بازدید 29108

ما در سال ۲۰۰۸ اجازه ندادیم ایران بمب هسته‌ای بسازد!

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس مدعی شد که تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای را تاکنون ناکام گذاشته است، ولی ایران موفق خواهد شد تا دو سال دیگر به این هدف برسد.
کد خبر: ۲۵۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱ 13 July 2012

رئیس سازمان جاسوسی انگلیس به مقامات این کشور درباره برنامه هسته‌ای کشورمان گزارش داده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، «سر جان ساورز»، رئیس سازمان جاسوسی انگلیس گفته است که عملیات مخفی جاسوسان انگلیسی از تلاش ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای تا سال ۲۰۰۸ جلوگیری کرده است.

ولی البته وی مدعی شده است که ایران در رسیدن به این هدف تا سال ۲۰۱۴ موفق خواهد شد و این امر، احتمال حمله آمریکا و اسرائیل به ایران را افزایش خواهد داد.

بنا بر این گزارش، ساورز در ماه مارس گذشته، گزارشی سری درباره افزایش تهدید اقدام نظامی به کابینه انگلیس داده بود، ولی این نخستین بار است که دیدگاه‌های وی در این باره آشکارا می‌شود. افشای اقدامات MI6 از جانب رئیس آن، کاری بسیار نادر است. وی این اظهارات را هفته پیش در حضور نزدیک یکصد مقام انگلیسی گفته است؛ این سخنرانی، دومین سخنرانی عمومی وی از زمان انتصاب وی به ریاست MI6 در سال 2009 بوده است.

وی همچنین ادعا کرده است که ایران تا دستیابی به بمب هسته‌ای، تنها دو سال فاصله دارد و هنگامی که این اتفاق بیفتد، آمریکا و اسرائیل باید درباره انجام دادن یا ندادن اقدام نظامی علیه ایران تصمیم بگیرند.  ایرانی‌ها با جدیت در حال گذراندن راه تسلط بر ساخت بمب هسته‌ای و نیز تکنولوژی‌های مورد نیاز برای این کار هستند و این نیز روشن است که اگر ایران به بمب دست یابد، آمریکا و اسرائیل با خطری بزرگ روبه‌رو خواهند بود.

این مقام انگلیسی مدعی شده است که اگر تلاش‌های سازمان متبوعش نبود، ایران به جای سال ۲۰۱۴، تا سال ۲۰۰۸ بمب هسته‌ای خود را ساخته بود؛ این وظیفه MI۶ بود که آن لحظه وحشتناک را به تأخیر بیندازد تا سیاسیون، زمان کافی برای تصمیم‌گیری داشته باشند.

از دید وی، برای هر نخست‌وزیری در اسرائیل یا هر رئیس‌جمهوری در آمریکا بسیار سخت خواهد بود که ایران مسلح به سلاح هسته‌ای را بپذیرد.

پیش از این مقامات ایرانی، انگلیس، آمریکا و اسرائیل را به تلاش‌های مخفیانه برای اختلال در برنامه هسته‌ای ایران متهم کرده‌اند. در این مسیر، چندین دانشمند ایرانی به شهادت رسانده شده‌اند و تأسیسات هسته‌ای ایران مورد حمله کرم اینترنتی استاکس‌نت قرار گرفت. هر چند که آمریکا و انگلیس اتهام دخالت در این موارد را تکذیب کرده بودند، اسرائیلی‌ها در برابر این اتهامات، سیاست سکوت رسمی را در پیش گرفته‌اند.

مقام انگلیسی به حضار در جلسه گفته است که سازمان تحت امر، تلاش‌هایی برای اطمینان از اجرایی شدن تحریم‌ها علیه ایران انجان داده و از اینکه در ده سال گذشته در سمت‌های گوناگون با یک نگرانی بین‌المللی! مبارزه کرده، ابراز رضایت نموده است.

اظهارات ساورز در نشستی علنی صورت گرفته است، حال آن که وی پیشتر در نشستی مخفیانه به کابینه انگلیس در این مورد گزارش داده بود. شدت محرمانگی آن نشست، تا اندازه‌ای بود که حتی به وزرای دولت انگلیس اجازه داده نشد گوشی‌های موبایلشان را با خود به درون جلسه ببرند.


ظاهرا محتوای آن جلسه درباره توانایی اقدام اسرائیل علیه تأسیسات اتمی کشورمان بین وزرای انگلیسی تردید جدی ایجاد کرده است. در این نشست، به مقامات انگیسی انگلیس در مورد احتمال آسیب زدن جدی مسابقه تسلیخاتی در خاورمیانه به منافع انگلیس هشدار داده شده است.

پیش از این، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس مدعی شده بود که جنگ سرد ناشی از مسلح شدن ایران به بمب هسته‌ای، بسیار وخیم‌تر از جنگ سرد میان آمریکا و شوروی خواهد بود.

اظهارات این مقام غربی در حالی است که بارها قصد ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای تکذیب شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۷
انتشار یافته: ۴۶
این یک حقه باز انگلیسی است البته باید به انگلیسیها بگویم یک صهیونسیم به تمام معنا می باشد از آن گروه قسم خورده که برای راه اندازی جنگ تبهر فروانی دارد که آمریکائیها و اسرتائیلیها را تحریک کند
پاسخ ها
fasih
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
معلومه شما هم خیلی تبحر داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
1- داشتن ...
اگر به ما حمله بشه در همان سطح پاسخ میدیم
2- ساختن ...
اگر به ما حمله بشه در همان سطح پاسخ میدیم
با این اراجیف می خواهند شکست های پیاپی اطلاعاتی که در مقابل سیستم اطلاعات ایران خورده اند را بپوشانند .
راست میگه بابا خودشون حتما با خودشون جلسه گذاشتن که ایران بمبی چیزی نداشته باشه مثل 20000 تا جلسه ضد ایرانی دیگشون

راستی روباه انگلیسی خوب برا عربستان بمب ساختیتا به این میگن حقوق بشر که سازمان ملل هم ازتون حمایت میکنه واقعا خیلی باحالی روباه
بزرگترین هدف آنها ایجاد جنگ جهانی سوم است تا بتوانند بعد از آن دوباره زیر ساخت های فرسوده خود را احیا کنند همان کاری که در جنگ جهانی دوم کردند .اینها یک مشت ادم کش حرومزاده اند و جان انسان ها برایشان اهمیت ندارد
پاسخ ها
مم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
احسنت بایستی مراقب بود
ای ول
پاسخ ها
هادي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
اي ول به كي ؟ به چي ؟ برا چرا ؟
آقا اين فرصت 6 ماه 6ماه تبديل شده به 2 سال 2سال هه هه هه
خودتی
باید جدی بگیریم خودمان می دانیم چکارمی کنیم تمام تکنولوژی ما را تامین می کنند پس از همه چیز خبردارند روسیه هم از اونهاست شاید هم بدتر از اونها ست پس اگر کاری نمی کنند منفعت شان ایجاب می کند
شما که میتونین عقبش بندازین انقد کارتون درسته از این به بعد هم بندازین دیگه این بازیا واسه چیه؟
من دلم مي خواد بمب بسازيم ببينم اينا چه غلطي مي كنن .
پاسخ ها
خداداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
نيازي به ساخت بمب نيست ، همين جوانهايي را كه در خيابانها به شكلهاي مختلف بيرون مي ايند ، خودشان هر كدام در صورت نياز يك بمب هسته اي خواهند بود ، مسئولين كشور هواي مردم و جوانها را داشته باشند ،هيچ كس هيچ غلطي نمي تونه كنه .
سخنان بدون مدرکی که هر کس میتونه اعلام کنه.میخواهند خودشان را ناجی جهان اعلام کنند.دیروز استعمار و حالا استحمار!
موضوع فیلم قشنگیه برای مامور 007
بابا زرنگ !!همون مامورهای ام آخ شیشو میفرستادین جلوی ساخت بمبو !! میگرفتن اینبار تا 2017عقب بیفته .
فکر کنین:اینها حتی تو خیالشون هم نمیتونن بیش از یک بار نفوذ کنند.
The war and killing of people of weak countries according to the dominant "view is called a "necassity.
من یه نظر کاملا متفاوت دارم. هر چی که احتمال ایران واسه رسیدن به بمب هسته ای بیشتر باشه امکان یه گونه سازش تو این مذاکرات بیشتر می شه ! البته اگه هم ایران و هم 5+1 از خر شیطون بیان پایین.
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
کدام خر شیطون؟ما حق داریم ومیخواهیم از انرزی هسته ای استفاده صلح آمیز داشته باشیم.آیا این خر شیطون سواری است ؟بهتر است به اعضای1+5واذناب وایادی وابسته شان بگویید از خر شیطون پیاده شوند ونیز شیطون را از گرده خودپیاده کنند.
اگرایران بمب هسته ای داشت اینها اینهمه یاوه نمیگفتند تمام مظاهب بمب هسته ای دارند بجز دین اسلام به همین دلیل همیشه زیر سلطه زورگویان بوده و هستند حالا ایران ازاین داستان بیرون امده اینها نگرانند ومیترسند
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
فری جان مذاهب مسلح به بمب هسته ای نیستندبلکه این کفار ومعاندان ادیان الهی هستندکه برای تسلط برمتدینین نیازمند سلاح وکشت وکشتار هستندوگرنه همه مذاهب وادیان الهی پیروان خود را به یکتاپرستی وصلح ودوستی دعوت میکنندوآنکه طبل جنگ میزندوتحریم وتهدیدوترور را سرلوحه اقدامات خود قرار داده خودش بویی از دین ودینش بویی از الهی بودن نبرده است.
من دوتا حرف دارم
1-چرا سازمان اطلاعاتی تمامی کشورهای غربی رو با عنوان سازمان جاسوسی نام میبرید؟یه ذره قوانین روزنانه نگری رو رعایت کنین بد نیست؟
2-بخدا کشورهای غربی و مردم ایران اونقدر که فکر میکنین احمق نیستن.دیگه واسه یه بچه 10 ساله هم ثابت شده که ایران در پی ساخت بمب هسته ایه.کسی که حتی 1% هم شک داشته باشه واقعا باید به علش شک کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
بله اون موقع شما چطور فهمیدین؟
مگه همین سیا نبود که گفته ایران هنوز به دنبال سلاح هسته ای نرفته، مطمین باشید هرگز هم نمیره.
نکنه سازمان اطلاعاتی شما به این اطلاعات پی برده. فردا نری داشمندای هسته ای رو ترور کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
بچه ۱۰ ساله اونا با این همه تبلیغ دنبال اینن که حتی یک بچه ۱۰ ساله خیال بکنه ایران دنبال بمب هسته ای هستش
بعد هم ام ای ۶ رسما یک سازمان جاسوسی هستش چون کارش در خارج از انگلیس است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
اولاند ایران خوب کاری میکنه دنبال بمب هسته ای هست برای امنیت میده به یک کشور دیگه هرکسی از نه نه اش قهر میکنه ایران رو تهدید به حمله می کنه دوما مثل این خیلی تحت تاثیر حرف بیگاهنه های غربی قرار گرفتی بابا یخورده تلوزیون ایران رو هم بیین
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
آقامهدی لطفا کمی در احوال واعمال سازمان های اطلاعاتی وضداطلاعاتی همان جایی که تشریف دارید مطالعه کنیدتا بدانید که کار مامورین اطلاعاتی یک کشور در کشور دیگر نامش چیست.یکی از مظاهر موفقیت کارهای اطلاعاتی وتبلیغاتی سازمانهای امنیتی غرب برشما همین نظرات واهی است که نادانسته علیه کشور خود میدهید.لطفا شواهدی که برمبنای آن برشما وبچه های 10 ساله اثبات شده ایران در پی ساخت بمب هسته ای است را در کامنت های بعدی رو کنید ویک نسخه آن را هم بدهید به نماینده آمریکا بیاورد در جلسه بعدی 1+5 روکندبلکه پیشرفتی در جهت اثبات حقایق مورد ادعاحاصل شود.
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
سازمان هاي اطلاعاتي كشور هاي غربي اصلا اهل جاسوسي نيستند همه به فكر خدمت هستند البته به استكبار و اذنابش.
آخه چرا به شعور ديگران توهين مي كني؟ مگه سازمان سيا اطلاعيه رسمي تو اينترنت برا استخدام جاسوس نداده بود و هزاران دليل ديگه.
اين ترورهايي كه در ايران انجام شد مگه به اعتراف خودشان با برنامه ريزي اونا نبوده؟
با كدام مدرك ادعا كردي ايران دنبال ساخت كلاهك هسته ايه؟
راستي خيلي دل خوش نكنين به كلاهك هاي هسته اي اسرائيل و ديگران، ديدين همين اسرائيل كه 400 كلاهك داره در جنگ هاي 33 روزه و 22 روزه با چه افتضاحي شكست خورد؟
داور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
میخوام بدونم اگه ایران بر فرض محال دنبال بمب اتمی باشده به شما چه مربوطه که برای ایران مقتد تصمیم میگیرید.
به کوری چشم همشون بمب اتمی میسازیم آمریکا و سگ دست آموزش اسرائیل هم واق بکشن له میکنیم.
ما در سال 2008 اجازه ندادیم ایران بمب هسته ای بسازد!
اه
اه
شما چقدر بد هستید
تو رو خدا اجازه بدید...
برو گلابی ، ما هر کاری که دوست داشته باشیم میکنیم
اگه یک ایرانی گفت من این کار رو میکنم فقط خدا میتونه جلوشو بگیره
مگه نه بچه ها ؟
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
هرکاری در جهت تحقق اراده ملت ایران بوده باقدرت انجام دادیم وباز هم انجام میدهیم وانگلیسی وآمریکایی ودیگردشمنان هم هیچ غلطی نمیتوانندبکنند.
اگر احتمال پیروزی را در حمله نظامی میدیدند یک لحظه هم صبر نمیکردند
اگر احتمال مصالحه در لحظه حساس نباشد، احتمال شرارت و استفاده از سلاح هسته ای توسط غرب وجود دارد. اینکه چگونه میتوان این خطر را حذف یا خنثی کرد حیاتی است.
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
نترس برادر ،اینها هیچ غلطی نمیتوتانند بکنند.بیش از آنچه برافکار عمومی جهان تحمیل کرده اند ابتکار عمل در دست طرف ایرانی است واینها از بمب های اتمی شان بعنوان یک چماق برای ترساندن حریف در مذاکرات استفاده میکنندوهرگز جرات کاربرد سلاح هسته ای یا حتی تهدید به استفاده از آن را هم ندارندچرا که این ادعاها وتشکیل جلسات مذاکره کلا در جهت محدود سازی ساخت واستفاده از تسلیحات هسته ای است که ترتیب داده اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
اين حرف ها رو مي زنن برا ترسوندن ماها الان ديگه روزي نيست كه كلاهك هسته اي سرنوشت ها رو تعيين كنه
آِي آمريكاي جتايتكار
اولين و تنها ترين كشوري كه تابحال از بمب اتمي استفاده كرده است مگر آمريكا نسيت؟ حال تو سابقه دار مزخرف ميگويي ايران اسلامي سربلند است و روز به روز سربلند تر ميشود انشاالله
اینها رو آدم حساب نکردیم
حالا می خوان خودشنو زور چپون کنن بگن ما هم هستیم
سلام
من کارمند انرژی اتمی هستم . کاری به سیاست ندارم ولی همینجا اعلام می کنم این ادعا خیلی چرت است و شگفت انگیز. این رابه عنوان یک جوک انگلیسی در تاریخ کشور می شود ثبت کرد!!
فکر کردی خیال کردی...
ای روباه پیر ایشالا همین روزا بریتانیا تجزیه میشه سوژه خنده مون هم جور میشه.
این سرجاسوس بیچاره هم مانند پرسنلش حرفی برای گفتن نداشته ومشتی اراجیف را تحویل مافوقش داده است .اگر راست میگوید چرا مدرکی دال بر فعالیت ایرانیها در ساخت تسلیحات هسته ای تاکنون بدست نیاورده اند؟اینها که اینقدر ادعای تفوق اطلاعاتی بر برنامه هسته ای ایران دارند ومدعی کندسازی بخش نظامی این فعالیتها هستند چرا یک مدرک محکمه پسند بدست نماینده انگلیس در 1+5 ندادندتا در جلسه مذاکره رو کندوغائله را ختم نماید؟اینها مشتی بلوف توخالی است که تنها برای فریفتن مسئولین انگلیسی گفته میشودومصرف داخلی دارد.
مسئله خیلی ساده است این یک جنگ روانی رسانه ای است.چطور؟
1-اول CIAاعلام کرد ایران برنامه بمب هسته ای ندارد
2-بتازگی کتابی چاپ شد در امریکا که موساد با ترور دانشمندان ایرانی جلوی ساخت بمب هسته ای رو گرفته
3-حالا MI6 اعلام می کند که خیر -
ما بودم که جلوی ساخت یمب گرفته ایم
توجه کنید هر بار به بهانه ای کلمات بمب هستهای--ایران---
تکرار می شود
اینها با این شکستهای دیپلماتیکی که از ایران خوردند و بیداری اسلامی کشورهای مسلمان که سر منشا آن ایران بوده و تمام منافع شان در خطر است ،هر ایرانی را به یاد آن ضرب المثل معروف می اندازد:که هر چه برزگر گوید از سوز جگر گوید
ایران الان قدرتمند شده ولی باید از شروع جنگ دیگر اجتناب کنیم چون درگیر شدن کشور باشروع یک جنگ دیگه یعنی اقتصاد فلج و عقب ماندگی اقتصادی
بزرگترین دشمن ما در طول تاریخ انگلیس بود وهست خدا رو شکر سفارتشان را بستیم امیدوارم یک روز بشه که انتقام تما م بدبختی هایی که سرمان آوردندرا بگیریم
مرگ بر روباه پیر
آمریکا کیه انگلیس چیه اینا همه زیر سر صهیونیستا ست دنیا رو صهیونیست داره اداره میکنه ما هرچی میکشیم از صهیونیسته انشاالاه خدا ریشه صهیونیستو بکنه دنیا یه نفس راحت بکشه
ما هم نذاشتیم تو مسابقات یورو شما قهرمان بشید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار