بازدید 15165

نگاه شما: به این پیرمرد کمک کنید

کد خبر: ۳۲۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱ 16 June 2013
سلام و خسته نباشید

همان گونه که در بخش "نگاه شما" سایت تابناک، این امکان فراهم شده است که مخاطبان، مطالب و گزارش‌های خود را بفرستند، تصمیم گرفتم موضوعی را با شما در میان بگذارم. شاید به واسطه رسانه موفقتان کمکی از دستتان برآید.

چند سالی است در خیابان وصال شیرازی، تقاطع طالقانی ‌پیرمردی 60 - 65 ساله در آنجا زندگی می‌کند و چندین سال است که در پیاده‌رو می‌خوابد و دارایی‌اش تنها پتو و بالشی است که حتی در زمستان هم مجبور است به آنها بسنده کند. او در شب‌های بارانی هم از روی ناچاری در همان پیاده‌رو می‌خوابد. خورد و خوراکش از مغازه‌های همسایه و ساکنان خانه‌های پیرامون تأمین می‌شود.

آن طور که خودش می‌گوید در جوانی به تهران آمده و در سینما عصر جدید و سینما سپیده مشغول به کار شده است، تا اینکه چند سال پیش از کار بیکار می‌شود و وقتی به کرمانشاه باز‌می‌گردد، برادرش او را به خانه راه نمی‌دهد. ناچار‌ به تهران باز‌می‌گردد و اکنون هم به علت بالا رفتن سنش و اضافه وزن زیادی که دارد، دیگر نمی‌تواند کار کند. او گدایی نمی‌کند، اعتیاد ندارد و می‌گوید تنها در انتظار روزی است که بمیرد.

از مهر 91 که در یکی از خوابگاه‌های دانشگاه تهران در خیابان وصال ساکن هستم، تقریبا هر روز این پیرمرد را می‌بینم که چگونه در سرما و گرما و شرایط سخت زندگی‌اش گذران عمر می‌کند.

امشب از او درباره زندگی‌اش پرسیدم و اینکه چرا مرد سالمی با سن و سال او باید کارتن خواب باشد. پای صحبتش که نشستم، بسیار متأثر شدم. تنها کاری که فکر کردم می‌توانم برای او انجام دهم، این بود که این موضوع را با شما در میان بگذارم. می‌دانم که رسانه شما می‌تواند پلی باشد برای رسیدن درمانده‌ای به یک سرپناه.

با تشکر و آرزوی توفیق

فرستنده: محمد اسلامی

* برای آشنایی با شرایط و نحوه همکاری با «نگاه شما» اینجا را کلیک کنید.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
سايت محترم تابناك
از هموطن عزيزي كه اينقدر به اطراف خود توجه دارد بايد سپاسگزاري كرد كه در حد توان خود خواسته به يك انسان كمك كند اما از شما كه رسانه هستيد و دقيقا مي دانيد كه چگونه مي توان به اين انسان كمك كرد عجب است كه به جاي اين كه ارگان هاي مسئول را خبردار كنيد انتظار داريد مردم عادي به اين مسائل رسيدگي كنند. پس اين همه شعار هايي كه براي بيمه همگاني و رسيدگي به اقشار آسيب پذير داده شده به مسئوليت كدام سازمان و فرد است؟ چرا چنين مشكلاتي را به آنها ارجاع نمي دهيد؟
دوست عزیز در خیابان طالقانی از تقاطع وصال که به سمت ولیعصر بروید بعد از یک تقاطع به مسجد قدس می رسید. برو پی روحانی آنجا و موضوع را با او درمیان بگذار راهنماییت می کند.
قابل توجه خانه هاي سالمندان و.....
ای کاش عکس میذاشتی!
می خواهیم کمک کنیم چطوری؟
چرا تهران را انتخاب کرده برود شهرشان کمیته ای هست بهزیستی هست ومردم مهربان دیگری هسند که کمکش کنند.
حتما خیلی ها این پیرمرد را دیده اند. شاید خود من هم روزی از کنارش گذشته باشم ولی آن نگاه انسانی محمد اسلامی را نداشته ایم که بی تفاوت از کنارش نگذریم.
محمدجان سرمایه اصلی تو، انسانیتت می باشد.
متشکر که آدرس را ذک کرده ای.
اگراین پیرمرد درسینماکارمیکرده پس بیمه بوده ضمنا سال گذشته اینگونه می توانسته اند بازنشسته شوند به امیدخدا امسال هم این قانون انجام میشود کارمند تامین اجتماعی
واقعا بسیار متأثر شدم.لطفا با توجه به مسافت دوری راهی که از تهران داریم راهی پیشنهاد دهید بتونیم بهش کمکی بکنیم
درکشورهای دیگر برای این موارد چاره اندیشی کرده اندمتولی امر درکشورکیست به بی خانمان رسیدگی کند؟خوب بودصداوسیما گزارشی از بی خانمان وکارتن خوابها وکودکان خیابانی تهیه می کردوکارشناسان راهکارمی دادند
خوندیم خب حالا چکار میتونیم بکنیم؟
منم این پیرمرد رو دیدم اولش فکر میکردم که جلوی مغازش نگهبانی میده . ولی الان میفهمم که چقدر از اطرافم غافلم.کاملتر بگم خیابان وصال سمت شرقی خیابان کمی به سمت انقلاب نبش یه کوچه میخوابه این پیرمرد
دوست عزیز هزاران مورد مثل این پیرمرد بیچاره وجود دارد، با بقیه چه باید کرد؟
با سلام.
خُب از نظر دینی و انسانی کمک به این هموطن کار بسیار شایسته ای است. ولی ایشان هم در حق خودشان کم لطفی کردند. اولا از لحاظ دنیای پزشکی، سن 60 یا 65 پیر محسوب نمی شود (البته ایشان چندسال پیش از کار بیکار شدند) که حتما جوان تر هم بوده اند. البته من هم اگر بتوانم به ایشان کمک خواهم کرد ولیکن متاسفانه اصلی ترین وزنه ای که ایشان را زمینگیر کرده، وزنش را زیاد کرده و ...، ناامیدی و به طبع آن عدم جویای کار پس از بیکاریشان بوده است. که صد البته هر روز که می گذرد این وزنه سنگین و سنگین تر می شود.
دعا کنیم خداوند امید و آرزو؛ که مهمترین موتور محرکه انسان است، از او نگیرد.
چگونه به این فرد می توان کمک کرد. عضوی از جامعه که نیاز به کمک دارد.
تابناک جان لطفا خودت هم برو بازدید کن و اگه تایید کردی شماره حساب بده تا کمک کنیم
این آقا الان کلی یارانه طلبکاره.اگه کسی کمک کنه یارانه اش رو بگیره عالیه
چقدر احساس خوشایندی پیدا میکنم وقتی می بینم هنوز انسان هایی هستند که مانند محمد اسلامی به اطرافشان نگاه می کنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان