بازدید 35815
۱
چهاردهمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: ملامت کردن شرط ایمان نیست

اسماءالحسنی، نوای روح‌بخش اذان، دعای روز چهاردهم... حجت‌الاسلام و المسلمین زائری به ملامت کردن از موضع بالا به عنوان یک امر تقبیح شده اشاره دارد... نوایی شنیدنی از یک گروه آذری را خواهید شنید و در پایان نیز با نوای دکتر شریعتی دعا می‌کنیم.
کد خبر: ۴۱۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۳ 01 July 2015
چهاردهمین غروب‌ رمضان 1436 هجری قمری پیش روست تا بدین شکل نیمه ماه برای مؤمنین مجسم شد تا بتوان آثار روزه را در جسم و روح روزه‌داران واقعی احساس کرد و انوار الهی وجودمان را درنوردیده باشد.

رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «رمضان، ماهى است كه اولش رحمت، وسطش آمرزش و پایانش رهایى از آتش جهنم است‌». ایشان در جای دیگری نیز تاکید دارند: «سه چیز از روح خداست: شب زنده‌دارى با نماز، جویاى حال برادران و روزه گرفتن‌».

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه نوای ربنا را می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، اشاره‌ای داریم به یکی از مشاغل سخت که در این ماه مبارک و روزهای پرحرارت نیز فعالیت‌هایشان ادامه دارد.

رانندگان اتوبوس‌های شهری نه شغل چندان پرآمدی دارند و نه زمان مناسبی برای کارشان وجود دارد. روزگار برای رانندگان اتوبوس‌ها همیشه سخت بوده و در این ماه که با زبان روزه در این شهر شلوغ، گاز و کلاج می‌گیرند، دشوارتر است. به این قشر زحمتکش خسته نباشید می‌گوییم.

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای استاد محمدپور خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز چهاردهم ماه مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

فیلم: ملامت کردن شرط ایمان نیست

در دعای روز چهاردهم رمضان می‌خوانیم: «اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِكَ یا عزّ المسْلمین.»؛ خدایا مؤاخذه نكن مرا در ایـن روز به لغزش‌ها و درگذر از من در آن از خطاها و بیهودگی‌ها و قرار مده مرا در آن نشانه تیر بلاها و آفات اى عزت دهنده مسلمانان.

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این خطیب برجسته برای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان، به ملامت کردن از موضع بالا به عنوان یک امر تقبیح شده اشاره دارد و این رفتار را خلاف ایمان می‌داند.

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه، برای اندکی آرامش بیشتر نوایی ‌از یک گروه آذری را خواهید شنید و در پایان نیز با نوای دکتر شریعتی دعا می‌کنیم. در این لحظات ما را نیز در دعایتان شریک کنید.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود.


تعداد بازدید : 26
دانلود با کیفیت بالا
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
عالی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار