بازدید 11048

دستگیری 4 ژاپنی در تهران با 15 کیلو شیشه

کد خبر: ۲۵۷۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶ 11 July 2012
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از دستگیری 4 تبعه ژاپن در ایام نوروز با 15 کیلوگرم شیشه خبر داد و گفت: در سال 1390 بالغ بر 4 تن شیشه کشف شد.

به گزارش خبرگزاری آنا، مصطفی محمدنجار وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی درباره روند کشف مواد مخدر و باندهای قاچاق در دو سال اخیر نسبت به گذشته گفت که نگاهی به آمار و ارقام درگیری‌ها و کشف مواد در طول سال‌های 1389 و 1390 نمایانگر وضعیت تشدید شونده برخورد با باندهای قاچاق و ترانزیت مواد مخدر و تمرکز اقدام‌های مقابله‌ای از مناطق عمقی کشور به سمت مرزهای شرقی و جنوب شرقی کشور است.

وی ادامه داد: 50 درصد از مجموع کشفیات 494 تنی در سال 1390 در شرق کشور یعنی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و خراسن جنوبی، 30 درصد در استان‌های حاشیه شرق شامل استان‌های هرمزگان، فارس و یزد و 20 درصد در سایر استان‌ها بوده است. این درصدها به ترتیب نسبت به سال قبل 14 و 20 درصد رشد و 10 درصد کاهش را نشان می‌دهند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آمار دستگیری قاچاقچیان نیز اظهار داشت: در موضوع دستگیری قاچاقچیان نیز رشد ی 11 درصدی را داشته‌ایم.

نجار به تشکیل کمیته ملی پیش‌سازها به عنوان مواد موثر تولید شیشه و نیز تدوین و اجرای طرح عملیاتی خورشید اشاره کرد و گفت که در مقولة کشفیات شیشه در سال 1390 بالغ بر 4 تن شیشه کشف شد. در حالی که کشفیات سال 1389 نزدیک به یک تن بود. در سال یاد شده و با اقدام‌های اطلاعاتی و عملیاتی خوبی که انجام شد، کانون تولید شیشه در سطح استان‌های تهران و البرز و تحرکات تولیدکنندگان و قاچاقچیان شیشه در این دو استان مهم ضربه اساسی خورد.

وی تاکید کرد: با تمرکز اقدام‌های اطلاعاتی نیروهای بخش مقابله روی ماده شیشه، امروز در تهران و کرج دیگر متخلفین نمی‌توانند به سمت فعالیت‌های بزرگ که قبل از این در حال رخ دادن بود، حرکت کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان خاطرنشان ساخت: مستندات موجود که فعالیت اتباع کشورمان در قاچاق شیشه به لحاظ ترس از مجازات اعدام به سمت گرایش به استفاده از اتباع خارجی کاهش یافته است. دستگیری 4 تبعه ژاپن در ایام نوروز با 15 کیلوگرم شیشه شاهدی بر این ادعاست.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر