بازدید 4363

عارف: از هاشمی و خاتمی استفاده می کنم

کد خبر: ۳۲۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳ 02 June 2013
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید از افرادی همچون هاشمی و خاتمی که مبتکر گفتگوی تمدن‌ها است برای تقویت روابطمان با غرب استفاده کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا عارف، کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در یک برنامه رادیویی به تشریح برنامه‌های دولت خود پرداخت.
 
عارف اظهار داشت: هدفمند کردن یارانه‌ها یک ضرورت بوده که از دولت‌های گذشته مطرح بود، قبل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها سهم یک فرد برخوردار از یارانه انرژی حداقل 40 برابر یک فرد غیر برخوردار بود.
 
وی با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها باید اصلاح می‌شد، گفت: در دولت اصلاحات طرح خوبی مبنی بر چگونگی هدفمندی یارانه‌ها بدون تورم کلید خورد اما برای این کار باید منابعی آزاد می‌شد که صرف تامین اجتماعی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار، تولید و بخشی در جهت جبران گروه‌های آسیب پذیر شود که در دولت خاتمی با مشکل روبرو شد.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در برنامه سوم توسعه جهت گیری ما اصلاح قیمت‌ها بود، تصریح کرد: دولت گام کوچکی برای هدفمندی یارانه‌ها انجام داد که در سال 81 قیمت آرد 45 ریال بود آن را به 75 ریال رساند و این عمل باعث شد فضای سیاسی کشور علیه دولت متحد شده و در نتیجه دولت بعد از دو هفته عقب نشینی کرد.
 
وی افزود: در اسفند 83 مجلس شورای اسلامی طرح تصویب قیمت‌ها را خلاف جهت هدفمند کردن به تصویب رساند و اعلام کرد که این یک  عیدی به مردم است اما گرفتاری ما اکنون از آن نشات گرفته که بخشی از این طرح انجام نشده و موجب تورم شده است.
 
عارف با تاکید بر اینکه 30 درصد از منابع آزاد شده باید صرف تولید شود تا عرضه و تقاضا یکسان باشد، اظهار داشت: تورم عرضه و تقاضای کاذب ایجاد می‌کند که باعث شد برای پرداخت از بانک مرکزی استقراض شود و نقدینگی کشور از 65 هزار میلیارد تومان در سال 83 به 450 هزار میلیارد تومان رسیده، مسکن مهر 45 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهی دارد و تمامی اینها نشان تورم است.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: ما بر این باوریم که قانون هدفمندی یارانه‌ها باید اجرا شود اما این امر در صورتی محقق می‌شود که فاز اول آن به صورت کامل اجرا شود.

عارف با بیان اینکه سهم بهداشت و درمان پرداخت نشده است، گفت: مردم باید 70 درصد از هزینه درمان را خود پرداخت کنند در حالی که شاید بیمه هم باشند و ما باید بیمه‌گری را به طور جدی دنبال کرده و به یک جای منطقی برسانیم و سهم مردم را به 30 درصد برسانیم و یا در حقیقت سهم سلامت از تولید ناخالص داخلی به 7 درصد برسد.

وی افزود: ما باید سهم بهداشت، سهم صنعت و سهم زیربناها را بدهیم و بخش بزرگ آن تامین اجتماعی است چرا که اکنون بسیاری از خانواده‌ها نسبت به آینده فرزندانشان در دهه چهارم انقلاب هیچ اعتماد و نگاه روشنی ندارند.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کارگر ما با وجود اینکه کار دارد اما مهمترین مسئله‌اش بیکاری است باید برای آنها شغل تامین کرده و همچنین خانه‌داری را به عنوان یک شغل تلقی کرده و یک تضمینی برای محصولات کشاورزی به کشاورز اعطا کنیم.

عارف ادامه داد: اکنون در کشور ظرفیت 300 میلیون تن محصول کشاورزی را داریم اما زیر 100 میلیون تولید می‌کنیم اگر این طرح خوب اجرا می‌شد این مسئله را می‌توانستیم ساماندهی کنیم در صورتی که فاز اول به صورت دقیق اجرا شود و در فاز دوم با همکاری مجلس هدفمندی را به جلو برده به طوری که روح حاکم در قانون که آن سیاست اصل  44 است اجرا شود.

وی با بیان اینکه تورم و گرانی در کشور ما بیداد می‌کند، خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا تورم تک رقمی دارند ما نیز باید در بخش معیشت تورم را حل کرده و تورم را به یک عدد تک رقمی برسانیم.
 
عارف ادامه داد: به دلیل بی‌ثباتی که در بازار وجود دارد فرد مصرف کننده از ترس گرانی کالایی را می‌خرد که به آن نیاز ندارد و این از آثار روانی تورم است.

وی افزود: مسئله کم فروشی یکی دیگر از آثار تورم است در صورتی که اگر ثبات اقتصادی داشته باشیم شاهد حاکمیت بد اخلاقی در بخش اقتصادی نخواهیم بود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اگر اطمینان مردم جلب شود و با صداقت برخورد شود دولت و مردم می‌توانند در زمینه ایجاد ثبات اقتصادی با هم همکاری کنند چرا که مردم ما نشان داده‌اند در همه امور از دولت جلو هستند.

عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رقیب انتخاباتی شما کیست؟ بیان کرد: جوانان به عنوان قشر آینده ساز کشور باید با تشخیص درست به فرد اصلح رای داده و عدم مشارکت شما جوانان در صحنه انتخابات بزرگترین رقیب انتخاباتی من است.

وی ادامه داد: جوانان تحصیل کرده ما بزرگترین سرمایه معنوی کشور هستند و این سرمایه معنوی باید در اختیار پیشرفت جامعه قرار بگیرد متاسفانه از بین فارغ التحصیلان دانشگاه بیشتر جوانان ما نگاهشان به سمت خارج از کشور است و برای بازگشت به ایران در ابهام هستند.

عارف تاکید کرد: مهمترین مسئله‌ای که بعد از تحصیل وجود دارد مسئله اشتغال است و ساماندهی این بخش باید جزو اولویت‌های اصلی هر دولتی باشد و این ساماندهی به تجربه و توانایی نیاز دارد.

وی افزود: بنده تجربه ایجاد 700 هزار موقعیت شغلی را در دوره دولت خاتمی داشته‌ام و برای ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در سال برنامه‌ریزی نموده‌ام.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برای اینکه جایگاه اول را در زمینه علم و فناوری داشته باشیم هیچ راهی جز حاکمیت عقلانیت در جامعه نداریم بنابراین نظام اداری کشور باید مبتنی بر خرد جمعی بوده و از تصمیمات فردی و سلیقه‌ای پرهیز شود.

عارف در ارتباط با سیاست گزینش دانشگاه‌ها اشاره کرد: متاسفانه در طول سنوات گذشته در بعضی از دانشگاه‌ها به جای توجه به صلاحیت‌های علمی افراد از آنها سوال می‌شد در سال 88 به چه کسی رای داده‌اند.

وی در ارتباط با ستاره دار کردن دانشجو بیان کرد: قشری که باید با نشاط و طلبکار مدیریت باشد در نتیجه ستاره‌دار شدن با بی‌انگیزگی و سکون مواجه شده است من در موضع گیری‌هایم ستاره‌دار بودن دانشجو را حذف می‌کنم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با روابط مان با کشورهای مختلف گفت: چرا نباید از اهرم‌ها و پتانسیل‌هایی که در اختیار داریم برای تقویت روابط با کشورهای اسلامی استفاده نکنیم! باید از افرادی همچون هاشمی و خاتمی که مبتکر گفتگوی تمدن‌ها است برای تقویت روابطمان با غرب استفاده کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما نمی‌توانیم در گذشته متوقف شویم من بارها تاکید کردم در انتخابات 88 ما شاهد وعده دادن‌های کاذب بودیم بنابراین باید نگاهمان به انتخابات برد - برد باشد تا چیزی که رقبا می‌خواهند یعنی همان حذف اصلاح طلبان از صحنه اتفاق نیفتد اما در یک زمان مناسب باید حوادث سال 88 تحلیل شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر