بازدید 7073

دستگيري سارق مسلح بانك در پايتخت

اين سارق مسلح به علت موجود نبودن مبلغ مور دنظر، مبلغ 20 ميليون و 850 هزار تومان چك پول را سرقت كرد و پس از خروج از بانك به وسيله يك خودروي پرايد نوك مدادي متواري شد و اين در حالي بود كه كارمندان بانك تنها توانسته بودند، تعدادي از رقم‌هاي پلاك خودروي سارق را يادداشت كنند.
کد خبر: ۴۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۵ 17 April 2009
سارق مسلح پس از گذشت يك روز از سرقت بانكي در پايتخت توسط ماموران پليس آگاهي تهران دستگير شد.

به گزارش ايسنا، مركز فوريت‌هاي پليسي (110) در ساعت 16:30، 25 فروردين‌ ماه امسال از وقوع يك فقره سرقت مسلحانه از بانكي در بلوار فرحزاد آگاه شد كه براساس آن، ماموران كلانتري 134 شهرك قدس، را در جريان اين حادثه قرار داد.

ماموران كلانتري 134، پس از حضور در محل سرقت و با انجام تحقيقات بنابر اظهارات كارمندان و رييس شعبه، مردي حدود 50 ساله، ملبس به کاپشن کرم، شلوار پارچه‌اي، عينک طبي و ته‌ريش، زماني ‌که عوامل بانک قصد تعطيلي باجه‌ها را داشتند، وارد بانک شده و در ابتدا درخواست وجه از حساب خودش را كرد، اما پس از مدتي به وسيله كلت، رييس شعبه را تهديد و با نشان دادن كيسه برزنتي مشكي رنگي درخواست 200 ميليون تومان وجه نقد از كارمندان بانك را كرد.

اين سارق مسلح به علت موجود نبودن مبلغ مور دنظر، مبلغ 20 ميليون و 850 هزار تومان چك پول را سرقت كرد و پس از خروج از بانك به وسيله يك خودروي پرايد نوك مدادي متواري شد و اين در حالي بود كه كارمندان بانك تنها توانسته بودند، تعدادي از رقم‌هاي پلاك خودروي سارق را يادداشت كنند.

ماموران كلانتري به منظور رسيدگي تخصصي به موضوع، پرونده را به اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ (ويژه سرقت مسلحانه) ارجاع دادند و كاراگاهان با حضور در محل و بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته بانك و مشخصات خودروي سارق و اظهارات شاهدان و با توجه به رقم‌هاي به دست آمده از پلاك خودرو، ده‌ها دستگاه خودرو كه پلاك و رنگ آن‌ها با خودروي سارق مطابقت داشت را مورد بررسي قرار دادند.

همچنين، چندين نفر از مالكان اين خودروها به عنوان مظنون به صورت نامحسوس تحت نظر پليس قرار گرفت كه در اين تحقيقات ظن به فردي به نام «منوچهر» از سوي پليس بيشتر شد و پليس با شناسايي محل سكونت فرد موردنظر، كاراگاهان متوجه شوند كه «منوچهر» در شب اول سرقت به خانه‌اش مراجعه نكرده است.

بررسي‌هاي كاراگاهان براي شناسايي مخفيگاه «منوچهر» ادامه داشت تا اين ‌كه در عصر 26 فروردين‌ ماه مظنون پس از مطابقت چهره با مشخصات به ثبت رسيده در دوربين مداربسته، با اخذ مجوز قضايي در خانه يكي از بستگان خود واقع در ولنجك دستگير شد.

«منوچهر» پس از انتقال به اداره يكم پليس اگاهي به سرقت از بانك اعتراف و اظهار كرد كه ناظر ساختمان بوده، اما به علت اعتياد به مواد مخدر از نوع كراك و ترياك و همچنين داشتن بدهكاري و فشار طلبكاران دست به سرقت از بانك زده است.

اين متهم با اشاره به اين كه پس از سرقت مقداري از وجوه سرقتي را به طلبكارانش داده و مابقي را به يكي از دوستانش به نام «مهرداد» (44 ساله) سپرده است، اعتراف كرد كه اسلحه و خودروش را به منظور پنهان كردن، در اختيار دوست ديگرش به نام «محمد حسين» (52 ساله) قرار داده است.

سرهنگ عباسعلي محمديان ـ رييس پليس اگاهي تهران بزرگ ـ با اعلام اين خبر گفت: كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران بزرگ، پس از شنيدن اظهارات «منوچهر» و شناسايي محل اختفاي دوستان متهم، «مهرداد» را در 26 فروردين در منطقه كوي نصر و «محمد حسين» را نيز در جلوي درب خانه‌اش واقع در خيابان وصال شيرازي دستگير كردند كه در اين رابطه خودرو پرايد متعلق به «منوچهر» و همچنين يك دستگاه اسلحه كلت به همراه تعدادي فشنگ مربوطه و بخشي از مبلغ سرقتي نيز كشف و به همراه متهمان به اداره يكم آگاهي منتقل شد.

وي با بيان اين كه «محمدحسين» و «مهرداد» پس از دستگيري در بازجويي هايشان خود را پيمانكار و پيك موتوري معرفي كردند، افزود: اين دو متهم نيز اظهار كردند كه از سال‌هاي پيش با «منوچهر» سابقه دوستي دارند كه وجه اشتراك اصلي دوستيشان نيز اعتياد به مواد مخدر و حضور در يك پاتوق متعلق به «مهرداد» به منظوراستعمال مواد مخدر از نوع ترياك و كراك بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ببخشيد من اگر نگم تو گلويم گير مي كند!!! واحد شمارش اسلحه قبضه است نه دستگاه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان