بازدید 9088

دفاع شمقدری از پروژه میلیاردی "لاله"

کد خبر: ۲۵۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۵ 09 July 2012
رئیس سازمان سینمایی در نخستین واکنش رسمی پیرامون پروژه سینمایی "لاله" به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد، ضمن تأیید اختصاص بودجه 5 میلیاردی، این فیلم را تجربه‌ای جدید برای سینمای ایران در عرصه بین‌المللی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه میلیاردی "لاله" تصریح کرد: این فیلم تجربه‌ای جدید است. فیلم‌هایی خارج از کشور بر علیه ما به زبان انگلیسی با بازیگران خارجی ساخته می‌شود ما نیز احساس کردیم که بدین گونه عمل کنیم و در داخل کشور چنین فیلمی بسازیم.

وی در پاسخ به شائبه‌هایی که پیرامون رقم اعلام شده برای این پروژه بوجود آمده هم ضمن تأیید این رقم تأکید کرد: برای ساخت چنین پروژه‌ای در سطح بین‌المللی لازم بود از حضور بازیگران خارجی استفاده کنیم. وقتی هم که وارد عرصه بین‌المللی می‌شوید قطعا یک صفر جلو بودجه‌تان می‌آید.

 رئیس سازمان سینمایی  در بخش دیگری از گفت‌وگویش با خبرنگاران با اشاره به تغییرات در مدیریت زیرمجموعه‌های سازمان سینمایی همچون بنیاد فارابی گفت: ما در آستانه فعالیت‌های سازمان سینمایی هستیم. ممکن است هر شخصی جایش تغییر کند. طبق صحبت‌ها و نشست‌هایی که با وزیر ارشاد داشتیم، برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دادیم. در آینده نزدیک تغیرات را اعلام می‌کنیم و مدیران جدید معرفی می‌شوند. البته ممکن است همه جدید نباشند، بلکه عنوان آنها جدید باشد.

وی همچنین درباره طرح اکران ویژه رمضان هم گفت: شب‌های رمضان فرصت خوبی است اگر بتوانیم این طرح را هماهنگ کنیم و طبق سال‌های گذشته در یک تایم بیشتر فیلم را اکران کنیم. این برنامه توسط اداره نظارت و ارزشیابی و شورای صنفی نمایش پیگیری می‌شود.

شمقدری درباره حضور نماینده حوزه هنری با توجه به درخواست مومنی‌شریف در شورای پروانه ساخت و نمایش عنوان کرد: شما می‌توانید چنین در خواست یا پیشنهادی داشته باشید. ماموریتهای حاکمیتی قابل واگذاری نیست. شوراهای پروانه ساخت و نمایش بر اساس آئین‌نامه هیات وزیران کار خود را انجام می‌دهند. هر تغییری در این شوراها باید در هیات وزیران مطرح و به تایید برسد.

وی تاکید کرد: بعضی‌ها دنبال چالش‌های جدید هستند. اما بنده باز هم تاکید می‌کنم اعضای خانه سینما منحله این‌بار به داخل حوزه هنری رسوخ کرده‌اند.

شمقدری درباره حضور در برنامه سینمایی "هفت" در این هفته هم تاکید کرد: در حال صحبت کردن هستیم. این حق ما است که به برنامه هفت برویم، شاید از این حق انصراف دهیم و شاید هم برویم.

شمقدری در ارتباط با زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک‌ونوجوان گفت: این جشنواره 16 مهرماه همزمان با روز جهانی کودک برگزار خواهد شد.

وی در پایان درباره وضعیت طرح اکران مخاطب خاص گفت: اکران مخاطب خاص که سال گذشته توسط محمد درمنش انجام شد نکات مثبت و منفی داشت. امیدوارم به زودی در جلسه‌ای به جمع‌بندی در این زمینه برسیم و به شیوه متفاوت امسال هم این طرح را اجرا کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان