بازدید 76052

زلزله مورموری سه استان را لرزاند؛ خسارت سنگین اما مالی است

این زلزله 6.1 ریشتری در حالی در ساعت 7 و 2 دقیقه و 5 ثانیه به وقوع پیوست که هوشیاری مردم موجب شده به رغم خسارات مالی گسترده، خسارات جانی ماجرا اندک باشد. البته هنوز آمار دقیقی از خسارات این زمین‌لرزه که در استان‌های خوزستان و لرستان هم احساس شد، وجود ندارد و تا این لحظه جز مجروح، آمار دیگری از خسارات جانی آن مخابره نشده است.
کد خبر: ۴۲۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷ 18 August 2014
زمین‌لرزه 6.1 ریشتری ساعت 7:02 صبح امروز منطقه مورموری در استان ایلام را لرزاند؛ این زمین‌لرزه تاکنون 4 پس لرزه بالای 4 ریشتر داشته است.

به گزارش «تابناک»، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد این زلزله که در ساعت 7و 2 دقیقه و 5 ثانیه رخ داده، با بزرگی 6.1 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بوده و کانون آن، سه کیلومتری مورموری، 36 کیلومتری موسیان و 41 کیلومتری دهلران در استان ایلام واقع شده است.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران همچنین اعلام کرد: این زمین لرزه در عرض جغرافیایی 32.703 و طول جغرافیایی 47.695 به وقوع پیوسته است.

گزارش های دریافتی حاکی است این زمین لرزه بخش هایی از استان کرمانشاه و همچنین شهرستان بروجرد را نیز لرزانده و در برخی نقاط شدت آن به قدری بوده که مردم را به خیابان کشانده است.

اعزام تیم‌های ارزیاب امدادی به مناطق زلزله زده ۳ استان کشور

مورموری بخشی از توابع شهرستان آبدانان استان ایلام است که دارای آب و هوایی نیمه خشک می‌باشد. نزدیکی به خطوط ریلی و هوایی استان خوزستان و وجود منابع گاز، نفت، گوگرد و آب دریاچه سد کرخه را به عنوان قابلیت‌های بالقوه برای توسعه این منطقه دانسته‌اند؛ البته مورموری از جمله قطبهای کشاورزی استان به شمار می‌آید. ساکنان اصلی مورموری طایفه دیناروند هستند که اکنون در شهر موسیان، شهرستان شوش دانیال، پلدختر، خرم آباد، بروجرد و سوسنگرد ساکن هستند و به سبب سکونت این طایفه، نام قدیم مورموری، دیناروند بوده است.
حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات گفت: در پی وقوع این زمین لرزه در مرز استان‌های ایلام، لرستان و خوزستان، تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شدند.

وی افزود‌: در حال حاضر تیم ارزیاب استان ایلام به مناطقه زلزله اعزام شده اند و علاوه بر آن، به استان‌های لرستان، کرمانشاه و خوزستان اعلام آماده باش شده است.

درخشان عنوان کرد: بررسی اولیه نشان داده است که تاکنون چهار نفر از اهالی مورموری بر اثر وقوع این زمین لرزه دچار مصدومیت شدند که به بیمارستان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه ارتباطات تلفنی بخشی از این منطقه قطع شده، گفت: در حال حاضر تیم‌های ارزیاب در حال بررسی مناطق زلزله زده هستند.

 آمار دقیق تلفات در دست نیست

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام در گفت‌وگو با تسنیم عنوان کرده است خسارت زلزله 6.1 ریشتری شهر مورموری در آبدانان سنگین است و تخریب‌های بسیاری به وجود آمده است، اما هنوز آمار درستی از تلفات و مصدومان در دست نیست.

وی تصریح کرد: با این اعلام خوشبختانه میزان تلفات کم بوده و تلفات جانی تاکنون اعلام نشده است، هرچند که هنوز آمار درستی از تخریب‌ها و تلفات و مصدومان در دست نیست.

استاندار ایلام گفت: احتمال می‌رود که در روستاهای شهر مورموری تلفات فوتی داشته باشیم.

18 روستا در معرض تخریب بودند؛ تخریب 50 درصدی هشت روستا

بر اساس گزارش های دریافتی، تا شعاع پنجاه کیلومتری از کانون سطحی زلزله، هجده روستای دارای سکنه وجود دارد که پایش وضعیت ایشان در دستور کار نیروهای ارزیاب قرار گرفته و تا ااین لحظه جز تعدادی مصوم، خوش بختانه خبری از جان باختن در میان نیست.

به گفته استاندار ایلام، بیش از 50 درصد هشت روستای واقع در منطقه تخریب شده و علاوه بر آن، تاسیسات شهری از جمله آب، برق، تلفن و راه ها در منطقه آسیب دیده‌اند.

وی در گفت‌وگو با تسنیم، تعداد مجروحان را بالا خواند؛ البته پیش از وی، مدیر کل بحران استان ایلام، خسارت های مالی وارد آمده را گسترده خوانده بود.

گفتنی است جمعیت دهستان مورموری بیش از 4700 تن ذکر شده.

آمار مجروحان به 40 تن رسید؛ مردم هوشیار بودند

محمد سلیمانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از خسارت شدید مالی به مورموری خبر داد و گفت: خسارت جانی تاکنون گزارش نشده و این زلزله تاکنون 40 نفر زخمی بر جای گذاشته است.

وی در گفت‌وگو با مهر، افزود: با توجه به زلزله دیروز و چند پیش لرزه، مردم از آمادگی برای زلزله برخوردار بوده‌اند و همین عامل باعث شده زمین لرزه خسارات جانی در پی نگذاشته باشد. مسئولان هم در مورد زلزله به مردم اطلاع رسانی کرده بودند و تاکنون خسارات مالی شدید وارد شده ولی خسارات جانی گزارش نشده است.

سلیمانی با بیان اینکه در حال رایزنی برای اعزام بالگرد از کرمانشاه هستیم، گفت: اولویت کمک رسانی به مردم و اعزام مجروحان به بیمارستان است و تاکنون گروههایی برای امدادرسانی اعزام کرده ایم. با توجه گرمای هوا این منطقه نیازمند آب معدنی است.

ثبت ده ها پس لرزه در مورموری؛ بزرگترین پس لرزه 6 ریشتر

از صبح امروز تاکنون حدود چهل لرزه و پس لرزه در بخش مورموری ثبت شده که بعد از زلزله اصلی، بزرگترین آن 6 ریشتر قدرت داشته است. این در حالی است که حدود ده پس لرزه ثبت شده تا این لحظه (10:30) بالای چهار ریشتر قدرت داشته اند.


اعزام دو بالگرد به منطقه؛ مصدومان به مرز 60 تن رسیدند

حسین درخشان با اشاره به بستری شدن برخی از 60 مصدوم زلزله ایلام، عنوان کرد: تاکنون 12 مصدوم نیز به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات افزود: دو بالگرد نیز از تهران و کرمانشاه به مناطق زلزله زده مورموری ایلام اعزام شدند، که در این راستا رئیس سازمان امداد و نجات نیز برای بررسی بیشتر وقوع زلزله به مناطق زلزله زده عازم شد.

حال چهار مصدوم وخیم است

به گزارش سازمان امداد و نجات هلال احمر در حالی اعزام تیم ها و اکیپ های پزشکی به منطقه آغاز شده  که حال چهار مصدوم زلزله وخیم گزارش می‌شود.

بر اساس این گزارش، تیم های اضطراری بسیج جامعه پزشکی و ده اکیپ پزشکی به مناطق زلزله زده اعزام شده اند و محور مورموری به آبدانان و دهلران نیز توسط مدیریت راه های کشور بازگشایی شده است.

تعداد مجروحان به 70 تن رسید

مجید عسگری، فرماندار آبدانان به فارس گفت:: بر اثر زلزله در مورموری 70 نفر زخمی شده‌اند که از این تعداد 7 نفر به مراکز درمانی استان‌های همجوار از جمله خوزستان اعزام شدند؛ خوشبختانه این زلزله خسارت جانی نداشته اما خسارت‌های فراوانی در حوزه معیشتی، زیرساختی و ... برجای گذاشته است.

وی با بیان اینکه دمای هوای منطقه با توجه به اقلیم مورموری بین 45 تا 50 درجه سانتی‌گراد است، اضافه کرد: چادر، آب معدنی و مواد غذایی مهم‌ترین نیازهای زلزله‌زدگان است.

افزایش شمار مجروحان به حدود صد تن

درخشان، سخنگوی امداد و نجات در گفت‌وگو با «تابناک» آخرین شمار مجروحان را تا این لحظه 97 تن ذکر کرد و گفت: پیش لرزه هایی که در روزهای گذشته رخ داده بود موجب شد تا مردم هشیار باشند و مراقبت کنند که در نتیجه شاهد آن هستیم که خوش بختانه تلفاتی رخ نداده است.

وی با اعلام اینکه چادر و آب معدنی، کنسروجات و دیگر مواد مورد نیاز از استان های خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و همچنین خود استان به منطقه زلزله زده اعزام شده، گفت: در حال حاضر 15 تیم امدادی شامل 75 نفر به همراه دو بالگرد و دوازده دستگاه خودروی عملیاتی در منطقه مشغول به خدمتند و و علاوه بر ایشان، شش تیم اسکان و تغذیه اضطراری نیز به منطقه اعزام شده اند.

شمار مصدومان به 142 تن رسید؛ دوازده تن بستری شدند

آخرین گزارش های دریافتی از سازمان امداد و نجات هلال احمر حاکی ست که تعداد مجروحان زلزله مورموری به 142 تن رسیده که از این جمع، 12 نفر به مراکز درمانی منتقل شده و برای اقدامات درمانی، بستری شده‌اند.

بر اساس این گزارش، 130 نفر از مجروحان مورد مداوای سرپایی قرار گرفته‌اند که 98 نفر ایشان در آبدانان و 32 تن دیگر در منطقه مورموری آسیب دیده بودند. گفتنی است هم اکنون 22 تیم امداد و نجات با مجموع 170 امدادگر در منطقه مشغول فعالیت هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۹
انتشار یافته: ۶۲۵
ما هم این زمینلرزه را در مهران احساس کردیم
پاسخ ها
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
من بعنوان یک تبریزی اماده ام تا لطف دوسال پیش مردم ایران را در زلزله اذربایجان به نوبه خودم تلافی کنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تو اهواز هم این زمین لرزه همه را به خیابون کشونده اونم تواین گرما . خدا به خیر بگذرونه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اهواز هم زلزله احساس شد
ساعت حدود 10 هم مجددا پس لرزه شدید احساس شد
انشاله براى هموطنان عزیزمان حادثه بدی اتفاق نيفتاده باشد
سلبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اهواز هم احساس شد.
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دره شهر هم همینطور. خسارت مالی هم کم و بیش داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
متاسفانه شایعات در شهر اهواز در حال گسترش است و عده ای زمان زلزله های بعدی را پیش بینی می کنند!!!! این امر باعث رعب و وحشت در بین عده ای از مردم می شود، لطفا مسئولین اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند تا از انتشار شایعات جلوگیری شود.
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خوشبختانه در بندر عباس احساس نشد
سیروس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
توی پلدختر زلزله بسیار شدید بود.یک بار ساعت 7 صبح و یا بار هم ساعت 10 .تا جایی که من میدونم خساراتی به وجود نیامده.
دیروز هم 2 پس لرزه کوچک رخ داد ولی به سختی قابل تشخیص بود.در ها به دیوار خوردند.ماشینم داشت بالا و پایین میرفت.درخت ها به شدت تکون میخوردند.پلدختر چنین زمین لرزه ای را تا به حال ندیده.
sin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ولی آبادان هنوز داره میلرزه.......
بابا زلزله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
همشهري جون - همشهري جون . همشهري خوب و مهربون .
گوش بده خوب با حوصله . برات بگم از زلزله .
زلزله بي خبر مياد . زمين به لرزه در مياد .
خونه ها رو ميلرزونه ، آدما رو مي ترسونه .
اما اگر دانا باشيم . با ايمني آشنا باشيم .
ترسي نداره زلزله . مي ترسه اونيكه غافله .
مي پرسي ايمني چيه ؟ اونيكه غافله كيه ؟
پس گوش بده با زيركي . برات بگم يكي يكي .
وقتي كه توي خونه اي .يا كه توي مغازه اي .
اگه يهو زلزله شد .هياهو وولوله شد .
ميدوني چيكار بايد بكني .چه كار نبايد بكني .
بدون اينكه هول بشي .يا ديگري رو هل بدي .
بايد حواست جمع باشه .تا مبادا طوريت بشه .
پس همشهرهاي نازنين . بخونين و ياد بگيرين .
وقتي كه خوب بلد شدين . برين به همسايه ها بگين .
به فاميلا به آشناها .به مامانا به بابا ها
كه اي دوستاي مهربون . ترسيدن از زلزله بي معني .
چاره كار رعايت ايمني .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دست وجیغ وهورااااا..........
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
6.2درجه ی ریشتر.در آبدانان مسکن های مهر ترک های بزرگ برداشتندمردم بیچاره که پول دادند به خیال خودشون خونه خریدند!!
ظهیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
من ازشهرستان اسلام اباد غرب از استان کرمانشاه هستم ماهم این زمین لرزه رو اول صبح احساس کردیم طوری که مردم منطقه فرهنگیان اول صبح ساعت 7 از خونه هاشون بیرون زدن
کوردآبدانانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تابی به خدا از روی تعصب حرف نمی زنم حساب کنید زلزله ی بالای6ریشترچه قدرتی دارد اون هم کانون زلزله با تلفات بسیار پایین.علت پایین بودن تلفات وامی مسکنی بود که دکتر احمدی همه را صاحب خونه های مهندسی شده کرد حتی روستاها
آبدانان محروم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تابی در سفر هیئت دولت به ایلام هیچ اعتنایی به شهر آبدانان نشدولی خدا را شکر با این وجود و وقوع زلزله ی بالای6ریشتر مردم مقاوم موندند در حالی که اگر همین زلزله در هر نقطه از ایران میومد میلیاردها تومان خسارت رو دست دولت می گذاشت .تابی چاپ نکنی ازت ناراحت میشم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
جناب کوردآبدانانی جان! من عکسا رو دیدم همچینم خونه های احمدی نژادی مهندسی ساز نبود. علت تلفات کم، اینه که نصف شب نبود.
کورد آبدانان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ناشناس15:47زلزله به حدی شدید بوده کوه ریزش کرده150راس زیر آوار کوه تلف شده اند ولی خونه ها مقاوم بودند البته از همه کارهای احمدی نژاد دفاع نمی کنیم 80درصد رای آبدانان پارسال برا روحانی بودولی بالاخره احمدی در بخش مسکن کارنامه ی بدی نداره
بابا زلزله
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بسمه تعالی
بلايا ي طبيعي يا ؟ نعمتهای الهی
قرنهاست که از آفرينش کهکشانها ، سيارات ،منظومه شمسی ،خورشيد ،ماه، وديگر آفرينشهای اين جهان بی انتها ميگذرد . همچنين از آفرينش کره زمين که نسلهای بی شماری ازانسانها ، جانوران وگياهان ساليان متمادی برروی آن زندگی کرده ورفته اند وحيات همچنان با همه زيبائی ها ،سختی ها ومشکلات خود از روز آفرينش انسان برروی کره زمين تا به امروز (عصر انفجار اطلاعات ) ادامه دارد .
متاسفانه دراين ميان انسانها ناسپاسانه به خود ولذتهای مادی می نگرند، وهمانگونه که به ساير موجودات زنده پيرامون خود که آنها نيز جزئی از مخلوقات خداوند مهربان هستند نمی انديشند ، به چگونگی پيدايش ونحوه ادامه حيات کره زمين که خداوند آنرا نيز همچون ساير مخلوقات خود زنده آفريده است ، تا انسان وديگر مخلوقات اوبرروی آن زندگی نمايند هم فکر نمی کنند . آيا تاکنون به خود انديشيده ايد که چنانچه کره زمين ما زنده نبود و مثل ديگر کرات همچون ماه ، مريخ ويا ساير سيارات بود آيا حيات درآن بوجود می آمد ، انسان چگونه می توانست برروی آن زندگی کند ؟ آيا بدون آب ، هوا ، گياهان وساير موجودات زنده امکان اينکه انسان بتواند برروی اين کره خاکی زندگی کند ميسر بود ؟
پس ماچگونه چگونه به خود اجازه ميدهيم که اززمينی که همچون ساير موجودات زنده نفس ميکشد ، حرکت ميکند ، خروش برمی آورد و دائما درحال پالايش وبه روز کردن اجزای درونی وبيرونی خود است انتظارداشته باشيم كه بدون حرکت باشد ، باران از آسمان آن نبارد ، نخروشد ، آب برروی آن جاری نشود و....
آيا اين بی انصافی نيست که مابجای شکرگزاری براين نعمتهاي خدا دادی وسعی درتعامل با او (زمين) و ادامه يک زندگی با نشاط برپهنه اين پير مهربان که قرنهاست تمام برکات درونی وبيرونی خود را به فرمان الاهی سخاوتمندانه ، مستمر وفراوان دراختيار ما گذارده تا درزير سايه درختان اوبنشينيم ، گلهای خوشبوي آن را ببوئيم ، درکنار جفت وزاد وبوم خود آرام گيريم ، ناسپاسانه وبی پروا رعايت اصول ايمنی را نا ديده گرفته وبا تجاوزبه حريم طبيعت وساخت وسازهاي بي رويه برروی گسلها وحريم وبستر رودخانه ها محيط زيست خود را ويران کرده وخود را درمعرض خطرات قرار دهيم .
وبعد ازاينکه دچار خسارت نيزشديم آسمان وزمين را به باد انتقاد گرفته وکفران نعمت نمائيم .
پس بيائيد .
دست دردست يکديگر نهيم به مهر تا ميهن خويش را کنيم آباد .
ميهنی که خانه ماست درآن متولد شده ايم ودرآن به خاک خواهيم خفت وبخشی ازاين کره زمين زيبا وجايگاه مخلوقات خداونداست
جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
ولک نگو تو آبادان یه زلزله 8 ریشتری اومد که بچه های آبادان با یک شوت سر کش دفعش کردن . فکر کنم اگه اشتباه نکنم طرفای ایلام اهواز رفته باشه
کارمون تمومه !

:(
تابناك سلام
اگر نقشه را نگاه كنيد محل زلزله در حدود 40 كيلومتري پشت سد كرخه است .
در اين خصوص و تهديد احتمالي شهرهاي شوش ، اهواز ، آبادان و خرمشهر و .... تحقيق كنيد.
خدا رحم كند.
خدارو شكر.
خبر واسه امروزه، و زلزله لحظاتي قبل اتفاق افتاد، اما مگه هلال احمر پيش بيني كرده بود كه از ديروز آماده باش ه؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
سلام با توجه به بروز 2 زلزله در روز گذشته در آن منطقه، هلال احمر در آماده باش بودند.
تبسم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من بچه ایلامم روز قبل زلزله دو بار زمین لرزه اومد مردم اماده باش بودن
مقاوم سازی مقوله ای که فراموش شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
حلا شما تو این هیر و بیری نمیخواد برامون قصه بخونید، فقط دعا کنید برای مردم عزیزی که دچار زلزله شدند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شما می تونید وقتی زلزله میاد دعا کنید و بعدش که آمار کشته ها معلوم میشه گریه کنید و باز هم دعا کنید یا میتونید الان یا هر وقت دیگه راه حل رو پیدا کنید و از یک سوراخ 300 بار گزیده نشید.
هاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تفکر ایرانی
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آقا یا خانم ناشناس یه عده مثل شما هیچوقت حرفی برای گفتن ندارین بجای دعا پس از زلزله باید قبلش مقاوم سازی کرد که این همه آدم رنج نکشن.
پروین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
قربونت برم مقاوم سازی کیلو چند.اینجا همه خونه ها مقاومه ولی شیشه هاشونو گچاشون ریخته.همه زخمیام بخاطر شیشه هاس.درضمن خدا نکنه این بلا سر کسی بیاد اما اگه امروز صبح با اون لرزه ا خواب بیدار میشدی و تا یه ساعت نفست بالا نمیومد الان حرف از مقاوم سازی نمیزدی و بلند میشدی یه دوتا چیز میز میفرستادی واسه این بدبختای زلزله زده
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اتفاقا مقاوم سازی باعث شد که تلفات جانی نداشته باشیم زلزله بم کمتر از این زلزله بود
سلام حدود ساعت 7:10 دقیقه صبح بود که اهواز هم لرزید شدتش هم بقدری بود که از خواب پریدم چیزی که من تجربه کردم حدود 7 ثانیه لرزش بود ولی تا الان که ساعت 8:20 دقیقه هست احساس می کنم دارم تکون می خورم
پاسخ ها
پری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
واقعا درکت میکنم شاید این حرف شما رو کسایی که این تجربه بد رو نداشتن نتونن باور کنند ولی من تو زلزله اهر اونجا بودم تا مدتها صدای لرزش تو گوشم بود خیلی بده خدا رحم کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من تو ماهشهر 7 صبح از خواپ بیدار شدم اما بعدا فهمیدم به خاطر پس لرزه بوده
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
منم ساعت 7 صبح احساس کردم یه چیزی میلرزه نگو ویبره گوشیمه. اما اخبار چیزی نگفت. نامردا
ما که توی بندر ماهشهر هستیم هم حسش کردیم . ساعت 7 صبح حدود 10-15 ثانیه ای زمین لرزید . بنده شدت زلزله در ماهشهر رو با استفاده از احساس خودم 4.9 ریشتر اعلام میکنم . باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
صدمش رو هم می گفتی! چند بار زمین لزره های مختلف رو احساس کردی که در حد دهم دقت داری!! عمق زمین لرزه چقدر بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بابا زلزله سنج! انصافا وحشتناک بود.ففقط خودت رو میبینی وخدارا وقدرتش که ما چقدر کوچکیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ما در پلدختر حدود 100کیلومتری مورموری به شدت لرزیدیم حتی یک تپه خاکی وسط شهر فروریخت.الان ساعت10:30بازهمک لرزیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
در سربندر نیز احساس شد
ناشناس
| United States |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
احساسات شما را عشق است. زلزله‌سنج متجرک هستی شما.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
4.91 نبود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تصحیح خبر : زلزله مذکور 4.9 دهم در مقیاس آقا بهنام بوده است !
موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ضمن تشکر از آقا بهنام از ایشان دعوت کرد به عنوان زنگوله زلزله در این موسسه مشغول به کار شود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
داداش تو بااین احساست داری تلف میشی ها! بیا بریم بکاریمت تو مرکز زلزله نگاری!! جون میلیون ها نفر به تو بستس.....
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اوني كه شما احساس ميكني در مقياس مركالي حساب ميشه نه ريشتر
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بنده خدا گفته شهرشون زلزله اومده ..منفی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این احساست منو کشته؛ بابا دستگاه لرزه نگاری ، بیا تا تو مرکز زلزله نگاری استخدامت کنیم بجای خریدن دستگاههای غربی
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آقا دستگاه دقيقا به كجات وصله؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
نه خیر 4.92 بود.
خدایا به خیر کن....
منظورشون از اينكه از روز گذشته به حالت آماده باش بودند يعني پيش بيني زلزله را كرده بودند؟!
پاسخ ها
غــــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دوستان که گفتن چون روزهای پیش هم زلزله با ریشتر کم اومده می دونستند اونا پیش زلزله هستند و به مردم هشدار دادن که بیرون بخوابند و در خانه نباشند .. آسیب دیدگان بسیار بس..و مردم خوب کشورمون هم خوب برخورد کرده بودند برای همین هم آمار آسیب دیدگان بسیار کم بود با اینکه ریشترش از بم هم بیشتر بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
خیر روزقبل هم زلزله اومد ولی خیلی خفیف بود
فقط اعدام
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بی نمک!تابناک چرا حرف های مزخرف رو چاپ می کنی با این کارت بهت شک می کنم
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
تاحالا که شک نکرده بودی یه ناهاری شامی دعوت کردی بچه ها رو حالا تهدید میکنی شک میکنم؟
یا زهرای اطهر(س)
بخشهایی؟ تو کرمانشاه ما کلا رفتیم رو ویبره لوستر افتاد بعد میگن یخش هایی
پاسخ ها
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شما لوسترتون با نخ وصل بوده ؟ من که الان با هر کدوم از فامیلا توی کرمانشاه حرف زدم میگفتن یه ذره لرزیده و همشون میگفتن ایلام تخریب شده و دارن کمک میفرستن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بخشهایی ینی سنقر ما حس نشد. افتاد الان؟؟
فاطیما
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
از اندیمشک که بیشتر نبوووود؟؟؟
در کرمانشاه هم احساس شد
واقعا خیلی زلزه وحشتناکی بود حداقل 20ثانیه طول کشید
پاسخ ها
غـــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
توی کرمونشاه هم با اینکه لرزش کمتر بود زمان لرزش زمین به درازا کشید :|
خدا به خیر کند
هی هی هی هی هی هی هی هی
دی دی دی دی دی دی دی دی
صد بار نوشتین 6.1 ریشتر . خوب فهمیدیم. از جزییات زلزله خبر بنویسید.
ممنون از اینکه اطلاعات رو خیلی سریع رسوندید .ولی کوهدشت هم لرزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
سلام آقای ضرونی. خوب هستید؟ کوهدشت اتفاق خاصی که نیفتاده؟!
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
آشنا در اومدن!
آقای ضرونی بچه ها بچه ها آقای ضرونی.
من از صب تا الان همچنان دارم تکون میخورم !
:)
من از صب تا الان همچنان دارم تکون میخورم !
:)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شاید دارند تکونت میدن خبر نداری؟
غـــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یا خوابت برده می خوان بیدارت کنند نمیشه یا رو موبایل ویبره دار تو جیبت خوابیدی .... یا تو گهواره ی بچگیات شایدم نون و تکون واسه نهار و شام می خوری نوش جون کی بخیله !؟
وحشتناک بود .ما خرم آبادی ها به طرز وحشتناکی احساسش کردیم و زمانش خیلی طولانی بود
پاسخ ها
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
بکوش وحشت در نگاه تو باشد نه در چیزی که به ان مینگری.
من اهوازم تازه اومده بودم سر کار، ساختمون شروع کرد به لرزیدن. البته خفیف بود. تا مرکز زلزله 200 کلیومتر فاصله داریم.
پاسخ ها
اهوازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
الا اهواز 9.56 دقیقه بشدت لرزید .اهواز اصلا زلزله نمیومد
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اصلا نمیومد .......خدا بخواد میاد
سلام حدود ساعت 7:10 دقیقه صبح بود که اهواز هم لرزید شدتش هم بقدری بود که از خواب پریدم چیزی که من تجربه کردم حدود 7 ثانیه لرزش بود ولی تا الان که ساعت 8:20 دقیقه هست احساس می کنم دارم تکون می خورم
پاسخ ها
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دقیقاً من و همکرانم رو ویبره بودیم
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
زمان زلزله ی قائن که چند سال قبل بود، من تا 1 سال بعد دائم لوستر رو نگاه میکردم و حس میکردم داره میلرزه. حست رو کاملا درک میکنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آره٬ آدم یکم ترسیده هم میشه
تو اهواز نزدیک 30 ثانیه لرزید تا حالا سابقه نداشت اهواز بلرزه واسه همین بدجور ترسیدیم خدا بخیر کنه...
خدا كند تلفات جاني نداشته باشيم
خرم آباد هم بدجوری لرزید
16ریشتر!!!!!
پاسخ ها
غــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۶.۱ ریشتر اگه ۱۶ ریشتر بود که همه ی دنیا رو می لرزوند هیچی خدا اون روز رو نیاره خرابی که هیچی خونه ها می رفتن تو زمین و به جاشون نفت در می اومد
در شهرستان رامشیر نیز به مدت 5 ثانیه احساس شد
ببین تابناک همچین خبری رو آدم اشتباهی تایپ نمی کنه اول خبر نوشتی 1.6 ریشتر
ما اهوازیم حدرود ساعت ۷:۱۰ زمین لرزه اتفاق افتاد شدید بود و طول کشید فکر کنم حدود ۱۵ ثانیه ای بود الانم دوباره ساعت ۱۰ لرزید بسار شدیدتر از صبح
پاسخ ها
ابرا هیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
از شهرستان هندیجان ، سا عت 7:2 زمین لرزه احساس شد .
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
آفرین هر چی شد زود بیا بگو.
من مال اصفهانم پارسال يه زلزله خفيف حدود چهار ريشتر نصف شب اومد اصفهان من تا چند ماه وقتي ميخواستم بخوابم يادش ميفتادم خيلي بد بود كاش هيچوقت كسي همچين تجربه اي نداشته باشه دركتون ميكنم اميدوارم مردم صدمه جدي نديده باشن
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بیخیال داداش تا چند ماه!
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ممنون از همدردیتون......
me
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
bale.manam in zelzelaro hes kardm,,,inja too ilamam 2 saat pish zamin larzid..ghafase haye
mahale karam dasht
milarzid
عزیزم کرمانشاه هم بد جور لرزید!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
نادر جان ، اگه صدامو میشنوی بگو که خوبی پسر.
منتظرم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
كرمانشاهيها پهلوانن.نميترسن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
کرمانشاهی ها خوبید؟ شما که پهلوانید صداتون در نمیاد
غـــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ما بیشتر مردمان خاموشی و بردباری هستیم :|
اینجا هم ۷ صبح دوبار لرزید زما ن لرزش به درازا کشید و نمی دونستیم پیش زلزله ی خودمونه یا پس لرزه ی جای دیگه :| لوسترامون دوبار لرزیدن :| و آدم می مون که به پایان رسید یا هنوز این زمین دل آشوبه داره :(
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
نادر جواب نداد. 1 دقیقه سکوت.
همین الان یه پس لرزه اومد
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اون من بودم، می بخشید.
دزفول ساعت 10 دوباره لرزید . این بار شدید تر ...
من خواب بودم ولي خانمم از خواب پريد و داد زد زلزلزله زلزله
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تو فکر کنم الان هم خواب باشی؟ نه؟
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
جان من؟
الان ساعت 10 هستش اهواز بازم لرزید
ساعت 10 دوباره رفتیم رو ویبره
کل کوچه ما صبح اومدن بیرون ساعت 7صبح در اهواز واقعاً وحشتناک بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خالی بند
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
عجب...........
همین ده مین پیش یعنی حدود ساعت 9 باز اهواز زلزله اومد
سلام. من تو آبدانانم وضعیت به حالت عادی برگشت.ولی یکی از هم شهریام هین کار کردن رو داربست سقوط کرد و فوت شد
پاسخ ها
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آخی :(
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
برادر من آخه ساعت 7 صبح رو داربست چیکار میکرده تورخدا بگین تا من متوجه شم توجه داشته باشین 7 صبح
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
اره داربست معمولا از 8 بازه.
ضمن آرزوی سلامتی برای همه هموطنان عزیزم در استانهای ایلام ، لرستان و خوزستان ، زلزله در اراک هم احساس شده است .
پاسخ ها
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خدای من........
الان ساعت10:06صبح اهواز لرزش خفیف داشت
ساعت 10 یعنی چند دقیقه پیش دزفول لرزید
الان ساعت 10 صبحه که زمین در بندر امام خمینی از استان خوزستان لرزید
الان ساعت 9:50 دوباره اهواز لرزید.اما شدت آن زیاد نبود.
اهواز دوباره حسش کردیم یکی ۷ یکی هم ۹:۵۰
خوزستان همینجوری داره می لرزه . از صبح چند بار از خواب پریدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
پاشو ديگه ظهر شده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ماشاالله چند بار لرزیدی بازم میخوابی چه سر خوشی حاجی
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خب دیگه بیدار شو چه خوابی داری؟؟؟؟؟؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
سحرخیز باش !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خوب هی زلزله میشه هی پا میشی هی میخوابی بعدش
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بابا دمت گرم تو دیگه کی هستی؟؟؟
تو این زلزله گرفتی خوابیدی؟
من اگه گوشیم رو ویبره صدا بده خوابم نمیبره اونوقت تو راحت خوابیدی؟=)))))))))))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
:))
کامنتا ته خندست
غـــــــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
تو آسوده بخواب چشاتو بند گمون کن تو گهواره ای :) انگار مگس ویز ویز کرده بیدار شده والا :|
زلـــــــــــــــزلـــــــــــــه بوده نه آهنگ بندری که :|
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
من اهوازم.دقیقا از شدت زلزله چشممو باز میکردم میگفتم الانه که خونه بریزه اما باز میخوابیدم.
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
زنگ بزن ژئوفیزیک تذکر بده. مردم مراعات ندارن.
ای وای کمکم کنید من الان زیر آوار گیر کرده ام،help me...help me.....تورو خدا کمک کنید هنوز مسواکمو نزده ام فردا باید برم لباس عروسیمو بخرم کمک کمک کمک
پاسخ ها
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
زیر آوار گیر کرده ه ه ای؟ چقدر مودب هستی زیر آوار. بیای بیرون به زبان سانسکریت سخن همی گویی.
الان ساعت 9:50 دوباره اهواز لرزید.اما شدت آن زیاد نبود.
دزفول عین گهواره بود من که خوابم برد
سلام ساعت ۹:۵۵ هم اهواز دوباره لرزید...
سلام.
تو دز فول هم حس شد...

تا الان سه تا لرزه و پس لرزه حس کردیم...
آخریش هم حدودا 10 دقیقه پیش بود.
خدا به خیر کنه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شما دقیقا" کجایی که لرزه و پس لرزه دزفول را حس کردی ؟
امیرخان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
ای آدم زرنگ(;
ماهشهر هم ساعت حدود 10 صبح لرزید.
من دورودم تا الان 2بار لرزیده . . .
ساعت 10 صبح شهر الهایی از توابع اهواز هم بطور شدیدی لرزید
با سلام ساعت 702 دقیقه زلزله در استان ایلام کاملا احساس بود این نوع حوادث از قدرت های خداوند است که به ما انسانها هشدار میدهد که به فکر اخرت باشیم
ساعت 10 دوباره رفتیم رو ویبره
ما توی اهوازم دوبار زمین لرزه رو.حس کردیم
بندرامام خمینی هم لرزید
واي انديمشك از ديروز 4 بار لرزيد ولي امروز صبح خيلي بد طور بود ووالان كه ساعت 11:10 دقيقه هست دوباره شروع به لرزيدن كرد
دورود لرستان هم لرزید هم صبح هم همین الان
ماهشهر هم ساعت حدود 10 صبح لرزید.
اگر ميشه ريشترش را زيادتر كنند
خدا بخير كنه
اين زلزله تا جايي رو خراب نكنه دس بردار نيست
من اهواز هستم خواب بودم احساس ميكردم يكي داره تكونم بده بيدار شم
ماهشهر هم ساعت حدود 10 صبح لرزید.
خدا بخير كنه
اين زلزله تا جايي رو خراب نكنه دس بردار نيست
اگر کمکی لازم است اعلام شود ما هم آماده ایم .
دزفول ،چندثانیه بدجورلرزید.، آدم گیج ومبهوت میشه.
در شهرستان پلدختر نیز زمین لرزه صبح ساعت 7 و 2 دقیقه و حدود سات 9 و 45 دقیقه شهرستان پلدختر ره به مدت 12 ثانیه لرزاند
در کرمانشاه هم چند بار لرزش ها احساس شد ... انشاالله که ختم به خیر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
توکل به خدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یا ارحم الراحمین
از دیشب تا الان سه بار دزفول لرزیده ، بعد گرد و خاک وحشتناک دیشب این دیگه خیلی بد بود
سلام من در منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر هستم حدود ساعت 10 اينجا هم زمين لرزيد.
ما هم که اهواز بودیم احساس کردیم
اهواز از صبح همين طور داره ميلرزه
خدا به همه مخصوصا بجه ها رحم کنه. جمعی از زنان کارمند خرم اباد که نگران بچه هاشون هستن
همه زلزله را فهمیدیم!!!!! الان خبررسانی مهمه و امدادرسانی، امیدوارم مسئولین ایلامی امدادرسانی مناسب داشته باشن، انشاءاله که خسارات جانی نداشته باشه
آماده باشيد آبگيري سد گتوند روبه اتمام است بايد تا705ريشتر را بگذرونيم
اهواز از صبح همين طور داره ميلرزه
خواهشا برادران اهوازی جو گیر نشید بگید زلزله 10 ریشتری اومده
زمین لرزه پلدختر را لزراند
بابا یکی جلوی این زلزله رو بگیره . !!!!!!!!!!!
اهواز از صبح همين طور داره ميلرزه
ساعت 10 دوباره رفتیم رو ویبره
با سلام زلزله در اهواز احساس شد .با توکل بر خدا قهار
خدابه مردم محروم آن منطقه رحم کند!
همدان هم احساس شد خدا رحمکند
خوزستان شوشتر ساعت 9.55 لرزيد همه همكاران ريختن بيرون
دزفول که همینطوری داره میلرزه البته من اهوازم و دوبار حسش کردم!
اصفهان هم لرزیده
همسایه ما هم تو یزد آبادانیه میگه که اینجا هم زمین لرزیده اما ما ...
الشتر لرستان هم بدجوری لرزید همه ازخواب پریدیم وازخونه رفتیم بیرون
حالا همه مي نويسيم لرزيديم پس حسابي ما ترسيديم
اهواز
الان اهواز بطور محسوس لرزید 9.50
مادر محل کارمون همه بیرون اومدیم خیلی وحشتناک بود همه نگرانند
سلام من در منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر هستم حدود ساعت 10 اينجا هم زمين لرزيد.
ما تو تهران هر هفته داریم حسش می کنم البته با عمق 10 کلیومتر در اطراف پردیس و دماوند و شهر ری با شدت 2 ریشتر یه جورای دیگه عادی شده عزیزان دزفولی، بروجردی، اهوازی، کرمانشاهی دیگه زیادی شورش نکنید مگه چی شده زیر پاهاتون یه کم لرزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
وقتی 6 ریشتری رو چشیدی باز از بیخیالیت بگو من خواب سنگین از عمق حواب با صداهای وحشتناکی بیدار شدم که هنوز برام غیر قابل توصیفه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
وقتی مجبور باشی تو سرمای زمستون تا صبح بیرون بخوابی !!
و هر دقیقه هم یه 4 ریشتر زلزله بیاد دیگه اینو نمیگی

!!!!
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ای بابا سر زلزله هم ملت دعوا دارن نگران نباشین زلزله واسه همه هس به همتون میرسه
غـــــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
کرمانشاه بارها با زلزله ی ۲تا ۵ ریشتری لرزیده شاید یادت نیاد همین چند ماه پیش کرمانشاه صد بار با این لرزه ها لرزید نه ۲ ریشتری از ۳ تا ۵ ریشتر انگار زمین بارها منفجر میشد هیچ کس هیچی نگفت این زمین لرزه کش دار بود و چندین شهر از پس لرزش لرزیدن اونم چندین بار پس نه گزافه گویه نه شوخی :|
این هشداره !!! اگه همچون مردم ایلام به هوش باشیم کشته و زخمی کمتری در کار خواهد بود
زودتر شرایط رو اعلام کنید که هر منطقه ای نیاز به کمک رسانی داره اقدام کنیم
ساعت 9.57 دقیقه هم اهواز لرزید دوباره.
منم اون موقه که اصفهان زلزله اومد اونجا بودم ولی هنوز که هنوزه شبا راحت نمی خوابم.خدا خودش رحمش بیاد انشاءالله
ساعت 9.57 دقیقه هم اهواز لرزید دوباره.
من خودم بچه لرستانم اونجا هم که خیلی زلزله می یاد اما من اهوازم امروز دو بار زلزله اومد و به نظر من وحشتناک بود خدا برای همه به خیر کنه
واقعاخدابخیرکنه امروزو.من از ملاثانی 30 کیلومتری اهواز این پس لرزه ها رو حس کردم.یکی حدوداساعت 7 یکیم همین چند مین پیش
سلام
توی آبادان هم دو تا پس لرزه احساس شد، یکی هفت صبح و یکی ساعت 10
ماهم داخل اهواز زلزله ساعت 7:3دقیقه وساعت 10:5 دقیقه صبح را حس کردیم لرزش ساعت 10صبح بیشتر بود
ساعت7 دره شهر واقع در35کیلومتری آبدانان به سدت لرزید ساعت10، 10 بارم وحشتناک لرزید
دزفول هم دو بار لرزید
دورود چنان لرزیده همه ریختن بیرون بعد شما فقط اسم بروجردو میاری؟؟؟
سلام من در منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر هستم حدود ساعت 10 اينجا هم زمين لرزيد.
تو گتوند هم حس شد.خدا به داد همه برسه
کوهدشت لرستان هم 2بار با شدت لرزید ساعت 7 و ساعت 10 صبح خدا خودش به خیر کنه
گليتله و گالني گالني و گليتله اومد ولي من نديدمش همسايه ها ميگن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
هان؟
غــــــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یه زیر نویس کنید اینا کجای ایرانند من جغرافیم قمر در عقربه الان هنگ کردم تا مخم نرفته رو ویبره بفرمایید :|
من با مركز لرزه نگاري كه چك كردم وقتي ايلام (مورموري) از ٥ به بالا زلزله مياد اهواز هم ميلرزه
ماهم داخل اهواز زلزله ساعت 7:3دقیقه وساعت 10:5 دقیقه صبح را حس کردیم لرزش ساعت 10صبح بیشتر بود
شهر ما شوش دانیال هم ساعت 7 لرزید هم اساعت10 که ساعت 10 قویتر بود که شهرمان رو خیلی لرزاند.فکنم خسارت های داشت.
نمیدونم کی دستش رفت رو مربع ما رفتیم رو ویبره.
اهواز همچنان میلرزه.
پاسخ ها
غـــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
گمونم گسل زیر پاتون دستش زیر پاتون مونده می خواسته یواشکی گوشیتون رو ورداه پا گذاشتین رو دستش :|
ساعت 7 صبح در کرج هم احساس شد البته به میزان بسیار خفیف
خوبی این پس لرزه ها اینه که انرژی زمین توی کانون زلزله به مرور تخلیه میشه و از شدت زمین لرزه های اصلی کاسته میشه...
آبادان هم ساعت 7 صبح تا حالا چندین بار لرزیده بخصوص ساعت 10
21 مرداد دومین سالگرد زلزله هریس بود جاتون خالی 2 زلزله 6.2 ریشتری در عرض 11 دقیقه و بیش از 300 پس لرزه، تا صبح فرداش از شب تا صبح تو ویبره بودیم هنوزم هر از گاهی یه 3 یا4 ریشتریش میاد ولی خیلی عادی شده اونقدم این زلزله ها خوبن چون همه از زلزله صحبت میکننو فرصتی واسه غیبت نمیمونه.!
سلام من در منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر هستم حدود ساعت 10 اينجا هم زمين لرزيد.
شهر ما شوش دانیال هم ساعت 7 لرزید هم اساعت10 که ساعت 10 قویتر بود که شهرمان رو خیلی لرزاند.فکنم خسارت های داشت.
USGS زلزله دیگری را با بزرگی 6 ریشتر در آبدانان در ساعت 9:55 گزارش داد
ولک موبایلم رو از رو ویبره درآوردم دیگه نگران نباشید زلزله قطع شد!
سلام اين زلزله در دورود لرستان هم احساس شد
شهرستان پلدختر لرستان بدجوری لرزید دسته کمی از مورموری نداشت
دقایقی پیش اهواز دوباره لر زید ساعت 10:8
سلام.اراک هم حدود 20 ثانیه لرزید.ولی خفیف بود.ساعت هفت و پنج دقیقه بود دقیقا....
سلام در بندر چوئبده آبادان هم حس شد حدود ساعت ۷صبح
شهر ما دزفول هم شدید لرزید صدای زیاد از لوسترهای خونه میومد که واقعا وحشتناک بود خدا مورموری ها رو صبر بده،...
وااااااااای خدا چـــــــــقدر وحشتناک بود....حس خیلی بدی بود,نشسته بودیم با دوستم صحبت میکردیم,زمین لرزه شد....
خـــــــــدا به خیـــــــر بگــــــذرونه

اهواز صبح دوشنبه 05/27
پاسخ ها
وروجک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شما کله ی سپیده دم با دوستتون سرگرم گفت و گویید دمت گرم خانومی :|
چرا تهران نمیاد؟ میخواد سوپرایز کنه؟
يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيْءٌ عَظِيم

يَوْمَ تَرَوْنَهَا تَذْهَلُ كُلُّ مُرْضِعَةٍ عَمَّا أَرْضَعَتْ وَتَضَعُ كُلُّ ذَاتِ حَمْلٍ حَمْلَهَا وَتَرَى النَّاسَ سُكَارَىٰ وَمَا هُم بِسُكَارَىٰ وَلَٰكِنَّ عَذَابَ اللَّهِ شَدِيدٌ
ٌ

ای مردم! از (عذاب) پروردگارتان بترسید، که زلزله رستاخیز امر عظیمی است!

روزی که آن را می‌بینید، (آنچنان وحشت سراپای همه را فرامی‌گیرد که) هر مادر شیردهی، کودک شیرخوارش را فراموش می‌کند؛ و هر بارداری جنین خود را بر زمین می‌نهد؛ و مردم را مست می‌بینی، در حالی که مست نیستند؛ ولی عذاب خدا شدید است


سوره حج - آیات ۱ و ۲
اقا من اونقد جدی گرفته بودم قضیه رو بعد از 15 ثانیه زلزله اول تو اهواز هرچی دم دستم بود ریختم تو یه کیف از خونه زدم بیرون درست عین این بازیای کامپیوتری
خخخخخخخخخخخ ولی خدا بخیر بگذرونه
هنو جرات نکردم برگردم خونه
شهرستان شوش به شدت لرزید . سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت با توجه به باستانی شهرستان شوش و سست بود بافته اثار بستانی مربوط به دوره هخامنشی و کاخی که باستان شناسان اروپایی ساختند تا کنون بیش از چند اثار ارزشمند صدمه دیده و دیوار های کاخ یا همان قلعه به شدت ترک خورده است
مهرانم ساعت 7:02 زمین لرزه اومد
اینجا اهواز است .برای اولین بار زمین لرزه رو حس کردم واقعا وحشتناک است .وای بحال روز قیامت.اذا زلزلت الارض زلزلها
ما اهوازيم، طبقه سوم اپارتمان. امروز هفت صبح از شدت لرزش بيدار شدم. حدود 15 تا 20 ثانيه طول كشيد.
شوشتر هم بشدت لرزید . هم ساعت ۷ و هم ۱۰
دهلرانم لرزید.اوففففففففففففففف
خیلی میترسم
وای توخوزستان شهر شوشتر هم خیلی بدجوری بود ما طبقه 4میشینیم انگار گهواره بود.....وایییییی
سلام
ما تو اراک تو طبقه 7 یک مجتمع ساکن هستیم
ما هم کاملا احساس کردیم
وسریع به بیرون فرار کردیم.
سلام من در منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر هستم حدود ساعت 10 اينجا هم زمين لرزيد.
داشتم تلفنی صحبت میکردم ساعت حدود 10 که شدت لرزش بیشتر از ساعت 7 صبح بود اهوازو میگم.
زنا زیاد شده
تو پلدخترم واقعا شدید بود ... قوی ترین زلزله ای بود ک تا ب حال دیدیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
همه گناه ها زیاد شده ...کم فروشی در راسشون . فکر کردید قوم شعیب برای چی به عذاب خداوند گرفتار شدند؟
اهواز ساعت هفت لرزید نه ونیم هم لرزید ,منکه هی خانواده گفتم گفتن خیالاتی شدی به نت سر زدم دیدم درسته واقعا زلزله بود
ما توی دهلران35 کیلومتری مرکز زلزله به شدت احساسش کردیم طوری که تو چند ثانیه کل مردم ریختیم تو خیابون البته به دلیل مقاوم بودن منازل خوشبختانه خسارتی ندیدیم
سلام
تو بلاوه هم این لرزش حس شد.
بخدا ازصب تاالان بارهازلزله اومده ما ازاندیمشک همسایه ی مورموری هستیم
اهوازساعت 10لرزیدمیزوصندلی وکامپیوترهامون تواداره بدطوری لرزید من که خیلی ترسیدم بیشتر برای بچه هام چون توخانه تنهاهستند.همکارامون همه ازساختمان رفندبیرون
سلام من در منطقه ويژه اقتصادي ماهشهر هستم حدود ساعت 10 اينجا هم زمين لرزيد.
بندر امام خمینی(تو خوزستان) دو بار لرزید. ساعت هفت و ده صبح کوتاه بود اما واقعه ترسیدیم.
همین که مردم آماده بودند خیلی اهمیت داره و جای تقدیر داره. از طریق شبکه استانی و بلندگوهای سطح شهر به مردم گفته شده بود که در خانه ها نخوابند. شدت زلزله زیاد بوده و باعث خرابی خانه ها شده. اگه مردم بیرون نمیخوابیدند الان تلفات جانی بالا بود.
مگه زلزله بیاد تو خوزستان تا آقا زاده ها یه نیمه نگاهی به ما بندازن.واقعاااا تاسف باره
توی شوش ساعت 10 دیوارا رو میدیدیم ک تکون میخوردن! خیلی ترسناک بود
ساعت 7 صبح در دزفول به مدت 4 ثانیه لرزید من در آسانسور بودم به شدت میلرزید فکر کردم آسانسور خراب شد.بعد متوجه شدم زلزله اومده
پاسخ ها
هان؟
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۷ صبح توی آسانسور؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا من پلدخترم تا حالا نمیدونستم اینقد قشنگ بلدم بندری برقصم
دزفول هم لرزید شدتش زیاد بود
طبق اخبار موثق همین الان یه زلزله 6 ریشتری دیگه هم تو همون منطقه اتفاق افتاد
خدا به خیر بگذرونه ساعت 9:55
توی شوش ساعت 10 دیوارا رو میدیدیم ک تکون میخوردن! خیلی ترسناک بود
تو دهلران ساعت 7 صبح زلزله2/6 ریشتری رو حس کردیم طوریکه همه اعضای خانواده سریع دویدیم بیرون
خدا رحم کنه
در دهدشت هم احساس شد
همش میلرزیم لرزش کاملا حس میشه من دهلرانم فاصله با مرکز زلزله 41 کیلومتر
من الان اينترن جراحي خرم آبادم .ما بيمارستانيم اگه ايلام بوديم الان به عنوان اينترن جراحي مي تونستيم كمك كنيم . اينجا هم لرزيده ،اميدوارم ايلامي ها فوتي يا آسيب ديدگي شديد نداشته باشن
پاسخ ها
والا :)
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دونستیم شما اینترن جراحی خرم آبادین :|
غـــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
میشه خرم آباد اینترن جراحی داشته باشه ایلام نداشه باشه جزیره ی ناشناخته که نیست شهر قهرمانان جنگه :)
صبح بیدارم حس کردم زمین داره دورم میچرخه اولش فکر کردم دارم گیج میشم یهو دیدم پوستره داره تکون میخوره ،زدم به چاک
یا علی مددی مولا
شدت زمین لرزه به حدی بود که ملایر در استان همدان هم لرزید
اگر مقدور هست تدابیر ایمنی جهت امروز اعلام کنید . آیا بیرون بمونیم یا به خانه هامون برگردیم و به زندگی عادی ادامه بدهیم آیا ادامه دارد؟ متشکریم
خدایا از خودت به خودت پناه می بریم.
تو بعضی کامنت ها نوشته شده بود اهواز سابقه زلزله نداشته است درصورتی چندین بار زلزله اهواز اومده آخرینش که خیلی خوب حس شدتقریبا 4سال پیش بود.
پاسخ ها
غــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
گمونم بیشتر دوستان اهوازیمون کمتر از ۴ سالشونه آخی نازی :|
سلام خرم ابادم لرزید خدا به خیر کنه .لطفا نکات ایمنی را رعایت کنید.
خدا به تمام مردم جهان و مردم مهربان ایلام رحم کند
حال میده مردم فرار میکنن قربون این خدا برم که هرچند گاهی مردمومی خندونه
انشاالله که بخیر بگذرد !
اخرزمان نزدیک هست نشانه امر خدا کم کم --------------- ادامه پیدا می کند
بعضيا زیادی تو توهم موندن زلزله تموم شده خودشون گیر دادن به زازله
پاسخ ها
غـــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
زمین بارها لرزیده شما یه نموره سر خوشی ... یه کم با مردم هم میهنت نه دشمن جونت !! همراه و هم دل باش:|
یک امروز مرخصی گرفتیم بخوابیم سنگ رو سنگ بند نمیشه شما بکین از ما هم بد شانس تر هست
به ازای هر 3.5-3 کیلومتر یک ثانیه طول میکشه تا لرزش به یک نقطه برسه. من واقعا درک میکنم مناطق نزدیک کانون چه لرزشی احساس کردن. اما با توجه به آمار پس لرزه ها بعد از زلزله اصلی، احتمال وقوع یه زلزله بزرگ دیگه پایینه . امیدوارم همینطور بشه.
شدتش این قدر زیاد بود که یاسوج هم لرزید خدا به خیر کند
ما کوهدشت هستیم صبح ساعت هفت وده زلزله رو حس کردیم
ما تو کرمانشاه با لرزش کامل تخت و لوستر و قاب عکس از خواب پریدیم البته بعدم دوباره رفتیم و خوابیدیم دیگه نمیترسیم کرمانشاه سالی چندین بار زلزله میاد و عادت کردیم هرچند آخرشم تو زلزله نمیریم با این خونه هامون شانس آوردیم
توشهر معمولان لرستان هم خودش وپس لرزه بزرگش احساس شد خودش بیست ثانیه طول کشید!
دهلران هر دقیقه میلرزد از کوه ها هم دائما گرد و غبار بلند میشود تمام مردم وحشت زده هستند
ما ايلام هستيم. شدت زلزله خيلي بالا بود. بطوريكه ايلام كه از مركز زلزله دوره بازهم به شدت لرزيد. مردم مورموري گناه دارن. هوا خيلي خيلي اونجا گرمه. واقعا به آب و يخ نياز شديد دارن
ولک شهرستان شوش و شاوور بدجور لرزیدن
اينجا توي بروجرد هم من دو بار از 7 صبح تا حالا زلزله رو احساس كردم اما اينجا ديگه اينقدر كه از اينجور زلزله ها مياد ،ديگه براي مردم عادي شده مردم خيلي عكس العمل نشون نميدن مثلا زلزله دومي كه اومد من داشتم تلفني با همكارم صحبت ميكردم اما ما حتي حرفمون رو قطع نكرديم.
خدیا ما خوزستانیا چه گناهی کردیم آخه؟ گرما شرجی باد و خاک سیل الانم زلزله بکش راحتمون کن
پاسخ ها
بهرنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
به خاطر نفته عزیزم!! نفت دارید واسه همین هر از گاهی یه تکونی بهتون می ده!!! ((:
غــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
نفت کسی رو تکون میده آیا؟؟؟ ما که نفت نداشتیم لرزیدیم :| نکنه چاه نفتشون سکسکه زده یا رو دل کرده اومده این ور به چاهتون بگو روشو بکنه اون ور والا :|
همدان هم ساعت 7 لرزيد
صبح در اصفهان ساعت 7 خانمم گفت ببین لوستر اتاق در حال تکان خوردن است من به شوخی گفتم شاید زلزله شده وای مثل اینکه درست بوده
پس لرزه همچنان در اهواز ادامه داره.خدابخیر کنه ایشالا
خدا خودش کمک کنه به مردم. هنوزم حس لرزشهای زلزله ی آذربایجان به تنم هست که تا ماهها آرامش نداشتیم!
تابناک الا یازده و نیمه تورو خدا اخبار تکمیلی بده زود
اهواز که زلزه نمیاد بابا چون جلگه ی
این لرزشا مال ایلام بود که به ما رسید
قم هم یک کم لرزید
پاسخ ها
غـــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شاید گوشی ویبره تو جیفتون بوده :|
درشهر زرنه حدود 6ثانیه بد جوری لرزیدیم خدا به خیر کند
پس لرزه هاش خرم آبادم اومد.من کامل حس کرم زمین داره می لرزه
سلام
من خرم اباد هستم صبح حول و حوش 7 حدود 3-4 ثانیه و به صورت خیلی خفیف اینجا لرزید طوری که من متوجه شدم ولی خانمم نه بعدشم دیگه هیچی
من دهلرانی ام امروز دهلران به شدت لرزید تا میومدی داخل دوباره باید فرار میکردی
من هم در اراک این زمین لرزه را احساس کردم
متاسفانه شبکه استانی خوزستان اصلا اطلاع رسانی نمیکنه درصورتی که چند تا از شهرهای این استان هم به شدت لرزیده
اهواز 7 صبح زلزلش شدید بود ساعت 10 هم لرزید .ب
اید اماده باش باشیم چون زلزله هیچ وقت خبر نمیکنه
امام صادق (ع):« ای مفضل! بیندیش ... اگر کسی گفت: چرا این زمین می لرزد؟ (در پاسخ) به او گفته شود: زلزله و مانند آن، پند و هشدارهایی است که مردم را تهدید می کند تا رعایت کنند و از گناهان دست بردارند».

( میزان الحکمة: ج 1 ص 59)
بچه ها من میترسم شوشم خیلی لرزش داره......
صدا و سیمای محترم برنامه طنز امشب فراموش نشود !!!!
سلام دورود هم ساعت 7 و 10 صبح لرزيد .
البته ساعت 7 زلزله خيلي شديدتر بود.
اميدوارم نحوي كمك رساني خيلي سريع صورت بگيره. و آرزوي تندرستي براي همه ي مردمان سرزمينم ..
علی بن مهزیار گوید: به امام باقر (ع) نامه نوشتم و از وقوع زلزله زیاد در اهواز به او شکوه نمودم و عرض کردم: آیا به نظر شما از آن جا کوچ کنم؟ حضرت در پاسخ نوشت: از آن جا کوچ نکنید بلکه چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه را روزه بگیرید و غسل کنید و لباس هایتان را پاکیزه نمایید و روز جمعه بیرون بیایید و خداوند را بخوانید که آن را از شما برطرف نماید. علی بن مهزیرا گوید: چنین کردیم تا این که زلزله آرام گرفت.

(میزان الحکمة: ج 2 ص 871)
توی شیراز اصلا چیزی حس نشده، منم الان مشهدم هیچی احساس نکردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شاید بخاطر بی احساسیتون باشه........
شهرک شهید مدنی اندیمشک هم ساعت 7و10صبح بشدت لرزید
خدا کنه خسارت جانی نداشته باشه...مالی رو بی خیال...تا وقتی خانواده اغوش گرم مادر ودستهای مهربان پدر رو داره....
کرمانشاه هم دو بار لرزید و باعث وحشت مردم شد خدا به خیر رفع کنه
داشتم اینجا نظر مینوشتم دو کلمه ننوشته بودم ک زلزله اومد
گوشیو پرت کردمو و الفراررررر
در اراک هم احساس شد
لرزش در اراک نیز حس شد
تو کرمانشاه دو بار به شدت حس شد، یکبار دقیقا ساعت 7 و دو دقیقه بود و بار دوم ساعت 9 و 56 دقیقه.
برای تمام هموطنانمون در این مناطق آرزوی آرامش میکنیم.
وای که چقدر انسان آسیب پذیره..
اونوقت بعضیا چقدر مغرورن! و خدا رو بنده نیسن!
خدایا ما رو ببخش
خدایا هر چی خیر و خوبه تو صلاحمون قرار بده!
خدایا بلا رو از ما دور کن
آمین!
پاسخ ها
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آره والا همش مال بی حجابیه. احتمالا توی لرستان پارتی یا عروسی مختلط برگزار کردن دیشب.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یعنی هر جا زلزله بیاد از بی‌حجابیه آقا بهزاد!!!!!!!!!!
ملایرهم دراستاتن همدان لرزید.حدوددو ریشتربود
دشت عباس حدود 40کیلومتری مورموری هم بشدت لرزید جوری که همه وسایل خونه ریخت رو زمین دیوار اتاقمونم ترک برداشت ...الان تو این گرما نشستیم بیرون .خدابخیر کنه
وقتی زنا رواج گیرد زلزله پیدا شود
وقتی حاکمان ستم کنند باران کم شود
و وقتی که با ذمیان خیانت شود دشمنان چیره شوند
پیامبر اکرم (ص)
نهج الفصاحه
ساعت 7:02 در شهر سنندج مرکز استان کردستان نیز احساس شد
دیشب دزفول طوفان بود . امروز داره میلرزه . این سومین بار بود

اب هم قطع شده .
پاسخ ها
فردوس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خوش به حاتون ما تو اهواز جندروزه داریم از هوای شرجی میمیریم اونوقت شما که شهرتون دقیقا بالا سرمونه و همسایه ما طوفان داشتین.
عدالت آب و هوا رو میبینین؟از حسادت دارم میمیرم.
وضعیت اینجا قرمز
سلام .امروز صبح 7.08 در استان قم هم لرزش ان حس شد .
کی میرسه تهران پس ؟؟
آقا یه دفعه بگید قوزک آباد سفلی هم لرزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
احیانا این قوزک آباد کجا تشریف دارن؟
ما جمعي از همكاران در شهرداري بندر امام خميني بعلت مقاوم سازي ساختمان شهرداري هيچ لرزشي احساس نكرديم ولي در شهر لرزش احساس شد
خوبی این پس لرزه ها اینه که انرژی زمین توی کانون زلزله به مرور تخلیه میشه و از شدت زمین لرزه های اصلی کاسته میشه...
من اهل مورموری ام از دیروز تا حالا هربار اندازه ریشترش داره بیشتر میشه اما دریغ از ی مسئول یا امدادرسانی اینا که هم میگن فقط توی دفترهای مسئولیتی خودشون نشستن حرف میزنن باید باشی ببینی توی این گرما و گرد وخاک و بی آبی مردم بدبخت دارن چی میکشن.
پاسخ ها
غـــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
کاش این نوشته ها شما رو اونا که باید بخونند تا بدونند:|
لرزش اهواز و ماهشهر به زلزله ربطی نداره. مال ویبره موبایل یکی از بچه های آبادانه
در شهر ایوان در شمال استان ایلام هم زلزله احساس شد

احتمال زلزله قوی هم هست. خدا بخیر کند
ساعت حدود 10صبح پشت میز کامپیوتر نشسته بودم که میز لرزیید.فکر کردم من سرگیجه دارم رفتم صبحانه خوردم!!!!بعدش فهمیدم زلزله بوده تازه میگن ساعت 7 هم اومده..!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خيلي باحالي! سرگيجه!
سوسنگرد ساعت 7:15 دقیقه و ساعت حدود 10 صبح هم لرزید
خیلی باحال بودخخخخخخ
اهواز ساعت 9:50 بد لرزید خدا بخیر کنه
اهواز ساعت 9:50 بد لرزید خدا بخیر کنه
خوزستان لرزید.
پاسخ ها
فردوس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
نمیدونستیم.مرسی که گفتی.
چرا نظرات تکراری میدین؟؟؟خو گفتن دیگه
اهواز چندین بار لرزید ولی وحشتناک نبود.
ایشالا خسارت جانی نداشته باشه..دزفول ساعت ۱۰ فوق العاده تکون خورد..خدا به خیر کنه..نماز ایات فراموش نشود
در شهر ایوان در شمال استان ایلام هم زلزله احساس شد

احتمال زلزله قوی هم هست. خدا بخیر کند
توي جنوب خوزستان سربندر و بندر امام خميني هم احساس شد
تو کرمانشاه دو بار به شدت حس شد، یکبار دقیقا ساعت 7 و دو دقیقه بود و بار دوم ساعت 9 و 56 دقیقه.
برای تمام هموطنانمون در این مناطق آرزوی آرامش میکنیم.
سلام توی اهواز هم لرزید و سه نفر در اثر پاره شدن کابل برق جان دادن...خدا رخمتشون کنه...!
پاسخ ها
فردوس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اهوازین که مردن؟؟؟؟واقعا؟؟خدا رحمتشون کنه اهل هرجا که بودن
خدا به داد پلدختری ها برسه چون ما هم همسایه ایم و شدید احساسش کردیم
هم 7 صبح رو که همه ریختن تو خیابون و هم ساعت 10 صبح رو که اونم شدید بود
ولی هیچ کدام از اینها به زلزله سال 85 بروجرد نمیرسه من تو اون زلزله بودم و 58 ثانیه طول کشید خیلی عجیب بود ظاهرا بعد از زلزله روسیه از نظر زمانی دومین زلزله جهان بود.
پلدختر هم از صبح دو بار لرزيد يكبار 7 صبح يكبار هم 10 صبح همه ترسيده بودند.
کرمانشاهیهای عزیزنترسیدبامن
تو اراک هم ما متوجه شدیم شدت زیاد نبود اما زمانش طولانی بود
ما اراک هستیم اینجا هم لرزید
سلام من ماهشهرم. ساعت حد.د 7 صبح بود خابیده بودم حس کردم زمین داره مثل یک گهواره تکون میخوره حدود 20 تا 30 ثانیه هم طول کشید.
خرمشهر هم لرزید
آبادان هم هر دو بار ساعت 7 و 10 کاملا احساس شد
شوشتر هم لرزید چون صبح زودم بود به اکثر دوستام هم sms دادم هم تو واتس آپ پیام دادم به امید خدا هم که تلفات جانی نباشه به امید روزی که تشخیص زلزله واسه دانشمندها مثل آب خوردن بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ای جانم واتس اپ !!!!
تکنولوژی چکار که نمیکنه موقع زلزله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بابا واتس اپ!!!!!!!!
سلام ماتوشهرستان بدره دراستان ایلام هستیم شدت زمین لرزه بسیلربالا بود
همه ی مردم اونو احساس کردن امروز دوبار لرزید ومردم بااسترس ب خونه هاشون میرن
ما تو آبادان هم حسش کردیم ساعت 7 و 10 صبح
اینجا ایلام .فکرشو کنید طبقه ششم ساختمان بعدش یه زلزه 6.1 ریشتری بمدت 12 ثانیه آدم مات میمونه چکار کنه؟ واقعاٌ وحشتناکه. خدایا چکار کنم برم پایین که زیاد طول میکشه برم رو پشت بوم خلاصه بدجور گیر افتادیم خدا را هزاربار شکر مشکلی پیش نیومد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
مسکن مهر منظورته؟
چرا زلزله همیشه شب و دم دمای صبح میاد ... !
پاسخ ها
فردوس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
آخه من عاشق زلزله ام ما تو اهواز زلزله شدید نداریم عاشق اینم که زلزله احساس کنم اما همیشه خوابم چون صبحا میاد دقیقا مث چند سال پیش
ایوانغرب هم از صب جنتا لرزه شدید اومده من همش حس میکنم دارم میلرزم
با سلام
بنده با تمام حادثه ديدگان اظهار همدردي مي كنم.
ما ساكن اهر در استان آذربايجان شرقي هستيم كه دو سال قبل چنين لرزه هايي را تجربه كرديم. پس لرزه هاي قوي حداقل يكسال مداوم ادامه داشت و در سال دوم با شدت كمتري ادامه داشت.
ضمنا منتظر قول و وعده هاي مسئولين نمانيد اگر امكانات داريد از همين الان به فكر بازسازي باشيد با فرهنگ بومي و البته مقاوم سازي شده. آنقدر شعارها و وعده ها به شما ميدن كه همه تبليغاتيه.
حدود ساعت 7 گیلانغرب هم لرزید داشتیم صبحانه میخوردیم یهو میز صبحانه لرزید بچمو بغل کردمو زدیم بیرون
در اهواز خيلي شديد بود و بي سابقه اهواز هم همين زلزله كم داشت تا ......
اینجا ایلام .فکرشو کنید طبقه ششم ساختمان بعدش یه زلزه 6.1 ریشتری بمدت 12 ثانیه آدم مات میمونه چکار کنه؟ واقعاٌ وحشتناکه. خدایا چکار کنم برم پایین که زیاد طول میکشه برم رو پشت بوم خلاصه بدجور گیر افتادیم خدا را هزاربار شکر مشکلی پیش نیومد.
فقط خدا رحم کنه به مردم این 3استان
آبادان هم هر دو بار ساعت 7 و 10 کاملا احساس شد
ساعت تقريبا 10 هم اومد
من اهوازم
توي ساختمون بيمه بودم
شايد 20 ثانيه لرزيد
كل ساختمون لرزيد!!!
آقاسراج مواظب خودت وسجاد باش
کرمانشاه طبقه چهارم شد الاکلنگ
ايلام بد جور لرزيد يه لحظه گفتم تموم شد واقعا خدارو شكر بخير گذشت
پاسخ ها
حسین
| United States |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
درود بر همشهری عزیز زلزله 6.2 هم در مقابل ایلام تسلیم شد.
بابت تلفات کمش خدا را شکر
امیدوارم بسیج همگانی برای بازسازی مانند زلزله آذربایجان اتفاق بیافتد
اززلزله خوشم نمی یاد بی کردارازاصل غافل گیری استفاده می کنه
تبریز نلرزید
همين الان اهواز باز لرزيد...
ساعت 12:18 دقيقه
پاسخ ها
فردوس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
وا من که هیچ لرزشی احساس نکردم.ساعت 7 که تو خواب نار بودم و احساس نکردم ولی الان که بیدارم...احتمالا شما تو گهواره خوابیدین.این تخیلاته عزیزم.اشتباه کردی
یاعت 7صبح من نزدیک 30 ثانیه داشتم تاب تاب میکردم ایوانغرب
کوهدشت لرستان هم 2بار با شدت لرزید ساعت 7 و ساعت 10 صبح خدا خودش به خیر کنه
میدونم آخرش این زلزله کار دستمون میده
ما توالشتر لرستان حسش کردیم
خواب بودیم مثه گهواره بود تاب میخوردیم
پاسخ ها
صادق خوش تیپ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
همشهری فدای تو .....
زمین لرزه ها از دید جهت آزاد شدن انرژی به سه دسته افقی، عمودی و ترکیبی از افقی و عمودی تقسیم بندی می‌شوند. خرابی‌های عمده و وسیع معمولاً بر اثر زلزله‌هایی از نوع ترکیبی صورت میگیرد. خوشبختانه زلزله مورموری از نوع افقی بود، امیدوارم ک بخیر بگذره...
اندیمشک هم دو بار لرزید صبح تقریبا 20 ثانیه و 9:56 10 ثانیه

ولی ترس نداشت چون این چند سال زیاد تجربه کردیم و خدا رو شکر تا حالا شدید نبوده
تو کرمانشاه که که خیلی شدید احساس شد بیشتر مردم اومده بودن تو خیابون ها ساعت 7بود تقریبا
این دفعه شدت لرزه خیلی بیشتر از زمین لرزه ی 5/7 ریشتری پارسال تو قصر شیرین بود طولانی تر هم بود
من تو کوههای بین موموری و دشت عباس داشتم کار میکردم از همه طرف سنگ میومد پایین . بجز پناه بردن به خدا و توسل به اهل بیت راه دیگری نبود . . . قدرت خداست دیگه بعد ما مغرور میشیم و راه کج میریم .... پناه بر خدا
تو کرمانشاه که که خیلی شدید احساس شد بیشتر مردم اومده بودن تو خیابون ها ساعت 7بود تقریبا
این دفعه شدت لرزه خیلی بیشتر از زمین لرزه ی 5/7 ریشتری پارسال تو قصر شیرین بود طولانی تر هم بود
شوش هم لرزید.1 نفر تلفات داشته . البته زخمی شده.آقاهه بدو از مغازش پریده بیرون زمین خورده پاش شکسته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اول میگی تلفات بعد میگی البته زخمی شده! باحالی ها
اخبار هیچی نگفته تا الان.ایمیل هم ندارم
دهلران.....پشت سر هم پس لرزه اومده ولی هیچ کس اسمی ازش نمیبره؟......
فاصله تا مورموری فقط نیم ساعت...(مرکز زلزله)
پاسخ ها
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
درست موقه زلزله گردو خاک شدیدی بود که حتی نشد از خونه بیرون بریم........
مردمم الانم همه توی گرمای40 درجه تو حیاط یا خیابون نشتن.....
خدا قوت مردم استان ایلام زلزله به مدت 5ثانیه شوش دانیال لرزوند.
اسلام آباد غرب هم از ديشب تا حالا هی داره زلزله مي آد
سلام حدود ساعت 7:10 دقیقه صبح بود که اهواز هم لرزید شدتش هم بقدری بود که از خواب پریدم چیزی که من تجربه کردم حدود 7 ثانیه لرزش بود ولی تا الان که ساعت 8:20 دقیقه هست احساس می کنم دارم تکون می خورم
ازاینکه زلزله قدرتخداوندرا نشان میدهد شکی نیست اما خداوند به انسانها عقل داده فکرکنند تادرامان باشند اگر مقاوم سازی شود درصد خسارات به حد صفر میرسد واینهم از قدرت خداوند است که به انسان عقل وشغور داده تا درتمام چیزها تفکر کند واز بلایا خودرا ایمن دارد
ما که برامون عادی شده
خدا به داد همه برسه
من از دره شهرم ابدانان بغل شهرستان ماست.میگن یه زلزله شدیدتر تو راهه بابا ما ک خونمون راه در رو هم نداره یه ربع پیشم من ی حس کردم ولی نمدونم سرم گیج رف یا واقعا بازم زلزله اومده ..واقعا ترسناکه اماده باش دادن.دعا کنین چیزی نشه
امـــــروز صبــــــح واقعــــــا وحشــــتــــناک بــــود ومــــــاننـــــد گهـــــواره لــــــرزیـــــدیــــم.مدتـــــش هـــــم زیـــــادبـــــود.
ســــاعـــــت 10 نــــیز بــــــاقــــدرت زیـــــادی مـــــا رادر ایــــــــــلام لـــــــرزاند.
الان نیزکه ساعت12و50دقیقه ظهراست بازم پــــــــس لرزه داشتــــــیم.
اگه اىن زلزله تو تبرىز بود الان کل نىرو ها رو بسىج کرده بودن.دلم از دست مسولا خوووووونه.اگه دستم بهشون برسه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دوست عزیز بی انصاف نباش. زلزله ایلام رو 3 ساعت طول نکشید تو بوق و کرنا کردن. زلزله آذربایجان رو با اینکه بیش از 300 نفر فوتی داشت 4 یا 5 روز بعد تو بوق و کرنا کردن و فقط به اعلام تو اخبار نیمروزی بسنده کردن...یه کم بصیرت داشته باش. ما برای هم وطنامون دعا میکنیم. اگه لازم باشه کمک هم میکنیم.
بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
کرد ایلام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
درود بر هموطنان ترکمون در تبریز دوستشون داریم در سالهای دفاع مقدس جانانه از مرزهای غربی وجنوب غرب ایران دفاع کردند
از زلزله گرفته تاهر هرچیز دیگه برمیگرده به اعمال خبیس بعضیها خدا بخیر بگذرونه ما با چوب بدیهاشون نسوزیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یعنی در اروپا امریکا ژاپن اعمال خبیث انجام نمیشه؟! نه خواهر من همه این ها بر میگرده به مدیریت غلط.
مریم از شهرستان ایلام
| - |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خانم محترم بفرما تو اصلا خودت اهل کجایی؟
لااقل بفهم که اگه مردم ما 8 سال شهید نمیدادن و دفاع نمیکردن تو اینقدر آزاد نبودی ضمنا از کی تا حالا دامدار و کشاورز خبیث شدن سوما خبیث با ث مینویسن سوادت درحد رئال مادریده
چهارما خودت جوری حرف میزنی که انگار باکر از هرچی گناهی....

ایلامیا بزن دست قشنگه رو پرچم بالاست
زلزله صبح دردهلران به حدی بود که من وخانواده ام وحشت زده ازاتاق بیرون پریدیم حتی ماشین توی حیاط تکان میخورد ولوستر ها تاچند دقیقه نوسان داشتند تمام مردم هراسان وجیغ زنان به خیابان ریخته بودند ،نماز ایات فراموش نشود
لطفا نمازایات ودعا یادتان نرود استغفار کنیم
زلزله خشک سالی الودگی هوا گرانی بی کاری! این است ایران امروز! اروپا و امریکا و شرق آسیا و استرالیا در حال پیشرفت ما در حال پسرفت! اونا به جهنم می روند و ما به بهشت!
دره شهر هم لرزید با این حال آماده کمک به هموطنانمان در مورموری هستیم امیدوارم که خسارت جانی نندیده باشند
خرم ابادم دوبار ساعت 7 و ساعت10 زمین لرزه احساس شد البته من فقط 10 وفهمیدم 7 وخواب بودم شوهرم از سر کار زنگ زد بیدارم کرد که باز رفتم خوابیدم
ایول ایلامی ها!!!!
خداییش تلفات ناچیز بوده
بم ریشترش کمتر از این بود
به امار تلفات نگاه میکنی انگار زلزله تو ژاپن بوده!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دقیقا درست اشاره کردی به فیلم فروشگاه نگاه کنید تا شدت زلزله رو ببینید.مردم اینجا اگه نون هم نخورند بفکر خونه ی درست حسابی هستند البته اگه وام بدهند
این زلزله چه قدرتی داشته که یک چهارم از کشور ایران رو بلرزه دراورده .... بوشهر -خوزستان-ایلام-کرمانشاه لرستان -کردستان-اراک ؟
صبح با لرزش زمین از خواب بلند شدیم .... تابستونم چندین بار در ایلام زلزله اومد که تو پارک ها خوابیدیم
ایول ایلامی ها!!!!
خداییش تلفات ناچیز بوده
بم ریشترش کمتر از این بود
به امار تلفات نگاه میکنی انگار زلزله تو ژاپن بوده!!!!!
توآپارتمان ماتوکرمانشاه اونقدرصروصداکردن همسایه ها اگه اززلزله نمی ریم ازجیغ های ناگهانی همسایه های محترم راس ساعت 7 صبح سکته رومی زنیم بابازلزله است یارانه روکه قطع نکردن اینجورجیغ می زنین 7 صبح کی جیغ می زنه آخه بابا توخوابیم بگیربخواب فردا اخبارشا گوش کن
زلزله ساعت 7 فقط 3 ثانیه طول کسید ولی چون مردم ترسیده بودند فکر می کنند 15 ثانیه . اگر 15 ثانیه بود که هیچ شهری سالم نمی موند
زلزله در شهرستان کوهدشت هم شدت داشت تا جایی که دیوار حیاط خانه ما کلهم ریخت واز فرمانداری آمدن وبازدید انجام شد
اتفاقا همون 15 ثانیه درسته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
اصلا میدونی 15 ثانیه یعنی چی؟ لطفا به ساعت دقت کن و 15 ثانیه رو حس کن
باباجون مادرتون بزارین بخوابم کم سروصدا کنین
امدوارم روزی برسه که بخاطر زمین لرزه هیچ بنایی در ایران آسیب نبینه
من که تشهر ایلام هستم با اینکه بیدار بودم 7 صبح متوجه نشدم اما ساعت 9/56 رو کاملا احساس کردم
ایلام مدام داره زلزله میاد ولی خدا رو شکر خسارتی نداره ما هم همش تو این گرما میزنیم بیرون ولی متاسفانه آبدانان از شهرستانهای ایلام بعضی ساختموناش با خاک یکسان شدند زخمی داشته ولی خدا رو شکر کشته نداشته آخه از دیشب همه بیرونن خدا بخیر بگذرونه
حرف بسیار است اما به هموطنان عزیز توصیه مینمایم ضمن هوشیاری و انجام دوره ای نحوه صحیح پناه گیری در منزل علاوه بر داشتن جعبه کمک های اولیه ختما یک دستگاه چادر مسافرتی مناسب نیز تهیه فرمایند تا در صورت تداوم پس لرزه ها مثل زمین لرزه اخیر بتوانند چند روزی را در حارج از منزل خود سپری نمایند تا در این گونه مواقع جهت تهیه چادر به مشکل بر نخورند
دوستاني كه كمنت ميزاريد ومي گويد شهر شما هم لرزيد لطفا درجه ريشتر را هم حدس بزنيد مخصوصا پهلونان كرمانشاهي وخرم اباديهاي سلحشور ودزفوليهاي قهرمان واهوازيهاي دلير
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ببخشید بابت احساس کردن زمین لرزه باید به شما هم جواب پس بدیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یحوری خودتو میگیری انگاری کرمانشاهی هستیا !!
غــــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شما خودت رو درگیر مردم و گفته هاشون نکن به گزارش ها گوش کن می دونی کی راست گفته کی نه!!؟
اصفهان ساعت۵ ۷ دقیقه صبح یه پس لرزه داشت اخه لوسترا خونه همش لرزید تختم هم همینطور
من تو بروجرد زندگی میکنم
زمین لرزه به شدت اینجا ما رو تکون داد
خاطرات بد زمین لرزه بروجرد سال 85 دوباره زنده شد
اتفاقا تابناک فیلم لحظه زلزله رو گذاشته از دوربین مخفی یه فروشگاه. میتونین کورنومتر رو بزنین.
مادرایلام هستیم واقعا خداباید کمکمون کنه زلزله رو کاملا احساس کنیم ولی از مسئولین انتظاربیشتری داریم که در کمک رسانی ب مردم
شوش دانیال هم 2 بار بدجوری زمین لرزید،ساعت 7و10.ما شمال خوزستان هستیم .
آبادان هم کامل احساس شد.
اقا شوش هم لرزید دو سه بار مردم تو خیابونا نشستن چ کنیم؟؟؟؟؟/
هموطن گرامی تهههرانی:
ما مردم خوزستان، ایلام وکرمانشاه ازلرزش زمین زیر پامون ترسی نداریم که میگید تو تهران هرروز داره زلزله میاد... و اینو در 8 سال جنگ و بمباران ثابت کردیم. پس لطفا شما تههرانی عزیز که همیشه دنیا به کامت هست و نمی زارن آب از آب تو دلت تکون بخوره اینجور توهین نکن.
اليگودرز را هم يه قلقلك داد.
سلام من ساکن روستای رمیله واقع در شهرستان رامشیر استان خوزستان صبح ساعت 7 زلزله را احساس کردیم مردم روستا به خیابان پناه بردند
با سلام
اول از همه اميدوارم كه تلفات جاني براي هموطنان عزيزمون اونهم در منطقه مورموري و شهرهاي اطراف در بر نداشته باشه.زلزله 6.1 در مقياس ريشتر چيزي معادل انفجار 200 هزار تن t.n.t تخمين زده ميشه.با اين چيزي كه عرض كردم اميدوارم كه همگي به مطلب اصولي ساختن ساختمونها مون (خصوصاً سازندگان و مهندسين ناظر)دقت داشته باشيم.ايران كلاً جزو كشورهايي هست كه روي كمربند زلزله قرار داره.همه يادمون هست زلزله هاي رودبارومنجيل-بم و....كه متاسفانه باعث كشته شدن هموطنان و تخريب تاسيسات زير بنايي ميشه.
آره شوشتر هم دوبار اومد
من که صبح میخواستم برم سرکارم در و دیوار برای مدت ده ثانیه برزید اساسی کپ کرده بودم . نمیدونستم چکار کنم . واقعا تو این مواقع آدم نمیتونه درست تصمیم بگیره . ایلام حدود هفت صبح.
همین که تا الان تلفات جانی برای هموطنان عزیزمون رخ نداده خدارو شکر میکنیم باهم خرابی ها رو آباد می کنیم ان شاالله.
چند دقیقه پیش یزد و کرمان و سیستان بلوچستان هم 3 بار لرزید !!!!
پاسخ ها
!!!!!!!!!!!!!!!
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
!!!!!!!!!!!!!!
خرمشهر هم دوبار لرزید شدتتش درحدی بود که همه همکاران به بیرون از ساختمان دویدند
خدا خودش به خیر کنه فعلا ایران افتاده رو دور خسارت . هواپیما قطار زلزله استیضاح ........
خدا به دادمون برسه
متاسفانه گناه زیاد شده حتی مشخص است چه گناهی
ساعت 7:7 کرمانشاه همچین لرزید فقط تونستم پدرمو از کنار پنجره بکشم این طرف که شیشه نریزه روی سرش. خیلی بد لرزید
سلام اینقدر شدید بود که مشهدم لرزونده
سلام اینجا اهوازه منتظر زلزله بعدی هستیم ..آی لاو یو پی ام سی
از خوزستان . چیه با با ترسیدین زلزله که چیزی نیست سو نامی خطر ناکه ................؟
ماهم توکرمانشاه ساعت 7 صبح با زلزله از خواب پاشدیم خیلی شدید بود
بجا چرت گفتن بعضیا... وتوهین به مردم
برو نماز ایاتت رو بخون عزیزتوکه خیلی بچه مثبتی .
نمیدونم ما قبل ، در حین یا بعداز گناه بودیم که بلا ی الهی ناز شد.
خدایا کمکمون کن.
جو ندیدن بابا
یه زلزله بوده که تو ایلام فقط شدت داشته و تو شهرای دیگه خیلی عادی لرزیده الکی چرا شلوغش میکنین
پاسخ ها
:|
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
گزارشها رو از تلویزیون ببین می دونی هیاهو بوده یا راست می گن
پس لرزه ساعت 7:07 دقیقه صبح داخل شوشتر احساس شد
نماز آیاتتون قراموش نشه
آرامش میده به آدم من الان خوندم
کار خداست یکم به خودمون بیاییم خدا را از یاد نبرید....
توكل بر خدا ، آرزوي سلامتي براي هموطناي عزيزم
واقعا زلزله شدید بود.علت خسارت کم در شهر آبدانان نوسازی خونه ها توسط وام مسکنی بود که توسط دکتر مردمی نژاد بین مردم توزیع شد وحتی تمام روستاها خونه های مهندسی شده دارند.بعضی جاها خونه های کپری هست که امیدواریم با درایت مسئولین دولت دکتر روحانی بازسازی شوند
پاسخ ها
غـــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
یکی از همین خونه های مهندسی همون نبود که تو گزارشهای جهانی دیده شد که پس از زمین لرزه دیوارش از بالا تا پایین ریخت !!!
خونه بمونیم زلزله جونمون رو میگیره بریم بیرون گرما نمیذاره موندیم چکار کنیم
عزیزانی که باور نمیکنن که در آن نواحی چه میگذره لطفا به این سایت یک سری بزنند
http://irsc.ut.ac.ir/index.php?page=1&lang=fa
آخرین امار
تعداد زخمی ها بیش از 300 نفر
وضعیت وخیم روستاهای دهلران آبدانان
شرایط بحرانی آب و غذا
هیچکش نیست رسیدگی کنه
دمای الان بیش از 45 درجه
حتی یک اردوگاه هم نزدن
مردم دارن کباب میشن
به آمار صداوسیما اعتنایی نکنید....
اینجا آبدانان وضعیت بغرنج
تورا بخدا کمک کنید
انشاالله در تهران 10 ریشتری بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
چرا؟ از مرگ هموطنانت خوشحال مي شي؟
انشالله خدا بهمون رحم كنه تو هيچ جاي ايران نياد
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
انشاالله توی خونه تو و فک و فامیلت زلزله 10 ریشتری بیاد که بعد ما بشینیمو ریسه بریم از خنده
احمد
| France |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
چرا دوست داری تهران زلزله بیاد؟
فقط دوسه روز اول دارن سروصدا میکنن
حتی یک اخبار واقعی هم نمیدن
این همه خونه ریخته شده این همه آوار ................الهی مدد دولت نهایت بی توجهی رو به استان داره مثل زلزله سال قبل شده
من از دره شهرم ابدانان بغل شهرستان ماست.میگن یه زلزله شدیدتر تو راهه بابا ما ک خونمون راه در رو هم نداره یه ربع پیشم من ی حس کردم ولی نمدونم سرم گیج رف یا واقعا بازم زلزله اومده ..واقعا ترسناکه اماده باش دادن.دعا کنین چیزی نشه
ما در دزفول هم احساس کردیم 2بار...یکی ساعت 7 صبح و یکی ساعت 10 صبح
اون....که گفته مال گناست.....خدمتش عرض کنم که گناهانی که مردم کشاورز و کارگر و دامداران بیچاره این منطقه غرب انجام میدن یک درصد هم به پای شما............. نمیرسه
چطور این حرف رو میزنید
من سرم درد گرفت این کامنت شما رو دیدم.......
صفحه مرکزی عربستان داره به زگرس فشار وارد میکنه و نتیجش زلزله است
خدا به داد هم میهنان و همشهریهای عزیزمان برسد.
توی گرمای 50 درجه اون منطقه الان مردم چه وضعی دارند؟
....
قطع اب و برق مناطق زلزله ایلام در گرمای 50 درجه
توی همین منطه مورموری استان ایلام که الان زلزله اومده متاسفانه دمای هوا بالای 50 درجه سانتیگراده بله 50 درجه سانتیگراد. حالا فکرش رو بکنید خونه ات توی این گرمای 50درجه خراب شده باشه آب و برق هم قطع باشه خدا به همه شون صبربده.
من خودم ساکن شهر ایلام هستم لحظه زلزله خواب بودمبا صدای جیغ همسرم از خواب پریدم که گفت پاشو زلزله و داشت بچه مون رو از پله های اپارتمون میبرد پایین.
یه چیز دیگه هم اینکه دیروز هم در این منطقه مورموری زلزله های خفیف تری هم اومد به این خاطر مردم دیشبدر حال اماده باش بودند وگرنه خسارات انسانی خیلی زیاد میشد.
ازمردم خوب این استانها عذرخواهی میکنم .شرمنده یادم رفت ویبره موبایلموخاموش کنم
اقا خدایش کیف داد استرس جالب وخوبی بود
به داد هموطنانمون در شهر مورموری بشتابید با توجه به فاصله نزدیک مورموری به خوزستان گرمای هوا نزدیک به50درجه است
دهلرن چهل كيلومتري مورمريه
عجب لرزه اي
صبح با پتو مي دويدم
الله اكبر از مورموي
وای خیلی بد بود حسابی ترسیده بودم من زلزله دیده بودم نه با این زمان طولانی ما که ملایر هستیم احساسش کردیم خدا به فریاد اونایی که در مورموری هستن برسه
بابا ما 452 کیلومتر با اونجا فاصله داریم
سلام حدود ساعت 7:10 دقیقه صبح بود که اهواز هم لرزید شدتش هم بقدری بود که از خواب پریدم چیزی که من تجربه کردم حدود 7 ثانیه لرزش بود ولی تا الان که ساعت 8:20 دقیقه هست احساس می کنم دارم تکون می خورم
روستای بلوران ازتوابع کوهدشت ساعت7وساعت10 لرزید وبه مردم آماده باش اعلام شد
به دلیل امربه معروف ونهی ازمنکرنکردن
پاسخ ها
غــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
قربونت شما برو یه امر به معروف و نهی از منکر به القاعده و داعش بکن و بیا خیر دنیا و آخرت ببینی ما هم با این لرزشا از خواب نمی پریم مردم هم آسیب نمی بینن ها ما شا الله
اینجا آبادانه و حتا یک لحظه هم زمین از لرزیددن جانموند
در شوش هم یک بار ساعت هفت صبح و یک بارهم ساعت ده صبح لرزش احساس شد اما لرزش ساعت ده به مراتب از لرزش ساعت هفت بیشتر بود
کرمانشاه هم احساس شده هر چند من چیزی حس نکردم

دوستان نماز آیات فراموش نشه
رخمان چی
امروزمن سر کار بودم دیدم سیستم باصندلی دارع ه می لرزه. ریس ما سر کارگفت کسی از سر جاش پا نشه اینجا هیچ اتفاقی نمی یفته منم که رنگم پریده بود میخ شدم همونجا و به کارم ادامه دادم ولی خدا وکیلی خیلی ترسیدم
پاسخ ها
ابگرم فردوس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
سلام خدا از سر تقصیرات مان بگذره همه اینها عذاب الهی هست امید وارم بتونیمم به خوبی خوب خدا و خودمون رو بشناسیم خدارو شکر کن که اتفاقی نیفتاده
توکل کنید به خدا وایمانتون وقوی کنید زلزله امتحانه ببینید چند می گیرید
در شهر اراک ساعت 7.2 زلزله احساس شد بطوری که از خواب پریدیم
توکوهدشت هم احساس شدم وحشتناک بود
کوهدشت لرستان هم لرزید
هی من میگم حجابتونو رعایت کنید هی میگین چی؟!!
دیدین زلزله اومد...!
پاسخ ها
نرگس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
موقه جک گفتنه. خیلی خندیدیم
غــــــــــــــز ل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
افغانستان و عراق و سوریه چرا نیومد:| ؟
کرمانشاه هم لرزید وکاملا حسش کردیم... خدارحم کنه به خاطر خوبای عالم...یا امام زمان ادرکنی.......
اراک هم لرزید امروز
زلزله خیلی بده خدا کنه ادامه پیدا نکنه
آبادان هنوز داره بندري ميزنه
تو ملکشاهی هم احساس شد ولی زلزله ساعت 10 خفیف بود
کوهدشت هم زلزله اومدهم ساعت7همساعت10
سلام
الان ساعت 4:23 دوباره اهواز لرزید
شوش همچنان میلرزد همشهرییام مراقب باشید .
ساعت 7:02 و 10 زمین لرزه اومد
من اندیمشکم اینجا هم زلزله اومد تا بعد از ساعت 7 هم 4 پس لرزه داشته ولی خیلی شدشد نبوده
ساعت چهار وبیست ویک دقیقه شهر دورود هم برای سومین بار از صبح تا حال بشدت لرزید
استان مرکزی هم لرزید
ساعت چهار وبیست ویک دقیقه شهر دورود هم برای سومین بار از صبح تا حال بشدت لرزید
تو دهلران هنوز هم پس لرزه ها ادامه داره...تو این گرمای 50 درجه نه میشه رفت بیرون و نه میشه تو خونه موند... :(
ساعت چهار وبیست ویک دقیقه شهر دورود هم برای سومین بار از صبح تا حال بشدت لرزید
استان مرکزی هم لرزید
تقریبا ساعت4بعد ازظهردوباره دراهوازاحساس شد.
بچه ها من خواب بودم اول فکر کردم تو گهواره هستم بعد یهو یه اجر خورد تو سرم پاشدم دیدم زلزله اومده
یعنی اینقدر شدت داشتا =))))))))
ولی خارج از شوخی به نظر من هم مال گناه هستش اگه باور ندارین یه نگاهی به احادیث بیندازید
از همه هموطنان عزیز که با زلزله زدگان ابراز همدردی نمودند سپاسگزارم خوشبختانه چون روزهای گذشته زلزلهای خفیف رخ داده بود مردم به مکانهای رو باز پناه بردند والا تلفات جانی زیادی داشتیم هرچند خسارتهای مالی فراوانی به بار اومد وعده زیادی زخمی شدند.امیدوارم هموطنان عزیزم در پناه خداوند در سلامت باشند.شهرام از - آبدانان-
شهرستان پلدختر از صبح ساعت 7 تا الان سه بار به شدت به مدت 10 الی 12 ثانیه لرزید
پدختر به هوای طوفانی و گرم و گرد غبار شدید که نمی شود تو این هوا تنفس کرد سه بار از صبح تا حالا به شدت تمام لرزید
در دزفول هم ساعت 07:02صبح و نیز ساعت 09:55صبح لرزش احساس شد .
خدا به داد هم میهنان عزیزمان در بخش مورموری ایلام برسد.
توی گرمای 50 درجه اون منطقه فقط خوزستانی ها می دونند مردم الان چه وضعی دارند؟
....
ساعت 7 و خورده ای بود خواب بودم احساس کردم رو ویبره ام بعدش بلند شدم یه نگاه به لوستر توی آشپزخونه مون انداختم داشت تاب بازی میکرد :ا هرچی میگفتم زلزله اومده کسی باور نمیکرد وقتی لوسترو دیدن باور کردن
بچه ها فقط توکل کنید انشاالله خدا کمک میکنه نماز آیات رو هم فراموش نکنید
ساعت چهار وبیست ویک دقیقه شهر دورود هم برای سومین بار از صبح تا حال بشدت لرزید
من تو بروجرد زندگی میکنم
زمین لرزه به شدت اینجا ما رو تکون داد
خاطرات بد زمین لرزه بروجرد سال 85 دوباره زنده شد
ساعت چهار وبیست ویک دقیقه شهر دورود هم برای سومین بار از صبح تا حال بشدت لرزید
کرمانشاه صبح لرزید. دوستان نماز آیات فراموش نشه وخواندن سوره زلزله
دره شهر ساعت 7 خیلی بد لرزید خدا عاقبت بخیرمون کنه
آقای محمدصادق:سدکرخه در20کلومتری اندیمشکه اسمی ازش نبردی... ازآبادان وخرمشهرکه در3
00کیلومتری کرخه هست اسم میبری؟یعنی خون اونهاازمارنگینتره؟
با سلام من یک نظامی هستم وقبلا در پایگاه هوایی شهرستان آبدانان خدمت کرده ام ازشنیدن حادثه پیش آمده در آن منطقه بسیار ناراحت شدم .اهالی آن منطقه واقعا مردمان نجیب و مهمان نواز بودند.خداوند را شاکرم که این حادثه فوتی در بر نداشته است. لطفا بفرمایید چگونه می توان کمک های نقدی نمود.
ساعت چهار وبیست ویک دقیقه شهر دورود هم برای سومین بار از صبح تا حال بشدت لرزید
قدرت خدا... خدایا کمکمون کن همیشه به یادت باشیم. امان از زلزله بزرگ قیامت. خدایا به ما این لیاقت رو بده که در اون روز به تو پناه بیاریم!
نماز آیات فراموشمون نشه
شهر ایلام با فاصله زیادی که از مرکز زلزله داشت خونه ها کامل مثل گهواره حرکت میکردند، فکر کردم همه از خونه هاشون میان بیرون، یک نفر هم بیرون نیومد بگه چی شد.

تهران وقتی هفت، هشت سال پیش زلزله شد تا دو شب همه بیرون میخوابیدن.

ولی توی آبدانان مطمئناً وحشتناک بوده.
باسلام من تو منطقه 45 متری دزفول ساکنم که ساعت 7:2 دقیقه صبح دوبار لرزید.
خدایا خودت بخیر بگذرون
از یه طرف گرد و خاک و دمای بالای 50 درجه
از طرفی هم زلزله
امروز فرق الان و الان رو بیشتر فهمیدم
از بس زمین میلرزه نمیدونیم کدومش لرزس و کدومش پس و پیش لرزه...
ما که دهلرانیم و فاصله ی تقریبا 45 دقیقه با مورموری داریم حالمون خرابه چه رسد به حال مردم مورموری
خدایا خودت کمکشون کن....
من نمی دونم این صدای رعد تو این تابستون دیگه از کجاست.....
ما که تو زمستون هم بارون تو شهرمون کم میباره ولی دیشب در عین ناباوری بارون اومد...مام همینجور شوکه .....
همه اومدن میگن لرزیدن!
آقا مام لرزیدیم :))) اینجا بندر...
چه طور دلتون مياد براي هموطنانتون تو تهران ارزوي مرگ و نابودس كنيد؟
چرا با شوخي همه
احمدی نژاد و روحانی مهم نیستند مهم اینه که هرکه مسئول میشه برای مردم خوب خدمت کنه وپیش خدا شرمنده مردمش نباشه الان از همه میخواهم دست به دعا بشن تا خدا کمک کنه
من با نظر علیرضا که یکی از ایه های قران را نوشته بود موافقم واقعا همونطور است من هر موقع زلزله میاد با دو میرم بیرون و به فکر نجات خودمم . میفتم یاد اخرت که میگن هرکی به به فکر خودشه واقعا همونطور است
آقا ناشناسی که نظر دادین در باره ی حجاب نمیدونم خواستی متلک بندازی یا نه .ولی تو مملکت اسلامی چرا باید زلزه بیاد؟من گناه و در راس اون بی حجابی رو باعث نزول عذاب میدونم البته نمیشه گفت این عذابه و به خاطر بی حجابیه.اما بی حجابا بدونن تو اون دنیا قشنگ حسابشونو میرسن.برید روایاتی که در مورد زلزله هست ر وبخونین اون وقت به تنساب بین زلزله و گناه پی میبرید.
ابادان زلزله12ریشتر از ساعت 7 صبح تا حالا عجب مقاومتی
من با نظر علی رضا که یه ایه از قران نوشته موافقم . هر موقه که زلزله میاد میدوم بیرون فکر هیچ کس را نمیکنم ایه قران هم همینطور نوشته بود که مردم را مست میبینی در حالی که مست نیستند
من به عنوان يك گيلاني الاصل و ايراتني تبار مصيب وارده را به بازماندگان اين واقعه اسفبار تسليت عرض مي كنم.
و بازهم اين نكته را ذكر مي كنم :
زلزله با شدت بيشتر=اعتبارات بيشتر
حالا اين اعتبارات كجا مي روند خدا عالم است.
اي كسانيكه در زلزله نگاري كار مي كنيد. همانا اگر مي دانيد كه محتمل است وقوع زلزله اي به مردم برسانيد(بگوييد) و از هيچ چيز نهراسيد. زيرا خداوند هميشه با شماست.
میترسم حس شیشمم میگه ساعت 1.35 یا 2.35 زلزله میاد
پاسخ ها
فاطمه از دهلران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
اتفاقا حست درست از آب در اومد
ساعت تقریبا 2.30 زلزله اومد.
الان ساعت 22 و 50 دقیقه اهواز بشدت لرزید
اندیمشک تاالان سه تا لرزش خیلی خیلی شدید داشته وهمین الان در واقع ده مین پیش از همه شدیدتربوده و مردم رو روونه پارک و خیابون کرده تو این گرما.خدایاخودت ب خیربگذرون.
من تو بروجرد زندگی میکنم
زمین لرزه به شدت اینجا ما رو تکون داد
خاطرات بد زمین لرزه بروجرد سال 85 دوباره زنده شد
من فقط زلزله الان اهواز رو احساس کردم. اینطور که پیداست قراره تموم ایران نوبتی بلرزه.
واااای دوباره زمین لرزید این سومین باره اونم تو اهواز .... ی ربع یازده دوباره لرزید حالا ما چکارکنیم ... نکنه بخوابیم دوباره بلرزه من میتررررررسم
وای شهرصفی اباد هم به شدت از صبح چهار بار لرزید.من خیلی میترسم.یعنی تا شب میمیریم؟؟؟من میترسم
امشب دوباره اهواز لرزید حدود ساعت 22:45 خیلی باحال بود ولی در عین حال وحشتناک !
اسلام آبادغرب هم لرزید صبح و الان که حدود ساعت ده و نیم شب .
امشب دوباره اهواز لرزید حدود ساعت 22:45 خیلی باحال بود ولی در عین حال وحشتناک !
اینجا دزفوله آی لاو یوخدا. هم صبح ساعت ۷و دو دقیقه لرزید هم ساعت ده هم ساعت ۲۲و پنجاه دقیقه، خداروشکر که فعلا خسارتی اینجا نداشته ولی مردم تو خیابونن، نمیدونن چیکار کنن،خدا رحم کنه
andimashk alllllllaaaaaaaaaan larzid
روستای سید عبدالله یکی از ر وستاهای شهر شوشش هممورد پس لرزه قرار گرفت
٢٢:٤٠ بازم اهواز لرزيد
1ساعت پیش دزفول واندیمشک وحشتناک لرزید
اهواز حدود دو ساعت پیش دوباره لرزید 5.8 ریشتر
خدایا خودت بخیر بگذرون لطفا همه نمااز آیات بخونید
اینقدر حرف نزنین بذارین اخبار و بوخونیم بابا جان
ما هم تو خرم اباد لرزه شدیدشو احساس کردیم تو رومشگان هم همینطور بود.
erooz sob93/5/27 saat 7 sob khoram abad badjoori larzid kheyli vahshatnak bood.sob ham saat 10 baz zelzele uomad va hamchenin saat 11shab khoda bekheyr kone
دورودم خیلی لرزید الانم که ساعت 12هست هنوزم خوابمون نبرده
ما هر روز در جاده ها به این تعداد کشته داریم حالا مصدومان به کنار!!! پس همیشه دچار زلزله 8 ریشتریم!!!!
ممنون از همتون مامردم مورموري پشتمان به شما گرم است!
من شوشترم تا حالا چند پس لرزه داشتیم
سلام من میترسم بخوابم
پاسخ ها
رود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
نترسید خدا باما ست
ما هم از صبح تا حالا 4 بار لرزیدیم
اونم زلزله هایی با مدت لرزش بالا حدود 20 ثانیه
حدودای 7صبح 10 صبح 3عصر و ده شب
خدا به ایلامی ها صبر بده
سلام من اهوازم طرفای 11شب اینجا خیلی بد لرزید.
سلام
ما توی کرمانشاه 7 صبح ، 10 صبح و 22:40 رو حس کردیم
من با زمین لرزه صبح بیدار شدم چون تو خواب بودم فکر کردم سرگیجه دارم ولی دیدم همسرم تکون خورد و گفت زلزله است باور کردم از همان صبح بالگرد های امداد هم تو آسمان دیدیم که به سمت ایلام می رفتن
خونه ها مثل گهواره تکون میخورند.
همه مجبورند تا صبح شب زنده داری کنند.
ساعت دوازده ایلام یه تکون شدید خورد اعلام کردن پنج ریشتر بوده.
شوش...شهرک دانیال 4 بار لرزید.
پاسخ ها
دددد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
همه جا لرزیده نترس
نترسیدتامنودارید غم نداریدتامنونترسید
پاسخ ها
ددد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
تو رو داریم چه میکنی
عزیزان نگران نباشید زمان مرگ هیچ کس نمیدونه
از نشانه های قیامت زیاد شدن فتنه و زیاد شدن زلزله و .......میباشد .پس کمی یاد خدا و یاد قیامت باشیم ..الله عاقبت
همه رو ختم بخیر کنه.واذا زلزلت الارض زلزالها
خیلی سخته.منو یاد زلزله رودبار انداخت.
شوشتر هم 4 بار لرزیده...
اخریش ساعت11شب بوده
شوش از صبح تا حالا بارها لرزیده.
شایع شده فرمانداری اعلام کرده که امشب زلزله ای ب مراتب سنگینتر از زلزله مورموری شوش رو خواهد لرزاند
پناه می بریم به خداوند. هرچه صلاحه پیش بیاد
بچه ها حرفاتون قشنگه به خاطر خودتون هم که شده برید نماز آیات بخونید خیلی تاثیر داره ترستون کاملا میریزه.
امروز اهواز سه بار لرزید یه بار ساعت هفت صبح یه بار هم ساعت ده صبح یه بار هم فکر کنم ساعت ده ونیم شب بود
همیشه وقتی منتظر یه اتفاق باشی اون اتفاق نمیفته
ایشالا که همه چی به خیروخوشی تموم میشه
من از خونوادم دورم خیلی نگرانشونم ولی با توکل به خدا واین توجیه خودمو آروم میکنم
برای سلامتی همه هموطنای عزیزمون دعا میکنم
اوففففف یاد زلزله آذربایجان افتادم که چقدر استرس داشتیم..به عنوان یک تبریزی هرکمکی از دستم بیاد به مردم عزیزمون میکنم.بهشون میگم حس تنهایی نکنن یک ملت پشت آنهاست
امیدوارم جزو نیروهای منتخب هلال احمر تبریز برای اعزام باشم.
من از اندیمشک هستم...نزدیک ترین شهر خوزستان به آبدانان و مورموری...خدا میدونه چقد شدید بود امیدوارم دیگه تموم شده باشه
ما بیداریم زلزله تو بخواب
ساعت 2:14زلزله اومد.آخ مردیم از گرمایی.داخل حیاط خوابیدیم
من واقعا ميترسم ،، راسته كه دوباره ميخواد بياد اونم نصفه شب ؟؟؟
ساعت 2:14زلزله اومد.آخ مردیم از گرمایی.داخل حیاط خوابیدیم
٤/٠
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۲:۳۶:۴۷
مکان : °٤٧/٦٤ , °٣٢/٧١
عمق : ١٨ کیلومتر
٣/٦
دهلران، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۲:۳۴:۱۲
مکان : °٤٧/٣٦ , °٣٢/٧١
عمق : ١٤ کیلومتر
٣/٩
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۲:۲۴:۲۵
مکان : °٤٧/٥٢ , °٣٢/٦٦
عمق : ١٠ کیلومتر
٤/٨
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۲:۱۴:۲۹
مکان : °٤٧/٥٨ , °٣٢/٦٨
عمق : ٨ کیلومتر
٣/٠
دهلران، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۲:۱۱:۰۹
مکان : °٤٧/٤٣ , °٣٢/٧٠
عمق : ١٠ کیلومتر
٣/٠
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۲:۰۹:۰۰
مکان : °٤٧/٥٥ , °٣٢/٦٦
عمق : ٩ کیلومتر
٢/٢
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۲:۰۶:۳۰
مکان : °٤٧/٦٤ , °٣٢/٩٠
عمق : ١٠ کیلومتر
٢/٧
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۲:۰۴:۱۹
مکان : °٤٧/٩٠ , °٣٢/٥٦
عمق : ١٠ کیلومتر
٤/٠
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۵۴:۳۵
مکان : °٤٧/٨٤ , °٣٢/٥٦
عمق : ١٦ کیلومتر
٣/٤
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۴۵:۳۶
مکان : °٤٧/٦٤ , °٣٢/٦٦
عمق : ٨ کیلومتر
٢/٨
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۳۹:۰۵
مکان : °٤٧/٦٧ , °٣٢/٧٤
عمق : ١٠ کیلومتر
٢/٨
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۳۱:۱۹
مکان : °٤٧/٨٤ , °٣٢/٧١
عمق : ١٠ کیلومتر
٣/٢
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۲۲:۵۸
مکان : °٤٧/٧٤ , °٣٢/٦٥
عمق : ١٩ کیلومتر
٣/٢
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۱۹:۰۱
مکان : °٤٧/٩٣ , °٣٢/٧١
عمق : ١٠ کیلومتر
٢/٦
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۱۵:۵۸
مکان : °٤٧/٨٥ , °٣٢/٨٣
عمق : ٢٢ کیلومتر
٢/٤
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۱۵:۵۸
مکان : °٤٧/٨٥ , °٣٢/٨٣
عمق : ٢٢ کیلومتر
٣/٨
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۰۸:۲۴
مکان : °٤٧/٦٤ , °٣٢/٥٤
عمق : ١٠ کیلومتر
٢/٥
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۱:۰۲:۲۷
مکان : °٤٧/٦٤ , °٣٢/٨٦
عمق : ٥ کیلومتر
٤/٠
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۰:۴۹:۴۴
مکان : °٤٧/٦٨ , °٣٢/٧٢
عمق : ١٤ کیلومتر
٣/٤
مورموري، ايلام
۱۳۹۳/۰۵/۲۸ ۰۰:۴۰:۴۳
مکان : °٤٧/٧٤ , °٣٢/٥٧
عمق : ١٠ کیلومتر
همیشه وقتی منتظر یه اتفاق باشی اون اتفاق نمیفته
ایشالا که همه چی به خیروخوشی تموم میشه
من از خونوادم دورم خیلی نگرانشونم ولی با توکل به خدا واین توجیه خودمو آروم میکنم
برای سلامتی همه هموطنای عزیزمون دعا میکنم
آقا خرمشهرم لرزيد، ميگن بازم زلزله مياد راسته؟ من مييييييترسم
بچه ها تو رو خدا دعا کنین اوضاع خیلی بحرانیه.خدایا رحم کن
خرمشهرهم ساعت ده صبح و ساعت یه ربع به یاز'ه شب لرزید ولی خفیف بود تاحالا زمین لرزه تدیدیه بودیم که اونم دیدیم
من از اهوازم اصلا خوابم نمیبره خیلی میترسم زلزله 10 شب دیگه هیچ آرامشی برام نزاشته ای خدا به امید تو....
سلام من دزفولم .دزفول 7 صبح 10 صبح .4.30 عصر و 11 شب لرزید
مردم ايلام واقعا بدشانس هستن قصرشيرين يه مدت رو بورس زلزله بود ايلام هم ميلرزيد حالا هم مورموري ،كلا سال 93 رو ويبره بوديم
ایلام ازعروس زاگرس به ایلام ویبره تغیرکاربری داد
از دیروز تا حالا بیش از 100 بار مورموری لرزیده و امار مجروحان به بالای 250 نفر رسیده
جالبه بدونید توی دهلران تند باد اومد ، گرد و خاک شد ، رعد و برق زد ، بارون اومد ، بعد زلزله شد ، بعدشم هوا شدیداً گرم شد .
سلام.چرا درمورد شوش چیزی نمیگید شوش به قدری زلزله قوی بود قلعه دوتا ترک بزرگ برداشت.
به نظر من زلزله رومی تونیم شکست بدیم اما فوتبال آرژانتین رو نه بوسنی روهرگز
آقا خرمشهرم لرزيد، ميگن بازم زلزله مياد راسته؟ من مييييييترسم
خدا به خیر کنه
1ساعت پیش دزفول واندیمشک وحشتناک لرزید
بچه ها کسی خبر داره زلزله ایلام کدوم شهرهای اطرافشو به لرزه درآورده؟
کسی میدونه تو دهلرانم زلزله رخ داده یا نه؟
اگه کسی میدونه لطفا خبر بده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل