بازدید 40248
دومین ‌افطار‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: از اسماءالله‌الحسنی سامی یوسف تا نوای محمداصفهانی

روز گذشته تصاویری از نانواهایی را دیدیم که در چنین حرارتی کنار تنور می‌ایستند تا هنگام افطار، نان تازه بر سر سفره مردم گذارند. امروز تصاویری از رفتگران به عنوان یکی از زحمتکش‌ترین قشرهایی که در این ماه با فشار بیشتری از اذان تا اذان ایستاده برای لقمه‌ای حلال، به حرفه شرافتمندانه اش می‌پردازند، می‌بینید.
کد خبر: ۴۱۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 19 June 2015
غروب دومین روز ماه پربرکت رمضان 1436 هجری قمری فرارسید تا روزه‌دارانی که در گرمای بالای چهل درجه سانتی‌گراد در ایران و بسیاری از کشورهای جهان، جهاد با نفس را در پیش گرفته‌اند، بار دیگر شیرینی حضور بر سفره الهی را تجربه کنند.

حضرت محمد مصطفی (ص) می‌فرمایند: «اگر بنده خدا مى‌دانست که در ماه رمضان چیست [چه برکتى وجود دارد] دوست مى‌‌‏داشت ‌تمام سال، رمضان باشد‌» و تأکید می‌فرمایند: «درهاى آسمان در اولین شب ماه رمضان گشوده مى‌شود و تا آخرین شب آن بسته نخواهد شد.

در دومین افطار ماه مبارک رمضان، اسماءالله‌الحسنی را با صدای سامی یوسف می‌شنوید، سپس نوای ربنا را در فضایی متفاوت و در زیر گنبد یکی از مشهور‌ترین مساجد ایران و جهان خواهید شنید.

دشواری بسیاری از مشاغل که ذاتاً جزو مشاغل ساده نیستند، در ماه مبارک رمضان و آن هم در چنین طول زمان و گرمایی دو چندان است. روز گذشته تصاویری از نانواهایی را دیدیم که در چنین حرارتی کنار تنور می‌ایستند تا به هنگام افطار، نان تازه بر سر سفره مردم گذارند.

امروز تصاویری از کار شبانه روزی رفتگران، یکی از زحمتکش‌ترین قشرهایی که در این ماه با فشار بیشتری از اذان تا اذان ایستاده برای لقمه‌ای حلال، به حرفه شرافتمندانه‌اش می‌پردازند، می‌بینید.

در ادامه، نوای روح‌بخش اذان استاد سعید طوسی را خواهید شنید. ‌پس از آن، دعای روزهای ماه مبارک رمضان و دعای روز دوم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

در دعای روز دوم ماه رمضان می‌خوانیم: «اَللّـهُمَّ قَرِّبْنى فیهِ اِلى مَرْضاتِکَ، وَجَنِّبْنى فیهِ مِنْ سَخَطِکَ وَنَقِماتِکَ، وَوَفِّقْنى فیهِ لِقِرآئِةِ ایاتِکَ، بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ». «خدایا نزدیکم کن در این ماه بسوى موجبات خشنودیت و دورم ساز در آن از خشم و عذابت و موفقم دار در این روز به خواندن آیات قرآنی‌ات به رحمت خود اى مهربانترین مهربانان».

فیلم: اسماءالله‌الحسنی سامی یوسف تا نوای محمداصفهانی

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین نقویان را که برای روزهای مبارک رمضان به صورت اختصاصی برای انبوه عظیم مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب، در دومین شب از ماه رمضان به مانند یک شوک یاد می‌کنند که روند یکنواخت زندگی را دستخوش تغییر می‌کند و سخن به اینجا می‌رسد‌:

هاتفی از گوشه میخانه دوش
گفت ببخشند گنه می بنوش
گر چه وصالش نه به کوشش دهند
هر قدر ای دل که توانی بکوش

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید. سپس نوبت به نوای خانه دل با صدای محمد اصفهانی می‌رسد و ‌نیز اندکی با هم دعا می‌کنیم.

در پایان اینکه، بسیاری از بزرگان علاوه بر آدابی ویژه برای روزه‌داری در این ماه، آدابی ویژه برای افطار داشتند و از آن جمله، زنده یاد علامه طباطبایی است. روایت شده، علامه طباطبایی در ماه رمضان، روزه خود را با بوسه بر ضریح مقدس حضرت فاطمه معصومه افطار می‌کرد؛ یعنی هنگام غروب، پیاده به حرم مطهر مشرف می‌شد و پس از بوسیدن ضریح، به خانه می‌رفت و افطار می‌کرد.

با «تابناک» از آداب روزه‌داری‌تان و آداب افطارتان ‌بگویید و از آن مهم‌تر در لحظات ملکوتی اذان مغرب، وسعت دعایتان را بی‌پایان بگیرید تا ذره‌ای نیز شامل حال ما شود.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود.


تعداد بازدید : 41

دانلود با کیفیت پایین
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر