بازدید 2451

ابلاغ تسهیلات ۱۲،۵ میلیون تومانی مسکن روستایی

کد خبر: ۳۱۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲ 09 April 2013
معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن از ابلاغ پرداخت تسهیلات ۵/۱۲ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: مشکلات پرداخت این تسهیلات برطرف شده است.
 
عزیزاله مهدیان در گفت‌وگو با فارس، گفت: بانک مرکزی روز گذشته پرداخت تسهیلات 5/12 میلیون تومانی ساخت 254 هزار مسکن روستایی را با کارمزد 5 درصد به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

وی افزود: این تسهیلات ساخت مسکن روستایی مربوط به برنامه سال 91 است که پرداخت آن از امسال آغاز می شود، بنابراین طبق قانون باید در سال جاری نیز 15 درصد به سقف تسهیلات 5/12 میلیون تومان اضافه شود.

وی ادامه داد: چون پرداخت تسهیلات مسکن روستایی دیروز ابلاغ شده است بنابر این برای پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات فعلاً باید صبر کرد.

مهدیان اضافه کرد: بر اساس قانون باید سقف تسهیلات مسکن روستایی در سال جاری به 14 میلیون و 300 هزار تومان برسد اما با پیشنهادی که ارائه خواهیم کرد سعی خواهد شد این سقف تسهیلات به 15 میلیون تومان برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،براساس مصوبه اولیه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، سالیانه 15 درصد باید به سقف تسهیلات مسکن روستایی افزوده شود تا سالیانه 200 هزار مسکن روستایی نوسازی شوند.

این تسهیلات در ابتدا با وام 5 میلیون تومانی شروع شد که سال بعد از آن به 5 میلیون و 700 هزار تومان و سال بعد به 6 میلیون و 500 هزار تومان رسید، همچنین این تسهیلات برای سالهای بعد به 7 میلیون و 500 هزار تومان و سپس در سال 88 به 10 میلیون تومان افزایش یافت.

از سال 88 تاکنون افزایش سنواتی این تسهیلات انجام نشده بود که در آخرین جلسه شورای عالی مسکن سال 90 پیشنهاد شد که سقف تسهیلات سال 90 افزایش پیدا کند که مورد تایید رئیس جمهور هم قرار گرفت بنابراین 200 هزار سهمیه سال 90 و 50 هزار واحد سهمیه باقیمانده سال 89 تسهیلات 12.5 میلیون تومانی دریافت می کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر