بازدید 6714

افزایش سقف بدهی ممنوع‌الخروج‌های مالیاتی اعلام شد

کد خبر: ۳۷۴۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴ 28 January 2014
رئیس کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه از افزایش سقف بدهی مالیاتی برای ممنوع الخروج کردن افراد خبر داد و گفت: هم اکنون 6 هزار ممنوع الخروج مالیاتی در کشور وجود دارد.
 
به گزارش مهر، مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم در جمع خبرنگاران از افزایش سقف بدهی ممنوع الخروج های مالیاتی به 50 میلیون تومان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه این کمیته این سقف هم اکنون به 50 میلیون تومان افزایش پیدا کرده، این در شرایطی است که در گذشته ممکن بود که حتی فردی را برای بدهی یک میلیون تومانی ممنوع الخروج کنند.
 
رئیس کمیته 76 قانون برنامه پنجم در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر گفت: تعداد ممنوع الخروج ها در 6 سال قبل 10 هزار نفر بود که با تدابیری که هم اکنون اندیشیده شده، این تعداد به کمتر از 6 هزار نفر رسیده است.
 
وی تصریح کرد: این موضوع در مجلس مصوب شده و قرار بر این است که هیات دولت آیین نامه اجرایی آن را به نحوی تنظیم کند که سازمان امور مالیاتی نتواند علی الراس اقدام به ممنوع الخروج کردن فردی کند.
 
بذرپاش ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته فردی که مالیات نمی پردازد علاوه بر جریمه، وجهه کیفری نیز برای وی در نظر گرفته شده و مجرم شناخته می شود.
 
به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، برخی ممنوع الخروج ها افرادی هستند که بدون اطلاع از عواقب سپردن کارت بازرگانی خود به افراد دیگر، اقدام به ارائه کارت بازرگانی خود می کنند در حالی که افراد سودجو با عدم پرداخت مالیات و بدهی های خود زمینه را برای ممنوع الخروج کردن فرد بی اطلاع فراهم می آورند.
 
همچنین در ادامه نوروز کهزادی نماینده قوه قضائیه در کمیته ماده 76 قانون برنامه پنجم نیز گفت: هدف ما این است که قوانین و مقررات زاید را از طریق تشکیل این جلسه از بین ببریم و هر کدام از فعالان اقتصادی که مشکلاتی را بر سر راه خود دیدند می توانند آن را با مسئولان کمیته در میان بگذارند.
 
وی ادامه داد: در قانون اصل 44 که در مجلس تصویب شده پیش بینی شده است تا دستگاه‌های دولتی و ارائه دهندگان مجوز بتوانند این مجوزها را به صورت صریح و شفاف مطرح کرده و همگان را در جریان آن قرار دهند.
 
به گفته کهزادی، چنانچه سرمایه گذاری پیش روی خود موانعی را دارد می تواند از طریق روسای دادگستری استانها به سرعت این مسائل را منتقل کند تا موانع تولید و سرمایه گذاری را از میان بردارند.
 
وی تاکید کرد: کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از دستور مقام معظم رهبری، با حضور دولت، قوه قضائیه و مجلس تشکیل شده که امیدواریم بتوانیم با ویژه خواران اقتصادی برخورد کنیم.
 
همچنین غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز از طراحی سامانه ای به منظور ارتباط مستقیم تشکل ها با دبیرخانه کمیته ماده 76 خبر داد و گفت: این سامانه به آدرس www.madeh76.ir هم اکنون فعال شده و چنانچه تشکل ها مشکلاتی را پیش روی خود به لحاظ موانع کسب و کار داشتند می توانند به این پایگاه مراجعه کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر