بازدید 10519

سندسازی 16 میلیون یورویی در بانک خصوصی

کد خبر: ۲۸۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۷ 11 November 2012
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سندسازی 16 میلیون یورویی فردی در یک بانک خصوصی برای دریافت تسهیلات به منظور واردات کالا خبر داد و گفت: در بررسی ها مشخص شد کالایی با این مشخصات وارد کشور نشده است.

به گزارش مهر، فداحسین مالکی در پایان نشست امروز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در جمع خبرنگاران، از سند سازی توسط یک فرد برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: برای انجام واردات کالا یک فرد توانسته مبلغ 16 میلیون یورو از یک بانک خصوصی تسهیلات بگیرد که در بررسی ها مشخص شد کالایی با مبلغ یاد شده وارد کشور نشده است.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: هم اکنون یک سری پرونده درباره افراد و شرکت هایی در دست است که با دریافت ارز دولتی، اقدام به واردات خودرو و کالا کرده اند.

مالکی با اشاره به برگزاری نشست با استانداران مرزی و ساحلی کشور درباره صادرات و واردات، ادامه داد: در این جلسه، جلویگری از صادرات برخی کالاهایی که در داخل کشور مورد نیاز است، مطرح شد. با این حال در داخل کشور نیز رعایت انضباط اجتماعی موجب کاهش میزان قاچاق خواهد بود.

وی با اشاره به انجام هماهنگی های لازم با وزارت اطلاعات و پلیس درباره پرونده هایی که توانسته اند از امکانات و تسهیلات دولتی استفاده کرده ولی نسبت به انجام واردات اقدام نکرده اند، خاطر نشان کرد: این پرونده ها در اولویت بررسی قرار دارد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر توزیع 70 درصد کل کالاهای قاچاق در تهران، اظهار داشت: هر حرکت اقتصادی که در کشور انجام می شود ابتدا در تهران دیده می شود.

مالکی خاطر نشان کرد: هم اکنون توزیع کالای قاچاق از تهران به شهرستان های دیگر در مقایسه با گذشته افزایش یافته است. این میزان در نیمه اول سال جاری نیز افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به قاچاق کالاهای غیرضروری به کشور در نیمه اول امسال، گفت: فعل و انفعالات بین المللی در افزایش قاچاق تاثیرگذار بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل