بازدید 3336

تمهیدات ترافیکی وامدادی ویژه 22بهمن

کد خبر: ۳۷۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲ 10 February 2014
دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی تمهیدات خود برای برگزاری راهپیمایی یوم الله 22 بهمن را تشریح کردند.

به گزارش ایسنا، برابر تصمیم پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، هر گونه توقف در اطراف مسیرهای راهپیمایی از ساعت شش صبح روز 22 بهمن ماه تا پایان مراسم ممنوع است و آنطور که سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفته است بیش از 120 ماموریت برای دستگاه‌های مختلف از جمله پلیس، آتش نشانی، اورژانس، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نظر گرفته شده و بر این اساس از صبح سه‌شنبه 22 بهمن ماه ستاد هماهنگی در مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط تهران تشکیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح ترافیکی پلیس در دو مرحله خواهد بود، افزود: در مرحله اول از ساعت 23 روز دوشنبه 21 بهمن ماه تا پایان مراسم راهپیمایی و عادی شدن وضعیت ترافیکی تردد کلیه وسایط نقلیه در رینگ داخلی آزادی شامل خیابان آزادی، آزادی شرق به غرب از ابتدای خیابان شهید برادران عزیزی به سمت غرب، بزرگراه مخصوص غرب به شرق از ابتدای راستگرد مخصوص به آیت الله سعیدی به سمت میدان آزادی، بزرگراه جناح شمال به جنوب از خیابان دانش به سمت جنوب و دسترسی رینگ خارجی ضلع جنوب میدان آزادی به رینگ داخل میدان ممنوع است.

رحیمی با اشاره به مرحله دوم اجرای طرح ویژه ترافیکی برای مراسم 22 بهمن ماه گفت: بر این اساس تردد خودروها در اطراف میدان آزادی و طول خیابان‌های انقلاب و آزادی ممنوع است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بر این اساس از ساعت شش صبح روز سه‌شنبه 22 بهمن ماه در خیابان آزادی به سمت غرب از تقاطع یادگار امام (ره) - آزادی، محدودیت‌های تردد اعمال و سپس در مراحل بعدی به تقاطع‌های توحید - آزادی و به تدریج با حضور حجم انبوه راهپیمایی کنندگان به سمت شرق این محدودیت‌ گسترش یافته و در مراحل بعدی به میدان انقلاب، تقاطع جهان نما، میدان فردوسی و میدان امام حسین (ع) گسترش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین در این مدت در طول جاده مخصوص محدودیت اعمال شده که این محدودیت از دوربرگردان تامین اجتماعی آغاز و با توجه به افزایش حضور راهپیمایان تا دور برگردان ارج و در نهایت تهرانسر گسترش خواهد یافت.

رحیمی با اشاره به اینکه محدودیت طول بزرگراه یادگار امام در مرحله اول از خیابان تیموری آغاز شده و با توجه به ترافیک محور و حجم جمعیت به سمت شمال گسترش می‌یابد و در ادامه در شیخ فضل الله نوری و در صورت نیاز تا بزرگراه حکیم ادامه خواهد یافت افزود: در عین حال از ساعت شش صبح سه شنبه در بزرگراه شیخ فضل الله نوری از رمپ و لوپ‌های ورودی جناح و نیز رحمانی به سمت جنوب و طول بزرگراه آیت‌الله سعیدی از میدان فتح به سمت شمال محدودیت‌های تردد اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دو ضلع جنوب و شمال خیابان آزادی که به صورت موازی با خیابان‌های آزادی و انقلاب قرار دارند، خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها اجازه پارک خواهند داشت افزود: در عین حال اتوبوسرانی نیز از 70 میدان و مساجد تهران راهپیمایان را به محل برگزاری منتقل می کند که با نصب بنر راهپیمایان برای بازگشت از محل توقف اتوبوس‌ها مطلع خواهند شد و از سوی دیگر برای هشت مسیر تاکسی پیش‌بینی شده است و تمام ایستگاه‌های مترو در طول خیابان آزدای و انقلاب بجز ایستگاه میدان آزادی در روز 22 بهمن ماه به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی به محدودیت‌های توقف در مراسم راهپیمایی اشاره کرد و گفت: بر این اساس توقف کلیه وسایط نقلیه از ساعت شش صبح روز سه شنبه در هر دو مسیر رفت و برگشت خیابان آزادی حدفاصل میدان انقلاب تا آزادی، ‌خیابان انقلاب حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان انقلاب، خیابان آیت‌الله سعیدی حدفاصل میدان فتح تا میدان آزادی، جاده مخصوص کرج حد فاصل دوربرگردان تامین اجتماعی تا میدان آزادی، بزرگراه محمدعلی جناح حدفاصل فلکه دوم صادقیه تا میدان آزادی و طول محمدعلی جناح از میدان صادقیه به سمت جنوب تا میدان آزادی توقف کلیه وسایط نقلیه ممنوع است و ماموران پلیس در صورت مشاهده نسبت به انتقال خودروها به خارج از محدوده اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه ترمینال مسافربری غرب از ساعت 21 روز 21 بهمن ماه تا پایان مراسم یعنی حدودا ساعت 14 روز 22 بهمن ماه تعطیل است، افزود: اتوبوس‌هایی که از شهرستان‌های غرب کشور به مقصد تهران مسافر حمل کرده‌اند با استفاده از مسیر کمربندی آزادگان به سمت ترمینال جنوب هدایت خواهند شد.

رحیمی در خصوص مسافران فرودگاه مهرآباد نیز گفت: کارکنان و ساکنان محدوده فرودگاه مهرآباد و مسافرانی که دارای بلیت مسافرت می‌باشند می‌توانند با استفاده از بزرگراه‌ شیخ فضل الله نوری - اتوبان تهران کرج- پل ورودی شهرک اکباتان - بزرگراه ستاری - جاده مخصوص کرج - بلوار فرودگاه تردد کنند همچنین مسافران فرودگاه مهرآباد برای بازگشت خود می‌توانند از خیابان فرودگاه – معراج – آیت الله سعیدی – میدان فتح استفاده کرده و رانندگانی که قصد عزیمت به کرج را دارند نیز از طریق اتوبان تهران – کرج و یا جاده قدیم کرج تردد خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه در کلیه معابر دارای محدودیت و طول خیابان آزادی و انقلاب تردد هرگونه موتورسیکلت ممنوع است تصریح کرد: قطعا پلیس از تردد موتورسیکلت‌ها در این مسیر جلوگیری خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از شهروندان خواست ضمن رعایت محدودیت‌ها پلیس راهور تهران را در برگزاری هرچه بهتر مراسم راهپیمایی 22 بهمن یاری کنند.

تامین ایمنی راهپیمایی با 450 آتش‌نشان

حمیدرضا یادگاری، مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز تمهیدات این سازمان در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن را تشریح کرد و به ایسنا گفت: بنابر تصمیمات اتخاذ شده در جلسه‌ای که با حضور رئیس و معاونان سازمان‌ آتش‌نشانی برگزار شد، 450 آتش‌نشان ایمنی راهپیمایی 22 بهمن را بر عهده خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه 150 خودروی سبک و سنگین در قالب 92 خودروی سنگین و 58 موتورسیکلت در طول مسیرهای منتهی به میدان آزادی حضور خواهند داشت، افزود: استقرار خودروهای سنگین به شکل ثابت بوده و موتورسیکلت‌ها اقدام به گشت‌زنی در این مسیرها می‌کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اضافه کرد: همچنین علاوه بر استقرار‌ها، چهار ایستگاه آتش‌نشانی نیز به عنوان ایستگاه پشتیبان و 9 ایستگاه آتش‌نشانی که در طول مسیر راهپیمایی واقع شده‌اند، در آماده باش ویژه قرار دارند.

به گفته یادگاری، استقرار آتش‌نشانان از نخستین دقایق آغاز راهپیمایی شروع شده و تا پایان آن و تخلیه کامل خیابان ادامه خواهد داشت.

وی از استقرار غرفه‌های آتش‌نشانی برای انجام اقدامات فرهنگی در طول مسیر راهپیمایی خبر داد و گفت: به جز موارد ذکر شده، آتش‌نشانی در طول مسیر چندین غرفه نیز دارد و در آن به ارائه محصولات فرهنگی و آموزشی و همچنین آموزش به راهپیمایان خواهد پرداخت.

بازدید ایمنی از غرفه‌های راهپیمایی یک روز قبل از 22 بهمن

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران همچنین از بازدید ایمنی آتش‌نشانان از غرفه‌های آتش‌نشانی شب قبل از راهپیمایی خبر داد و گفت: دوشنبه شب آتش‌نشانان با حضور در این غرفه‌ها، توصیه‌ها و هشدارهای لازم را به متصدیان ارائه کرده و آموزش‌های لازم را به آنان خواهند داد. چرا که در گذشته نیز مواردی نظیر نقص فنی در سیم‌کشی سبب بروز مشکلاتی در غرفه‌ها شده بود.

وی اضافه کرد: خانواده آتش‌نشانی نیز خود را موظف به حضور در این راهپیمایی دانسته و همراه با جمعیت میلیونی مردم، در این راهپیمایی حضور خواهند داشت.

تمهیدات اورژانس

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از استقرار 45 آمبولانس در مسیرهای راهپیمایی 22بهمن خبرداد و در تشریح تمهیدات این سازمان در یوم ا... 22بهمن با بیان اینکه مرکز اورژانس تهران همراه و همدوش مردم غیور و انقلابی در مراسم راهپیمایی شرکت کرده و پوشش امدادی این روز بزرگ را در تهران بر عهده خواهد دارد گفت: در این طرح یک فروند بالگرد امداد، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانس و 45 دستگاه آمبولانس، هشت دستگاه موتور آمبولانس و چهار دستگاه خودروی فرماندهی و همراهی حدود 150 نفر پرسنل اعم از پزشک و پرستار و تکنسین فوریتهای پزشکی شرکت دارند.

وی افزود: اتوبوس آمبولانس‌های این مرکز از شب قبل از مراسم و آمبولانس‌ها و موتورلانس‌ها از ساعت 5 صبح روز 22 بهمن در محل‌های تعیین شده مستقر شده و خدمات فوریت‌های پزشکی به شهروندان ارائه می‌کنند.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران گفت: ضمناً مسیرهای 10 گانه اعلام شده راهپیمایی نیز توسط آمبولانس‌ها همراهی شده و ضمن پوشش امدادی به راهپیمایان، در صورت نیاز خدمات فوریتی پزشکی به هموطنان عزیزمان ارائه می‌شود.

آماده‌سازی میدان آزادی

سیدعلیرضا حسینی،، شهردار منطقه 9 تهران نیز از آماده سازی میدان آزادی برای جشن بزرگ ملی و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در فاصله دو روز مانده به حماسه بزرگ ملت ایران، میزبان اصلی راهپیمایی یوم الله 22 بهمن آماده جشن ملی و حضور خیل عظیم مردم شهیدپرور و دلاور ایران شده است.

حسینی در خصوص آماده سازی معابر سطح منطقه و بکارگیری تمهیدات ویژه به مانند هرسال در راستای برگزاری باشکوه مراسم یوم الله 22 بهمن گفت: در حال حاضر میدان آزادی به عنوان سمبل آزادی ایرانیان برای این روز ملی آماده شده است.

وی افزود: تمامی اقدامات لازم جهت برپایی هرچه باشکوه تر این ایام انجام شده و نصب پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران در سراسر خیابان های آزادی، استادمعین، بزرگراه آیت الله سعیدی و جناح نیز صورت گرفته است.

شهردار منطقه 9 ادامه داد: در میدان آزادی نیز تدابیر ویژه ای جهت میزبانی از مردم همیشه در صحنه صورت گرفته و اقداماتی نظیر نصب داربست و رنگ آمیزی آن ، آذین بندی تپه های اطراف ، نصب 60 عدد طاق نصرت در مسیرهای منتهی به میدان و آذین بندی آن ، آماده سازی جایگاه سخنرانی در قالب گل آرایی و آذین بندی و آماده سازی محل های اقامه نماز جماعت بتدریج اجرایی می شود.

وی تصریح کرد: در ضلع جنوب میدان آزادی یک دستگاه سرویس بهداشتی پرتابل جانمایی شده و غرفه های مختلف فرهنگی نیز در طول مسیر شهروندان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه همزمان با میزبانی از شرکت کنندگان در راهپیمایی، برنامه های متنوع و ویژه‌ای در بخش های مختلف منطقه توسط نهادهای اجرایی برپا می شود، افزود: علاوه بر اجرای بیش از 90 عنوان برنامه فرهنگی در دهه فجر، برای روز 22 بهمن غرفه های فضای سبز، بازیافت، سلامت، کودک، ورزش و جنگ نرم برپا می شود.

شهردار منطقه 9 از دیگر برنامه های اجرایی را برگزاری مسابقه‌های ویژه کودکان و نوجوانان و اجرای برنامه زنده توسط هنرمندان دانست و گفت: علاوه بر این فعالیت‌ها راهپیمایی گروه های مختلف مردمی مانند مدیران محله ها و شورایاران را با پلاکاردهای مخصوص خود نیز خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت فرهنگی و هنری منطقه با راه‌اندازی ایستگاه های مختلف فرهنگی به اجرای برنامه های فرهنگی پرداخته و خدمات مشاوره و... ارائه می دهد و همچنین نمایشگاهی از عکس های دوران انقلاب در سرتاسر خیابان آزادی نیز نصب شده است.

وی با اشاره به تدابیر ویژه این شهرداری در روز 22 بهمن و میزبانی از خیل عظیم مردم شهیدپرور گفت: جهت اجرای باشکوه مراسم و سهولت تردد راهپیمایان در خیابان آزادی و بزرگراه آیت الله سعیدی و استفاده مناسب از فضای این معابر ، در بخشی از مسیر نرده های بی آرتی با هماهنگی کمیته برگزاری مراسم برداشته می شود.

شهردار منطقه 9 اظهار داشت: امیدواریم به عنوان میزبان اصلی راهپیمایی روز 22 بهمن ، لحظات خوشی برای شهروندان فراهم کرده و یادآور خاطرات شیرین پیروزی انقلاب اسلامی سال 57 باشیم.

خدمات، خدمات شهری

مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر با تاکید بر آمادگی شهرداری تهران برای اجرای باشکوه مراسم 22 بهمن گفت: امسال همزمان با ایام دهه فجر اقدامات مختلفی در سطح شهر تهران انجام شده است و شاهد تغییرات محسوسی در خیابان آزادی و انقلاب برای اجرای این مراسم خواهیم بود.

اظهار کرد: به مناسبت 12 بهمن نیز فضاسازی‌های گسترده‌ای در حرم حضرت امام خمینی (ره) و فضاهای تبلیغاتی سطح شهر انجام شد که از جمله آن می‌توان به نصب دو دستگاه تلویزیون شهری در بهشت زهرا (س) و مرقد امام (ره) اشاره کرد.

وی با اشاره به آماده‌سازی میدان آزادی برای مراسم یوم‌الله 22 بهمن گفت: 20 بالن و 20 سازه حجمی با مفاهیم ویژه و خاص یوم‌الله 22 بهمن در سطح شهر تهران انجام شده است و همچنین فضاسازی میادین بزرگ شهر و نصب پرچم‌های نظام جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای دهه فجر است.

عبداللهی ادامه داد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز استقرار 140 دستگاه خودروی سبک و سنگین برای این ایام را در دستور کار خود قرار داده است و ساماندهی دستفروشان در روز راهپیمایی و در مسیرهای راهپیمایی انجام خواهد شد.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: نظافت و پاکیزگی شهر تهران برای اجرای مراسم 22 بهمن به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و جانمایی و استقرار دقیق همه امکانات برای راهپیمایی 22 بهمن توسط معاونت خدمات شهری شهر تهران صورت گرفته است.

وی در خصوص دیگر اقدامات این معاونت افزود: 130 ایستگاه فرهنگی با 200 غرفه در طول مسیر راهپیمایی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین به تمهیدات ویژه شهرداری تهران در خصوص جابجایی راهپیمایان اشاره کرد و گفت: حمل‌ونقل عمومی از جمله تاکسیرانی، اتوبوسرانی و مترو در طول این روز به طور کامل در خدمت شهروندان هستند تا جابجایی آنها در سطح شهر تهران تسهیل شود.

عبداللهی در ادامه به نصب سرویس‌های پرتابل بهداشتی اشاره کرد و گفت: این سرویس‌ها در سطح شهر تهران نصب شده‌اند و آماده ارائه خدمت به شهروندان تهرانی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری و همراهی سازمانها و نهادهای ذیربط در اجرای مراسم روز 22 بهمن اقدامات پیش‌بینی شده به صورت کامل اجرایی شود تا شاهد برگزاری باشکوه مراسم این روز در شهر تهران باشیم.

تسهیلات شرکت واحد اتوبوسرانی

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز اعلام کرد: با عنایت به برگزاری مراسم یوم الله 22 بهمن مصادف با سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در میدان آزادی، این شرکت از ساعت 7 بامداد روز فوق از میادین، پایانه‌ها، شهرک‌های تهرانپارس، خاقانی، میدان امام حسین (ع)، میدان شمشیری، میدان رازی، میدان محمدیه، میدان قیام، میدان خراسان، میدان شوش، میدان راه آهن، میدان ابوذر، میدان جلیلی، میدان نازی آباد، خانی آباد، خلیج‌فارس، شهرک ولیعصر(عج)، یافت آباد، شاد آباد، تهرانسر، کارگر شمالی، میدان صادقیه، کوی نصر، سیدجمال الدین اسد آبادی، شهران، شهرزیبا، کن، پونک ، جنت آباد، میدان صنعت، شهرری، سیزده آبان، دولت آباد، خزانه، میدان رسالت، سید خندان، هفت حوض، تجریش، قدس، لویزان، میدان شهدا، پیروزی، میدان کلاهدوز، پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، شهرک شهید باقری، شهرک شهید محلاتی و شهرک شهید بهشتی و همچنین پایگاه‌های بسیج و مساجد تحت پوشش ستاد نماز جمعه اقدام به انتقال رایگان شهروندان به مبادی راهپیمایی خواهد کرد.

بدیهی است پس از خاتمه مراسم، نسبت به بازگشت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی به مبادی اولیه در محل‌های از پیش تعیین شده در محدوده میدان آزادی پیش‌بینی‌های لازم بعمل آمده است.

اعلام آدرس مراکز خونگیری فعال

محمد جبار بیگی ، سرپرست روابط عمومی انتقال خون استان تهران هم نشانی پایگاه‌های فعال انتقال خون در روز بیست‌ودوم بهمن ماه در تهران را به شرح زیر اعلام کرد:

- مرکز وصال، به نشانی خیابان انقلاب، خیابان وصال شیرازی، بالاتر از تقاطع طالقانی، شماره 99 و شماره تماس 5-88959093 از ساعت 8 صبح تا21 (ساعت پذیرش 20:30)

- پایگاه نارمک، به نشانی بین میدان رسالت و چهارراه سر سبز نبش خیابان 49 و شماره تماس 77191144 از ساعت 8 صبح تا 19 (ساعت پذیرش: 18:30)

- پایگاه آزادی به نشانی میدان آزادی داخل پارک المهدی (عج) جنب ساختمان شهرکتاب و شماره تماس 66055009 ازساعت 8 صبح تا 14:30 (ساعت پذیرش: 14)

- شرکت همگام خودرو، به نشانی خیابان آزادی بعد از پل یادگار امام، از ساعت 8 صبح تا 16:30

- سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، به نشانی آزادی روبروی وزارت کار نرسیده به خیابان خوش، 8 صبح لغایت 16:30

وی در پایان از مردم خواست تا حتما اصل کارت شناسایی (کارت ملی، شناسنامه و یا گواهینامه) خود را برای اهدای خون به همراه داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار