بازدید 42258
نودوچهارمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: پس از زنده‌به‌گوری با تابوت چه خواهید کرد؟!

«دفن شده» فیلمی است که شما را با ترس‌های اولیه‌تان روبه رو خواهد کرد، شما را در موقعیتی قرار خواهد داد که همیشه از آن می ترسید و در پایان شما را با این اتفاق روبه رو می‌کند که شما هیچ گاه واکنش منطقی در زمان وقوع چنین حادثه‌ای ندارید و مانند یک موجود غیر هوشمند رفتار خواهید کرد!
کد خبر: ۴۲۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳ 01 August 2014
تاکنون خبرهای فراوانی درباره دفن مردم زیر آوار زلزله یا در معادن و زنده و مرده یافته شدنشان شنیده‌اید و در چند سال اخیر شاهد مواردی بوده‌ایم که تلفن‌های همراه و فن آوری‌های روز باعث شده برخی از این قربانیان، زنده سر از خاک بیرون بیاورند و زندگی‌شان همچنان استمرار داشته باشد. حال اگر شخصی زنده باشد و در تابوتی چوبی قرار داده شده و زنده به‌ گور شود، چه سرنوشتی خواهد داشت؟

به گزارش «تابناک»، «Buried / دفن شده»، ساخته رودریگو کورتس کارگردان اسپانیایی، محصول سال ۲۰۱۰ سینمای آمریکاست. این اثر ۹۶ دقیقه‌ای که با بودجه ۱.۹ میلیون دلار همچون آثار مستقل سینمای آمریکا ساخته شد، از آثار بسیار خاص سینمایی است که به دلیل ساختار و دشواری پردازش داستان، به گونه‌ای است که بیننده را بتوان خیره به پرده سینما نگه داشت.

فیلم: پس از زنده‌به‌گوری با تابوت چه خواهید کرد؟!

پاول کنرای (ریان رینولدز) یک راننده کامیون است که در یک شرکت پیمانکاری در عراق استخدام شده است. او در یکی از رانندگی‌های شبانه برای استراحت توقف می‌کند؛ اما هنگامی که به هوش می‌آید، خود را درون یک تابوت چوبی قدیمی می‌بیند که دفن شده به نظر می‌رسد. او نمی‌داند چه شده و چرا این گونه شده است. تنها شانس او برای فرار از این محل مرموز و کشنده، یک فندک و یک تلفن همراه است که هر آن ممکن است شارژ آن تمام شود. او باید در کمتر از نود دقیقه و پیش از آنکه اکسیژن موجود تمام شود، خود را نجات دهد.

ایده‌ای که نویسنده فیلم یعنی کریس اسپارلینگ به کار برده، ایده‌ای تازه و البته شک برانگیز است. پیشتر نیز در فیلم هایی نظیر بیل را بکش، دو  قسمتی از فیلم در تابوت بوده است اما تنها چند دقیقه نه کل فیلم!

فیلم: پس از زنده‌به‌گوری با تابوت چه خواهید کرد؟!

اینکه کل مدت زمان ۹۵ دقیقه‌ای فیلم «دفن شده» در تابوت باشد، ریسکی است که شاید بسیاری از تماشاگران را از دیدن فیلم منصرف کند، چون معمولا بخش عظیمی از بینندگان علاقه‌ای ندارند یک فیلم ساکن را تماشا کنند ـ که البته شخصیت اصلی هم آن پایین گیر کرده باشد! ـ اما نکته‌ای که فیلم به بیننده ارائه می‌کند، تنها تلاش برای رهایی پاول از زیر زمین نیست، بلکه واکنش‌های یک فرد در زمان رویارویی با مرگ است.

«دفن شده» موقعیتی را در اختیار تماشاگر قرار می‌دهد که در آن می‌توان ترس و درمانده بودن از تصمیم گیری را در چهره شخصیت اصلی داستان دید؛ اینکه در بالای سر پاول چه اتفاقاتی در حال افتادن است، اصلا مهم نیست یا اینکه آن بالا جنگ یا صلح باشد، بلکه مهم‌ترین مسأله در چند متر پایین‌تر از سطح زمین، یعنی جایی است که یک انسان گیر افتاده است؛ جایی که یک فرد عادی تمرکز خود را از دست داده و مرگ را با چشم خودش می‌بیند.

فیلم: پس از زنده‌به‌گوری با تابوت چه خواهید کرد؟!

فیلم به خوبی توانسته است این ترس و نگرانی را به بیننده منتقل کند. پاول شخصیتی است که مانند همه مردم عادی با عقاید شخصی خودش زندگی می‌کند، ولی هنگامی که در زیر زمین گیر افتاده، همه این معادلات بر هم می‌خورد و تصویری که از او می‌بینیم، شباهت چندانی به آن شخصیت اول فیلم ندارد. بی گمان یکی از دلایل موفقیت فیلم را باید در بازی خوب ریان رینولدز بدانیم؛ کسی که می‌توان گفت در این فیلم شوی یک نفره اجرا کرده است و بار دیگر نشان داد که او بازیگر بسیار خوبی است، هرچند در هالیوود هیچ گاه خیلی جدی گرفته نشد.

این فیلم یک نمونه خاص برای نمایش فیلم‌سازی با بودجه کم است. «دفن شده» فیلمی است که شما را با ترس‌های اولیه‌تان روبه رو خواهد کرد و شما را در موقعیتی قرار خواهد داد که همیشه از آن ترس دارید و در پایان شما را با این اتفاق روبه رو می‌کند که هیچ گاه واکنش منطقی در زمان وقوع چنین حادثه‌ای ندارید و مانند یک موجود غیر هوشمند رفتار خواهید کرد!

دیدن خلاصه این فیلم را در «تابناک» از دست ندهید.

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
خفه میشیم میمیریم سوال داره؟
پاسخ ها
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
منکه همینجوریش تو هوای آزاد دارم خفه میشم ................
ما که تابوت نداریم داداش.
تابی تو دیگه کی هستی !!!!
منظورتون از "بیکوبه" در فیلم همون "بعغوبه" هست دیگه..نه؟!
این فیلم فوق العاده بود!
فیلماتون خیلی قشنگن.ممنون.کاش کاملشو بذارید دانلود کنیم
این فیلم رو من به زور تونستم 15 یا 20 دقیقشو ببینم، همش منتظر بودم بیاد بیرون و ادامه فیلم رو ببینم، اما دیدم این دوستمون بیرون بیا نیس، کلافه شدم و دیگه نگاهش نکردم، در کل نظر کاملا" شخصی خودم اینه که اصلا فیلم جذابی نیس، واقعا" مسخره بود ...
این فیلم در مورد یک پیمان کار آمریکایی است که در عراق با کامیون کار می کند. در حادثه ای این فرد توسط گروه های عراقی ربوده شده و درون یک تابوت زنده به خاک سپرده می شود.

در طول فیلم این گروه عراقی به وسیله تلفن همراهی که درون تابوت گذاشته اند با این شخص تماس گرفته می گویند در قبال پرداخت مبلغی او را آزاد می کنند.

منتها دولت آمریکا بیان می کند که مطابق سیاستش حاظر به صحبت با تروریست ها نمی باشد و نمی تواند پول را پرداخت کند.

در ادامه یک گروه ویژه در عراق مسئول دنبال کردن ماجرا می شوند و سعی در نجات این آمریکایی دارند که هربار شکست می خورند و حتی در اثر بمب باران آن قسمت باعث خراب شدن تابوت و ورود شن به داخل آن می شوند.

....

در این فیلم به چند مساله توجه شده است:

۱- ....

۲- ناتوانی سربازان و افسران ارشد آمریکای در رویارویی با تروریست

۳- عدم حمایت شرکت های آمریکایی از کارگران

۴- عدم درک صحیح مردم عراق از حضور آمریکایی ها در عراق

۵- اسلام هراسی

....
مدیر پایگاه
یک سوال اساسی: فندک برای چی روشنه؟
از نظر منطقی فقط برای توجيه نور فيلم برداری ازش استفاده شده والا برای تماس با موبايل نور دیگری لازم نيست.
کلا فیلم ایراد ساختاری دارد. یک راننده کامیون در کشور عراق مورد حمله قرار می گیرد و بیهوش می شود و هنگامی که به هوش می آید داخل یک تابوت دفن شده است. یعنی می خواهید بگویید که مسلمانان عراق مردم را با تابوت دفن می کنند؟ یا می خواهید بگویید تروریست مسیحی بوده و مقید به دفن داخل تابوت بوده؟ بعد تلفن همراه را با سیمکارت دائمی (چون با ا ین همه مکالمه راه دور بعید می دانم اعتباری بوده باشد) راخل تابوت جامیگذارد چرا؟ چون از مدفون تقاضای باج کند؟ کلا فیلم می لنگد.
در مورد تحلیل شما هم نمیدانم کجای زنگ زدن به پلیس، اف بی آی و شرکت پیمانکار حمل و نقل غیر منطقی و از روی ترس است؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر