بازدید 13426
مسکن مهر بدون آب و برق به متقاضیان واگذار می‌شود

چرخش ۱۸۰ درجه‌ای وزارت راه

در حالی ۹ ماه پیش وزارت راه واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون خدمات زیربنایی را ممنوع کرد که این وزارتخانه با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای از تحویل واحدهای بدون آب، برق و فاضلاب این طرح پس از اخذ تعهد محضری به متقاضیان خبر داده است.
کد خبر: ۴۲۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶ 15 August 2014
در حالی ۹ ماه پیش وزارت راه واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون خدمات زیربنایی را ممنوع کرد که این وزارتخانه با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای از تحویل واحدهای بدون آب، برق و فاضلاب این طرح پس از اخذ تعهد محضری به متقاضیان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یکی از انتقاداتی که مسئولان دولت کنونی به مسئولان قبلی وارد می‌کردند، تحویل واحدهای مسکن مهر بدون داشتن امکانات زیربنایی و روبنایی از جمله انشعابات آب، برق و فاضلاب بود. این مسئله در شهر جدید پرند بیشتر روی می‌داد و با توجه به مراجعه متقاضیان مسکن مهر برای تحویل پروژه‌های خود، مدیریت وقت شرکت عمران پرند با اخذ تعهد نسبت به واگذاری واحد نیمه‌تمام اقدام می‌کرد.

این رویه تا چند روز پس از امضای حکم محسن نریمان مدعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران ادامه داشت و این‌که وی در یک روز پاییزی در سال گذشته ضمن بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پرند دستور ممنوعیت واگذاری واحدهای این طرح بدون خدمات زیربنایی را صادر کرد.

پس از این دستور بود که پروسه تحویل واحدهای نیمه تمام مسکن مهر به متقاضیان متوقف شد. در 9 ماه سپری شده از آن روز (اول مهرماه سال 92) وزارت راه و شهرسازی تمام تلاش خود را معطوف به تامین زیرساخت‌های خدماتی از جمله برق، آب و فاضلاب کرد.

در این راستا با توجه به پرداخت حق انشعاب خدمات مربوطه، وزارت راه و شهرسازی از وزارت نیرو انتظار داشت در کوتاه‌ترین زمان ممکن زیرساخت‌های مربوط به آب، برق و فاضلاب پروژه‌های مسکن مهر فراهم شود.

از نیمه دوم سال گذشته مسئولان وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که ساخت بیش از 100 هزار مسکن مهر به پایان رسیده به صراحت دلیل عدم واگذاری به متقاضیان را متوجه وزارت نیرو دانستند. اما اظهارات گاه و بیگاه وزیر راه و شهرسازی و شماری از معاونانش از جمله نریمان هیچ تاثیری در حل مشکلات زیربنایی پروژه‌های طرح مسکن مهر نداشت.

نریمان چندی پیش با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو به تسنیم گفته بود: هم‌اکنون 100 هزار مسکن مهر آماده افتتاح است، اما به دلیل کم‌کاری وزارت نیرو نمی‌توانیم آنها را به متقاضیان واگذار کنیم. متولی مسکن مهر فقط وزارت راه و شهرسازی نیست و وزارتخانه های دیگر نیز در این طرح دخیل هستند. بر اساس مصوبه دولت وظایف هر کدام از وزاتخانه های تعاون، نیرو، نفت در طرح مسکن مهر مشخص شده است.

به فاصله کمتر از 10 روز پس از اذعان معاون وزیر راه و به کم‌کاری وزارت نیرو، نریمان از پرداخت حق انشعاب آب، برق و فاضلاب 400 هزار مسکن مهر از سوی وزارت راه و شهرسازی به وزارت نیرو خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن فشار مردم در خصوص تحویل پروژه های ساخته شده از متقاضیان تعهد محضری می گیرم و از این به بعد آنها برای دریافت انشعابات واحدهای خود به وزارت نیرو مراجعه می کنند.

روز گذشته نیز قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از تحویل پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برای اضافه کردن مابقی خدمات زیربنایی به افراد متقاضی خبر داد.

به گزارش تسنیم، وزارت راه و شهرسازی مدت‌هاست تکمیل پروژه‌های مسکن مهر را اولویت کار خود اعلام کرده و به همین بهانه نیز عملا برنامه جدید در حوزه مسکن ارائئه نکرده است. با توجه به اظهارات معاون وزیر و قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از این پس واحدهای مسکن مهر بدون امکانات زیربنایی به متقاضیان واگذار می‌شود، یعنی همان برنامه‌ای که مسئولان کنونی وزارت راه مدعی هستند توسط مسئولان قبلی وزارت راه انجام شده است.

البته در این بین مسئولان کنونی برای محکم کاری و گرفتار نشدن به تبعات بعدی از متقاضیان تعهد محضری می‌گیرند. حال باید از مخترعان این ایده پرسیده شود آیا واگذاری واحد بدون آب، برق و فاضلاب دردی را از متقاضیان چشم‌انتظار  درمان خواهد کرد؟ شاید مکانیسیم «انداختن توپ به زمین وزارت نیرو» بتواند گره‌ بسته را باز کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار