بازدید 31126
هفدهمین ‌‌افطار‌‌ با «تابناک»، بازنشر؛

فیلم: چرا انسان‌های بزرگ اول فکر می‌کنند، بعد سخن می‌گویند؟

نوای روح‌بخش اذان را با صدای حسین کرمی... حجت‌الاسلام زائری با اشاره‌ به نهج‌البلاغه و این پند امیرالمونین علی (ع) «ﻟﺴﺎﻥ ﺍﻟﻌﺎﻗﻞ ﻭﺭﺍﺀ ﻗﻠﺒﻪ ﻭ ﻗﻠﺐ ﺍﻻﺣﻤﻖ ﻭﺭﺍﺀ ﻟﺴﺎﻧﻪ»، در این راستا نکات مهمی را یادآوری می‌کند... نوای موسیقی کردی را برای اندکی آرامش بیشتر در این لحظات می‌شنوید... با نوای مرحوم کافی با هم دعا می‌کنیم.
کد خبر: ۴۱۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲ 04 July 2015
مغرب هفدهم رمضان 1436 هجری قمری پیش آمد و این ماه پربرکت به نیمه رسید و می‌توان آثار روزه را در جسم و روح روزه‌داران واقعی احساس کرد که انوار الهی وجودشان را درنوردیده است.

رسول اللَّه(ص) فرموده‌اند: «كسى كه ماه رمضان را روزه بگیرد و از كارهاى حرام و بهتان پرهیز كند خدا از او راضى شده و بهشت را بر او واجب مى‏‌كند.». ایشان در جای دیگری نیز تأکید دارند: «براى هر چیزى درى است و در عبادت روزه مى ‏باشد‌».

همچون مغرب‌های پیشین، نخست اسماءالله‌الحسنی را خواهید شنید و در ادامه نوای ربنا را می‌شنوید. سپس به روال هر غروب، به یکی از مشاغل سخت اشاره‌ای داریم که فعالیت‌هایشان در این روزهای گرم نیز همچون گذشته استمرار دارد. کفاش‌ها و کارگران و استادکارهای تولیدی‌های کفش،  یکی از این مشاغل هستند که پاپوش‌ها را حتی در این ماه می‌سازند و احیا‌ می‌کنند و از این جهت به این کفاش‌های روزه‌دار‌ خسته نباشید می‌گوییم.

پس از این تصاویر، نوای روح‌بخش اذان را با صدای حسین کرمی خواهید شنید. ‌سپس دعای روزهای ماه مبارک رمضان و به ویژه دعای روز هفدهم مبارک ‌تقدیمتان می‌شود.

فیلم: چرا انسان‌های بزرگ اول فکر می‌کنند، بعد سخن می‌گویند؟

در دعای روز هفدهم می‌خوانیم: «اللهمّ اهْدِنی فیهِ لِصالِحِ الأعْمالِ واقْـضِ لی فیهِ الحَوائِجَ والآمالِ یا من لا یَحْتاجُ الى التّفْسیر والسؤالِ یا عالِماً بما فی صُدورِ العالَمین صَلّ على محمّدٍ وآلهِ الطّاهِرین.»؛ خدایا راهنمایی‌ام كن در آن به كارهاى شایسته و اعمال نیك و برآور برایم حاجت‌ها و آرزوهایم اى كه نیازى به سویت تفسیر و سؤال ندارد، اى داناى به آنچه در سینه‌هاى جهانیان است. درود فرست بر محمد و آل او پاكیزگان.

سپس سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین زائری را که برای روزهای مبارک رمضان و اختصاصی برای مخاطبان «تابناک» در نظر گرفته شده، خواهید شنید. این برجسته در سخنان روز هفدهم با اشاره‌ به نهج البلاغه و این پند امیرالمونین علی (ع) «ﻟﺴﺎﻥ ﺍﻟﻌﺎﻗﻞ ﻭﺭﺍﺀ ﻗﻠﺒﻪ ﻭ ﻗﻠﺐ ﺍﻻﺣﻤﻖ ﻭﺭﺍﺀ ﻟﺴﺎﻧﻪ»، در این راستا نکات مهمی را یادآوری می‌کند. 

شنیدن این گفتارهای کوتاه را از دست ندهید.

در ادامه، نوای موسیقی کردی را برای اندکی آرامش بیشتر در این لحظات می‌شنوید و در پایان نیز با نوای مرحوم کافی با هم دعا می‌کنیم. در این لحظات ما را نیز در دعایتان شریک کنید.

مجموعه برنامه‌ای که تماشا می کنید، برنامه سال پیشین تابناک برای ایام ماه مبارک رمضان است که به درخواست مخاطبین «تابناک» در رمضان امسال بازنشر می‌شود. 

تعداد بازدید : 24
دانلود با کیفیت بالا
دانلود با کیفیت پایین
دانلود فایل صوتی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل