بازدید 11602

آخرین وضعیت خاوری و قول پلیس کانادا

مدیر کل اینترپل کشور توضیحاتی را درخصوص دستگیری یکی از متهمان اختلاس 3000 میلیاردی و نیز آخرین وضعیت محمود خاوری مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی ایران ارائه کرد.
کد خبر: ۳۹۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ 08 May 2014
مدیر کل اینترپل کشور توضیحاتی را درخصوص دستگیری یکی از متهمان اختلاس 3000 میلیاردی و نیز آخرین وضعیت محمود خاوری مدیرعامل سابق و فراری بانک ملی ایران ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مسعود رضوانی در حاشیه ششمین جشنواره جوان سرباز درباره جزییات دستگیری یکی از متهمان پرونده اختلاس 3000 میلیاردی گفت:‌ درخصوص متهم این اختلاس بزرگ حکم قضایی صادر شد و ما در پلیس بین‌الملل مسئولیت پیگیری آن را بر عهده گرفتیم. در همان ابتدای کار با استفاده از ابزارهایی که داشتیم برای این فرد حکم تحت تعقیب و پس از آن اعلان قرمز صادر شد.

وی با بیان اینکه حکم اعلان قرمز مشابه همان حکم دستگیری است، افزود: دبیرخانه پلیس بین‌الملل احکام صادر شده را چک کرده و در صورت مطابقت با اساسنامه دستور پیگیری و دستگیری را صادر خواهد کرد که در خصوص این فرد این مراحل طی شد.

مدیرکل اینترپل کشوربا بیان اینکه این فرد قصد داشته به کانادا سفر کند، گفت: این فرد پیش از سفر به کانادا در امارات شناسایی و توسط پلیس این کشور در سال قبل دستگیر شد که در دو مرحله نیروهای ما به این کشور اعزام شده و پیام سردار احمدی مقدم به رییس پلیس امارات را منتقل کردند.

به گفته رضوانی سفارت ایران در امارات و کنسولگری کشورمان در شهر دوبی همکاری خوبی در این خصوص انجام دادند.

وی درباره آخرین وضعیت استرداد این فرد به کشور نیز گفت: پس از دستگیری بار اول این متهم با قرار وثیقه آزاد شده بود که با پیگیری‌های ما مجددا دستگیر و روز چهارشنبه به کشور وارد شد.

وی درباره اسم و شهرت این فرد نیز گفت: اسم وی را مقامات قضایی باید اعلام کنند؛ چرا که مسئولیت این کار بر عهده دادستان کشور است.

مدیرکل اینترپل کشور درباره ارتباط این فرد با محمود خاوری و چرایی سفرش به امارات نیز به خبرنگار ایسنا گفت: این فرد بنا داشته خود را به کانادا برساند که ما در یک مرحله از این موضوع مطلع شده و مانع از سفرش شدیم.

قول پیگیری اینترپل کانادا در مورد خاوری

رضوانی درباره آخرین وضعیت خاوری نیز به ایسنا، گفت:‌ ماموران ما پیگیر وضعیت خاوری هستند و در این خصوص با رییس اینترپل کانادا در اتاوا نیز مذاکراتی داشته‌ایم و آنان قول پیگیری به ما داده‌اند.

مدیرکل اینترپل کشور ادامه داد: مدارک استرداد آقای خاوری و پیگیری‌ها برای دستگیری‌اش آمده و مشغول پیگیری این موضوع هستیم تا نتایج مورد نظرمان حاصل شود.

رضوانی درباره محل استقرار خاوری نیز گفت:‌ براساس آخرین اطلاعات ما خاوری در کشور کاناداست.

وی درباره اینکه آیا این فرد دارای سمت در دستگاه‌های دولتی یا غیره بوده نیز به ایسنا گفت: درباره این موضوع اجازه دهید مسئولان قضایی اظهار نظر کنند و ما چیزی در این موضوع بیان نمی‌کنیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان