بازدید 167938

افشاگری محمود بهمنی در آخرین روز دولت دهم

در حالی که پیش از این، همه محمود بهمنی و بانک مرکزی را مقصر می‌دانستند و همه انگشت اتهامات‌ به سمت بانک مرکزی معطوف بوده است، محمود بهمنی، رئیس کل این بانک، در آخرین روز کاری دولت دهم، از پشت‌پرده‌هایی افشاگری کرده ‌که جای بسی تأمل است...!
کد خبر: ۳۳۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴ 03 August 2013
افشاگری داغ محمود بهمنی در آخرین روز دولت دهم
در حالی که پیش از این، همه محمود بهمنی و بانک مرکزی را مقصر می‌دانستند و همه انگشت اتهامات‌ به سمت بانک مرکزی معطوف بوده است، محمود بهمنی، رئیس کل این بانک، در آخرین روز کاری دولت دهم، از پشت‌پرده‌هایی افشاگری کرده ‌که جای بسی تأمل است...!

به گزارش «تابناک»، گویا هم‌اکنون ماجرای ترخیص کالاهای اساسی و دارو ـ‌ که در یک ماه گذشته، همواره‌ معضل جدی مطرح در سطح رسانه‌ها بود و حتی بسیاری با اشاره به موضوع عدم ترخیص این کالا‌ها در‌باره پیامدهای آن هشدار داده بودند ـ ‌وارد فاز جدید شده ‌و افشاگری‌های امروز محمود بهمنی، جنبه‌های بیشتری از این امر را نمایان کرده است.

بنا بر این گزارش، در حالی که پیش از این گفته می‌شد ارزی ‌از سوی بانک مرکزی ‌در اختیار واردات قرار نمی‌گیرد تا وارد‌کنندگان اقدام به ترخیص کالاهای اساسی و دارو از گمرکات و بنادر کشور کنند، امروز محمود بهمین می‌‌گوید: بانک مرکزی به این دلیل جلوی ترخیص این کالا‌ها را گرفته که نه کالای اساسی و دارو که خودرو و کالای لوکس بوده‌اند!

وی امروز در مصاحبه‌ای و خطاب به افرادی که گویا بیشتر منظور از آن‌ها مقامات گمرک کشور و وزارت صنعت است، گفته: می‌خواهند کالاهای غیراساسی را هم لابلای دارو و کالای اساسی با نرخ ۱۲۲۶ تومان ترخیص کنند و بعد در بازار آزاد با نرخ ۳۰۰۰ تا ۳۱۷۰ تومان بفروشند.

بهمنی همچنین تأکید کرده است: پشت پرده اعتراضات به ‌ترخیص نشدن دارو و کالای اساسی، نقشه‌ای برای ورود کالاهای لوکس با ارز ۱۲۲۶ تومان و فروش با ارز ۳۰۰۰ تومان است. برخی شانتاژ می‌کنند و بر این باورند که می‌توانند با شلوغ‌کاری ‌از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. این درست نیست که ما بیت‌المال را ــ دقیقاً تأکید می‌کنم بیت‌المال را ــ مفت و مجانی با ارز ۱۲۲۶ تومان در اختیار این افراد گذاریم که آن‌ها در بیرون با نرخ ۳۱۰۰ تومان بفروشند.

وی با صراحت گفت: یک عده به‌ دنبال استفاده از رانت و این گونه فرصت‌ها‌ هستند، ولی من‌ در این باره گفتم، بسیار خوب؛ آن کالاهایی که جزو کالاهای اساسی به شمار می‌آیند، حتی اگر پول ندارند، بیایند تعهد بدهند که پس از ترخیص کالا و فروش در بازار، مابه‌التفاوت را پرداخت می‌کنند، ولی مگر می‌شود خزانه را همین ‌طور داد تا عده‌ای بردارند و بروند؟ این پول مملکت است، پول مردم است، اجازه نمی‌دهم با این پول هر کاری خواستند انجام دهند.

بهمنی با تهدید افرادی که به ‌با‌نک مرکزی اتهام زده‌اند گفت: با افرادی که این کار را انجام داده‌اند، برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

وی همچنین درباره ۸۳ کشتی که در بنادر منتظر ترخیص شدن هستند گفته: اصلاً این کشتی‌ها شامل دارو و کالاهای اساسی نبودند، بلکه مجموع کشتی‌های حامل دارو و کالاهای اساسی هفت تا هشت کشتی بود‌ که تازه رسیده بودند و ما به ‌محض رسیدن آن‌ها گفتیم، سریع‌ این کشتی‌ها را ترخیص ‌کنید و حتی اگر پول نداشتند، با تعهد کالا‌هایشان ترخیص شود! بانک مرکزی باید پول این کالا‌ها را بگیرد و به خزانه واریز کند. این پول بیت المال است، ولی آقایان می‌گویند بگذارید ما بدون پرداخت پول این کالا‌ها را با ارز ۱۲۲۶ تومان وارد کنیم؛ متأسفانه ما نمی‌توانیم هر چیزی را بگوییم و به همین دلیل آقایان در این مدت هر چه دلشان خواسته، گفته‌اند.

بهمنی اذعان کرد‌: بانک مرکزی همه متخلفان را به دادگاه می‌کشاند. این گونه نیست که هر چه دلشان بخواهد، بگویند و با شلوغ کردن جامعه و شانتاژ، کالا‌ها را بردارند و بروند؛ ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

افشاگری‌های محمود بهمنی در حالی رخ می‌دهد که امروز رسما آخرین روز کاری دولت دهم است و همچنین در حالی محمود بهمنی، این گونه‌ پرده‌‌دری کرده که پیش از این برخی از ‌تخصیص نیافتن ارز از سوی بانک مرکزی برای ترخیص دارو و کالای اساسی از گمرکات کشور خبر داده بودند.

برخوردار، رئیس مجمع واردات کشور، نخستین کسی بود که با اعلام این امر موضوع را در سطح رسانه‌ای مطرح ساخت و پس از آن، حریری رئیس کمیسیون واردات اتاق بازرگانی بود که اعلام کرد، کالاهای اساسی و دارو در بنادر کشور به دلیل ‌تخصیص نیافتن ارز و نا‌هماهنگی میان بانک مرکزی و وزارت صنعت معطل ترخیص هستند. وی از دلایل این ناهماهنگی اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

در همین حال، روز چهارشنبه هفته گذشته، نادری معاون امور گمرکی ریاست جمهوری اعلام کرد، با مجوز شخصی خود اجازه ترخیص ۵۰ درصد داروهای معطل در گمرکات را صادر کرده است.

وی گفته بود‌: با توجه به این که کسی به داد مردم در زمینه دارو نرسید، این تصمیم گرفته شد.

نکته جالب اما در اینجاست که وی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی از صدور مجوز ترخیص دارو توسط گمرک رضایت دارد، پاسخ داده بود: بانک مرکزی راضی نباشد؛ چه مشکلی دارد؟! اینجا بحث بیمار است. بیماران ناعلاجی که به شدت نیازمند دارو هستند. متأسفانه در این شرایط‌، خودمان هم واردات دارو را تحریم کرده‌ایم که باید این مشکل هر چه زود‌تر حل شود.

این در حالی است که تلاش‌های خبرنگار «تابناک» برای ارتباط با نادری، معاون امور گمرکی و توضیح در این باره نا‌موفق بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۱۵
انتشار یافته: ۱۶
این بابا تازه فهمیده تا به حال با دلار بیت المال چه میکردند دوستان.
واقعا کشور را به چه روزی انداخته اند .
زرشک
حالا تازه اولشه هی این بگه اون مقصره اون بگه این مقصره.
آخرش هم سر مردم این وسط بی کلاه میمونه یا باید بمیرن یا ناقص بشن یا انقدر درد بکشن که دیگه دردهاشون یادشون بره!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقاى بهـمنى اين افراد و رانت هـا در كدام مقطع بوجود آمده اند
آيا غيراز اينكه زاييده دولت شماو احمدى نژاد بودند
چه كسى دلاررا ٣٠٠٠ تومان كرد
این با تقوایی آقای بهمنی ما رو کشته من نمیدونم چرا ملت رو جیگر فرض می کنید از ترس اینکه از کار برکنارتون نکنند روز آخر این افشاگری رو کردید یعنی پست و مقام آنقدر براتون مهمه؟
یکدفعه روز آخر یادش افتاده که حرف بزنه. پدر همه ما را درآورد حالا برای ما شده موکل بیت المال. با این کارا در این دولت جایی ندارییییییییییییییییی
وای به حال مردم از این مفسدین
عنوان کرده است
بچاپید مردم را که خیلی مال مردم خوری خوشمزه است . نوش جونتون.
چرا نام این افراد و گروه ها ذکر نمی شود؟ از چی می ترسند ؟
مردم از این همه درغ و ریا کاری خسته شده اند جناب بهمنی عزیز بیا واسامی این افراد را بخاطر خدا ووجدانت اعلام کنید تا واقعیت برای مردم زجر کشیده کمی التیام ببخشد بامید رستکاری تماه خادمان به مملکت
اشکال نداره با پول کالاهی لوکس دانشگاه میسازیم
پاک ترین دولت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقاي بهمني افشاءكن . تااينقدرآقاي ضرغامي وقت بيهوده دراختياراحمدي نژاد نگذارد.هزينه اين برنامه هاي زنده تلويزيوني ميدانيدچقدراست؟ضرغامي نميداند!
خواهش می کنیم پیگیری بفرمایید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان