بازدید 3982

انتقاد رژیم صهیونیستی از گزارش اخیر آمانو

نماینده رژیم صهیونیستی در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ضمن طرح این ادعا که کشورمان آژانس را فریب می‌دهد سرعت انجام تحقیقات را نیز غیرقابل پذیرش خواند.
کد خبر: ۴۰۵۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ 05 June 2014
نماینده رژیم صهیونیستی در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای ضمن طرح این ادعا که کشورمان آژانس را فریب می‌دهد سرعت انجام تحقیقات را نیز غیرقابل پذیرش خواند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ مراو زفاری اودیز، نماینده اسرائیل در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به انتشار گزارش اخیر یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس، درباره همکاری‌های این نهاد بین‌المللی و ایران با اشاره به توافقنامه مرحله‌ای بین کشورمان و آژانس در ماه نوامبر گفت: "ایران به سوءاستفاده از آنچه که رویکرد گام به گام برای حل و فصل مسائل مهم است ادامه می‌دهد."

وی در ادامه افزود: "سرعت تحقیقات غیرقابل پذیرش است ... ایران به ارائه اطلاعات غلط و نیز پنهان ساختن ماهیت حقیقی فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد."

وی توضیحات بیشتری درباره این ادعاهایش ارائه نکرد.

یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس بین‌‌المللی انرژی هسته‌ای، پیشتر در دیدار هفتگی شورای حکام اعلام کرده بود ایران وارد فرآیند همکاری در تحقیقات درباره اتهامات کار بر روی طرح‌ یک کلاهک هسته‌ای شده است.

نمایندگان کشورهای غربی به صورت محتاطانه‌ای از این گزارش استقبال کرده و از ایران خواستند تا به همکاری‌ها سرعت بخشد اما نماینده اسرائیل مدعی شد که ایران صرفا در صدد خرید زمان است تا برنامه هسته‌ای خود را به پیش برد.

اسرائیل که تنها دارنده کلاهک‌های هسته‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شود برنامه هسته‌ای ایران را به صورتی تهدیدی مستقیم قلمداد می‌کند و در گذشته تهدید کرده که ممکن است دست به حملات یکجانبه علیه تأسیسات هسته‌ای ایران بزند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر