بازدید 41937
۷

اردوغان نخستین شکست را پذیرفت

مدت‌هاست بسیاری از تحلیلگران در درون و بیرون از ترکیه، هدف نهایی تلاش‌های سیاسی اردوغان را تحکیم قدرت مطلقه وی و حزب متبوعش ارزیابی می‌کنند. با این حال، در یکی از نخستین گام‌ها، بخت با اردوغان یار نبوده و وی طعم نخستین شکست را در مسیر خود چشیده است.
کد خبر: ۲۷۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۰ 18 October 2012
مدت‌هاست بسیاری از تحلیلگران در درون و بیرون از ترکیه، هدف نهایی تلاش‌های سیاسی اردوغان را تحکیم قدرت مطلقه وی و حزب متبوعش ارزیابی می‌کنند. با این حال، در یکی از نخستین گام‌ها، بخت با اردوغان یار نبوده و وی طعم نخستین شکست را در مسیر خود چشیده است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، از اینکه حزبش نتوانسته آرای لازم را در پارلمان برای برگزاری انتخابات زودهنگام محلی به دست آورد، تأسف و ناامیدی خود را ابراز داشته است.

بنا بر این گزارش، اردوغان با تصدیق اینکه حزب عدالت و توسعه نتوانسته اکثریت دو سوم آرای (367 رأی) پارلمان را برای تصویب اصلاحیه قانون اساسی جهت برگزاری انتخابات محلی زودهنگام فراهم کند، گفته که مذاکرات دوباره در این زمینه میان دولت و گروه‌های اپوزیسیون در جریان است.

اما بنا بر قوانین، این اصلاحیه به سبب عدم توانایی کسب دو سوم آرا، می‌تواند در صورت تصویب رئیس‌جمهور به همه پرسی گذاشته شود؛ اما رجب طیب اردوغان اعلام کرده نیازی به برگزاری همه پرسی نمی‌بیند و به همین سبب است که این لایحه را برای بررسی بیشتر به پارلمان بازگردانده است.

وی که چندین بار بر تمایل نداشتن به برگزاری همه پرسی تأکید کرده، گفته است که گفت‌وگوها میان نمایندگان حزب عدالت و توسعه و نمایندگان احزاب مخالف آغاز شده و
این ماجرا در حالی روی می‌دهد که اردوغان پس از برگزاری کنفرانس پر زرق و برق حزب عدالت و توسعه در چند هفته پیش و نمایش پر زرق و برق در این کنفرانس ـ که به انتخاب دوباره وی به عنوان رهبر حزب و نخست وزیر انجامید ـ انتظار نداشت در ادامه راه با هیچ گونه مخالفتی در راستای رسیدن به اهدافش روبه‌رو شود.

با این حال، برگزاری زودهنگام انتخابات محلی که می‌توانست با انتخاب نمایندگان موردنظر، تضمین بیشتری برای تحکیم قدرت حزب وی به همراه داشته باشد، تاکنون مورد موافقت پارلمان این کشور قرار نگرفته و اردوغان را با مانع و چالشی جدی روبه‌رو ساخته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۷
قدرت همینه نباید به اون دل بست!
خدایا ما رو از شر این اردوغان راحت کن
قبلا خیلی ساکت بود کم کم رو گرفت
خود کرده را تدبیر نیست !
هرکس که خربزه میخورد باید پای لرزش هم بنشیند !
ماندن حزب اردوغان در قدرت به نفع ايران است.
مباركه,بعدي هاهم درراهن
چه ربطی به موضوع و تیتر داشت؟
اولشه!! مردم ترکیه دارن براش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس