بازدید 5757
۲

خلف وعده در تکمیل مسکن مهر گلستان

خلف وعده در تکمیل، تحویل نیمه کاره و ناقص برخی واحدهای مسکن مهر، احداث بر روی خاکهای سست، تجهیز نشدن واحدها از جمله مشکلاتی است که برخی متقاضیان مسکن مهر گلستان با آن روبرو هستند.
کد خبر: ۲۹۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹ 13 December 2012
مسئولان راه و شهرسازی، تعاون، کار و امور اجتماعی و نظام مهندسی ساختمان سه شنبه شب در نشستی خبری به تشریح و بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر گلستان پرداختند.

طرح مسکن مهر از سال 86 در گلستان کلید خورد که ساخت 49 هزار واحد مسکن مهر و نوسازی هشت هزار و 500 واحد مسکن در بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفت .

به اذعان برخی متقاضیان مسکن مهر در گرگان، جانمایی نامناسب پروژه در مکانی دور از شهر، تاخیر و خلف وعده در زمان بهره برداری و واگذاری از جمله مشکلات است.

در گرگان دو سایت مسکن مهر شامل راه آهن و زیتون در حال ساخت است که به رغم آنکه قرار بود سه هزار و 100 واحد مسکن مهر سایت زیتون شهریورماه سال گذشته به بهره برداری رسد، همچنان نیمه کاره مانده است.

پروژه 700 واحدی مسکن مهر کردکوی قرار بود خردادماه سال قبل تحویل متقاضیان شود که تاکنون تنها در یک بلوک 68 واحدی خانوارها مجبور به سکونت شدند و این واحدها به اذعان برخی ساکنان تنها دیوار و سقف خالی است و از برخی امکانات مورد نیاز محروم است.

نبود انباری، پارکینگ، نیمه کاره بودن ساختمان، نداشتن مدرسه، ایاب و ذهاب از جمله مشکلات مسکن مهر کردکوی بیان شد.

در کلاله نیز دو سایت مسکن مهر هر یک با 204 واحد احداث شد که به اعتقاد برخی کارشناسان و اهالی، ساخت چند بلوک روی تپه و خاکهای سست نگرانی برای خانوارهای ایجاد کرده است.
 
برخی ساکنان مسکن مهر کلاله در این زمینه می گویند، هنوز مسکن مهر افتتاح و تحویل نشده، دیوارهای برخی بلوک ها و واحدها ترک برداشته و این امر آرامش خانوارها را سلب کرده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در پاسخ به مشکلات مطرح شده برخی سایت های مسکن مهر استان گفت: در سایت زیتون گرگان، سه هزار و 100 واحد در حال احداث داریم که کلانتری اش ساخته شد، مسجد در حال احداث است و زمین برای ساخت مدرسه تحویل شد.

محمد تقی جوان شورابی افزود: همچنین در این سایت فضاهای ورزشی، آموزشی، تفریحی و تجاری نیز دیده شده است.
 
وی اظهار داشت: حدود 500 واحد تا پایان امسال واگذار می شود و تاکنون 700 نفر در سایت زیتون نام نویسی کردند که از این تعداد تنها 400 نفر پول و سهم آورده شان را واریز و ثبت نام قطعی کردند.

جوان شورابی درباره علل تاخیر پروژه سایت زیتون بیان داشت: این طرح نسبت به دیگر سایت های مسکن مهر با تاخیر مواجه است و در این زمینه جلساتی با پیمانکاران داشته ایم ولی علاوه بر این، و  پایان شهریور ماه قرار بود سه هزار واحد مسکن مهر سایت زیتون تحویل شود،تاخیر در آورده مردم نیز از جمله دلایل تاخیر است.

جوان شورابی بیان داشت: در مجموع در استان حدود 50 هزار واحد مسکن مهر احداث شده و یا در دست احداث است که تعداد کمی از واحدها امکانات لازم را ندارند ولی در بقیه اینگونه نیست.
 
وی تاکید کرد: مشکلات سایت های مسکن مهر حل می شود ولی مردم نباید قبل از اتمام پروژه ها در این واحدها ساکن شوند.

محمد تقی جوان شورابی درباره مشکلات مسکن مهر کردکوی نیز گفت: مسکن مهر کردکوی قرار بود در 12 بلوک با 712 واحد احداث شود که بعد به 536 واحد در 9 بلوک کاهش یافت.
 
وی با بیان اینکه تعاونی در این طرح موفق نبود گفت: ماحصل کار تاکنون سبب شد که 64 واحد در کردکوی واگذار شود و نیمه کاره است و یک بلوک 48 واحدی نیز در حال تکمیل بوده و هفت بلوک دیگر در مرحله پی کنی است.

جوان شورابی درباه مشکلات مسکن مهر کلاله نیز بیان داشت: در کلاله دو تعاونی اقدام به ساخت مسکن مهر کرده اند که در 18 واحد سه بلوک ترک هایی ایجاد شده است و برای تحکیم وضعیت موجود در 18 واحد کلاله باید اقدامات سریع و فروی انجام شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان نیز گفت: مسکن مهر کردکوی از همان بنیان مشکل داشت و برای رفع مشکل، پروژه باید به یک سرمایه گذار تحویل شود.

وی درباره نشست کردن بلوکهای مسکن مهر کلاله گفت: در بلوک 70 و 71 مسکن مهر کلاله نشست هایی داشتیم که مهندس ژئوتکنیک این مسئله را در هنگام اجرای طرح تذکر داده بود.

خواجه مظفری با اشاره به مشکلات مسکن مهر گرگان گفت: تعاونی مسکن مهر فجر سه در گرگان فاجعه بار آورد و توانستیم که هیئت مدیره قبلی را با کمک اعضای تعاونی جابجا کنیم و یک گروه جدید را روی کار آوریم.

وی درپاسخ به تحویل نیمه کاره برخی واحدها به متقاضان گفت: تحویل این واحدها به اصرار خود متقاضیان بوده که در نهایت مجبور به تحویل شده است.
 
طبق وعده مسئولان تا پایان دولت دهم حدود 24 هزار واحد مسکن مهر در مناطق مختلف گلستان به بهره برداری می رسد و پرونده مسکن مهر استان بسته می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
در مسکن مهرکردکوی ول خرجی شده آقایان حق جلسه گرفتن آقایان پول تبلیغات انجام نشده دادند آقایان میهمان دعوت کردند.پول شارژایرانسل دادند و...از پول جمع شده مردم بوده.آقایان برای خودشون که اونجا کار ی نمی کردند حقوق بریدند.با این کارها میخوای خونه ساخته شه؟
درمورد مسکن مهر کردکوی ایا مسولی هست که پیگیرمشکل مردم شود اینقدر مردم را اذیت نکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار