بازدید 2520

تاکید آملی لاریجانی بر سلامت دستگاه قضا

رییس قوه قضاییه بر سلامت و اخلاق مداری در دستگاه قضایی تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسوولان و دست اندرکاران به این امر شد.
کد خبر: ۴۰۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵ 12 June 2014
رییس قوه قضاییه بر سلامت و اخلاق مداری در دستگاه قضایی تاکید کرد و خواستار توجه بیش از پیش مسوولان و دست اندرکاران به این امر شد.

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈصادق آملی لاریجانیˈ عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح ساختمان دادگستری و دادگاههای تجدید نظر استان خراسان رضوی در مشهد گفت: اخلاق نیاز اصلی و اساسی همه ما است و تمام انبیا و اولیای الهی انسانها را به سوی اخلاق مداری رهنمون می سازند.

وی با اشاره به ضرورت حفظ اقتدار و صلابت دستگاه قضایی افزود: نیروی انسانی کارآمد و بهبود فضای فیزیکی مناسب برای استفاده مراجعین از موارد حفظ اقتدار و صلابت دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه قوه قضاییه قوی رکن مهمی برای امنیت کشور است، گفت: اقتدار و صلابت دستگاه قضایی به منزله حفظ اقتدار و صلابت کل نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله لاریجانی خاطر نشان کرد: برای بازسازی نیروی انسانی در دستگاه قضایی کشور گامهای بلندی از نظر کمی و کیفی برداشته شده و یا در دست انجام است.

رییس قوه قضاییه با اشاره به فعالیت هشت هزار قاضی در دستگاه قضایی کشور گفت: در طول برنامه پنجم توسعه چهار هزار قاضی جذب دادگاهها و محاکم قضایی استانهای مختلف می شوند.

وی تدوین قانون جدید مجازات اسلامی و آیین دادرسی مدنی را یاد آور شد و افزود: باید با آموزشهای کیفی سطح اطلاعات قضات و متولیان دستگاه قضایی را نسبت به این قوانین افزایش داد.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: من حساسیت خاصی نسبت به تخریبهایی که علیه قوه قضاییه صورت می گیرد، دارم و با قضاوتهای درست در دستگاه قضایی می توان از این مساله جلوگیری کرد.

معاون اداری و مالی قوه قضاییه هم در این مراسم گفت: هم اکنون 67 پروژه عمرانی مربوط به دستگاه قضایی در کشور در حال اجرا است و مراحل اجرایی 37 پروژه عمرانی در آینده نزدیک آغاز می شود.

ˈعلی کهزادیˈ افزود: تسریع در اجرا و استفاده از مشارکت بخشهای مختلف و دستگاه های اجرایی و نهادها برای احداث پروژه های دستگاه قضایی و تاکید بر ساخت آنها حداکثر در فاصله زمانی دو ساله مهمترین رویکرد ما است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز گفت: دستگاه قضایی این استان با تعامل حدکثری با تولیت آستان قدس رضوی، استاندار و مقامهای اجرایی و انتظامی، سیاسی و امنیتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توانسته گامهای ارزنده ای برای پیشگیری از وقوع جرم و اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم در راستای سیاستهای قوه قضاییه بردارد.

حجت الاسلام ˈسید حسن شریعتیˈ افزود: دادگستری خراسان رضوی با کمبودهایی از نظر فضای اداری برای ارایه خدمات مناسب به مردم و مراجعین روبرو بود که با عنایت قوه قضاییه و همراهی سایر بخشها از جمله آستان قدس رضوی با احداث ساختمان دادگستری و دادگاههای تجدید نظر بخش مهمی از این کمبودها در مشهد رفع شد.

ساختمان دادگستری و دادگاههای تجدید نظر خراسان رضوی در مجموع در زمینی به وسعت 14 هزار و 600 متر مربع و 26 هزار متر مربع زیربنا احداث شده و برای ساخت آن یکصد میلیارد ریال هزینه شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان