بازدید 3084

اعلام محدودیتهای تردد و توقف نماز عید فطر

کد خبر: ۳۳۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳ 06 August 2013

رئیس پلیس راهور تهران با اعلام محدودیتهای توقف و تردد نماز عید فطر، مهمترین برنامه های ترافیکی پلیس راهور در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به محدودیت های ترافیک نماز عید فطر اظهار داشت: تا یک هفته قبل برای اینکه نماز در مصلی برگزار شود در حال برنامه ریزی بودیم اما به علت آماده نشدن مصلی نماز عید فطر همانند سال گذشته در دانشگاه تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: طرح ویژه ترافیکی نماز عید فطر از ساعت 22 شب عید تا پایان مراسم و عادی شدن ترافیک در محدوده دانشگاه تهران و خیابان های منتهی به آن به اجرا در می آید. همچنین برای تردد راحت تر نمازگزاران تسهیلات ترافیکی در نظر گرفته شده است که این افراد با وسایل نقلیه پیش بینی شده به نزدیک ترین مکان به محل برگزاری نماز حاضر شوند. همچنین پارکینگ های ویژه ای برای توقف وسایل نقلیه شخصی، موتورسیکلت ها و اتوبوس های شرکت واحد و خودروهای مورد استفاده شخصیت های نظام در نظر گرفته شده است.

محدودیتهای تردد هنگام برگزاری نماز عید فطر


رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه محدودیت های تردد از ساعت 4 بامداد روز عید فطر در محدوده دانشگاه تهران به اجرا در می آید گفت: هر گونه تردد در طول بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا خیابان کارگر، خیابان ولیعصر حدفاصل تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر، خیابان کارگر حدفاصل خیابان جمهوری تا تقاطع بلوار کشاورز و خیابان انقلاب اسلامی حدفاصل میدان انقلاب تا تقاطع ولیعصر و خیابان های واقع شده در ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی شامل فخر رازی، فلسطین، ابوریحان، دانشگاه، 12 فروردین و منیری جاوید ممنوع است. البته تردد در خیابان جمهوری از تقاطع کارگر تا ولیعصر به صورت غرب به شرق امکان پذیر است.

محدودیتهای توقف

وی با اعلام اینکه توقف خودروها از ساعت 24 شب عید فطر در 9 مسیر ممنوع است، ادامه داد: توقف خودروها در بلوار کشاورز از میدان ولیعصر تا تقاطع کارگر در هر دو مسیر، خیابان های واقع در ضلع غربی خیابان ولیعصر حدفاصل جمهوری تا میدان ولیعصر، خیابان کارگر حدفاصل جمهوری تا بلوار کشاورز، طول خیابان فلسطین و جویبار از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان قدس از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان 16 آذر از تقاطع انقلاب تا بلوار کشاورز، طول خیابان طالقانی از تقاطع قدس تا ولیعصر، طول خیابان ولیعصر از تقاطع جمهوری تا میدان ولیعصر، خیابان های واقع شده در ضلع جنوبی خیابان انقلاب اسلامی شامل فخر رازی، فلسطین، ابوریحان، دانشگاه، 12 فروردین و منیری جاوید ممنوع است.

به گفته رحیمی خودروهایی که در این مسیرها پارک شوند توسط جرثقیل های پلیس راهور به طول خیابان طالقانی حدفاصل حافظ تا مفتح در ضلع جنوبی و طول خیابان فاطمی غربی حدفاصل خیابان کارگر تا چمران منتقل شده و رانندگان باید برای دریافت خودروی خود به این خیابان ها مراجعه کنند.

محل توقف اتوبوسهای شرکت واحد


رئیس پلیس راهور پایتخت با بیان محل های پیش بینی شده برای توقف اتوبوس های شرکت واحد افزود: بر اساس هماهنگی های لازم انجام شده 2500 دستگاه اتوبوس از 80 میدان نمازگزاران را به اطراف دانشگاه تهران منتقل می کنند به همین منظور برای سامانه 1 مسیر تقاطع تهرانپارس- پایانه آزادی توقف در مسیر جنوب به شمال آذربایجان، داخل لاین ویژه خیابان آزادی از نواب صفوی تا میدان انقلاب، شمال به جنوب خیابان دکتر قریب از بلوار کشاورز باند غربی خیابان سپهبد قرنی به صورت شمال به جنوب، داخل لاین ویژه خیابان انقلاب از میدان فردوسی تا خیابان ولیعصر. همچنین سامانه 2 مسیر میادین بهارستان، شهدا، قیام، خراسان، شوش، شهرک شهید بروجردی، پایانه خاوران، افسریه، شهید محلاتی و 13 آبان توقف در باند شمالی لاین ویژه خیابان جمهوری حدفاصل تقاطع استانبول تا خیابان دانشگاه به صورت شرق به غرب و جنوب به شمال خیابان دانشگاه حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان انقلاب در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: برای سامانه 3 مسیر میدان رسالت، ایانه علم و صنعت میدان نبوت، توقف در لاین ویژه خیابان آیت الله طالقانی حدفاصل شریعتی خیابان ولیعصر شرق به غرب و شمال به جنوب تقاطع حافظ از تقاطع کریمخان در نظر گرفته شده است. همچنین برای سامانه 4 نیز مسیر میادین راه آهن، بهمن، بازار دوم نازی آباد، فلاح، ابوذر جوادیه و جلیلی نیز توقف در شمال و جنوب خیابان ولیعصر حدفاصل میدان ولیعصر تا خیابان انقلاب، شمال به جنوب خیابان کارگر حدفاصل میدان انقلاب تا میدان پاستور، باند شرقی خیابان جمالزاده جنوبی، حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان آزادی جنوب به شمال در نظر گرفته شده است.

رحیمی گفت: اتوبوس های سامانه 5 شامل مسیر میدان صنعت، صادقیه، پونک، دهکده المپیک، شهران، کن، جنت آباد، شهرک اکباتان و شهید باقری نیز باید در باند شرقی خیابان کارگر شمالی حدفاصل میدان انقلاب تا خیابان فاطمی به صورت جنوب به شمال، باند غربی خیابان کارگر شمالی تا خیابان قریب به صورت شرق به غرب و خیابان های کلهر و کاوه توقف کنند. همچنین اتوبوس های سامانه 10 شامل مسیرهای میدان آزادی، آذری، یافت آباد، خلیجچ فارس، شهرک ولیعصر و تهرانسر نیز باید در باند غربی خیابان کارگر شمالی حدفاصل بلوار کشاورز تا میدان انقلاب به صورت شمال به جنوب، جنوب به شمال خیابان جمالزاده شمالی حدفاصل انقلاب تا فرصت، شمال به جنوب خیابان ولیعصر حدفاصل فرصت تا خیابان انقلاب، باند شمالی خیابان آزادی حدفاصل میدان انقلاب اسلامی تا خیابان قریب، غرب به شرق خیابان فرصت حدفاصل خیابان والعصر تا خیابان کارگر شمالی توقف کنند.

به گفته رئیس پلیس راهور پایتخت اتوبوس های منطقه 7 اتوبوسرانی شامل مسیر میدان شهرری، خزانه بخارائی، دولت آباد، شهید غیبی، 13 آبان و سروروی باید در شمال به جنوب خیابان ابوریحان حدفاصل انقلاب تا خیابان جمهوری توقف کنند. همچنین اتوبوس های منطقه 9 اتوبوسرانی نیز مسیر میادین تجریش، قدس، فلکه اول و دوم تهرانپارس، حکیمیه، استخر، شهرک های شهید محلاتی و قائم، ولنجک و اختیاریه، لویزان، چیذر، جماران، نیاوران و دارآباد باید در باند شمالی خیابان کریمخان حدفاصل پل تا میدان ولیعصر به صورت شرق به غرب، باند جنوبی خیابان کریمخان از خیابان حافظ به صورت غرب به شرق، جنوب به شمال خیابان ولیعصر از میدان ولیعصر به سمت شمال، باند جنوبی بلوار کشاورز حدفاصل نواب تا کارگر شمالی به صورت غرب به شرق باید توقف کند. همچنین اتوبوس های بی آر تی مسیر آزادی انقلاب موظف به جابجایی مسافران تا زمان آغاز برگزاری مراسم هستند و پس از اتمم مراسم نیز بلافاصله اقدام به جابجایی نمازگزاران می کنند.

مسیرهای خدمات رسانی تاکسیهای ون

وی با اشاره به اینکه 500 دستگاه ون صلواتی برای خدمات رسانی پیش بینی شده است تصریح کرد: مسیر شماره 1 خیابان آزادی، حدفاصل خیابان نواب تا ضلع غربی میدان انقلاب به صورت رفت و برگشت است. مسیر شماره 2طول خیابان طالقانی حدفاصل مفتح تا ولیعصر به صورت رفت و برگشت، مسیر شماره 3 طول خیابان انقلاب حدفاصل مفتح تا تقاطع جهان نما به صورت رفت و برگشت، مسیر شماره 4 خیابان ولیعصر حدفاصل خیابان فاطمی تا میدان ولیعصر به صورت رفت و برگشت، مسیر شماره 5 خیابان ارگر شمالی حدفاصل فاطمی تا بلوار کشاورز به صورت رفت و برگشت، مسیر شماره 6 خیابان کارگر شمالی حدفاصل بلوار کشاورز تا ضلع شمالی میدان انقلاب به صورت رفت و برگشت، مسیر شماره 7خیابان ولیعصر حدفاصل خیابان جمهوری تا خیابان  انقلاب به صورت رفت و برگشت، مسیر شماره 8 خیابان کارگر جنوبی از تقاطع جمهوری تا ضلع جنوبی میدان انقلاب به صورت رفت و برگشت، مسیر شماره 9 خیابان حجاب حدفاصل خیابان فاطمی تا بلوار کشاروز به صورت رفت و برگشت، مسیر شماره 10 خیابان انقلاب حدفاصل میدان فردوسی تا تقاطع خیابان ولیعصر به صورت رفت و برگشت، مسیر شماره 11 خیابان فلسطین و جویبار حدفاصل میدان جهاد تا بلوار کشاورز به صورت رفت و برگشت، مسیر 12 بلوار کشاورز حدفاصل تقاطع جمالزاده تا کارگر به صورت رفت و برگشت و مسیر شماره 13جابجایی در خیابان کریمخان حدفاصل میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر به صورت رفت و برگشت است.

استقرار تاکسیهای ون ویژه گمشدگان


به گفته وی 50 دستگاه ون برای جابجایی گمشدگان در سه ایستگاه خیابان ادوارد براون حدفاصل 16 آذر و کارگر شمالی، خیابان انقلاب تقاطع قدس، مدرسه قدس و خیابان پورسینا حدفاصل خیابان قدس 16 آذر در نظر گرفته شدند که افراد گمشده را تا درب منزل منتقل می کنند.

رحیمی با اشاره به این که خیابان حجاب حدفاصل خیابان فاطمی تا درب شرقی پارک لاله و پارکینگ لاله در خیابان فاطمی مقابل پارک به عنوان محل توقف موتورسیکلت های نمازگازاران در نظر گرفته شده است افزود: برای ضلع جنوب محورهای جنوبی خیابان انقلاب حدفاصل خیابان ولیعصر تا میدان فردوسی و پارکینگ های حافظ و علاء الدین در تقاطع های نوفل لوشاتو و جمهوری با خیابان حافظ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای ضلع شرقی خیابان ولیعصر حدفاصل خیابان انقلاب تا میدان ولیعصر داخل پهلوگاه های پارک موتورسیکلت و برای ضلع غرب نیز خیابان نصرت حدفاصل خیابان جمالزاده تا خیابان کارگر و پارکینگ کاوه در خیابان آزادی در نظر گرفته شده است.

وقوع 22 میلیون سفر در پایتخت طی یک هفته

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در خبش دیگری از نشست خود با خبرنگاران با بیان این که ترافیک تهران موضوعی ملی است، تاکید کرد: 4 میلیون خودور و سه میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد ضمن این  که علاوه بر 13 میلیون جمعیت شخصیت های رده یک کشور و نظام نیز هر روزه در سطح شهر تردد دارند. بر اساس آمارها در هر هفته 22 میلیون سفر در پایتخت انجام می شود ضمن اینکه 6میلیون سفر نیز از خارج شهر وارد پایتخت می شود.

طرح برخورد با موتورسواران متخلف ارشادی است

رئیس پلیس راهور تهران از برخورد ارشادی با موتورسیکلت سواران به جای توقیف در ماه رمضان خبر داد و گفت: در این ماه برخوردهای خود را تغییر داده ایم  با تمام تخلفاتی که مشاهده کردیم برخورد کردیم به همین منظور یک برگه ارشادی به موتورسوران متخلف می دهیم و آنها موظفند در یک کلاس یک ساعته آموزشی شرکت کنند. از ابتدای ماه مبارک رمضان برای 40903 نفر برگه ارشادی صادر شده است که 32357 نفر در این کلاس ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: هرگاه توقیف ها را در ماه رمضان زیاد کردیم تصادفات و تلفات موتورسیکلت سواران کاهش پیدا کرد، البته امسال با رویکرد اجتماعی شاهد کاهش 97 درصدی توقیف موتورسیکلت هستیم.

کاهش 23 ثانیه های رسیدگی ب تصادفات

رحیمی با اعلام اینکه تصادفات پایتخت در 4 ماهه نخست امسال 5 درصد کاهش پیدا کرده است افزود: در ماه رمضان توانستیم زمان رسیدگی به تصادفات را 23 ثانیه کاهش دهیم و هم اکنون ماموران راهور به طور میانگین پس از 5 دقیقه و 43 ثانیه در محل تصادف حاضر می شوند. در این مدت ماموران 7 درصد کمتر شهروندان را جریمه کردند.

توقیف خودروی پراید با 17 میلیون تومان جریمه


رئیس پلیس راهور از توقیفیک دستگاه خودروی پراید با 17 میلیون جریمه خبر داد و  گفت: برخی رانندگان متخلفان حرفهً ای شده اند که در یک روز چند فقره تخلف انجام می دهند. در سال جاری شاهد افزایش 23 درصدی توقیف خودروها با جریمه های بیش از یک میلیون تومان هستیم، در سه ماهه نخست امسال 9385 خودرویی که دارای بیش از یک میلیون تومان خلافی بوند در تهران توقیف شدند.

به گفته وی در ماه رمضان ورود به محدوده زوج و فرد کاهش 24 درصدی را نشان می دهد.

7 صبح تا 1:30 بامداد زمان فعالیت ماموران پلیس راهور


رئیس پلیس راهور با بیان اینکه در ماه رمضان ساعت فعالیت ماموران از 7 صبح تا 1:30 بامداد است، افزود: در شب های قدر با 100 درصد نیرو از ساعت  21:30 تا سحر تمامی مراسم ها را پوش ترافیکی دادیم ضمن اینکه 85 مراسم سنگین را پایتخت مدیریت کردیم که هیچگونه مشکلی نیز به وجود نیامد. همچنین در روز قدس نیز ماموران حضور گسترده داشتند. در مراسم تحلیف نیز طی48 ساعت با طی کردن 8700 کیلومتر 530 مسیر میهمان خارجی را بدون کوچکترین تاخیر و اشتباه اسکورت کردیم.

کاهش 48 کشته در تصادفات تهران

رحیمی با بیان این که با اجرای طرح های 19 گانه طی 4 ماه نخست امسال 48 نفر کمتر در  تهران کشته شدند، تاکید کرد: سه سال قبل 1460 نفر در تصادفات تهران کشته می شدند که این آمار امروز به 860نفر کاهش یافته است ضمن اینکه تعداد مجروحان نیز 644 نفر و میزان تصادفات خسارتی نیز 239 مورد کاهش نشان می دهد.

محرومیت 258 راننده تهرانی به علت داشتن 30نمره منفی


وی با بیان اینکه در 4 ماهه نخست امسال 258 راننده به علت کسب 30 نمره منفی از رانندگی محروم شدند افزود: اگر بتوانیم 20 مورد حادثه ساز را کنترل کنیم می توانیم اثرات جدی آن را در کاهش تلفات تصادفات ببینیم.

شناسایی خیابانهای نمونه ترافیکی

به گفته رئیس پلیس راهور تهران هر ماه 22 خیابان مهم شهر به عنوان منطقه نمونه ترافیکی انتخاب می شوند تا رانندگان 10 تخلف مهم را در آنها انجام ندهند و شهرداری نیز موظف است آمایش تابلوها و اصلاح هندسی را انجام دهد. از اول مرداد نیز 22 خیابان در مناطق مختلف تهران انتخاب شده اند ضمن اینکه در این طرح علاوه بر رانندگان صنوف، کسبه و افراد حاضر در مدارس نیز آموزش های ترافیکی می بینند. در این طرح هر ماه سه قطع  از بزرگراه ها نیز به عنوان منطقه نمونه ترافیکی انتخاب می شوند.

برخی ماموران به دلیل شدت فعالیت در چهارراه ها از هوش می روند

وی با اشاره به اینکه برخی از ماموران به علت فشار کاری زیاد از هوش می روند و این به علت فشار زیاد است تاکید کرد: در ایام ماه مبارک رمضان علاوه بر اجرای طرح کنترل گذرگاه های عابر پیاده برنامه های مذهبی کمیته امداد و شهرداری را نیز پوشش می دهیم برنامه هایی که تا 50 هزار نفر مراجعه کننده دارند.

وی در پایان افزود: در مرحله دوم طرح تابستانی کنترل تفرجگاه ها در دستور کار است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر