.

از جمله داروهاي توليدي در اين بخش، داروي هورمون رشد است كه مراحل توليد آن بسيار پيچيده است و تنها در انحصار چند كشور معدود است.

امروز همزمان با بازديد رهبر انقلاب اسلامي از كارخانجات توليدي داروپخش، نخستين داروي تزريقي اين مجموعه با نام تجاري انوكساپارين 6000، توليد و روانه بازار شد.

در اين ديدار همچنين وزراي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت گزارشی از اهم فعاليت‌ها ارائه كردند.

خانم دكتر وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به دستاوردهاي كارخانه‌هاي توليد دارو با وجود تحريم‌ها گفت: تحريم‌ها به عنوان يك فرصت، موجب شده است كه متخصصان داخلي با عزم جدي در توليد دارو به ويژه داروهايی با فناوري‌هاي پيشرفته، گام بردارند و جمهوري اسلامي ايران به كشور نخست در منطقه، در توليد دارو تبديل شود.

وي افزود: هم اكنون در كشور صد كارخانه توليد دارو هست كه چهارده كارخانه مربوط به شركت‌هاي بيولوژيك است؛ توليد داروهايي كه انحصار آنها در اختيار اروپا و آمريكا بود و سرمايه‌گذاري بر توليد داروهاي گياهي و داروهايی با فناوري نانو و بيوتكنولوژي بخش ديگري از گزارش وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بود.

آقاي شيخ‌الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين ديدار، با اشاره به توليد هشتصد قلم محصول و مواد اوليه دارويي در شركت كارخانجات داروپخش گفت: اين كارخانجات 40 درصد محصولات دارويي كشور را تأمين مي‌كند و محصولات آن به بيش از 50 كشور صادر مي‌شود.



وي تأكيد كرد: قرار است در سال‌جاري كه سال توليد ملي نامگذاري شده، هفت محصول دارويي با فناوري پيشرفته براي درمان سرطان و MS به بازار عرضه شود.

آقاي غضنفري، وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در سخناني با اشاره به نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني گفت: اتمام هجده هزار طرح نيمه تمام، سرمايه‌گذاري بر طرح‌هاي اولويت‌دار، جلوگيري از واردات بي رويه، توسعه صادرات، بهبود فضاي كسب و كار، سرمايه‌گذاري بر فناوري‌هاي نوين و بهبود بهره‌وري از جمله برنامه‌هاي اين وزارتخانه در سال جاري است.

در ادامه دكتر نقدي، مديرعامل شركت كارخانجات داروپخش، گزارشي از توليد داروهاي گوناگون در اين شركت و برنامه‌هاي آينده آن، از جمله توليد ماده اولين انسولين در داخل ارائه كرد.

رهبر انقلاب اسلامي همچنين با حضور در جمع كارگران نمونه سراسر كشور و جمعي از كارگران واحدهاي صنعتي توليدي، با تبريك هفته كارگر به كارگران عزيز و آحاد ملت بزرگ ايران، علت حضور امروز خود در جمع كارگران را تشكر و اداي احترام به كار و كارگر ايراني خواندند و افزودند: بوسه نبي مكرم اسلام بر دستان يك كارگر، درسي ارزشمند براي همه و نماد ارزش گذاري كار و نيروي كار در اسلام است.

ايشان كار به معناي وسيع كلمه، از جمله كار يدي، جسمي، فكري، علمي و مديريتي را محور حيات، حركت و پيشرفت مستمر هر جامعه برشمردند و با اشاره به سوءاستفاده حكومت‌هاي سوسياليستي و سرمايه‌داري از كارگران افزودند: اسلام بر خلاف اين مكاتب، با كارگر صادق است و در منطقي مستحكم، كار را ارزش و ارزش آفرين مي‌داند.



حضرت آيت‌الله خامنه اي با تأكيد بر ضرورت تجلي هر چه بيشتر منطق و مباني فكري اسلام در برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات مربوط به كار و جامعه كارگري، سرمايه و نيروي كار را دو بال توليد ملي براي حركت و پيشرفت خواندند و افزودند: بايد به كار و سرمايه ايراني احترام گذاشت تا توليد ملي به معناي حقيقي كلمه، امكان پذير شود.

ايشان با اشاره به تذكرات مستمر خود در چند سال اخير درباره تمركز توطئه‌هاي دشمن بر مسائل اقتصادي افزودند: نشانه‌هاي اين توطئه بزرگ در شرايط كنوني هر روز بيشتر آشكار مي‌شود، ولی ملت ايران با همان عزم راسخي كه موانع ديگر را از سر راه برداشت، انشاءالله اين مانع را هم از سر راه برمي‌دارد.

رهبر انقلاب اسلامي، غلبه بر توطئه اقتصادي دشمن را نيازمند همت كارگران، سرمايه‌داران، مديران بخش‌هاي دولتي و خصوصي خواندند و خاطرنشان كردند: آحاد مردم نيز با مصرف توليد داخلي، عزم خود را براي مقابله با دشمن آشكار كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به توجه دولت به مسأله توليد ملي تأكيد كردند:‌ در اين زمينه، بايد كارهاي اساسي بشود؛ افزون بر اينكه قوام و استحكام اقتصاد كشور، نيازمند تلاش بي وقفه قواي مجريه، مقننه و قضاييه است.

ايشان مراقبت و حمايت از جريان سالم اقتصاد، كار، توليد و سرمايه‌گذاري را از جمله وظايف قواي سه‌گانه دانستند و در تشريح اقدامات لازم در زمينه تقويت توليد ملي و حمايت از كار ايراني و سرمايه ايراني افزودند: تقويت مهارت‌ها، توانمندسازي نيروي كار، نگرش‌هاي درست مديريتي و ايجاد احساس امنيت هم براي كارگران و هم براي سرمايه‌گذاران بايد در دستور كار قرار گيرد.


رهبر انقلاب اسلامي مواجهه و مبارزه درست با اخلال اقتصادي را براي تقويت توليد ملي، ضروري برشمردند و افزودند: قاچاق و سوءاستفاده از سرمايه‌هاي مالي و ذخاير متعلق به مردم در بانك‌ها از جمله مصاديق اخلال اقتصادي است.

ايشان در تشريح بيشتر سوءاستفاده از سرمايه‌هاي ملي و ذخاير ملت افزودند: اقدام كساني كه با يك عنوان و براي كاري خاص، تسهيلات كلان بانكي مي‌گيرند اما در جايي ديگر از اين تسهيلات استفاده مي‌كنند، مصداق خيانت و دزدي از كيسه ملت است و بايد با اين افراد برخورد شود.

حضرت آيت الله خامنه اي با تشكر از تلاش‌ها و كارهاي برجسته اي كه در زمينه توليد داخلي انجام شده است، ايجاد وضعيت رقابتي، ارتقاي كيفيت و كاهش قيمت تمام شده توليدات داخلي را از ديگر الزامات تقويت توليد ملي دانستند و افزودند: دولت در اين زمينه به واحدهاي توليدي كمك كند.

رهبر انقلاب اسلامي، سياست گذاري توليد محور، فرهنگ سازي براي مصرف توليد داخلي، و نوسازي و ابتكار در ماشين آلات، محصولات و مديريت‌ها را از ديگر ضروريات حمايت از توليد ملي خواندند و در پايان سخنانشان تأكيد كردند: قواي سه گانه، دستگاه‌هاي گوناگون دولتي، بخش خصوصي، فرهنگ سازان جامعه، تبليغات صدا و سيما همه و همه در خدمت توليد ملي قرار گيرند تا به فضل الهي، ضربه سختي به دشمنان خونخوار ملت وارد آيد.

حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي همچنين پيش از حضور در جمع كارگران، با شماری از خانواده‌هاي شهداي جامعه كارگري كشور ديدار کردند و آنان را مورد تفقد قرار دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در پايان مراسم امروز، از نمايشگاه محصولات دارويي ساخت داخل به ويژه داروهاي با فناوري‌هاي بالا و همچنين محصولات دارويي صادراتي بازديد كردند.



























سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان