بازدید 104161

بابک زنجانی بازداشت شد

به فاصله کوتاهی پس از آنکه جمعی از نمایندگان مجلس، خواستار بازداشت بابک زنجانی شده و او نیز در پاسخ، به در دست رسیدگی بودن تک تک اتهامات وارده به خود اشاره کرد، محسنی اژه‌ای از بازداشت او خبر داد. شنیده ها حکایت از انتقال او به اوین دارد.
کد خبر: ۳۶۸۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵ 30 December 2013
سخنگوی قوه‌ قضاییه که پیشتر در پاسخ به خبرنگاران درباره وضعیت پرونده بابک زنجانی، ایشان را به دادستان تهران ارجاع داده بود، از بازداشت وی خبر داد.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، دادستان کل کشور با تأیید خبر بازداشت زنجانی گفت: بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.

این بازداشت در حالی رقم خورد که هفته گذشته، دوازده تن از نمایندگان مجلس در نامه سرگشاده‌ای به سران قوا، نسبت به اهمال در برابر پرونده‌های فساد انتقاد کرده و مصداق این روزهای سخنان خود را بابک زنجانی دانسته بودند. البته دایره انتقاد این نمایندگان به قوای مجریه، قضائیه و مقننه محدود نشده و در ادامه به نقد صداو‌سیما، نهادهای اطلاعاتی و ... نیز کشیده شده و آمده بود: بر اساس اطلاعات موثق موجود، دلایل کافی برای تعقیب این فرد به اتهام فساد و افساد در دست است، چرا شما مسئولان محترم سه قوه که به امر رهبری خبیر در این مبارزه مسئولیت دارید، تحرکِ درخور به خرج نمی‌دهید؟ تعلل در برخورد با جرثومه‌های فساد به شیوع بیشتر آن منجر می‌شود.

البته این نامه با پاسخ بابک زنجانی همراه بود؛ پاسخی که آن هم در قالب نامه گفته شد و چکیده لحن نیش‌دار آن خطاب به نمایندگانی که او را عامل دوچندان کردن رنج مردم شریف دانسته بودند، خود را قهرمان خواند و نوشت: قضاوت سالمی نکردید؛ با عرض معذرت حتی شما نمی‌دانید که آیا من بابت زحماتی که کشیده‌ام، ‌پرونده قضایی دارم یا خیر؟

زنجانی در ادامه با بیان اینکه «شاید اشتباهی در کار من دیده شود، ولی حتما خطا نکرده‌ام»، پرونده‌های مطرح علیه خود را محض اطلاع نمایندگان بر‌شمرد و نوشت: در خصوص موضوع نفت، پرونده در شعبه شش، ماه‌ها در حال بررسی است. در خصوص ثروتم‌‌ همان شعبه در حال بررسی پولشویی است و در خصوص تأمین اجتماعی شعبه ١۵ مشغول تحقیق است. در خصوص ریزش ملک ایران زمین دادسرای ناحیه ٢ به سرعت در حال بررسی است و همزمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی هم بدون هیچ توقفی تاکنون صد‌ها برگه و مدرک دریافت کرده‌اند؛ تنها قوه‌ای که از ما چیزی و تفحصی نکرده، قوه شما ١٢ نماینده محترم است که آن ‌را هم هر زمان صلاح بدانید، خدمتگزاری خواهم کرد.

گفتنی است، پس از آنکه محسنی اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاران درباره پرونده بابک زنجانی از ایشان خواسته بود که سؤال خود را از دادستان تهران بپرسند، روز گذشته عباس جعفری دولت آبادی، از مطرح بودن پرونده زنجانی در دادسرا خبر داده بود.

خبرگزاری ایرنا از انتقال زنجانی به زندان اوین خبر داد.

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۳۸
انتشار یافته: ۳۵
بهترين خبر در شش ماه گذشته....
بالاخررررررره...................
امیدواریم. خدایا شکر
اخ چراااااااااااااا؟
جان من؟
واقعاً
چه عجب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
مسعود
| United States |
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۹
چی چه عجب؟ خیلی از شما فقط چون پولدار بود میگید باید دستگیر شه!!!
بيچاره گناه داره مگه چيكار كرده
چرا مثل قبلي ها نمي گيد ب ز ؟
نگران نباشید میاد بیرون
بالاخره یه خبر خوب هم شنیدیم!!!
واسه چی گرفتنش؟
بشنو و باور نکن!
ایووووووووووووووووووووووووووووووول
این پاداش خدمتش به ایران ، در ایام تحریم است .
باز شما اشتباهی گرفتید؟!!س.م چی شد؟!!!!!
نه بابا بازداشت!!!!!!!!!!!!!!!
به چه جرمی؟
بخاطر پولدار بودن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگه سیزده فروردین بود فکرمیکردم دروغ سیزده است
یاشاسیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن!
زنده باد بابک خان
بگو به خدااااااا
بدون تعصب رفتار کنید لطفا
آخیییییییش......
با دستگیری بابک زنجانی مشکلی حل نمی شه.
جل الخالق...
نگوووووو
عجیباً غریبا
والله اعلم
پس بقیشون چی?
خداروشکر
خدا کنه این اعمال باعث خروج سرمایه ها از کشور نباشه
الهی شکر...
روحانی مچکریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها