بازدید 5292

دومای روسیه اینترنت را محدود كرد

کد خبر: ۲۵۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵ 12 July 2012
مجلس دومای روسیه قانونی را به تصویب رسانده است كه بر اساس آن دولت اجازه می یابد از ورود كاربران اینترنت به برخی پایگاه های اینترنتی غیر اخلاقی جلوگیری كند.   
 
به گزارش ایرنا روزنامه واشنگتن پست از مسكو در این باره نوشت:441 نماینده از 450 نماینده مجلس دوما روز چهارشنبه قانونی را به تصویب رساندند كه برای محافظت از كودكان در فضای اینترنت دست دولت را در حذف پایگاه هایی كه به هرزه نگاری كودكان و كودك آزاری اختصاص دارند، باز می گذارد.

دولت همچنین می تواند سایت های مروج استفاده از مواد مخدر و خودكشی را مسدود كند.

اما اقدام نمایندگان مجلس روسیه برای محدود كردن اینترنت با انتقاد وبلاگ نویسان، گروه های رسانه ای و مدافعان حقوق بشر رو به رو شده است.

مخالفان دولت روسیه هم كه از فضای اینترنت برای جلب حمایت استفاده می كنند، تصویب این قانون را به مثابه حمله ای گسترده علیه خود ارزیابی كرده اند.

در همین حال، 'النا كولمانوفسكایا' مسئول 'یاندكس' بزرگترین موتور جستجوی روسیه در اینترنت گفت حفاظت از كودكان به اندازه آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات اهمیت دارد.

'الكساندر موروزوف' از وبلاگنویسان روس و رییس مركز پژوهش های رسانه ها، هم معتقد است كه این قانون آنقدر جامع است كه بر اساس آن، حتی استفاده از واژگان زشت در نوشته های اینترنتی یك خلاف محسوب می شود.

روسیه در حال حاضر در میان 18 كشور بزرگ اتحادیه اروپا بیشترین كاربر اینترنتی را دارد.

وزارت ارتباطات روسیه می گوید، طبق برآورد كارشناسان انتظار می رود نیمی از جمعیت 9/142 میلیون نفری روسیه تا پایان سال میلادی جاری به جمع كاربران اینترنت بپیوندند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان