بازدید 22590
۵
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

تصمیم ایران برای تقویت حضور نظامی در دریای خزر

تقاضای ایران برای تشکیل نشست فوق‌العاده اوپک، بازتاب تصمیم ایران برای فرستادن زیردریایی به دریای خزر، امید آمریکا به دور جدید تحریم‌های نفتی علیه ایران، بررسی روابط ایران و ونزوئلا و اخراج شصت شهروند پاکستانی از ایران، از جمله مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۵۴۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 01 July 2012
تقاضای ایران برای تشکیل نشست فوق‌العاده اوپک، بازتاب تصمیم ایران برای فرستادن زیردریایی به دریای خزر، امید آمریکا به دور جدید تحریم‌های نفتی علیه ایران، بررسی روابط ایران و ونزوئلا و اخراج شصت شهروند پاکستانی از ایران، از جمله مهمترین اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

به گزارش «تابناک»، مهمترین خبری که امروز درباره ایران در مطبوعات جهان بازتاب یافته، تقاضای ایران برای تشکیل نشست اضطراری «اوپک» است.

«آسوشیتدپرس» در این باره سخنان رستم قاسمی، وزیر نفت ایران را بازتاب داده که روز گذشته، بهای نفت در بازارهای جهانی را غیرمنطقی خوانده و گفته بود، در جریان نشست پیشین اوپک، اعضا توافق کردند در صورت سقوط قیمت‌ها به زیر صد دلار، نشست اضطراری تشکیل دهند.

وی همچنین اشاره کرد که در نشست پیشین، بنا شد اعضا سقف سهمیه سی میلیون بشکه در روز را رعایت کنند و در صورتی که این موضوع نادیده گرفته شود، بازار دچار بی‌نظمی خواهد شد.

آسوشیتدپرس در مطلب خود به این موضوع که نزدیک ۸۰ درصد درآمد خارجی ایران از محل صدور نفت است و همچنین به تحریم‌های غرب علیه صنعت نفت ایران اشاره کرده است؛ «نیشن» پاکستان، «گالف دیلی نیوز»، «گلوبال پست» و «هندوستان تایمز» از دیگر مطبوعاتی هستند که این مطلب را بازتاب داده‌اند.

تصمیم ایران برای فرستادن زیردریایی به دریای خزر، از دیگر اخباری است که امروز مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها قرار گرفته است. روز گذشته، امیر دریادار دوم عباس زمینی، فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش، در مصاحبه‌ای با اشاره به اینکه هم‌اکنون هر سه زیردریایی فوق سنگین ایران در آب‌های جنوب کشور هستند، گفت: ایران تلاش دارد زیردریایی‌های سبک‌تری را در آب‌های شمال کشور داشته باشد.

سایت شبکه خبری «راشا تودی» ضمن انتشار این خبر، به ویژگی‌های تجهیزات نظامی ایران در دریای خزر اشاره کرده است. راشا تودی همچنین با اشاره به این موضوع که دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر نیز در حال تدارک ناوگان خود هستند و نیز بحث رقابت‌ها بر سر منابع انرژی و خطوط لوله، مدعی شده، نوعی مسابقه تسلیحاتی در خزر در حال شکل‌گیری است.
 
«ای.بی.سی.نیوز»، «آسوشیتدپرس» و «تایمز اسرائیل» از دیگر مطبوعاتی هستند که این خبر را بازتاب داده‌اند.

روزنامه «نیویورک تایمز» مطلبی با نام «ایالات متحده شرط می‌بندند تحریم‌های نفتی، جدید لحن ایران را تغییر خواهد داد»، به موضوع تحریم‌های نفتی اتحادیه اروپا ـ که رسما از امروز آغاز می‌شود ـ اشاره کرده است.

این روزنامه می‌نویسد از دید آمریکا، تحریم‌های جدید، بهترین امید برای وادار کردن ایران به تغییر رویه خود است. این روزنامه در مطلب خود نوشته از دید برخی اعضای دولت آمریکا و کار‌شناسان آمریکایی، این تحریم‌ها پس از چند ماه، تأثیر عینی خود را خواهد گذاشت و رویه ایران را در مذاکرات هسته‌ای تغییر خواهد داد.

روزنامه «پراودا»ی روسیه با اشاره به سفر اخیر محمود احمدی‌نژاد به ونزوئلا و توافقات صورت گرفته میان وی و هوگو چاوز، رئیس جمهور این کشور، از این دو کشور با نام «محور اتحاد» یاد کرده است. پراودا در این مطلب کم و بیش مفصل به بررسی ابعاد گوناگون رابطه ایران و ونزوئلا، از نخستین سفر چاوز به ایران در سال ۲۰۰۱ تاکنون پرداخته است.

این روزنامه همچنین روابط دو کشور را در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی و فنی مورد اشاره قرار داده است.
 
در پایان، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان از اخراج شصت شهروند پاکستانی از ایران خبر داده است. به نوشته این روزنامه، این شصت نفر که روز گذشته در مرز دو کشور به مقامات پاکستان تحویل داده شدند، کارگرانی بودند که پس از پایان مدت اقامتشان، همچنان در ایران مانده بودند و قصد بازگشت نداشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۵
با وجود کشورهی خطر ناکی مثل اذربایجان باید هم این فکر رو زود تر از این ها میکردیم تا اذربایجان که اندازه یک استان ایران هم نمیشه برای ما شاخ و شونه نکشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۱
از همه خطرناک تر خود روسیه است.البته روسیه بالاخره به آبهای گرم دست پیدا میکند یا از طریق ایران یا افغاستان وپاکستان
به جای حضور نظامی کمی هم به فکر حضور اقتصادی باشید تا نفت آن جا به یغما نرود.
هم باید حضور نظامی داشت، هم حضور اقتصادی و هم حضور فرهنگی. ببینم این مناطقی که زمان ترکمانچای و گلستان از ایران جدا شدند، مگه نباید الان به ایران برگردانده بشن؟؟؟؟؟ پس چرا اقدامی و ادعایی نمیشه؟ اینا مال ما بودن الان دارن مزدوری بیگانه رو می کنن!!!
ماباید درتمام عرصه ها فعالیت داشته باشیم تابازدارندگی برای دشمنان شیطا نی وشیطان صفت رادارا باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی