بازدید 7149

واکنش به کمک آمریکا به زلزله‌زدگان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در واکنش به اعلام کمک آمریکا به زلزله زدگان آذربایجان شرقی گفت: آنها نیت خیری ندارند. اگر راست می‌گویند تحریم ها را بردارند تا دارو وارد کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳ 15 August 2012

حسن قدمی صبح چهارشنبه در نشست خبری با تشریح آخرین وضعیت منطقه بحرانی تبریز اعلام کرد:‌ تاکنون 253 فوتی و هزار و 380 زخمی داشته‌ایم ولی آمار وزارت بهداشت می گوید 306 فوتی و پزشک قانونی هم 169 نفر را اعلام کرده است که به زودی آمار جامع ارایه می‌شود.

به گزارش مهر، قدمی  افزود:‌ در مورد حیف و میل مواد غذایی در مناطق زلزله زده باید بگویم که متاسفانه خیرین آذوقه‌های خود را شخصاً توزیع می‌کنند برای همین برخی روستاها بیش از حد آذوقه داشته و برخی کمتر در حالی که توزیع باید دست هلال احمر باشد.

سپاه کمکها را جمع می کند تا به درستی توزیع شود

وی در مورد جمع‌آوری آذوقه توسط نیروهای سپاه گفت: سپاه پاسداران و هلال احمر و کمیته امداد تمامی کمک‌ها را جمع کرده تا به صورت واحد به درستی توزیع شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص ممنوع بودن کار عکاسان و خبرنگاران خارجی در مناطق زلزله زده گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم ولی مجوز آنها توسط وزارت ارشاد صادر می‌شود.

برخورد با بانکهایی که وام مسکن روستایی را با درصد بالا ارائه می کنند

قدمی در پاسخ به پرسش دیگری از خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بانک ملی و بانک صادرات وام بازسازی مسکن روستایی را با بهره 21 درصد ارایه می‌کنند گفت: براساس مصوبه دولت بهره وام 4 درصد است و اگر چنین اقدامی انجام شود شخصاً با آنها برخورد می‌کنیم.

تهرانیها تمایلی به نوسازی بافت فرسوده ندارند

مهندس قدمی در مورد 6 هزار بافت فرسوده در تهران و اقداماتی که باید در این خصوص انجام شود گفت: آماری که خبرنگار مهر اعلام می‌کند صحیح نیست زیرا تنها 3 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده داریم که خبرنگار مهر پاسخ داد این آمار توسط مدیریت بحران تهران اعلام شده است. وی گفت: در این خصوص باید بگویم که بسیاری از تهرانی‌ها تمایلی به بازسازی خانه‌های خود ندارند. اگر موردی پیدا شد که بگوید برای بازسازی خانه‌اش در بانک دچار مشکل شده ما به سرعت پیگیری می‌کنیم.

پزشکی قانونی به زودی عضو مدیریت بحران می شود

رئیس سازمان مدیریت بحران در واکنش پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا سازمان پزشکی قانونی با توجه به نقش مهمی که در شرایط بحرانی دارد عضو سازمان مدیریت بحران کشور نیست گفت: به زودی سازمان پزشکی قانونی عضو سازمان مدیریت بحران می‌شود.

توضیح مدیریت بحران در مورد توزیع کنسروهای فاسد

وی در مورد توزیع کنسروهای فاسد در میان زلزله زدگان گفت: کنسروهای هلال الحمر آرم و نشان دارد و احتمال می‌رود این کنسروها توسط برخی مردم توزیع شده باشد برای همین درخواست داریم تمامی کمک‌ها اول به صورت نقدی و اگر نیاز بود غیرنقدی‌ها به هلال احمر تحویل شود.

کانکس نداریم خانه می سازیم

قدمی در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد اینکه پس از 45 روز اسکان اضطراری سازمان مسکن و شهرسازی کانکس لازم برای اسکان موقت را ندارد، گفت: ما باید در کمتر از 2 ماه خانه‌ها را بسازیم تا هزینه خرید کانکس دیگر پرداخت نشود.

کمک 4 کشور به زلزله زدگان

رئیس سازمان مدیریت بحران با اعلام اینکه هیچگونه مفقودی نداشتیم،‌ گفت: براساس عرف بین‌المللی با این که کمکی از کشورها نخواسته‌ایم ولی کشورها کمک می‌کنند که تا کنون پاکستان، قطر، ترکیه و آذربایجان کمک‌های خود را اهدا کردند.

وی در مورد کمک آمریکا گفت: آمریکا اعلام کرده است که می‌خواهد کمک کند ولی ما می‌گوییم حسن نیت ندارند آنها اگر راست می‌گویند تحریم‌ها را بردارند.

ادقامات سازمان بهزیستی برای زلزله زدگان

قدمی اعلام کرد: سازمان بهزیستی هم 35 تیم روانشناس و اورژانس اجتماعی به منطقه اعزام کرده و روستامهدها را ایجاد کرده‌اند. همچنین در روستاهای بالای 25 کودک 4 مهد سیار مستقر شده و توزیع 10 هزار غذای گرم برای مهدها در دستور کار بهزیستی است این در حالی است که 150 نفر از زلزله زدگان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

نیروی انتظامی نباید در حوادث مداخله کند

رئیس سازمان مدیریت بحران در پاسخ به این که مشاهده شده است برخی‌ها با زورگیری کمک‌های مردمی را غارت می‌کنند گفت: نمی توان نام این ها را زورگیری گذاشت زیرا برخی عصبانی هستند ولی نیروی انتظامی صحیح نیست در حادثه مداخله کند زیرا موجب تشنج می‌شود و باید در این خصوص کار فرهنگی کرد. در این مورد هم مواردی مشاهده شد که مشکل خاصی نبود.

245 روستا تخریب شد/ وقوع 7900 زلزله در سال گذشته

قدمی همچنین با بیان اینکه 245 روستا در زلزله اخیر خرابی داشته‌اند،‌ گفت: ما 720 پس لرزه داشتیم که 27 تای آن بالای 4 ریشتر بوده است این در حالی است که در سال گذشته 7 هزار و 900 زلزله در سطح کشور ثبت شده است. از مردم می خواهیم جنس دست دوم هدیه نکنند زیرا بسیاری از انبارهای ما مملو از کالاهای دست دوم است که باید دور ریخته شوند. بهتر است کمک‌ها نقدی بوده و به حساب 99999 هلال احمر واریز شود.

وی ادامه داد: در خصوص اینکه می گوییم چرا آمار پزشک قانونی با آمار ما متفاوت است، باید بگویم پزشکی قانونی در مواقع مرگ‌های مشکوک و برخی حوادث بیشتر باید کار کند ولی در حوادثی مانند زلزله نیازی به تایید پزشکی قانونی نیست برای همین بسیاری در روستاها بدون تاییدیه پزشکی قانونی دفن شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار