بازدید 11259
آیت‌الله خاتمی در اجتماع بزرگ مردم تبریز:

فتنه‌گران توبه نکرده و نقشه دارند

کد خبر: ۳۰۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۶ 10 February 2013
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمنان به دلیل آنکه به آنچه می‌خواستند نرسیدند در پی جمع کردن سفره تحریم هستند، آنها امید داشتند از 11 تیر تا 11 مرداد کار تمام شود، اما با ایستادگی ملت روسیاهی برای دشمنان باقی خواهد ماند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن تبریز در میدان نماز این شهر  با بیان اینکه هر ساله راهپیمایی 22 بهمن پیام‌هایی دارد، اظهار کرد: راهپیمایی امسال علاوه بر شش پیام هر ساله شش پیام اختصاصی نیز دارد.

بیداری اسلامی امان استکبار را بریده است

وی نخستین پیام راهپیمایی 22 بهمن را  بیعت با اسلام و تائید نظام اسلامی دانست و افزود: حضور در راهپیمایی نشانه دوست داشتن نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: امروز در دنیا هر جا اسلام ناب محمدی مطرح است نام جمهوری اسلامی ایران می‌درخشد.

وی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که امروز امان استکبار را بریده برخاسته از نظام انقلاب اسلامی است و 35 سال پیش ملت ایران به رهبری امام امت فریاد احیای اسلام را سر دادند و بعد از حدود 30 سال این پیام به جهان رسیده و مطمئن باشید که این پیام متوقف نشده و ادامه خواهد داشت.

تا آخرین نفر و قطره خون پای این نظام ایستاده‌ایم

امام جمعه موقت تهران گفت: تا آخرین نفر، نفس و قطره خون پای این نظام اسلامی ایستاده‌ایم و با جان و دل از آن حفاظت می‌کنیم.

آیت الله خاتمی بیعت با انقلاب اسلامی، آرمان انقلاب، شهیدان و امام و ولایت را دومین پیام راهپیمایی 22 بهمن دانست و گفت: ای شهیدان عزیز نخواهیم گذاشت سلاحی که با شهادتتان به زمین افتاد بر زمین بماند و از این امت اسلامی در سایه پرچم محمدی که شما بر افراشتید حفاظت خواهیم کرد.

امسال مردم ایران در جواب فشارهای آمریکا با شکوه‌تر از هر سال به صحنه آمدند

وی با بیان اینکه آفرین بر ملت ایران که اسلام و قرآن را سربلند کردند، گفت: در جنگ تحمیلی مردم با نثار جان عزیزانشان، مال و تحمل فشارها ایستادگی کردند و امروز نیز فشار اقتصادی را همانند دوران هشت سال جنگ تحمیلی تحمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا اعلام کرده بودند یک ماه بعد از اعمال تحریم‌ها ملت به خیابان‌ها آمده و علیه نظام شعار می‌دهند اما امروز شش ماه از تحریم‌ها گذشته و اوباما با افتخار می‌‌‌گوید تحریم‌های ایران بی‌نظیرترین تحریم‌ها در 100 سال اخیر است و ملت ایران به جای نشان دادن بی‌مهری امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته به صحنه آمدند و یک صدا و با شکوه هر چه تما‌م‌تر شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

وی بیعت با ولایت را سومین پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد و گفت: امروز مردم ایران پشت سر همان رهبری هستند که سیره و روش او همان سیره و روش امام راحل و نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن به دنبال اختلاف بین مسئولان در کشور است، تصریح کرد: به دشمنان اعلام می‌کنیم مردم ایران با ولایت همراه هستند و از انقلاب اسلامی پاسداری می‌کنند.

مردم مسئولان را با ولایت می‌سنجند

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه مردم مسئولان را با ولایت می‌سنجند، اظهار کرد: هر مسئولی که از خط ولایت زاویه بگیرد مطرود ملت می‌شود.

امام جمعه موقت تهران پایبندی، خسته‌ناپذیری و ایستادگی را پیام پنجم راهپیمایی مردمی 22 بهمن هر ساله مردم ایران دانست و  گفت: استکبار به دنبال عقب‌نشینی ایران اسلامی بوده اما کور خوانده و باید بداند در مقابل ملتی که با تمام هستی‌اش آماده  فداکاری است و آنها که در این 35 سال که نتوانسته‌اند غلطی بکنند، باز با هوشیاری ملت با بصیر هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آیت‌الله خاتمی گفت: این ملت 35 سال با تحریم مواجه بوده و این ملت خستگی‌ناپذیر شده و فرسوده شدنی نیست ولی به یاری خدا جهان استکبار را فرسوده خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران انگیزه دینی را پیام ششم راهپیمایی مردم دانست و گفت: مردم ایران انقلابشان و نظام‌شان را دینی می‌دانند و با انگیزه دینی در صحنه‌ بوده و می‌مانند.

وی افزود: ملت ایران رهبرشان را یک رهبر سیاسی نمی‌دانند بلکه رهبرشان را نایب امام  زمان می‌دانند و با تمام عشقی که به یوسف فاطمه زهرا دارند به رهبرشان عشق می‌ورزند.

دشمن به دنبال ترویج بی‌دینی و لامذهبی است هوشیار باشیم

آیت الله خاتمی گفت: اوباما به صراحت گفته تا ایران دینی است نخواهیم توانست بر آن غلبه کنیم و باید ایران را به سمت بی‌دینی و لامذهبی ببریم و باید بدانیم که عزت ما در سایه اسلام عزیز بوده و  اجرای احکام اسلامی تضمین کننده آینده نظام است.

وی حضور نسل سوم  انقلاب را پیام دیگر راهپیمایی 22 بهمن بیان کرد و گفت: نسل‌های دیگر نیز با نشاط و با شکوه پای علم انقلاب ایستاده‌اند و به فضل الهی نسل‌های دیگر نیز پای انقلاب بوده و خواهند ایستاد.

ایستادگی ملت دشمن را به فکر برچیدن سفره تحریم انداخت

عضو  هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه به شش پیام خاص راهپیمایی مردم ایران اشاره کرد و گفت: در نخستین گام این راهپیمایی ملت ایران، دشمنان را در ادامه مسیر تحریم‌ها ناکام خواهد گذاشت.

وی افزود: دشمنان به ویژه آمریکا با فشار می‌خواستند ملت را علیه نظام اسلامی به خیابان‌ها بکشانند اما  راهپیمایی با شکوه و با نشاط مردم ایران تعامل دشمنان را با ملت ایران عوض خواهد کرد، اگر تا الان نفهمیده‌اند خواهند فهمید که با یک دولت طرف نیستند بلکه با یک ملت 75 میلیونی مقاوم و شجاع طرف هستند و  دشمن را در این عرصه از پای درخواهند آورد.

امام جمعه موقت تهران به گزارش‌های غیر رسمی اشاره کرد و گفت: دشمنان به دلیل این که به آنچه می‌خواستند نرسیدند در پی جمع کردن سفره تحریم هستند، آنها می‌خواستند ملت را از پا درآورند و امید داشتند از 11 تیر تا 11 مرداد کار تمام شود، اما زمستان تمام خواهد شد و روسیاهی برای دشمنان باقی خواهد ماند.

جواب درخواست مذاکره با آمریکا خوی استکباری شعار الهی مرگ بر آمریکا است

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سخن آمریکا از مذاکره در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا تحریم‌ها را افزایش داده  و برخی ساده‌لوحان در گوشه و کنار می‌گویند این فرصت، فرصت طلایی است تا مشکل خود را با آمریکا حل کنیم.

وی گفت: مذاکره در شرایط برابر صورت می‌گیرد و تا زمانی که آمریکا خوی استکباری دارد جواب درخواست مذاکره با آمریکا شعار الهی مرگ بر آمریکا است.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: سلام و درود خدا بر رهبر که این توطئه را تشخیص دادند زیرا تا آمریکا خوی استکباری دارد جوابش نه مذاکره که شعار الهی مرگ بر آمریکاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تنها کسی که می‌تواند در زمینه مذاکره با آمریکا تصمیم بگیرد رهبری است اما پیام این راهپیمایی نیز این است که تا خوی استکباری آمریکا باقی مانده مذاکره نیز بی‌معنا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بداخلاقی برخی مسئولان در مجلس گفت: تا دیر نشده مسئولان نقش‌آفرین در این قضیه نامه‌ای به رهبری نوشته و از معظم له و ملت عذرخواهی کنند.

مسئولان بد اخلاق به کلی از چشم مردم خواهند افتاد

آیت الله به بداخلاقی برخی مسئولان در مجلس، اظهار کرد: هفته گذشته در کشور شاهد بداخلاقی برخی مسئولان نظام اسلامی  در مجلس بودیم که صد درصد مغایر با خط ولایت بود، هیچ طرفی در این قضیه پیروز نبود و فقط لبخند را بر لب‌های دشمنان گذاشتند.

وی ادامه داد: اینجا محکمه نیست که بگوییم تخلف چه کسی بیشتر و چه کسی کمتر است هر چه هست خروجی این قصه در شأن این ملت نبود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بشر جایز الخطاست گفت: امید می‌رود تا دیر نشده مسئولان نقش‌آفرین در این قضیه نامه‌ای به رهبری نوشته و از معظم له و ملت عذرخواهی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان تصریح کرد: بدانند اگر این خط و روش را ادامه دهند این یعنی ضد ولایت فقیه و از چشم مردم به کلی خواهند افتاد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه امیدوارم این آخرین خطای آقایان باشد، تاکید کرد: از هر زمان دیگر به اتحاد و همدلی نیاز داریم و باید پشت رهبر انقلابی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین پیام راهپیمایی عظیم و باشکوه مردم انقلابی ایران بیعت با ولایت است، افزود: امروز یک شعار، شعار سراسری مردم ایران بود، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده است.»

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: همه مسئولان نظام بدانند این مردم عاشق رهبر و ولایت هستند و به هر میزان مسئولان با مقام عظمای ولایت باشند محبوب و محترم ملت هستند و به هر میزانی که از ولایت زاویه بگیرند منفور ملت خواهند بود.

حماسه 22 بهمن امسال مدخل حماسه انتخابات ریاست جمهوری است 

آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری در 24 خرداد 92 اظهار کرد: انتخابات در نظام اسلامی ما جشن مردمسالاری است، در شرایطی که در 57 سال حکومت سیاه پهلوی پدر و پسر و قبل از آنها در دوره قاجار مردم به حساب نمی‌آمدند و صاحب خانه هیچ کاره و بیگانگان همه کاره بودند با پیروزی انقلاب اسلامی مردم همه کاره‌اند و در بیش از 30 انتخابات سالم به اعمال اراده پرداخته و در انتخابات یازدهمین ریاست جمهوری نیز حماسه دیگری خواهند آفرید.

وی گفت: حماسه 22 بهمن امسال مدخل حماسه انتخابات ریاست جمهوری است و امیدواریم رئیس جمهوری کارآمد، خسته‌ناپذیر و ولایت مدار را انتخاب کنیم.

دیپلماسی ایران در سوریه پیروز شد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری پیام پنجم راهپیمایی 22 بهمن را پیروزی دیپلماسی ایرانی در قضیه و اتفاقات سوریه دانست و گفت: متاسفانه بداخلاقی‌های هفته‌های اخیر موجب تلخی این شیرین‌ها شد در حالی که  ایران توانست در زمینه حل مشکل سیاسی سوریه پیشنهادهای خود را به غربی‌‌ها بقبولاند.

وی ادامه داد: دو سال بود که آمریکا و همپیمانانش در عرصه سوریه می‌گفتند فقط ترور و برکناری بشار اسد و به چیزی کمتر از این قانع نبودند اما این ایران اسلامی بود که به صراحت می‌گفت راه حل مشکل سوریه سیاسی و مذاکره سوری سوری است و بیگانگان حق دخالت ندارند.

ایت الله خاتمی اضافه کرد: آنها دو سال آدم کشتند، مرد و زن و پسر جوان خانه را کشتند، کودک سه ساله را بردار کشیدند و مقابل دیدگان مردم به نمایش گذاشتند اما بعد از دو سال جنایت به این نتیجه رسیدند که راه حل مذاکره است.

آیت الله خاتمی گفت: التماس رئیس مخالفان سوری برای دیدار با وزیر امور خارجه ایران و درخواست برای گفت‌وگو با ایران نشانه عزت و ایفای نقش جمهوری اسلامی ایران است.

فتنه‌گران توبه نکرده‌اند نقشه‌هایی در سردارند

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان حفظ هوشیاری مردم را ششمین پیام راهپیمایی امسال مردم ایران دانست و اظهار کرد: مبادا برخی از دعواهای داخلی و بداخلاقی‌ها باعث شود مردم فتنه‌گران را فراموش کنند.

وی گفت: متاسفانه تاکنون اظهار ندامتی از سوی فتنه‌گران صورت نگرفته است و آنان بدانند که ملت ایران اخلاقی الهی دارند و در صورت عذرخواهی آنان، فتنه‌گران را خواهند بخشید.

وی بیان کرد: متاسفانه نه تنها فتنه‌گران عذر‌خواهی نکرده‌اند بلکه برخی گزارش‌ها حاکی از برخی رفتارها و نقشه‌های دیگر از سوی آنان است و بدانند که تا زمانی که عذر خواهی نکرده‌اند ملت ایران آنان را نخواهند بخشید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل