بازدید 19473

توضیحات کارگروه درباره فیلتر شدن «وی‌چت»

کد خبر: ۳۶۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳ 22 December 2013
کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در مورد فیلتر شدن «وی‌چت» توضیحاتی را ارایه کرد.

به گزارش ایسنا، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دلایل فیلتر شدن اپلیکیشن موبایلی «وی‌چت» را چنین عنوان کرد:

«به دلیل اینکه نرم‌افزار وی‌چت علاوه بر جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضاء، حریم خصوصی آنها را نقص نموده و در عین حال این نرم افزار عامل انتشار بسیاری از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن که برای نوجوانان ضررهای جبران ناپذیری را به‌دنبال داشته و به خاطر آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی که برای جامعه در بر داشته و دارد و همچنین به لحاظ اینکه ایجادکنندگان این نرم افزار در خارج از کشور قرار داشته و به هیچ وجه پاسخگوی تخلفات خود و شکایات خانواده های زیان دیده نبوده و نیستند؛ بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای درخواست‌های متعدد خانواده های آسیب دیده ناچار به فیلتر و مسدود سازی نرم افزار مذکور گردیده است.»

در پایان این توضیحات خطاب به کاربران گفته شده که « شما می توانید از سایر نرم افزارهای مشابه داخلی برای جایگزینی ارتباطات صوتی، متنی و تصویری و ویدئوی کم‌هزینه استفاده کنید.»

بر اساس این گزارش، فیلتر شدن «وی‌چت» پنجشنبه - 28 آذر ماه - در جلسه شورای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بدون رای منفی به تصویب رسید.

طبق ماده 22 قانون جرایم رایانه‌ای، این کارگروه با عضویت نمایندگانی از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه ( شامل 6 وزیر از دولت، دو نماینده مجلس شورای اسلامی و به ریاست دادستان کل کشور ) تشکیل جلسه می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳۵
انتشار یافته: ۱۱
اونقدر نرم افزار خارجی مشابه هست که وی چت توش گمه !
دمشون گرم
یه کار درست کرده باشن همینه
دست همشون رو میبوسم
میشه لیست نرم افزارهای داخلیو بزارین ، بلکه بریم از اونا استفاده کنیم ؟! چرا باید از بیت المال هزینه اضافی بشه برای فیلترینگ ؟ این همه هزینه میشه ولی با یه نرم افزار مجانی به راحتی میشه فیلتر رو دور زد ..
میشه نرم افزار های داخلی مشابه را با همین کیفیت نام ببرند؟
كار درستو صحيحي انجام شده است.
خب به سلامتی کلیه مشکلات مملکت و مسائل و معضلات فرهنگی ملت حل شد و همه چی خوب و عالی..... به به
خدا را شکر. به عنوان یک دبیر آموزش و پرورش شاهد مشکلات زیادی از ین برنامه بودم.کاش قبل از خرید موبایل های آن چنانی ابتدا طرز استفاده از آنها را به کودکان مان آموزش دهیم.
دانش آموزان خواب الوده بسیاری را صبح ها می توانید ببینید که تا پاسی از شب مشغول چت با کسانی هستند که نیات اصلی آنها مشخص نیست .شاید اگر کمی بیشتر با کودکان مان وقت صرف کنیم دیگر نیاز نباشد به این چنین برنامه هایی پناه بیاورند.
فیلتر نیستااا ملت دارن استفاده میکنن که
خوب خانواده آسیب دیده عرضه داشت جلوی بچش رو می گرفت چرا نرم افزار رو فیلتر می کنین؟!
خانواده آسیب دیده لطف کنن گوشی فردآسیب دیده را یا ضبط کنند یابرنامه را پاک کنند
مشکلات کشور دیگه حل شد...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل