بازدید 1625
جوکار در واکنش به سخنان مرسی:

هدف تفکر پان‌عربی مقابله با انقلاب اسلامی است

کد خبر: ۲۹۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸ 07 January 2013
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هدف تفکراتی همچون قومیت‌گرایی و پان‌عربی را مقابله با انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: مرسی باید به مشکلات داخلی کشور خود رسیدگی کند.

صالح جوکار در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به پیشنهاد مرسی به کشورهای عربی برای ایجاد ناتوی عربی در خاورمیانه، گفت:اولین بار نیست که در تاریخ چنین اتفاقی می‌افتد؛ زیرا شخصیت‌های دیگری همچون جمال عبدالناصر چنین گفتمانی را داشتند، اما پا نگرفت و هیچ موفقیتی در جهان اسلام نداشت.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی افزود: جنگ شش روزه با رژیم اشغالگر قدس که به دنبال تشکیل امت عربی بود و نهایتا با شکست مفتضحانه برای کشورهای عربی به پایان رسید و از آنجا که صدام هم پرچم امت عربی را برافراشت، بیشترین هدف‌شان مقابله با انقلاب اسلامی بود که موفقیتی نداشت.

وی بیان کرد: امروزه دنبال سخن‌هایی همچون عربیت، قومیت و ملیت بودن پاسخ خوبی نخواهد داشت؛ بلکه باید حول محور اسلام و تشکیل امت اسلامی حرکت کرد؛ همچنانکه پیروزی‌های منطقه در مقابل دشمن مشترک جهان اسلام به نام رژیم صهیونیستی و موفقیت حزب الله لبنان، غزه و جهاد فلسطین در برابر آنها به خوبی جواب داده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر وحدت حول محور اسلام، از حذف و محدود کردن اسلام انتقاد کرد و تجدید حیات امت عربی را سیاستی در راستای انحراف بیداری اسلامی در منطقه توصیف کرد.

وی با بیان اینکه برخی کشورهای عربی با سناریوی غرب در برابر ایران می‌ایستند و جمهوری اسلامی را تهدید برای منطقه معرفی می‌کنند، تصریح کرد: مرسی باید زرنگ باشد؛ او مشکلات داخلی زیادی دارد و بهتر است مسائل داخلی مصر را حل کند تا امریکایی ها نتوانند به اهداف خود در این کشور دست پیدا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به هدف آمریکایی‌ها برای سودهی به انقلاب‌های منطقه به نفع خود یادآور شد: اگر سران مصر و دیگر سران کشورهای عربی اتحاد استراتژیکی در منطقه ایجاد کنند که بر مبنای اعتقادات و ایمان مردم شکل بگیرد، مسلمانان جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کنند و تمدن بزرگ اسلامی شکل می‌گیرد.

محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران تهدیدی برای منطقه خلیج فارس به حساب می‌آید، ضمن استفاده از واژه جعلی به جای خلیج فارس، گفته است: بهتر است کشورهای عربی سپر دفاعی و ارتشی چند‌ملیتی (ناتوی عربی) برای مقابله با تهدیدات تشکیل دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر