بازدید 29044
۶
کیوسک بین المللی «تابناک»

ادعایی جدید: ایران غنی‌سازی ۲۰ درصدی را متوقف کرده است!

انتقاد از رویکرد سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران، مذاکره دولت انگلیس با امارات و عربستان درباره حمایت از آنها در مقابل ایران، ادامه اختلاف‌نظر‌ها میان اوباما و نتانیاهو بر سر ایران، بازتاب سخنان یک نماینده مجلس درباره توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی در ایران و گزارشی از تأثیر تحریم‌ها بر بخش دارو و درمان در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۸۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 04 November 2012
انتقاد از رویکرد سیاست خارجی آمریکا نسبت به ایران، مذاکره دولت انگلیس با امارات و عربستان درباره حمایت از آنها در مقابل ایران، ادامه اختلاف‌نظر‌ها میان اوباما و نتانیاهو بر سر ایران، بازتاب سخنان یک نماینده مجلس درباره توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی در ایران و گزارشی از تأثیر تحریم‌ها بر بخش دارو و درمان در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «پاکستان آبزرور» امروز در مطلبی با نام «پارانویای آمریکا نسبت به ایران»، به انتقاد از رویکرد سیاست خارجی ایالات متحده نسبت به ایران پرداخته است. این روزنامه با اشاره به مانورهای نظامی که به تازگی در ایران برگزار شده، انجام آنها را به منظور حفظ آمادگی ایران در برابر حمله احتمالی می‌داند؛ اما اشاره می‌کند که از دید آمریکا، این مانور‌ها تهدیدی مستقیم را متوجه غرب کرده است.
با این حال، در این مطلب اشاره می‌کند که آمریکا باید از تجربه خود در عراق درس گرفته و به توهم خود نسبت به دیگر کشور‌ها پایان دهد، زیرا درباره عراق نیز حمله نظامی به بهانه وجود سلاح‌های کشتار جمعی انجام گرفت، ولی در عمل، هیچ خبری از این گونه سلاح‌ها در آن کشور نبود.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در ادامه گزارش دو روز پیش خود درباره احتمال استقرار جنگنده‌های انگلیس در منطقه خلیج‌فارس، از برنامه انگلیس برای مذاکره با امارات و عربستان سعودی درباره ایران خبر داده است.

بنا بر ادعای این روزنامه، این دو کشور نگران آن هستند که تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران، سرانجام به بستن تنگه هرمز از سوی ایران پایان یابد و به دنبال آن، صادرات نفت آن‌ها را با خطر روبه‌رو سازد سازد.

به نوشته این روزنامه، دولت انگلیس در صدد است بار دیگر به متحدان منطقه‌ای خود اطمینان دهد که در صورت بروز هر گونه تنش با ایران، این کشور‌ها از حمایت دیپلماتیک و نظامی انگلیس بهره‌مند خواهند بود.

در همین حال، سایت شبکه خبری «الجزیره» از ادامه اختلاف‌نظر و کشمکش میان آمریکا و رژیم اسرائیل بر سر ایران خبر داده است. هرچند پیش از این گفته می‌شود، پس از دوره‌ای از اختلاف و چالش میان دو طرف، روابط بار دیگر به حالت عادی بازگشته، به باور این سایت، این روابط و به ویژه روابط شخصی نتانیاهو و اوباما همچنان نامساعد و تنش آلود است.
بر پایه مطلب این سایت، عمده‌ترین دلیل این امر به اختلاف نظر دو طرف بر سر موضوع ایران بازمی‌گردد، زیرا رژیم اسرائیل همچنان به ادبیات تهاجمی و تهدیدات جنگی خود ادامه می‌دهد؛ اما آمریکا معتقد به پیگیری مسیر دیپلماتیک است.

اما آنچه انتظار می‌رود در یکی، دو روز آینده توجه بیشتری را در رسانه‌های جهان به خود جلب کند، این است که خبرگزاری‌های «ترند نیوز» و «العربیه» به نقل از یکی از نمایندگان مجلس ایران، از توقف غنی‌سازی اورانیوم در سطح 20 درصد خبر داده اند.به نوشته این خبرگزاری‌ها، محمد حسین آصفری، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفته ایران به منظور نشان دادن حسن نیت خود، غنی‌سازی ۲۰ درصد را متوقف کرده است. به گفته وی، ایران انتظار دارد کشورهای غربی، در ازای این کار، تحریم‌ها را بردارند، در غیر این صورت، غنی‌سازی در این سطح بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

انتشار این خبر در حالی است که روز گذشته یک منبع آگاه، برخی ادعا‌ها مبنی بر توقف غنی‌سازی ۲۰ درصدی در ایران را تکذیب کرد.

یک منبع آگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌ها گفت: غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم به مانند گذشته همچنان در ایران ادامه دارد و هیچ تغییری رخ نداده است.

وی افزود: خبرهای مربوط به موضوع هسته‌ای ایران، تنها از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی اعلام می‌شود.

افزون بر این، با مرور سخنان محمد حسین آصفری با ایسنا مشخص شد که وی نیز چنین سخنی بر زبان نرانده و متن اصلی سخنان وی این است که: 

در شرایطی که جمهوری اسلامی حاضر است برای نشان دادن حسن نیت، غنی‌سازی ۲۰ درصد را متوقف کند، انتظار می‌رود که گروه ۱+۵ دست از تحریم‌های خود بردارد، چراکه رخ ندادن چنین امری باعث می‌شود که ایران از رویه قبلی خود برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی را در پیش بگیرد.

در پایان، روزنامه «نیویورک تایمز» در مطلبی به بررسی تأثیر تحریم‌های غرب بر وضعیت دارو و درمان در ایران و به ویژه واردات دارو توسط ایران پرداخته است. خبرنگار این روزنامه با مراجعه به برخی داروخانه‌ها و مراکز پزشکی، مدعی است که بیشترین نمود این مسأله و کمبود دارو‌ها، در زمینه داروهای ضد سرطان بروز پیدا کرده که شماری از آنها ساخت آمریکا هستند.

بنا بر این گزارش، بیماران مبتلا به بیماری‌های خاص، از جمله هموفیلی و تالاسمی نیز از دیگر افرادی هستند که با این مسأله دست و پنجه نرم می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۶
عزیزان من این شرایط و انگیزه خوبی را برای دانشمندان و داروسازان متعهد ایران فراهم می کند که تولید این داروها را در دستور کار و برنامه های خود قار دهند و مسئولین هم با تمام از آنان حمایت نمایند و وضعیتی را ایجاد نمایند تا به هر نیازمندی در سراسر دنیا که نیاز به داروی مذکور دارند ارسال شود و آمریکا از این موضوع نتواند از ملتها بهره کشی نماید و زور به آنها بگوید و تنها راه نجات این ملت از دست آمریکا تولید کلیه نیازمندیها به دست متخصصان ایرانی می باشد و این امر شدنی است فقط اراده و پشتکار همه جانبه را می طلبد شما شروع کنید خداوند خودش کمک می کند تا نتیجه مثبت عاید شود . انشاءاله
الحق کفتار پیر بهترین صفت برازنده انگلیس ها است اینها نقش کفتار را در منطقه بازی میکنند ولی این دفعه کور خوانند اگر جنگی صورت بگیرد رزمندگان اسلام در وهله اول باید انگلیس هارا وارد جهنم کنند
ببینید بشر دوستی روباه و کفتار ها را که حتی دارو به بیماران هم نمی دهند...
فدای مرام شیعه که با اسیر کن مدارا
ولی در کل هیچ غلطی نمی کنند...
دیدن ایران براشون تره خورد نمیکنه گفتن متوقف کرده که حداقل ابروشن جلو مردم دنیا نره
اگرایران تااینجابه پیشرفت خودادامه داده است بازهم می تواندوباملت باسربلندی به کاروتلاش ادامه می دهدوپشتیبان ولایت خود می ماند
آره حتما اونا هم دست از تحریم بر میدارن!
کارایی که پاکستان و اسرائیل با انرژی هسته ای کردن ایران نکرده
بعد ببین ایران چقدر تحریمه اسرائیل که حتی نمیزاره بازرسان سازمان ملل بیان چقدر تحت تحریمه!
غنی سازی رو هم برداریم بازم بهونه میارن
کلا رک بگم،بمب هسته ای هم بسازیم تحریم میکنن،تجهیزات حتی متعارف(!)رو هم مثل عراق نابود کنیم تحریم که هیچی حمله میکنن راحتتر
هیچ راهی نیس
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار