بازدید 4918

مرزهای ایلام،کرمانشاه و آذربایجان غربی بسته شدند

کد خبر: ۳۲۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰ 14 June 2013
معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور گفت: در سه استان ایلام، کرمانشان و آذربایجان غربی مرزها بسته شده است.

به گزارش ایسنا علی عبداللهی در جمع خبرنگاران با تاکید بر این‌که از زمان آغاز برگزاری انتخابات هیچ اقدام ضد امنیتی که باعث ایجاد خلل در روند انتخابات شود، در شعبات و پای صندوق‌ها وجود نداشته است، افزود: ما برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا کسانی که سابقه شرارت و یا تخلف و جرم دارند کنترل شوند و هماهنگی‌های لازم در این راستا با نیروی انتظامی و اداره کل اتباع صورت گرفته و البته در ایام خاص مراقبت‌های خاص هم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ما اگر احساس کنیم جایی مشکل وجود دارد در آن منطقه مرزها را خواهیم بست و در همین راستا به استانداری‌های مرزی ابلاغ کرده‌ایم که اگر مشکل امنیتی دارید، در خواست دهید تا ما هماهنگی‌های لازم را در این باره انجام دهیم. در این رابطه استان‌هایی درخواست داشتند و بستن مرز در چند نقطه در شورای امنیت کشور تصویب شد.

عبداللهی همچنین گفت: در بحث مرزهای زیارتی زواری که پیش از این از کشور خارج شده‌اند، برای ورود مشکلی ندارند و می‌توانند به کشور بازگردند، اما زوار نمی‌توانند خارج شوند.

وی با بیان این‌که مرزهای ایلام، کرمانشاه و آذربایجان غربی بسته شده است، گفت: این مرزها بیشتر برای ورود کامیون‌ها و خودروها بسته شده است، ولی زوار می‌توانند برگردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: 12 هزار شعبه اخذ رای سیار برای این دوره از انتخابات در نظر گرفته شده است که در نقاط دوردست و صعب‌العبور رای مردم را اخذ کنند.

به گزارش ایسنا سیدصولت مرتضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه "به منظور تسهیل امر رای‌گیری در این دوره بیست هزار شعبه اخذ رای اضافه شده است که از این تعداد 12 هزار شعبه سیار هستند"، افزود: شعب سیار به منظور رای‌گیری از مناطق دور دست و صعب‌العبور در نظر گرفته شده است که تعداد اندکی از آنها در پادگان‌ها و بیمارستان‌ها و ... فرستاده می‌شوند.

وی افزود: به تعداد نیاز بالگرد آماده شده است تا در صورت نیاز به مناطقی که لازم است منتقل شوند و تمام پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده است تا هم‌میهنان هر کجا که حضور دارند در صورت تمایل بتوانند رای دهند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه از آغازین لحظات صبح امروز در تمام شعب از جمله شصت هزار شعبه اخذ رای بالغ بر 130 هزار صندوق برای شوراهای شهر و روستا، ریاست‌جمهوری و میان دوره‌ای‌ها فرآیند انتخابات شروع شده است و رای‌گیری در کمال آرامش صورت می‌گیرد و تا به حال مشکلی گزارش نشده است.

مرتضوی اضافه کرد:‌ انتخابات شورای شهر و روستا در هزار و 270 شهر و 36 هزار روستا برگزار می‌شود و در تمام نقاط کشور در حال انجام است و تمام عوامل اجرایی ما آمادگی لازم را دارند.

مسوول کمیته پشتبانی ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ بالغ بر 200 هزار نفر عوامل اجرایی شامل هیات اجرایی، هیات نظارت، عوامل فرمانداری، عوامل پشتیبانی و نیروهای انتظامی برای اخذ رای به مردم کمک می‌کنند.

به گزارش ایسنا، هوشنگ اعلایی در استانداری تهران گفت که در استان تهران 5 هزار و 782 شعبه اخذ رای و 11 هزار و 959 صندوق رای وجود دارد.

وی همچنین گفت: تعداد 6 هزار خودرو در امر انتخابات در 16 شهرستان استان تهران به کار گرفته شده است.

وزیر کشور گفت: ستاد انتخابات کشور آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف از سوی نمایندگان کاندیداها مستقر در ستاد انتخابات کشور است.

به گزارش ایسنا، مصطفی محمد نجار در دیدار با نمایندگان کاندیداهای مستقر در ستاد انتخابات کشور گفت: شما براساس قانون می‌توانید در ستاد انتخابات کشور حضور داشته باشید و ما نیز آماده‌ایم هرگونه گزارش در مورد تخلف یا موارد مورد تذکر از سوی شما را دریافت کنیم.

به گزارش ایسنا نمایندگان کاندیداهای مستقر در ستاد انتخابات کشور به شرح زیر هستند:

ترک‌نژاد نماینده حسن روحانی‌،دهنوی نماینده سعید جلیلی، داوودی نماینده علی‌اکبر ولایتی‌،ابراهیمی نماینده محمدباقر قالیباف،‌رییسی نماینده محسن رضایی.

لازم به ذکر است سید محمدرضا غرضی نماینده‌ای در ستاد انتخاباتی کشور ندارد.

معاون امنیتی - انتظامی وزیر کشور گفت: تاکنون هیچ مورد ضد امنیتی درباره انتخابات به ما گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، علی عبداللهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان شروع انتخابات تاکنون هیچ مورد ضد امنیتی گزارش نشده و رصد دقیق اطلاعات را داریم و به یاری خدا اجازه نخواهیم داد بدخواهان خللی در تحقق حماسه سیاسی ملت ایران ایجاد کنند.

اعضای هیات اجرایی انتخابات از ستاد مرکزی انتخابات بازدید کردند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای،‌مصلحی، کوثری،‌قاضی سراج و بختیاری به همراه مرتضوی دبیر ستاد انتخابات کشور و وزیر کشور تاکنون از اداره برنامه‌ریزی و سنجش همچنین اداره حقوقی وامور اجرایی ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل