بازدید 10079

توضیحات وزیر ارتباطات درباره اینترنت ملی

کد خبر: ۲۸۳۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۲ 05 November 2012
تقی پور گفت: با تکمیل شدن اینترنت ملی،اینترنت فعلی به عنوان خدمت و سرویس باقی می ماند اما تفاوتش در این است که مبنای اصلی شبکه ملی اطلاعات بوده و اینترنت در کنارش قابل دسترسی است .

رضا تقی پور ، در گفت وگو با شبکه ایران در مورد آخرین اخبار از اینترنت ملی گفت: ابتدا باید تاکید کنم که همیشه گفته ام اینترنت ملی ندرایم واژه اینترنت یعنی بین المللی،ما درصدد پیاده سازی شبکه خاصی برای جمهوری اسلامی ایران به نام شبکه ملی اطلاعات هستیم.

وی ادامه داد: فاز اول آن پیاده شده و طی هفته جاری بسیاری از شبکه های اختصاصی شروع به کار کرده مانند شبکه آموزش و پرورش و در این هفته نیز شبکه سلامت و مالیات،فاز بعدی و نهایی تکمیل مراکز داده داخلی که تا پایان سال 92 پیش بینی شده است به نتیجه نهایی برسد. و به این ترتیب مدیریت شبکه و نرم افزار به صورت بومی تامین می شود.

کاربران خانگی چطور می توانند از اینترنت ملی استفاده کنند؟

فعلا پهنای باند در اختیار سیستم دولتی است البته امیدواریم بتوانیم ظرف 6 ماه آینده به کاربر خانگی نیز سرویس دهیم.

آیا با فعال تر شدن اینترنت ملی، اینترنت  فعلی محدود می شود ؟

خیر، اینترنت فعلی به عنوان خدمت و سرویس باقی می ماند اما تفاوتش در این است که مبنای اصلی شبکه ملی اطلاعات بوده و اینترنت در کنارش قابل دسترسی است .

اپراتور سوم به کجا رسید؟

در 26 شهر فعالیتش را انجام داده است اما باید سرعت آن را بیشتر کنیم، زیرا نسل سوم خدمات برای کارهای تجاری و بانکداری مورد نیاز است و امیدواریم هر چه زودتر بقیه مراکز استان ها تکیمل شوند .
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر