بازدید 2731
حجت الاسلام روح الله بیگی:

به جای جمع‌آوری ماهواره فرهنگ سازی شود

کد خبر: ۲۵۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۲ 02 July 2012
حجت الاسلام روح الله بیگی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: عصر حاضر ، عصر ارتباطات و اطلاعات است ؛ اگر ماهواره ها به طور کامل جمع آوری شوند ،  اینترنت هست و در صورت محدود کردن اینترنت ، رسانه های جنبی دیگر وجود دارد؛ رسم بر این است که هر کار و چیزی که محدود شود ، انسانها نسبت به آن حریص تر و جری تر می شوند و بیشتر دنبالش می گردنند.

به گزلرش اعتدال، عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به جای این که ماهواره ها را جمع کنیم ، بیاییم و نه در حرف بلکه در عمل کار فرهنگی انجام دهیم ، فرهنگی وارد میدان عمل شویم ؛ به جای شکستن بشقاب ماهواره ها ، بیاییم و فکرهای ماهواره ای را بشکنیم و این نمی شود مگر اینکه مردم ایران اسلامی را بیشتر با فرهنگ اسلام  ، محمد(ص)  و قرآن آشنا کنیم که مقدمه آن اصلاح خودمان است.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از یک سو بشقاب های ماهواره را جمع می کنیم ، خوب چه جایگزینی به مردم می  دهیم؟ دیو چو بیرون رود فرشته در آید ، بالاخره اگر می خواهیم دیو را بیرون کنیم ، باید فرشته ارائه کنیم ؛  به مردم چه محصول فرهنگی ، تغذیه فکری و روحی و علمی و به روزی داده ایم؟

نماینده مردم میاندوآب ، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قانون جمع آوری ماهواره ها تاکنون به صورت واقعی اثر گذار نبوده و بهتر است در این قانون تجدید نظر شودو مجلس نهم باید علمی تر و بنیادی تر در این قضیه وارد شود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی در ادامه به عملکرد گشت های ارشاد و امنیت اخلاقی اشاره کرد و گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی منکر خیلی فعال نیست و فعالیتش هویدا نیست ؛ برای بحث حجاب و عفاف باید این ستاد مجددا فعال شود و هر گونه اقدام فرهنگی ، فیزیکی و ایجابی با برنامه ریزی کلان صورت گیرد و نیروی انتظامی به بحث امنیت ، آرامش و آسایش کشور بپردازد .

حجت الاسلام روح الله بیگی گفت: ستاد عفاف و حجابی هم هست که فعال نیست ؛ دولت این ستاد را نیز تقویت کند ؛ بحث حجاب قطعا با زد و بند اصلاح نمی شود و هیچ امر فرهنگی دیگر با زد و بند قابل حل نیست ، همانگونه که تاکنون نه در ایران و نه در جای دیگر اینگونه بوده است ؛ کار فرهنگی فکر و دانش فرهنگی می خواهد.

وی افزود: یک کارهایی برای جلوگیری از بدحجابی مطابق با دستورات دینی نیست ، اینکه برای مقابله با بدحجابی تذکرات فیزیکی داشته باشیم ، صحیح نیست ؛ در امر به معروف و نهی منکر مراحل مختلفی  ترسیم شده است ؛  ابتدا روی خوش ، تذکر و بعد برخورد داشته باشند.

بیگی در خاتمه گفت: اینکه یک دختر خانم را در خیابان به جای تذکر لسانی با روی خوش ، یک دفعه جمع اش کنند و به درون ماشین بیندازند ، خلاف دستور اسلام است ؛ ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ، ستاد عفاف و حجاب و دیگر نهادهای فرهنگی مسئول باید فعال شوند و بهتر است تا نیروی انتظامی به کار و وظیفه اصلی خود که امنیت مردم است ، برسد .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی