بازدید 24321
با نزديک شدن به روز دانشجو

فعاليت‌هاي فرصت طلبانه براي تشنج در دانشگاه‌ها

یک عضو بلند پایه ملی مذهبی: قضيه كوي دانشگاه و حوادث بعد از آن مي‌توانست نقطه پرش براي ايران باشد. اگر در آن موقعيت سياستمداران با دعوت به سكوت، آن هم به بهانه اين كه دشمن پشت دروازه‌هاي ايران است، اين حركت را به انحراف و شكست نمي‌كشاندند، در حال حاضر مسلما وضع ما متفاوت با آنچه هست، مي‌بود.
کد خبر: ۲۴۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۵ 08 November 2008
همزمان با نزديک شدن به شانزدهم آذر روز دانشجو، تحرکات بسياري در ميان برخي گروه‌هاي داخلي افراطي براي به انحراف کشاندن حرکت‌هاي دانشجويي و غايئله آفريني در دانشگاه‌ها به چشم مي‌خورد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» در همين زمينه، چندي پيش يک عضو بلندپايه  ملي ـ مذهبي‏ در نشستي بيان داشته است: همان طور كه گفتم، انتخابات هم در اين وضعيت بي‌معناست. از اصلاح‌طلبان بايد پرسيد، هنگامي كه وزارت كشور در اختيار شما بود، اين گونه شد؛ اينك چگونه مي‌خواهيد سلامت انتخابات را تضمين كنيد؟

وی با اشاره به اينكه حوادث كوي دانشگاه بايد تكرار شود، افزود: قضيه كوي دانشگاه و حوادث بعد از آن مي‌توانست نقطه پرش براي ايران باشد. مردم به محض اين كه بفهمند كه دانشگاه يك قدم برداشته، آنها 20 قدم بر مي‌دارند؛ چرا كه دانشجو در ايران تقدس خاصي دارد. اگر در آن موقعيت سياستمداران محبوب دانشجويان، اعم از اصلاح طلب يا اپوزسيون، با دعوت به سكوت، آن هم به بهانه اين كه دشمن پشت دروازه‌هاي ايران است، اين حركت را به انحراف و شكست نمي‌كشاندند، در حال حاضر مسلما وضع ما متفاوت با آنچه هست، مي‌بود.

همچنین از سوی دیگر، گروهي از اعضاي «ت» به تازگي با يک عضو پناهنده و فراري خود ديداري داشته و در اين ديدار، پروژه عبور از مذهب و نظام را مطرح و بر آن تأکيد کرده‌اند، به گونه‌اي که اين جريان افراطي با طرح اين ادعا كه بايد تابستان سردي كه گذشت، به زمستان گرم تبديل شود، اظهار داشته‌اند که برنامه‌هايي را براي ماه‌هاي آتي تدارك ديده‌اند.

گفتني است، بنا بر اظهارات منابع آگاه و نتيجه موضعگيري‌هاي اخير اعضاي گروه‌ها و تشکل‌هاي افراطي اينچنيني در روزهاي مانده به شانزدهم آذر، برگزاري تجمعات دانشجويي در محافل عمومي و انجام سخنراني‌هايي عليه نظام و عقايد ديني و اعتراضات هماهنگ و سازماندهي شده به عملكرد دولت و برخي اركان نظام، از جمله برنامه‌هايي است كه در كنار پرداختن به موضوع قوميت‌ها براي تحريك‌ برخي اقوام در دانشگاه‌هاي تهران پيگيري مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
دانشجویان باید هشیار باشند و وارد جریانات انحرافی نشوند.
یک دانشجو
انرژی و توان بالای دانشجویان گاه درعرصه هایی همچون انقلاب و جنگ درخدمت مردم ونظام بوده است و گاهی هم با بهره برداری سیاسی از آن توسط گروههای منحرف موجبات تخریب وجه نظام شده است.
متاسفانه خلا فعالیتهای فرهنگی شاید دردی است که منجر به چنین انحرافهایی می شود و همواره دوستداران نظام انرا گوشزد کرده اند و گاه در اواخر جنگ دوستان رزمنده از خود می پرسیدند چرا حالا که جنگ تمام می شود بخش کوچکی از این هزینه های جنگ صرف بالا برد بردن دانش فرهنگی افراد در همان مساجدو.. نمی شود.گر چه این امر بدون یاری علما و تلاش فکری منسجم ممکن نمی باشد.
مردم هر دانشجویی را احترام نمی‌کنند. کسانی که پله‌ی پایانی فعالیت سیاسی خود را پناهندگی می‌دانند ابلهند اگر خود را در ذهن مردم مقدس بپندارند.
نگاهي ديگر اينكه : كثرت دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و افزايش روز افزون سهميه آنها (شايد به جهت كسب درآمد بيشتر)در سالهاي اخير عدم گزينش علمي و اخلاقي در اكثر اين دانشگاهها جايگاه دانشجو و دانشگاهي را سالهاست در كشور تنزل داده و ديگر نگاه مردم به دانشجو آن نگاه گذشته نيست .
متاسفانه مقصر خود دانشجويان هستند كه به سادگي ملعبه دست جناح هاي سياسي داخلي و خارجي شده اند.
16 آذر ياد آور هوشمندي و درك صحيح از موقعيت ها است نه اينكه خود دانشجو و جريانات دانشجويي در خدمت جريانها باشند.
دانشجو بايد جريان ساز باشد نه اينكه خود را در مسير جريانات قرار دهد.
متاسفانه دانشجويان به طور كامل و دقيق به بيانات مقام معظم رهبري توجه نمي كنند و گرنه اسير اين گونه بازي هاي كودكانه نمي شدند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها