بازدید 4775

تلفات درگیری‌های سه روز اخیر در لبنان

کد خبر: ۲۸۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰ 23 October 2012
هرچند امروز با حضور نخست وزیر لبنان در محل كار خود، اوضاع كلی لبنان رو به آرامش می‌رود اما درگیری های مسلحانه پراكنده در نقاط مختلف بویژه طرابلس در شمال تاكنون 10كشته و بیش از 60مجروح برجای گذاشته است.
 
به گزارش ایرنا از بیروت، اهالی مناطق' طریق الجدیده' و 'الكولا' شهر بیروت كه روز گذشته شاهد درگیری‌های مسلحانه میان ارتش و افراد مسلح وابسته به جریان المستقبل لبنان بودند، تا ظهر روز سه شنبه، شرایط آرامی را سپری كردند.

ارتش با مستقر شدن در این مناطق به پایگاه های عده ای از شورشیان یورش برده و تعدادی از تك تیراندازان را بازداشت كرد.

راه های منتهی به تونل 'سلیم السلام' بیروت كه به علت آتش زدن لاستیك های خودروها توسط آشوب‌گران بسته شده بود، بازگشایی شد.

اما در ناآرامی های شمال لبنان، گروههای مسلح وابسته جریان 'المستقبل' لبنان به سوی مناطق مسكونی آتش گشودند و عده ای از مردم مناطق'الریفا' و 'منكوبین' را زخمی و خسارت های زیادی به خانه های آنها وارد كردند.

مدارس شهر طرابلس برای دومین روز متوالی به علت ادامه درگیرهای مسلحانه این مجموعه ها با ارتش همچنان بسته است و ارتش برای پاكسازی این مناطق وارد محله های این شهر شده است.

با وجود باز شدن اكثر خیابان های اصلی طرابلس ولی راههای ارتباطی این شهر با شهر 'عكار' به علت مستقر شدن گروههای مسلح همچنان بسته است.

ارتش با مستقر شدن در نقاط مختلف شهر طرابلس به خصوص در مناطق حادثه خیز 'جبل محسن' و 'باب التبانه' اقدام به هدف قرار دادن نقاط استقرار گروههای مسلح كرده است.

ارتش نیز با مستقر شدن در خیابان سوریه طرابلس و مناطق 'شعرانی'، 'الملوله' و الریفا،' ضمن كنترل اوضاع اقدام به باز كردن خیابان های اصلی این مناطق كرده است.

یگان هایی از ارتش نیز با مستقر شدن در مناطق الریفا و الملوله طرابلس اقدام به شناسایی محل استقرار گروههای مسلح و دستگیری عده ای از آنها كردند؛ در میان بازداشت شدگان چهار نفر غیر لبنانی دیده می‌شود.

در راستای سیاست اتحادیه اروپا مبنی بر حمایت از دولت 'نجیب میقاتی' در پی بحران اخیر لبنان، 'كاترین اشتون' مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به منظور رایزنی با مقامات لبنانی وارد بیروت شد.

اشتون قبل از بحران اخیر لبنان هم اعلام كرده بود كه از این كشور به زودی بازدید می كند اما دیدار امروز وی برای اعلام رسمی حمایت اروپا از دولت میقاتی صورت می گیرد و اهداف قبلی وی از این سفر مبنی بر بازدید از آوارگان سوری به سفرهای بعد موكول خواهد شد.

'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان كه بدلایل وضعیت امنیتی لبنان و ترور 'وسام حسن' رییس بخش اطلاعات نیروهای امنیتی این كشور، سخن از استعفای وی مطرح شده بود و غیبتی دو روزه در كاخ نخست وزیری این كشور داشت، صبح امروز سه شنبه بر سر كار خود حاضر شد و با اشتون دیدار و گفتگو كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی