بازدید 5456

آمار واقعی تیراژ روزانه روزنامه ها

کد خبر: ۲۶۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸ 07 August 2012
مدیركل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: در حوزه تیراژ روزنامه باید روزانه بیش از ۷ میلیون تیراژ داشته باشیم در حالی كه آمار واقعی تیراژ روزانه به زحمت به بیش از ۲ میلیون نسخه می‌رسد.

به گزارش سرای روزنامه نگاران ایران پدارم پاك‌آیین گفت: از لحاظ تعداد عناوین و آمار كمی مطبوعات، ما از بسیاری از كشورها جلوتر هستیم. البته این آمار علاوه بر این‌ كه می‌تواند ظرفیتی برای رقابتی‌تر شدن فضای رسانه‌یی باشد اما نباید مجزا از شاخص‌های دیگری مانند تیراژ سرانه سنجیده شود.

وی ادامه داد: ما با داشتن ۵۰۸۶ مجوز رسانه و ۳۲۶۷ نشریه در حال انتشار، آمار بالایی داریم اما از لحاظ تیراژ سرانه با وضعیت مطلوب فاصله داریم چرا كه حداقل در حوزه تیراژ روزنامه باید روزانه بیش از هفت میلیون تیراژ داشته باشیم در حالی كه آمار واقعی تیراژ روزانه به زحمت به بیش از دو میلیون نسخه می‌رسد.

مدیركل مطبوعات و خبرگزاری‌‌های داخلی وزارت ارشاد مهم‌ترین علت پایین بودن آمار تیراژ مطبوعات را نبود نگاه جامع اقتصادی به فعالیت رسانه‌یی و عدم رویكرد علمی به بازار رسانه دانست و افزود: اگر یك نگاه تخصصی و علمی درباره رسانه داشته باشیم و قبل از راه‌اندازی یك روزنامه ظرفیت‌های مخاطب‌سازی و توزیع را محاسبه كنیم، قطعا مخاطب‌سازی بیشتری خواهیم داشت و در نتیجه این نگاه به تیراژ سرانه بیشتری منتهی خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر