بازدید 6006

فائقی: شریعتمداری به مجلس معرفی نمی‌شود

کد خبر: ۳۵۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳ 29 October 2013
معاون پیشین سازمان تربیت بدنی با بیان اینکه به احتمال زیاد فردی به غیر از محمد شریعتمداری به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی خواهد شد، گفت اینکه انتظار داشته باشیم گزینه مورد نظر حتما ورزشی باشد زیاده‌خواهی است. همچنین وی گزینه‌هایی که به نظرش برای مدیریت در وزارتخانه کارآمد هستند را هم معرفی کرد که یکی از آنها یک مدیر خانم است.

سعید فائقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به معرفی محمد شریعتمداری به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان و اینکه "آیا وی با توجه به نداشتن پیشینه ورزشی صلاحیت‌های لازم برای مدیریت در این وزارتخانه را دارد"؟ اظهارداشت: سرپرستی یک بحث جداست و من فکر می‌کنم آقای شریعتمداری صرفا برای مدیریت امور کار در وزارت ورزش و جوانان معرفی و تعیین شده‌اند نه گزینه اصلی برای این وزارتخانه.

وی ادامه داد: برداشت من این است که آقای شریعتمداری به عنوان گزینه وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی نشود. اصلا به ذهن خطور نمی‌کند ایشان که زمانی وزیر بازرگانی بودند در ورزش باشند. به نظرم باید منتظر بمانیم تا ببینیم گزینه اصلی که از طرف رئیس جمهوری و برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی می‌شود، چه کسی است.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی با یادآوری ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان توسط مجلس که به واسطه آن وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت، یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان نهادی است که از طرف مجلس تشکیل شده و باید قبول داشته باشیم هر نهادی که تشکیل می‌شود بسیار مورد توجه نهادی تشکیل دهنده است. پس برای معرفی وزیر ورزش و جوانان باید اولین قدم آن باشد که با مجلس هماهنگی لازم انجام شود.

فائقی تصریح کرد: البته همه به یاد داریم که در دولت قبلی هم وزارت ورزش و جوانان در ابتدای راه تشکیل با مشکلاتی مواجه شد. اول اینکه دولت این وزارتخانه را قبول نداشت و با بی میلی نسبت به آن برخورد می‌کرد. در کل اینکه بهترین شرایط برای وزارت ورزش و جوانان این است که رابطه‌ای خوب با مجلس داشته باشد.

"نظر خیلی از کارشناسان و مدیران ورزشی این است که وزیر ورزش و جوانان باید از میان مدیران ورزشی انتخاب شود. نظر شما چیست"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: مگر برای وزارت صنعت و معدن کسی جز مهندس انتخاب می‌شود؟ مگر برای وزارت علوم، تحقیقات و آموزش پزشکی کسی جز پزشک انتخاب می‌شود؟ به هر حال هر کاری تخصصی دارد اما موضوع اینجاست که وزارت ورزش و جوانان یک پیچیدگی دارد و آن این است که تنها ورزشی نیست و باید به مقوله جوانان هم در آن بها داد.

رئیس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه برای وزارت ورزش و جوانان باید کسی انتخاب شود که همزمان به دو مقوله ورزش و جوانان بها دهد، تصریح کرد: البته ورزش ناخودآگاه با مقوله جوانان سر و کار دارد. در تحصیلات ورزشی مقطع لیسانس، 40 واحد مربوط به امور جوانان پاس می‌شود. بنابراین تحصیل کرده‌های ورزش در رابطه با جوانان اطلاعات اولیه را دارند اما در مجموع اینکه تاکید داشته باشیم وزیر وزارت ورزش و جوانان حتما یک ورزشی باشد، یک زیاده خواهی است.

فائقی تاکید کرد: در انتخاب وزیر باید هم مقوله تربیت بدنی را مد نظر داشته باشیم و هم تربیت خرد، روح، معنویات و فکر که مربوط به امور جوانان می‌شود. اینکه وزیر وزارت ورزش و جوانان حتما ورزشی باشد یعنی نادیده گرفتن مقوله جوانان؛ در حالیکه مقوله جوانان فراتر از تربیت جسم است.

وی یادآور شد: ما همیشه یک موضوع را بین صفر تا صد می‌بینیم در حالیکه بین این دو عدد، اعداد زیادی وجود دارد. وزیر ورزش و جوانان نباید حتما ورزشی باشد چون در اینصورت در حق جوانان احجاف می‌شود. باید فردی آشنا به هر دو مقوله ورزش و جوانان باشد.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر سه گزینه موردنظرش را برای وزارت ورزش و جوانان معرفی کرد که در بین آنها یک مدیر ورزشی خانم هم بود. وی گفت: چه اشکالی دارد که وزیر ورزش و جوانان یک خانم باشد چون ما مدیران کارآمدی در بین بانوان داریم. زمانیکه من در ورزش بودم حوزه بانوان از افتخارات ما بود. خانم طاهریان یکی از گزینه‌های خوب است که سابقه و تجربه زیادی هم دارد.

فائقی افزود: آقای ذوالفقارنسب هم با تحصیلات ریشه‌ای که دارند و همچنین آقای میرباقری دارای اطلاعات عمیق و طراح مهندسی جوان هستند هم از گزینه‌های خوب برای وزارت ورزش و جوانان می باشند.

"در مدیریت خوب بانوان شکی نیست اما این در حالی است که در ورزش کشور ما بانوان محدودیت‌های زیادی دارند. فکر نمی‌کنید با توجه به این محدودیت‌ها انتخاب وزیر زن برای ورزش خیلی به جا نباشد"؟، خانم‌ها مثلا نمی‌توانند در سالن کشتی حاضر شوند. آیا مگر وظیفه یک وزیر این است؟ وظیفه وزیر مدیریت استراتژیک است و نسبت به این مسئله نباید نگاه جنسیتی داشته باشیم. مگر دولت آلمان چگونه به خانم مرکل رای داد. نگاه‌ها را باید اصلاح کنیم و از یاد نبریم موفقیت‌هایی که بانوان آنها را کسب کرده‌اند.

سعید فائقی در پایان به این پرسش که "آیا با شما در مورد حضور در وزارت ورزش و جوانان صحبتی شده بود"؟، پاسخ منفی داد و در مورد صحبت‌های مطرح شده در موردش حضور در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم گفت: اصلا در جریان این موضوع نبودم و فقط از طریق رسانه‌ها از آن مطلع شدم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار