بازدید 48476

نماینده ای که خواستار بازداشت احمدی‌نژاد شد!

کد خبر: ۲۸۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵ 30 October 2012
نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه پیش‌نویس یک قطعنامه، خواستار پیگرد قضایی رئیس‌جمهور ایران شد.
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص‌شوع»، «استیو اسرائیل» نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای به مجلس نمایندگان، خواستار صدور حکم بازداشت و تعقیب رئیس‌جمهور ایران شد. 

«اسرائیل» چند سال قبل هم یکبار خواستار محاکمه رئیس‌جمهور ایران شده بود
این خبر را پایگاه «هیل» داده و نوشته است که «اسرائیل» پیش از این هم یکبار در ماه سپتامبر چنین اظهاراتی بیان کرده بود. وی در این باره گفته بود: «رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد یک رهبر مذهبی نیست که بتوان صحبت‌های وی را نادیده گرفت، او رهبر کشوری است که در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای است. او خواستار نابودی اسرائیل و مردم آن شده و وقوع «هلوکاست» را انکار کرده است. تحریک به کشتار عملی است ک قابل مجازات است و به جای آنکه بار دیگر به وی فرصت صحبت در سازمان ملل داده شود، باید او را محاکمه کرد».

در پیش‌نویس قطعنامه اسرائیل آمده است: «احمدی‌نژاد گفته است که «اسرائیل باید محو شود» و اینکه یهودیان «ملتی ساختگی» هستند که «دیگر نباید وجود داشته باشند». او همچنین گفته است که «رژیم‌صهیونیستی سرچشمه میکروب‌ها و غده‌ای سرطانی است. او هلوکاست را «دروغ» دانسته و گفته است که این «افسانه»ای است که یهودیان آن را ساخته‌اند».

در جمع‌بندی این لایحه آمده است: «مجلس نمایندگان خواستار تعقیب و بازداشت محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران به جرم تحریک برای کشتار است».

در سال‌های گذشته هم مواردی از بازداشت و تعقیب به جرم تحریک برای کشتار وجود داشته است. در سال 1998، «ژان پل آکایسو» شهردار شهر «تابا» در «رواندا» به دلیل سخنرانی که در آن خواستار نابودی «توتسی»‌ها (اقلیتی در رواندا) شده بود، به جرم تحریک برای کشتار با محکومیت مواجه شد. «جئورجس راگیو» بلژیکی و «ژان کامباندا» رهبر رواندایی‌ها نیز از دیگر کسانی بوده‌اند که به جرم تحریک برای کشتار به حبس محکوم شده‌اند.

علاوه بر «اسرائیل» اخیرا «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم اظهاراتی مشابه بیان کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر